- 1 Intensywna ulewa przeszła nad Trójmiastem. Piorun uderzył w sklep (189 opinii)
- 2 Michał Tusk zastępcą dyrektora w urzędzie (605 opinii)
- 3 Zakaz kąpieli rozszerzony o kolejne plaże (245 opinii)
- 4 Kiedy wiadukt nad ul. Janka Wiśniewskiego? (34 opinie)
- 5 Gdańsk stolicą kultury czy paździerzu? (150 opinii)
- 6 40 godzin akcji gaśniczej w Nowym Porcie (119 opinii)
Kiedy powstanie wiadukt nad ul. Janka Wiśniewskiego?
Gdynia ponownie szuka firm, które zechcą zaprojektować buspas i wiadukt dla rowerzystów na Janka Wiśniewskiego, na odcinku od ul. Adamskiego do wiaduktu przy Energetyków.
- W poprzednim postępowaniu nie udało się wyłonić wykonawcy, ze względu na zbyt wysokie oferty. Mamy nadzieję, że tym razem znajdziemy projektanta dla tej inwestycji - mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
Epopeja z wyłonieniem wykonawcy projektu tej inwestycji ciągnie się już długo. Wcześniej już trzy razy próbowano wybrać wykonawcę buspasa od skrzyżowania Janka Wiśniewskiego z Energetyków do dworca w formule "Zaprojektuj i wybuduj". Za pierwszym razem nikt się nie zgłosił. Później dwukrotnie problemem była zbyt wysoka cena. Koncepcja została więc zmieniona: dodatkowy pas o zmiennym ruchu powstanie etapami.
Na ul. Janka Wiśniewskiego będzie wiadukt dla rowerzystów
We wcześniejszych planach nie było nowego wiaduktu rowerowego nad torami przy stacji Gdynia Port, pomiędzy obecnie istniejącymi wiaduktami dla samochodów.
Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni już wcześniej zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków.
Dokumentacja odpowie również na pytanie, jakie będą szacowane koszty inwestycji, na którą miasto z pewnością będzie chciało pozyskać środki zewnętrzne. Wskazuje na to m.in. dodanie do inwestycji wiaduktu rowerowego, bo UE nie dotuje już inwestycji przeznaczonych wyłącznie dla ruchu samochodowego.
Nowy wiadukt na Janka Wiśniewskiego
Co jeszcze trzeba zaprojektować?
- Nowy wiadukt rowerowy w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- buspas na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji Shell do placu Konstytucji,
- połączenie drogi dla rowerów w pasie drogowym ul. Janka Wiśniewskiego z kładką nad torami SKM Stocznia,
- odwodnienie drogi rowerowej,
- ewentualną zmianę organizacji ruchu w ul. Jana z Kolna,
- nowe oświetlenie.
Na oferty urzędnicy czekają do 19 sierpnia. Prace projektowe mają potrwać rok i trzy miesiące.
Miejsca
Opinie (34)
-
4 godz.
Dlatego trzeba wyjść z tej całej unii
Jak to jest, że wszyscy Polacy płacą podatki, z których idzie kasa na składki do unii, ale jak ta unia kasę nam zwraca to wybiera sobie ideologicznie komu da a komu nie?
- 3 2
-
4 godz.
A moze byłoby prosciej
dogadać się z PKP i żeby TIRy zamiast jeździć po Morskiej, Janka Wiśniewskiego, Estakadzie Kwiatkowskiego miały opcję dostarczania kontenerów torami PKP do GCT w Gdyni. Każdy by na tym skorzystał. I PKP, bo mają nowego klienta, Miasto Gdynia, bo by nie było zniszczonych nawierzchni ulic i mniejsze korki na drogach, sami kierowcy TIR by odetchneli z ulgą zamiast stać w tych korkach i tracąc swój czas pracy na to a tachometr nabija każdą minutę. I ci w końcu zwykli mieszkańcy co codziennie muszą dojechać do pracy lub domu stojąc w ogonku za TIRami które zjeżdżają do GCT. Już nie wspinę o "drodze życia " dla karetek
- 2 0
-
3 godz.
lepiej zrobić wiadukt dla rowerów, żeby połączył hutnicza i Unruga
- 0 1
-
2 godz.
W Gdyni stabilnie czyli bez sensu
najbardziej potrzebne od lat jest połączenie rowerowe wzdłuż estakady między Hutniczą a Wiśniewskiego bo tam nie da się zupełnie przejść ani przejechać rowerem. Ale od lat nic z tym się nie robi. Tak jak wiadukt nad torami na przedłużeniu Puckiej między Hutniczą a Chylońską. Zamiast tego dostaniemy wiadukt na Wiśniewskiego który super potrzebny nie jest i budowany wiadukt nad torami do portu na Puckiej który też pierwszej potrzeby nie jest.
Oby chociaż buspas na Wiśniewskiego zrobili dodając nowy pas a nie zabierająć jeden kierowcom i malując farbą bo dynia się w tym specjalizuje.- 2 0
-
1 godz.
Rowerki to ja mam w tyle
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.