• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca Polskiego Busa zostawił spóźnialskich

ms
12 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kierowca Polskiego Busa z Warszawy do Gdańska nie zabrał z Ostródy spóźnionych pasażerów. Kierowca Polskiego Busa z Warszawy do Gdańska nie zabrał z Ostródy spóźnionych pasażerów.

Nietypowa sytuacja w autobusie Polski Bus jadącym z Warszawy do Gdańska. Kierowca odjechał z przystanku w Ostródzie bez czworga pasażerów, którzy nie wrócili o wskazanej porze. W Ostródzie pozostała m.in. matka 10-latka, który kontynuuje jazdę do Gdańska.



Jak oceniasz tę sytuację?

O niezwykłej sytuacji, do jakiej doszło w Ostródzie, poinformował nas pan Adam, pasażer feralnego kursu.

- Kierowca autobusu linii Polski Bus pozostawił na przystanku w Ostródzie czworo pasażerów. Oni pozostali na miejscu, a w autobusie do Gdańska jadą ich bagaże. Na pokładzie jest także 10-letni chłopiec, którego mama pozostała na przystanku - informuje nasz czytelnik.

Jak doszło do takiej sytuacji? Z relacji naszego czytelnika wynika, że autobus miał opóźnienie - kurs, który miał dotrzeć do Gdańska o godz. 16:30, prawdopodobnie przyjedzie dopiero o godz. 17. By zminimalizować opóźnienie kierowca zapowiedział krótszy niż zwykle postój w Ostródzie.

- Kierowca czekał na pasażerów dodatkowe 6 minut. Pasażerowie w autobusie namawiali kierowcę, by jeszcze zaczekał, ale on odjechał - relacjonuje nas czytelnik.

Wśród pasażerów jest 10-letni chłopiec. Z informacji naszego czytelnika wynika, że matka goni autobus taksówką.

Jak oceniacie tę sytuację? Gdyby chodziło o pociąg nikt nie miałby wątpliwości, że nie powinno się czekać na spóźnialskich. Czy jednak w przypadku autobusu kierowca nie mógł zachować się bardziej elastycznie? Zanim go ocenimy pamiętajmy jednak, że jest on rozliczany przez swoich przełożonych z punktualnej jazdy.

Oświadczenie przewoźnika Polski Bus nadesłane do naszej redakcji 15 lipca

Piotr Bezulski Piotr Bezulski
Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com

W sobotę, 12 lipca br. w trakcie kursu z Warszawy do Gdańska autokar PolskiBus.com miał standardowy, 10 minutowy postój w Ostródzie [nasz czytelnik podróżujący tym autobusem twierdzi, że kierowca zaplanował skrócony postój, choć uprzedził o tym pasażerów - przyp. red.]. Jak się później okazało w jego trakcie jedna z pasażerek podróżujących z Warszawy do Gdańska wysiadła z autobusu i mimo to, że kierowca specjalnie przedłużył postój o kolejnych 6 minut nie zdążyła powrócić do autokaru w wyznaczonym czasie. Autokarem podróżowało 88 innych pasażerów więc kierowca nie mógł dodatkowo przedłużać czasu postoju.

Dodatkowo przewóz regularny wykonywany jest zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy a przewoźnik zobligowany jest go przestrzegać. W autokarze znajdował się jej 10 letni podopieczny wraz z bagażami. Pasażerka poinformowała nas o zaistniałej sytuacji dzwoniąc na infolinię. Natychmiast podjęliśmy działania mające na celu szybkie i skuteczne rozwiązanie sytuacji. Konsultant przekazał pełną instrukcję postępowania w tej sytuacji oraz zapewnił, że personel PolskiBus.com zaopiekuje się dzieckiem oraz bagażami. Dziecko do końca podróży znajdowało się pod opieką wykwalifikowanego personelu, który na przystanku końcowym przekazał podopiecznego i bagaże osobie wskazanej przez pasażerkę. Konsultant zagwarantował też, że pasażerka będzie mogła kontynuować podróż na pokładzie kolejnego autokaru, który będzie mógł ją zabrać za ok. 60 minut.

