• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy nowy przejazd przez tory na al. Armii Krajowej?

Maciej Naskręt
12 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Profilowany łuk torowiska na al. Armii Krajowej utrudnia przejazd przez gdańskie skrzyżowanie. Profilowany łuk torowiska na al. Armii Krajowej utrudnia przejazd przez gdańskie skrzyżowanie.

W czwartek okaże się, czy przejazd przez torowisko tramwajowe na Węźle Groddecka będzie wyrównany już w tym, czy dopiero w 2013 roku.



Nawierzchnia na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. 3 Maja utrudnia przejazd kierowcom jadącym w kierunku Huciska. Nawierzchnia na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. 3 Maja utrudnia przejazd kierowcom jadącym w kierunku Huciska.
Kierowcy ze złością spoglądają na zmodernizowane w 2007 r. skrzyżowanie al. Armii Krajowej z ul. 3 maja zobacz na mapie Gdańska. Mają dość jazdy przez torowisko tramwajowe kierując się w w stronę Chełmu. Tam wyprofilowany łuk torowiska "gwarantuje morską chorobę". Samochód porusza się jakby płynął po morskich falach.

- Przejechanie tego skrzyżowania to test dla amortyzatorów w aucie. Można uszkodzić misę olejową, stracić spojler, a nawet koło. Drogowcy umyli ręce, ustawili znak ograniczający prędkość do 30 km/h. Czemu nikt dotychczas nie zabrał się za remont tego przejazdu? - pyta w liście do redakcji pan Mariusz, który przez Węzeł Groddecka przejeżdża codziennie dwukrotnie: w drodze do, i z pracy.

Problemy ze skrzyżowaniem trwają od 2007 r., gdy zbudowano linię tramwajową na Chełm. To w ramach tej inwestycji na węźle położono tory tramwajowe. Zdaniem urzędników to problem, który może opóźnić naprawę nawierzchni skrzyżowania.

- Nie możemy gruntownie naprawić przejazdu przez torowisko w ciągu pięciu lat od zakończenia modernizacji w 2007 r. Inwestycja była dofinansowana z kasy Unii Europejskiej. Jakiekolwiek próby prac na łuku spowodują, że będziemy musieli oddać te pieniądze - zarzeka się Paweł Adrian z działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej w gdańskim ZDiZ.

Przypomnijmy: Unia dołożyła do budowy tramwaju na Chełm 16,5 mln zł.

Urzędnicy wskazują jednak inne rozwiązanie. - Budowa linii tramwajowej objęta jest trzyletnią gwarancją przez wykonawcę, poznańską spółką Torpol. Właśnie negocjujemy z nimi naparwę gwarancyjną - wyjaśnia Paweł Adrian.

Na efekt rozmów nie trzeba długo czekać. - Decyzje w zakresie naprawy pogwarancyjnej torowiska zapadną w czwartek. Wtedy zbierze się komisja składająca się z naszych specjalistów i tych z gdańskiego ZDiZ, którzy ustalą faktyczną przyczynę uszkodzenia jezdni w obrębie torowiska - wyjaśniła Jadwiga Techmanowicz ze spółki Torpol.

Jeśli powstałe utrudnienia i uszkodzenia jezdni są wynikiem modernizacji niezgodnej z projektem, wykonawca naprawi skrzyżowanie jeszcze w tym roku. W innym razie kierowcy będą musieli poczekać na remont dopiero po 2012 r.

Miejsca

Opinie (160) ponad 20 zablokowanych

  • ktoś kąsek chapnął z tych 16 baniek

    SIĘ PYTAM DO JASNEJ CHOLERY!!!
    skrzyżowanie spierniczone, a my mamy się teraz bujać przez kilka lat, bo ktoś dał dupy i boją się ukarania??? a ukrzyżować baranów za fuszerkę, to wtedy drugi zanim przytuli klika baniek się zastanowi czy warto z ludzi baranów robić!

