- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (642 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (52 opinie)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (34 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Kiedy nowy przejazd przez tory na al. Armii Krajowej?
W czwartek okaże się, czy przejazd przez torowisko tramwajowe na Węźle Groddecka będzie wyrównany już w tym, czy dopiero w 2013 roku.
Kierowcy ze złością spoglądają na zmodernizowane w 2007 r. skrzyżowanie al. Armii Krajowej z ul. 3 maja
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Przejechanie tego skrzyżowania to test dla amortyzatorów w aucie. Można uszkodzić misę olejową, stracić spojler, a nawet koło. Drogowcy umyli ręce, ustawili znak ograniczający prędkość do 30 km/h. Czemu nikt dotychczas nie zabrał się za remont tego przejazdu? - pyta w liście do redakcji pan Mariusz, który przez Węzeł Groddecka przejeżdża codziennie dwukrotnie: w drodze do, i z pracy.
Problemy ze skrzyżowaniem trwają od 2007 r., gdy zbudowano linię tramwajową na Chełm. To w ramach tej inwestycji na węźle położono tory tramwajowe. Zdaniem urzędników to problem, który może opóźnić naprawę nawierzchni skrzyżowania.
- Nie możemy gruntownie naprawić przejazdu przez torowisko w ciągu pięciu lat od zakończenia modernizacji w 2007 r. Inwestycja była dofinansowana z kasy Unii Europejskiej. Jakiekolwiek próby prac na łuku spowodują, że będziemy musieli oddać te pieniądze - zarzeka się Paweł Adrian z działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej w gdańskim ZDiZ.
Przypomnijmy: Unia dołożyła do budowy tramwaju na Chełm 16,5 mln zł.
Urzędnicy wskazują jednak inne rozwiązanie. - Budowa linii tramwajowej objęta jest trzyletnią gwarancją przez wykonawcę, poznańską spółką Torpol. Właśnie negocjujemy z nimi naparwę gwarancyjną - wyjaśnia Paweł Adrian.
Na efekt rozmów nie trzeba długo czekać. - Decyzje w zakresie naprawy pogwarancyjnej torowiska zapadną w czwartek. Wtedy zbierze się komisja składająca się z naszych specjalistów i tych z gdańskiego ZDiZ, którzy ustalą faktyczną przyczynę uszkodzenia jezdni w obrębie torowiska - wyjaśniła Jadwiga Techmanowicz ze spółki Torpol.
Jeśli powstałe utrudnienia i uszkodzenia jezdni są wynikiem modernizacji niezgodnej z projektem, wykonawca naprawi skrzyżowanie jeszcze w tym roku. W innym razie kierowcy będą musieli poczekać na remont dopiero po 2012 r.
Miejsca
Opinie (160) ponad 20 zablokowanych
-
2010-05-12 22:19
ktoś kąsek chapnął z tych 16 baniek
SIĘ PYTAM DO JASNEJ CHOLERY!!!
skrzyżowanie spierniczone, a my mamy się teraz bujać przez kilka lat, bo ktoś dał dupy i boją się ukarania??? a ukrzyżować baranów za fuszerkę, to wtedy drugi zanim przytuli klika baniek się zastanowi czy warto z ludzi baranów robić!- 6 4
-
2010-05-12 22:27
całkiem na POważnie! szukacie winnych?? to furmann i spółka głosowali na budynia:-) to jemu POdziekujcie za "wyprofilowane"
tory ha ha ha ha
- 2 5
-
2010-05-12 22:44
Wpisujcie obietnice BUDYNIA na Euro 2012 (3)
Na początek:
- zmodernizowana cała Słowackiego
- Nowa Wałowa
- most pod Martwą Wisłą
- Trasa Zielona
- Trasa Sucharskiego
- Kolej Metropolitalna
- Przystanek SKM Gdańsk Śródmieście (pośrednio, bo władze Gdańska wymusiły zmianę projektu)- 9 2
-
2010-05-13 00:17
nie most a tunel pod Martwą Wisła ;)
- 2 1
-
2010-05-13 07:47
zapomniales dopisac ze operator stadionu mial byc....
- 0 0
-
2010-05-13 16:35
kładka do nieba dla wariatów i relikwie styropianowe
xxx
- 0 0
-
2010-05-12 22:50
most pod Martwą Wisłą??? he he
takiej bzdury to ferajna budynia nie dała rady obiecać..
:)(:):):)- 3 1
-
2010-05-13 04:53
A co z przejazdem przez torowisko przy Zieleniaku w kierunku Huciska fale Dunaju
- 0 3
-
2010-05-13 07:36
zachodnio-południowa Polska potrafi budować
drogi, remontować stare, itp. wystarczy się tam przejechać i popatrzeć - chociażby bezpłatny fragment autostrady z Wrocławia na zachód, z pięknymi kładkami dla zwierząt, rozjazdami, pięknym oznakowaniem. Nie wiedziałem czy już w Niemcowni jestem czy jeszcze w kraju!
- 2 1
-
2010-05-13 07:39
moi kochani (2)
łuk musi być profilowany aby w razie awarii tramwaju nie wypadł on z szyn. I tyle natomiast co stoi na przeszkodzie aby postawić znbak ostrzegawczy?
- 1 6
-
2010-05-13 11:12
chlopie...idz lecz sie na nogi bo na glowe juz za pozno :)))))
kolejny pomysl zeby znak zalatwil spiepszona robote...wow...postaw sobie taki znak na glowie...co za czubek...- 0 0
-
2010-05-13 11:20
slaby argument
Rozumiem, że chodzi o awarie typu lecimy z górki bez hamulców ;) Nie sądze żeby takie profilowanie zabezpieczylo tramwaj przed wywrotką na zakręcie (biorąc pod uwage długość wzniesienia). Poza tym w takiej sytuacji bardzij logiczne wydaje się żeby elementem zabezpieczającym była zwrotnica, która nie puści tramwaju w lewo ale na wprost.
- 0 0
-
2010-05-13 08:33
A nie prościej...
...było od początku zrobić dobrze??? Wydaje mi się, że ktoś powinien beknąć za spieprzenie roboty. Żeby skrzyżowanie nie wytrzymało nawet 5 lat???!!!
- 4 1
-
2010-05-13 10:49
CUD
BRAWO A 2025 BEDZIE SIE ZYLO LEPIEJ
- 1 2
-
2010-05-13 11:34
Na dwoje babka wróżyła (1)
Tutaj albo błąd przy projektowaniu. Nie przewidziono, że pochylenie łuku + duże natężenie ruchu (w tym ciężkich pojazdów) spowoduje szybkie niszczenie nawierzchnii (dodatkowe uderzenia kół spowodowane przejeżdzaniem przez nierówność). Albo przewidziano wzmocnienie nawierzchni ale wykonawca się tym nie przejął.
- 0 1
-
2010-05-13 11:40
Zwrot dotacji
Druga kwestia... Jeżeli projekt nie przewidział, że będzie następować przyspieszone zużycie nawierzchni to wydaje mi się, że odpowiednia argumentacja powinna wpłynąć na ocenę unijnych urzędników i dotacje nie powinny być zabrane. To tak jakby zbudować system wodociągowy dla miasteczka, gdzie okazuje się, że miasteczko się rozrasta i woda w studni jest, ale pompy są za słabe. Jednak nie możemy ich wymienić bo stracimy dotację, więc przez najbliższych 5 lat będziemy mieć wodę na przydział w określonych godzinach ;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.