- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Kiedy odpuści paraliż Trasy Sucharskiego? Myślą, co zrobić z TIR-ami z węglem
Zmiana organizacji ruchu, stworzenie większej liczby miejsc parkingowych dla tirów czekających w kolejkach oraz temat bezpieczeństwa i porządku na trasie, którą poruszają się transporty z węglem - urzędnicy i przedstawiciele portu starają się znaleźć rozwiązanie problemu z paraliżem Trasy Sucharskiego.
Miejscy urzędnicy przyznają, że ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel od strony ul. Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży. Zatory w Tunelu pod Martwą Wisłą następują kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu i rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia tirów. Skład węglowy nie odbiera na bieżąco zamówionego towaru z pojazdów.
Co więcej, przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie zostały zanieczyszczone węglem i korą drzewną z transportów. Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo w ruchu, a poprzez znaczne zanieczyszczenie terenu niszczy infrastrukturę w tunelu, pobocza, znaki drogowe oraz przydrożną zieleń.
W Urzędzie Miejskim w Gdańsku zorganizowano więc spotkanie, którego celem było wypracowanie rozwiązań, które zminimalizują wspomniane uciążliwości. Miejscy urzędnicy spotkali się m.in. z przedstawicielami Portu Gdańsk, policjantami i strażnikami miejskimi.
Podczas rozmów ustalono, że:
- Port podejmie dodatkowe działania, które pozwolą zmniejszyć zapylenie powietrza.
- Wykorzystane zostaną myjki samochodowe, którymi już dysponuje, montując je bliżej wyjazdu. Dzięki temu, samochody opuszczające teren portu zostaną dodatkowo oczyszczone.
- Sprawdzona zostanie także możliwość uruchomienia dodatkowych myjek.
- Port będzie współpracował z importerami, żeby zobowiązać ich do zakrywania plandeką wszystkich transportów, nawet tych, które nie zawierają węgla.
Planowane są także kolejne rozmowy i spotkania, żeby wyznaczyć dodatkowe miejsca buforowe, gdzie będzie można kierować tiry, które stoją w kolejce na załadunek węgla.
Dyskutowano także nad różnymi rozwiązaniami drogowymi i utworzeniem dodatkowych miejsc postojowych dla tirów oczekujących na załadunek węgla.
- Rozmawialiśmy o pewnej długofalowej wizji rozwiązania problemu miejsc parkingowych, stworzenia jakichś rozwiązań buforowych dla obsługi portu - mówi Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania GZDiZ. - Natomiast w sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy, musimy szukać szybkich rozwiązań. Takimi rozwiązaniami mogłyby być zmiany organizacji ruchu, czy na ul. Andruszkiewicza, czy wykorzystanie w większym stopniu starej ulicy Sucharskiego. Oczywiście to wymaga współpracy z portem. Dlatego bardzo się cieszymy, że taka współpraca ze strony portu została zadeklarowana - zaznacza.
Opinie wybrane
-
2023-01-16 09:02
Powinni stworzyć jakiś system awizacji (9)
Jaki jest sens zamawiania 500 aut na jedną godzinę.
Jeżeli stworzą okienka rozładunkowe to powinni rozmasować ruch na cały dzień.
Wyraźnie piszą, że plac się nie wyrabia w konkretnych godzinach.- 119 2
-
2023-01-16 10:53
System usuniecia korkow w calym Gdansku,na Chelm,na Spacerowej,na Slowackiego,na Trakcie Sw.Wojciecha,wszedzie. (4)
Absurdalne rządy Gdańskiem nieudaczników. Porobili przejścia naziemne jak są tunele,absurd. Przejście do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego stwarza zagrożenie życia pieszych na Trakcie Końskim nie ma świateł nie ma dobrego oświetlenia,cale te przejście jest niebezpieczne dla pieszego. Jana z Kolna kolejne rozwiązania absurdalne,remont mostu w Brzeźnie absurd w terminie rozwiązania. Władza sama zrezygnuje?
- 21 8
-
2023-01-17 12:24
My tu rozprawiamy na temat ,jak wywieżć miał węglopodobny z Gdańska i miasta nie zaświnić.
- 0 0
-
2023-01-16 11:58
Władza ma zrezygnować, bo w końcu zaczęli rozwijać miasto jak należy? (2)
Ciekawa teoria, ciekawa.
- 5 11
-
2023-01-16 12:19
Chyba powinien byc wprowadzony zarzad komisaryczny nad Gdanskiem. (1)
- 3 4
-
2023-01-16 17:54
Chyba nad portem gdańskim
- 0 1
-
2023-01-16 10:55
(1)
W Gdyni też nie zawsze działa. Po prostu przepustowość dróg i urządzeń do załadunku jest za mała.
- 3 1
-
2023-01-16 20:34
Czyli,mierz siły na zamiary ,w porcie gdańskim.
- 1 0
-
2023-01-16 10:30
Awizacja (1)
awizacja pomogla w rozladowaniu zatorow na Polskiej w Gdynii, od kiedy wypisuja okreslona liczbe awizacji na dzien nie ma problemow. Dodatkowo kierowcy maja sms-em wysylane kiedy moga przyjechac na rozladunek/zaladunek. Dziala miodzio
Tylko ktos musial troche pogluwkowac a to problem dla madrych glow z portu. dopiero kary z Magistratu przyspieszyly prace nad takim rozwiazaniem xD- 21 0
-
2023-01-17 09:04
Sugestywna opinia
Jako spedytor obsługiwałem Synthos Dwory Oświęcim; nigdy tam nie byłem, ale słyszałem, jak awizacje działają tam na tip top.
Co za problem skorzystać z rozwiązań stosowanych gdzie indziej?
A Synthos to taka perełka na gospodarczej mapie Polski chyba biorąc pod uwagę, że frachty dzielili na kilka spedycji i każdy chciał kawałek tego tortu.- 1 0
-
2023-01-16 11:41
Myślę że najłatwiej to byłoby otworzyć zamknięte kopalnie (5)
Wówczas ruch tirów przeniósłby się na południe a i pracy w polsce byłoby więcej. Przecież wówczas poza transportem (zapewne kolejowym) nalezałoby stworzyć fabryki zaopatrujące takie kopalnie w niezbędny sprzęt. To chyba lepsze rozwiązanie niż nabrzeże, tiry i statki pod obcą Banderą.
- 50 7
-
2023-01-16 18:34
Statki, tiry są bardziej ekologiczne niż kopalnie węglowe w Polsce
- 0 4
-
2023-01-16 17:06
(2)
a gdzie ty znajdziesz teraz górników?
- 3 1
-
2023-01-17 12:33
Na wczesnych emeryturach.
- 1 0
-
2023-01-16 17:48
Wzięli obfite odprawy i wyemigrowali.
- 4 1
-
2023-01-16 13:34
Pisz do Brukseli
- 3 6
-
2023-01-16 10:05
(5)
Zajeli się problem dopiero po artykule, wcześniej mieli to gdzieś. Teraz będą debatować przez 3 lata. Decyzja zostanie podjęcta jak problem sam zniknie. Brawo nasi urzędnicy, jesteście mało myślącymi istotami.
- 106 6
-
2023-01-16 11:12
Za dużo oczekujesz (4)
Ty rządzi PO
- 8 7
-
2023-01-17 12:25
A port czyj i węgiel w nim do wywiezienia?
- 0 0
-
2023-01-16 15:10
Kolejny tytan intelektu się znalazł. (1)
Drogi pisorku port podlega pod Skarb Państwa, czyli PiS. Co ma miasto to problemów portu? Poraża mnie poziom waszej pisowskiej inteligencji.
- 3 4
-
2023-01-16 17:05
Drogi plat.usie. Drogi w części należą do gminy. Gmina rządzą plat.usy. to ma miasto do problemów ze np. ul. Przytoczna nie jest remontowana od stuleci. Jak tam twoja inteligencja? O przepraszam, inteligencja, czego to ja wymagam od ciebie!
- 2 4
-
2023-01-16 11:16
Nie ma znaczenia kto rządzi
Od lewa do prawa jest tak samo
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.