O całej sytuacji niezwłocznie zostali poinformowany kierowcy, personel pokładowy oraz bagażowi. Całe zdarzenie zakończyło się szczęśliwie, a spóźniona pasażerka dotarła do Gdańska następnym autokarem PolskiBus.com.

Polskibus.com każdego miesiąca przewozi około 500 tysięcy pasażerów a sytuacji takich jak ta wydarzyło się jedynie kilka w ciągu całej naszej dotychczasowej działalności.
ms

Opinie (603) ponad 20 zablokowanych

  • a moze stała w kolejce do klopa??? (2)

    sami wiecie jakie są warunki. jeden kibel na cały autobus. jak im zrobił 10 minut postoju, to nie ma się co dziwić, że się spóźniła.

    • 0 3

    • Spóźnialscy. (1)

      Jeżeli komuś nie odpowiadają warunki panujące w tej firmie (jeden kibel), to po prostu powinien skorzystać z usług innej kampanii, a nie robić aferę, z powodu własnego spóźnialstwa !

      Osobiście cenię tę firmę właśnie ze względu na punktualność (często są na miejscu przed czasem). Jest to dla mnie bardzo ważne, ponieważ poruszam się w sprawach służbowych i nie mogę się na nie spóźnić.

      A odnośnie kibli, zawsze są czyste i pachnące.

      • 1 0

      • potwierdzam,
        jeżdżę z nimi od ich początku
        ich kible czasem nie działają jak jest MRÓZ
        poza tym działają zawsze
        i są większe niż mam na jachcie

        • 0 0

  • BRAK DYSCYPLINY W NARODZIE. GRATULACJE DLA KIEROWCY ZA PRZESTRZEGANIE WCZESNIEJ USTALONEGO (obopólnie !!!) PORZĄDKU

    Jako naród słyniemy z braku dyscypliny niestety. Kierowca postąpił wedle umowy i wg ustalonych wcześniej , jasno sprecyzowanych zasad !!! I Chwała mu za to ! Pasażerowie natomiast nie dostosowali się do wcześniej powziętej obopólnie umowy, więc do kogo teraz pretensje ?! No chyba jedynie do siebie !

    Jeśli nie zaczniemy jako naród przestrzegać takowych i dążyć do jako takiego ładu i porządku, to do niczego nie dojdziemy. W Niemczech czy Szwajcarii takie spóźnialstwo jest nie do pomyślenia.

    • 6 0

  • Brawo dla firmy za PUNKTUALNOŚĆ !

    Osobiście cenię tę firmę właśnie ze względu na punktualność (często są na miejscu przed czasem). Jest to dla mnie bardzo ważne, ponieważ poruszam się w sprawach służbowych i nie mogę się spóźnić.

    Jeżeli komuś punktualność nie pasuje, to powinien zmienić przewoźnika, a nie narażać na spóźnienie kilkadziesiąt innych osób podróżujących pojazdem.

    • 5 1

  • Odpowiedzialność ! (1)

    Jeżeli istotnie ktoś czekał do kibla czy miał kłopoty z żołądkiem (podczas podróży się takie zdarzają), to zawsze można zachować się odpowiedzialnie i kierowcę o tym uprzedzić, poinformować. Oprócz danej osoby busem podróżuje jeszcze mnóstwo innych ludzi, które chcą dojechać na czas.

    • 4 0

    • Ewka na prezydenta!

      • 0 0

  • Jak czytam te komentarze to "Miś" mi staje przed oczami.
    DOBRE!

    • 4 0

  • (2)

    Uważam,że kierowca mimo wszystko powinien zostać ukarany. Za nieuzasadnione przedłużenie postoju autobusu na przystanku. Skoro zawieram umowę z przewoźnikiem, to żądam aby się z niej wywiązał. A kierowca nie może robić z autobusu taksówki.

    • 0 2

    • (1)

      przeginasz

      • 0 0

      • Może trochę.

        • 0 0

  • ale ściema (7)

    jechałam tym busem i 10-latek był po opieką moją i męża, a nie wykwalifikowanego personelu (który zainteresował się dzieckiem dopiero po przyjeździe do Gdańska). Opiekunka chłopca owszem, kontynuowała podróż, ale taksówką. Na drodze były i tak korki ze względu na sytuację pogodową (deszcz), więc i tak autobus był spóźniony. Kierowca mógł okazać się trochę bardziej ludzki...
    Oby Wasi bliscy nie zostali kiedyś pozostawieni sami sobie na jakimś zadupowiu, bez dokumentów i telefonu itp. Na deszczu...

    • 1 5

    • 80 osób ma cierpieć bo jedna ma resztę w d.. Kupiła bilet na busa a wymaga usługi jak w taksówce.

      • 2 1

    • Brawo Kierowca! (4)

      Nasi bliscy są punktualni... kierowca i tak okazał się ludzki bo czekał dodatkowe 6 minut

      • 3 1

      • gratuluję bliskich (3)

        wobec tego i życzę przyjemnych wakacji i mocnego zaworu, żebyś człowieku nie musiał do wucetu na stacji lecieć:)

        • 0 0

        • Brawo Kierowca! (2)

          W AUTOBUSIE JEST UBIKACJA! Jak mam potrzebę to z niej korzystam.

          • 0 0

          • chyba, że ją zamkną.... (1)

            • 0 0

            • jak jest -20 oC mróz

              • 0 0

    • Polaki cebulaki...

      Kiedy wreszcie "się jorgniecie", że nie jesteście, każde z was, pępkiem świata!
      Czas to pieniądz. Znacie takie powiedzonko? Kierowcy autobusów są rozliczni także z czasu!
      Poza tym, kierowcy przysługuje przerwa w pracy. Najczęściej może ją sobie "odebrać" na końcowym przystanku. Jeśli spóźni się z trasy, przerwę będzie miał krótszą. Jasne? Logiczne?

      • 0 0

  • co do wyniku ankiety

    80% przyznaje rację kierowcy
    a 20% chroniło by spóźnialską, kosztem innych pasażerów i bezpieczeństwa

    jestem zbudowany i dumny z normalniejących Rodaków!

    ale z 3dniowym opóźnieniem tekst PRZEDRUKOWAŁA* gazeta wyborcza i też zrobili ankietę, www(kropka)trojmiasto(kropka)pl/wiadomosci/Kierowca-Polskiego-Busa-zostawil-spoznialskich-n81503(kropka)html gdzie >50% popiera spóźnialską

    co za zdumiewająca różnica...

    *- ciekawe czy zapłacili za przedruk... bo nie poinformowali o źródle

    • 2 1

  • Brawo Kierowca! (5)

    BRAWO!! Może to ją nauczy punktualności. 80 osób ma czekać bo jedna idiotka nie może się wysikać w 16 minut? Litości...

    • 5 1

    • kolejka była (4)

      • 0 3

      • to trzeba było pojechać kolejką

        • 1 1

      • A jakby kolejka była na godzinę czekania, (1)

        to kierowca też miał czekać, aż "mamusia zrobi siusiu"?

        • 2 0

        • a powienien.

          • 0 1

      • Brawo Kierowca!

        W autobusie jest ubikacja i czasami w na całej trasie wchodzą do niej 2-3 osoby, aby na przystanku w Ostródzie ustawić się w kolejce... paranoja i nie liczenie się z innymi. Kierowca bardzo dobrze zrobił i tak okazał serce bo mógł odjechać bez dodatkowego czekania.

        • 2 0

  • to są (1)

    jakieś jaja. Nikt nie sprawdził, czy wszyscy wsiedli, tylko sobie wzięli d***pę w troki i pojechali.

    Dobrze, że w ogóle pusty nie wrócił...

    Na stacji była kolejka do kibla i ludzie się spóźnili. Następnym razem wszyscy będą s*****li w autokarowym kibelku...

    Przyjemnej atmosfery...;)

    • 1 6

    • Brawo Kierowca!

      Po to ten kibelek jest, aby nie opóźniać podróży. Nie trzeba było pić 2 litrowej coli przed odjazdem.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane