- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (117 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (756 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (105 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Kiedy na dobre ruszy budowa przystanków PKM w Gdyni?
Trwają przygotowania terenu pod budowę dwóch gdyńskich przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jeszcze w tym, a najpóźniej na początku przyszłego tygodnia znany będzie harmonogram prac. Jest szansa, że pierwsi pasażerowie skorzystają z peronów PKM w Karwinach i w okolicach miejskiego stadionu latem przyszłego roku.
Umowa podpisana została pod koniec września, ale roboty na poważnie dopiero ruszą.
- Szczegółowy harmonogram powinien być gotowy w ciągu kilku dni, najpóźniej na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Do tej pory prace przygotowawcze, polegające m.in. na wycince drzew i krzewów, prowadzone były w okolicach przystanku PKM Stadion. W tym miejscu rozpoczął się również demontaż fragmentu toru 102 na linii kolejowej 201 Gdynia-Kościerzyna. Z kolei prace związane z wycinką zieleni przeniosły się w pobliże Karwin.
Na zlokalizowanym w wąwozie przystanku Gdynia Karwiny, zaplanowana jest budowa kładki o długości 23,5 m, umożliwiającej przejście pomiędzy peronami. Natomiast na przystanku Gdynia Stadion, w istniejącym już nasypie kolejowym, powstanie tunel o długości 13,4 m i szerokości 6,2 m, którym pasażerowie będą mogli przejść z jednego peronu na drugi.
Budowa przystanków wymagać będzie zamknięcia na przemian jednego lub drugiego toru linii 201 na odcinku między Osową a Gdynią Główną. Według wstępnych założeń, przez cały czas trwania robót nie powinno dojść do całkowitego zamknięcia szlaku.
Dlatego w nowym rozkładzie obowiązującym od listopada zmniejszoną liczbę kursów.
Zobacz też: Tak wygląda rozkład PKM od listopada
Jednym z najbardziej skomplikowanych elementów całej inwestycji będzie tzw. splot torowy, czyli tor w torze, składający się w sumie z czterech szyn. Powstanie on na wysokości przystanku w Karwinach, który został zaprojektowany na łuku. Dzięki temu rozwiązaniu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.
To niecodzienne rozwiązanie kosztować będzie ok. 2,5 mln zł. Koszty splotu pokryją Polskie Linie Kolejowe.
- Budowa przystanków oraz niezbędnej infrastruktury torowej potrwa do końca lipca przyszłego roku. Potem rozpoczną się odbiory - mówi Konopacki.
Jest zatem szansa, że pierwsi pasażerowie skorzystają z nowych peronów jeszcze latem.
Kilka miesięcy później poznamy projekt węzła przesiadkowego w sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny. Za 6,9 mln zł przygotowuje go firma Transprojekt Gdański.
Jednym z elementów inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu dla samochodów z minimum 250 miejscami dla pasażerów i 160 w ramach parkingu osiedlowego. Oprócz parkingów, powstanie także pętla autobusowo-trolejbusowa, buspasy oraz zostaną poszerzone ulice.
Opinie (130) 3 zablokowane
-
2016-11-07 21:34
Wreszcie, bo to co się dzieje na estakadzie, to masakra, jak najszybiej puścić PKM do północnych dzielnic.
- 26 3
-
2016-11-07 21:37
(5)
Beznadziejne ulokowanie tego przyszlego przystanku 'stadion'. Lepiej bliżej stadionu i skm redlowo lub riviery.
- 21 5
-
2016-11-07 21:38
Dla takich jak ty to zwłaszcza Riviery...
Największa atrakcja w Gdyni i powiew świata- 4 2
-
2016-11-08 00:57
Akurat przystanek jest w dobrym miejscu (3)
Jest zarazem blisko :
- centrum sportowego - stadion raptem 200-300m, Hala koszykówki 100-200m, Stadion rugby podobnie.
- całkiem niedaleko centrum handlowego - 300-450m to nie jest straszna odległość, a na wielkie zakupy nikt nie jeździ koleją. A jak idzie się na spotkanie to te kilka m nikomu nie zaszkodzą.
- centrum biznesowego - od 50m do 400m w zależności od biurowca i 100m od nowego beznes parku naprzeciw irokeza.
W ulokowaniu postawiono właśnie na uniwersalność, aby każdy mógł z tego skorzystać i to mi się akurat podoba.- 5 1
-
2016-11-08 08:53
Bredzisz (1)
Do Riwiery jest 1 km. Do SKM Redłowo 800 m. Jeśli już to powinny być dwa przystanki: dodatkowy peron na Wzgórzu i Gdynia Mały Kack blisko ul Stryjskiej tak żeby można się przesiąść na SKM w stronę Sopotu.
- 4 0
-
2016-11-08 11:58
wcale nie bredzi
Akurat blisko kladki nad torami i cale osiedle zielone i okolica moze dojsc tam piechotą. Do skm redlowo będzie 800 metrow a do przystankow autobusowych na al.zwyciestwa 300m. Od wiaduktu nad malokacką do skm redlowo ponad 400m a do al.zwyciestwa ponad 550 m.
- 0 0
-
2016-11-08 13:05
To przesiadz sie na Malokacka na ZKM, albo na Redlowo SKM, zeby dojechac w strone Sopot
Powodzenia.....................
- 0 0
-
2016-11-07 21:41
Kiedy ruszy budowa przystanków Wzgórze, Pogórze, Obłuże, Oksywie, Kosakowo itd. (2)
w Gdańsku też parę brakujących stacji
- 36 2
-
2016-11-07 22:25
Przewidujemy to około roku 2037 (1)
- 11 0
-
2016-11-08 07:56
W tym roku to Szczurek dopiero ekspertyzy zleci.
- 1 0
-
2016-11-07 21:49
He
Wszystko spoko, ale szkoda ze w strone oksywia i obluza nic takiego nie powstanie.... Za 5lat w godzinach szczytu w korku będę stac chyba 4h... Z dnia na dzien jest coraz gorzej
- 30 0
-
2016-11-07 21:52
A cotoTO to wielkie białe razy 3 na wizualizacji??
- 2 0
-
2016-11-07 21:55
Brawo (1)
Odechciewa mi się mieszkac w tej Gdyni... Kiedy zrobią drogi w północnej części?
- 27 0
-
2016-11-08 01:18
Polnocne dzielnice Gdyni zostana oddane gminie Kosakowo
... w zamian za etaty na lotnisku.
- 6 0
-
2016-11-07 22:05
(1)
Kiedy ruszy jakakolwiek zmiana dot. połnocy Gdyni?
Ludzie mają mnie dość...- 30 0
-
2016-11-07 22:09
Mimo, że jesteś stara, ale nadal ciasna, wąska i lubię po tobie jeździć.
- 11 1
-
2016-11-07 22:10
Strajk (1)
Kiedy robimy strajk?
- 10 3
-
2016-11-08 16:07
Strajk
Jak najszybciej
- 0 0
-
2016-11-07 22:19
Wiem, że nie jest to dobre porównanie ale w Moskwie w 7 lat mają wybudować 70 nowych stacji metra. W Gdyni przez 7 lat nie wybudowano nawet 7 km dróg czy torów. Gdyby miasto rzeczywiście nie miało pieniędzy to ok. Ale trwonienie pieniędzy na różne pierdoły to jak zakupy durnostojek w sklepach "wszystko po 4 zł".
- 21 1
-
2016-11-07 22:41
Kiedy? (2)
Jak Szczurek odejdzie!!!
- 26 1
-
2016-11-07 23:03
(1)
A kasę dasz z własnej kieszeni?!
- 2 4
-
2016-11-08 13:50
Miasto właśnie bierze kasę z naszych kieszeni, a nie z jakiegoś tajnego podziemnego skarbca.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.