- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (262 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?
W pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork. Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. Puckiej. Potrwa trzy lata.
- Przetarg na wiadukt kolejowy na Puckiej do czerwca
- Wymiary wiaduktu kolejowego na Puckiej
- Wiadukt drogowy na Puckiej: wymiary
- Gdynia płaci więcej niż PKP
Tyle, że już w 2020 roku było wiadomo, że finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte na kolejne lata i inwestycja zaczęła się opóźniać.
![Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2780/150x100/2780960__c_0_9_536_387__kr.webp)
Ostatnia informacja była prawie rok temu - do końca 2023 roku miało się rozpocząć postępowanie przetargowe.
![Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3348/150x100/3348952__c_243_0_1099_803__kr.webp)
Przetarg na wiadukt kolejowy na Puckiej do czerwca
Nic takiego się jednak nie stało. Prawdopodobnie dlatego, że nie było pieniędzy, bo niepewne było dofinansowanie unijne. Przedstawiciele przewoźnika podkreślali, że kluczowe jest zapewnieniu środków finansowych, pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027, na które została przesunięta inwestycja.
Obecnie podawanym terminem przetargu jest pierwsze półrocze tego roku.
Mieszkańców najbardziej interesuje budowa wiaduktu nad torami, po których jeździ SKM. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo - drogowy w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Nie będzie tunelu.
Wymiary wiaduktu kolejowego na Puckiej
Wiadukt kolejowy przy ul. Puckiej będzie miał ponad 20,5 metra długości, blisko 32,5 metra szerokości oraz 4,5 metra wysokości.
- Zgodnie z porozumieniem zawartym z Gdynią w dniu 18 grudnia 2017 r. inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a w części drogowej przez Gdynię. Dokumentacja techniczna jest obecnie opiniowania i uzgadniania m.in. przez miasto - wyjaśnia Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP.
Początkowo wstępnie szacowany koszt inwestycji opiewał na ok. 30 mln zł. Obecne realia rynkowe każą zakładać, że będzie trzeba wyłożyć co najmniej 50 mln zł.
![Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/1982/150x100/1982664__c_37_5_880_635__kr.webp)
Dodajmy, że za rok powinien być gotowy inny wiadukt na Puckiej, budowany od kilku miesięcy. Trwają intensywne prace przy budowie przeprawy, który ma ułatwić przejazd przez tory na Puckiej prowadzące do portu
W ostatnich dniach montowano górną podporę systemowych klatek stalowych na montaż konstrukcji łuku stalowego, po jednej ze stron wiaduktu.
Po nowym roku prace są kontynuowane po drugiej stronie konstrukcji.
Wiadukt drogowy na Puckiej: wymiary
Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.
Budowa wiaduktu nad torami do portu na filmach
W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.
Gdynia płaci więcej niż PKP
Wiadukt budowany jest na mocy tego samego porozumienia pomiędzy PKP PLK a Gdynią, która uzgadniała warunki budowy konstrukcji nad torami linii 202. Podpisane w 2017 roku porozumienie, potwierdzone dwa lata później przez umowę, zobowiązało PKP do sfinansowania budowy.
PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.
De facto miasto płaci przez to więcej. Wkład z budżetu miejskiego to 55 mln zł, a PKP to 24 mln zł.
Wiadukt na Puckiej. Film z końca grudnia
Miejsca
Opinie (157)
-
2024-01-04 16:24
A po co wiadukt? (1)
Ja rozumiem, że trzeba było zdenerwować odpowiednią ilość mieszkańców, aby wydawało się, że ludzie tego potrzebują.
Moje pytanie jest takie. Skoro już udało wam się przegłosować pieniądze, które będziecie później wprowadzać bokiem do swoich kieszeni, to czy do tego czasu, za ułamek kosztów wiaduktu na prawdę nie można zmodernizować tego przejazdu, lub posadzić tam kogoś na stałe, żeby kierował ruchem. Dajcie mu 10k pensji, dwie zmiany po 12h i za ćwierć miliona macie spokój na cały rok, a zadowolony z zarobków pan obsługujący przejazd, będzie mógł podnosić rogatki po każdym pociągu i opuszczać przed przejechaniem następnego.
Do tej pory musialiscie ludzi wkurzać tym, że rogatki są otwarte przez 5 min w ciągu godziny, czyli mniej więcej tyle czasu ile rzeczywiście powinny być opuszczone, celem zabezpieczenia ruchu. Odpuście już, skoro wiecie, że macie tą kasę w kieszeni i pozwólcie ludziom normalnie jeździć.
Dziękuję- 0 6
-
2024-01-04 16:45
problem w tym, ze to nie jest sprawa jednego osobnika...
A poza tym, reszta by mu zazdroscila...
- 0 0
-
2024-01-04 18:32
Super wiadomość!!! Ten wiadukt poprawi komunikacje autobusową!!!
Umożliwi łatwiejsze połączenie Chyloni Cisowej z dzielnicami północnymi. Autobusy z północnych dzielnic Gdyni będą mogły dojechać na Chylonia nad wiaduktem i dalej jechać na Cisową!!!
- 2 0
-
2024-01-04 19:34
Odpowiem , w naszej Gdyni nigdy!!!!!
Zamiast najpierw zrobić właśnie ten gdzie czasami stoimi po 30 min to oni jak zwykle na odwrót . Tam gdzie budują stoję max 5-10 min albo w ogóle wracając na Obłuże . Ręce opadają ,ech.....
- 2 1
-
2024-01-04 20:44
Wybory tuż tuż (1)
Szczur i ekipa inwestuje w redaktorow z trójmiasto.pl przed wyborami. Czas wspomnieć o tunelu który nigdy za kadencji szczura nie powstanie, a później ciąg dalszy bajeczek o SKM na Pogórze. Ludzie bez przerwy łapią się na te szczurze kłamstwa.
- 5 0
-
2024-01-04 22:32
odwróciły sie role...
Ponoć kiedyś szczurołap wyprowadził z miasta szczury, bo zasłuchały się w jego grę na flecie...
Obecnie stado mieszkańców Gdyni popada w stupor i otępienie pod wpływem syreniego śpiewu PR Szczurka...- 1 0
-
2024-01-04 22:21
Wiadukt
Widać że wybory zbliżają się wielkimi krokami, kolejna obietnica wyborcza, niech ..... mieszkańcy jak bałwanki się cieszą, w końcu wyborcy wszystko łykną, a po wyborach kolejna kadencja czekania na ... kolejną obietnice.
- 5 0
-
2024-01-04 22:31
Nigdy
Jak każda większą inwestycja, odpowiedź prosta, nigdy
- 1 0
-
2024-01-07 13:15
Wiadukt ul pucka
Przy netto nigdy nie będzie wiaduktu!!!za 3 lata ruszą budowa drogi czerwonej i w planach jest ,tunel na kolejnym przejeździe!!
- 0 0
-
2024-01-07 19:24
Adam
Przejazd baaaardzo ważny. Przy planowaniu tego tunelu , proszę pamiętać o pieszych i rowerzystach . Nie tak jak zapomnieli o tunelu Pod Martwą Wisłą i tunelu między Żabianką a Sopot Wyścigi. A wiadukt na Estakadzie spierd......y jeszcze za czasów komunistów gdzie właśnie pieszy i rowerzysta za opłaceniem mandatem może się tam poruszać.
- 0 0
-
2024-01-12 14:22
Do wiadomości naczyń ceramicznych: przy netto będzie wiadukt kolejowy na poziomie terenu, droga pójdzie w wykopie pod nim.
- 0 0
-
2024-02-20 16:42
Wiadukt, czy tunel.
Wiadukt kolejowy to inaczej droga pod torami, czyli tunel drogowy,
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.