- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (41 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (164 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej
Dwa lata temu podczas spotkań z mieszkańcami urzędnicy przekonywali do budowy tunelu pod Pachołkiem wizualizacjami możliwej metamorfozy ul. Kielnieńskiej , która miała się stać wizytówką Osowej. Tymczasem, zamiast atrakcyjnej przestrzeni publicznej, obecna ulica zyska po prostu dodatkową jezdnię tzw. drogi serwisowej.
Urzędnicy próbowali przekonywać do swoich racji wizualizacjami, na których obok wąskich jezdni znajdowały się szerokie chodniki, infrastruktura rowerowa oraz świetnie utrzymana zieleń. Wywieszono je na ogrodzeniu parku Oliwskiego oraz dołączono do ankiet, które miały wykazać wysokie poparcie gdańszczan dla budowy tunelu.
Z tych obietnic niewiele zostało. W maju wyszło na jaw, że będące fragmentem tej trasy skrzyżowanie Drogi z Zielonej z al. Jana Pawła II nie będzie miało - jak wcześniej obiecywały miejskie wizualizacje - trzech pasów ruchu, lecz zostanie rozbudowane do łącznie pięciu pasów ruchu.
Czytaj też: Niestety przewidzieliśmy to w artykule z 2016 r.: "Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?"
Miał być bulwar, będzie dodatkowa jezdnia dla aut
Okazuje się, że podobne podejście widać w projekcie przebudowy ul. Kielnieńskiej. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła kilka dni temu przetarg na przygotowanie dokumentacji dla jej przebudowy na odcinku od obwodnicy do wiaduktu nad torami kolejowymi .
Potencjalnym wykonawcom zasugerowano, by do istniejącego układu drogowego dodali jezdnię równoległą do ul. Kielnieńskiej (na północ od niej). Powstanie ona na odcinku Spacerowa - Barniewicka . Skrzyżowania z tymi ulicami zostaną przebudowane na ronda.
Nowa jezdnia będzie miała 3,5 m szerokości i będzie służyła jako dojazd do przyległych nieruchomości. Wzdłuż niej mają powstać miejsca parkingowe.
Główna jezdnia ul. Kielnieńskiej będzie liczyła 7 m szerokości z lokalnymi poszerzeniami w rejonie zatok przystankowych dla autobusów. Nie przewidziano wzdłuż niej miejsc parkingowych, a jedynie trawniki.
Niewiele miejsca dla pieszych, rowerzyści między jezdniami
Dla pieszych wyznaczono chodniki o szerokości dwóch metrów po obu stronach rozbudowanej ul. Kielnieńskiej. To minimalna, narzucona prawem, szerokość dla chodników, gdy sąsiadują bezpośrednio z jezdnią oraz zaledwie o pół metra więcej, gdy są od jezdni odseparowane np. trawnikiem.
Wbrew wizualizacjom BRG piesi nie będą mogli poruszać się między jezdniami szerokim "bulwarem". Ta przestrzeń została zarezerwowana wyłącznie dla "ścieżki rowerowej" (tak napisano w dokumentacji), która na odcinku bez dodatkowej jezdni będzie przylegała do chodnika.
Jedyną cechą wspólną, która łączy wizualizacje BRG z koncepcją, na której ma bazować wykonawca dokumentacji projektowej, są drzewa w pasie między jezdniami.
Koncepcja na dwa lata przed wizualizacjami BRG
Koncepcja rozbudowy ul. Kielnieńskiej została opracowana w 2014 r., czyli dwa lata przed prezentacją wizualizacji i konsultacjami społecznymi.
BRG milczy, WPR zapewnia, że to "materiał pomocniczy"
Próbowaliśmy zapytać pracowników Biura Rozwoju Gdańska, czy wiedzieli o istnieniu wcześniejszego dokumentu oraz dlaczego mieszkańcom prezentowano niezgodne z nimi materiały graficzne. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy, ponieważ zdaniem BRG pytania skierowaliśmy do nieprawidłowej jednostki miasta.
Na pytania odpowiedział natomiast Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego. Jego pracownicy przekonują, że koncepcja z 2014 r. jest "tylko ogólnym pomysłem pokazującym różne rozwiązania" i stanowi jedynie "materiał pomocniczy".
- Zakres dla oferentów wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie narzuca konkretnego wykonania projektu. Opisuje jedynie ogólne założenia, jakie powinna spełniać zamówiona dokumentacja - zapewnia Marcin Dawidowski, dyrektor WPR. - Wyłoniony projektant ul. Kielnieńskiej weźmie pod uwagę również koncepcję tzw. Zielonego Bulwaru i zaprojektuje ul. Kielnieńską zgodnie z jej założeniami.
BRG współpracowało przy koncepcji z 2014 r.
Jak wynika z informacji udzielonych przez WPR, Biuro Rozwoju Gdańska brało udział w opiniowaniu koncepcji z 2014 r. i będzie jedną z jednostek, która będzie dalej uczestniczyła w pracach nad tą inwestycją w zakresie przygotowania niezbędnej dokumentacji projektowej.
Dokumentacja powinna być gotowa do końca kwietnia 2019 r. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały (40 proc., minimum trzy lata).
Budowa ul. Nowy Świat na odcinku od ul. Wodnika do ul. Zeusa na Osowej.
Miejsca
Opinie (170) 2 zablokowane
-
2018-07-12 15:49
Skandal!!!
Urzędnicy traktują Gdańszczan skandalicznie! Tylko liczą się deweloperzy i wielkie korporacje. A ja się pytam kto tu płaci podatki? Z czyich podatków są pacone pensje urzędników?? To jest granda!
- 16 4
-
2018-07-12 16:01
Brawo! (2)
Bardzo dobrze! Trzeba rozladowac korki a nie bulwary budowac. Na spacery to do parku a rowerzysci - swiete krowy sobie poradza. To my kierowcy placimy na drogi a nie sciezki rowerowe. Ten trzeci pas powinien byc w zaleznosci od pory dnia a co za tym idzie natezenia ruchu otwierany raz w jednym, raz w drugim kierunku - jak to ma miejsce w cywilizowanych krajach
- 14 21
-
2018-07-12 16:21
chcesz rozłądować korki - przestań jeździć samochodem
- 8 4
-
2018-07-13 13:16
przestan tworzyc korki blachosmrodem to ich nie bedzie
- 1 1
-
2018-07-12 16:21
Dobrze, że przynajmniej dzieci z Gdańska będą miały
Dostęp do rzetelnej wiedzy jak najszybciej rozładowywać napięcie seksualne. Dzięki wprowadzeniu dzender do szkół. Dzięki ci Adaś.
- 6 7
-
2018-07-12 17:54
Kłamstwo
Zgodnie z OPZ projekt budowlany ma powstać w oparciu o wariant W2 koncepcji. Czyli jezdnia dodatkowa 3,5m
- 3 0
-
2018-07-12 17:58
Dlatego te bydło zwane urzędnikami trzeba na taczkach
wywieść razem z ich cesarzem.
- 9 4
-
2018-07-12 18:30
Kielnieńska
Mogła być wizytówka bo każdy chce mieszkać na ładnych osiedlach a będzie ciasno, tanio i tandetenie. Czay Osowa ma by sypialnią czy dzielnicą z prawdziwego zdarzenia. Urzędnicy z Gdańska widzą swoje miasto tandetne i tanie, bez przyszłosci. Może czas na wymianę garnituru.
- 14 2
-
2018-07-12 18:36
Ja bym ją wyłożył jumbami, żeby nie odstawała od reszty Osowy.
- 16 0
-
2018-07-12 18:55
NIE (2)
absolutnie nie !!!
żadnych rond bo to nic nie daje, jest tylko gorzej!!!- 7 7
-
2018-07-12 19:06
(1)
To naucz się przejeżdżać przez rondo i będzie ok.
- 5 1
-
2018-07-13 21:58
właśnie przez te małe ronda da się tylko przejeżdżać przez środek
- 0 0
-
2018-07-12 19:38
powtórka z ...
Czy to nie te same czarne moce (ludziki), co przed laty zablokowały początek Trasy Kaszubskiej w węźle Osowa ? Na mapie powstał taki dziwny zakręt.
- 1 0
-
2018-07-12 21:42
Pan koprowski
Zawsze znajdzie problem. Niestety, zwykle tam gdzie go nie ma.
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.