    • 6 4

  • całkiem na POważnie! szukacie winnych?? to furmann i spółka głosowali na budynia:-) to jemu POdziekujcie za "wyprofilowane"

    tory ha ha ha ha

    • 2 5

  • Wpisujcie obietnice BUDYNIA na Euro 2012 (3)

    Na początek:
    - zmodernizowana cała Słowackiego
    - Nowa Wałowa
    - most pod Martwą Wisłą
    - Trasa Zielona
    - Trasa Sucharskiego
    - Kolej Metropolitalna
    - Przystanek SKM Gdańsk Śródmieście (pośrednio, bo władze Gdańska wymusiły zmianę projektu)

    • 9 2

    • nie most a tunel pod Martwą Wisła ;)

      • 2 1

    • zapomniales dopisac ze operator stadionu mial byc....

      • 0 0

    • kładka do nieba dla wariatów i relikwie styropianowe

      xxx

      • 0 0

  • most pod Martwą Wisłą??? he he

    takiej bzdury to ferajna budynia nie dała rady obiecać..
    :)(:):):)

    • 3 1

  • A co z przejazdem przez torowisko przy Zieleniaku w kierunku Huciska fale Dunaju

    • 0 3

  • zachodnio-południowa Polska potrafi budować

    drogi, remontować stare, itp. wystarczy się tam przejechać i popatrzeć - chociażby bezpłatny fragment autostrady z Wrocławia na zachód, z pięknymi kładkami dla zwierząt, rozjazdami, pięknym oznakowaniem. Nie wiedziałem czy już w Niemcowni jestem czy jeszcze w kraju!

    • 2 1

  • moi kochani (2)

    łuk musi być profilowany aby w razie awarii tramwaju nie wypadł on z szyn. I tyle natomiast co stoi na przeszkodzie aby postawić znbak ostrzegawczy?

    • 1 6

    • chlopie...idz lecz sie na nogi bo na glowe juz za pozno :)))))

      kolejny pomysl zeby znak zalatwil spiepszona robote...wow...postaw sobie taki znak na glowie...co za czubek...

      • 0 0

    • slaby argument

      Rozumiem, że chodzi o awarie typu lecimy z górki bez hamulców ;) Nie sądze żeby takie profilowanie zabezpieczylo tramwaj przed wywrotką na zakręcie (biorąc pod uwage długość wzniesienia). Poza tym w takiej sytuacji bardzij logiczne wydaje się żeby elementem zabezpieczającym była zwrotnica, która nie puści tramwaju w lewo ale na wprost.

      • 0 0

  • A nie prościej...

    ...było od początku zrobić dobrze??? Wydaje mi się, że ktoś powinien beknąć za spieprzenie roboty. Żeby skrzyżowanie nie wytrzymało nawet 5 lat???!!!

    • 4 1

  • CUD

    BRAWO A 2025 BEDZIE SIE ZYLO LEPIEJ

    • 1 2

  • Na dwoje babka wróżyła (1)

    Tutaj albo błąd przy projektowaniu. Nie przewidziono, że pochylenie łuku + duże natężenie ruchu (w tym ciężkich pojazdów) spowoduje szybkie niszczenie nawierzchnii (dodatkowe uderzenia kół spowodowane przejeżdzaniem przez nierówność). Albo przewidziano wzmocnienie nawierzchni ale wykonawca się tym nie przejął.

    • 0 1

    • Zwrot dotacji

      Druga kwestia... Jeżeli projekt nie przewidział, że będzie następować przyspieszone zużycie nawierzchni to wydaje mi się, że odpowiednia argumentacja powinna wpłynąć na ocenę unijnych urzędników i dotacje nie powinny być zabrane. To tak jakby zbudować system wodociągowy dla miasteczka, gdzie okazuje się, że miasteczko się rozrasta i woda w studni jest, ale pompy są za słabe. Jednak nie możemy ich wymienić bo stracimy dotację, więc przez najbliższych 5 lat będziemy mieć wodę na przydział w określonych godzinach ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane