• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca ZKM Gdynia: Tristar na razie nam nie pomaga

Marek
29 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kierowcy narzekają, że na wjazd na ul. Morską z Chyloni, jest trudny i opóźnia dalszą jazdę. Kierowcy narzekają, że na wjazd na ul. Morską z Chyloni, jest trudny i opóźnia dalszą jazdę.

System Tristar ma działać w pełni w pierwszych miesiącach nowego roku. Na razie działa w wybranych elementach. Czy pomaga? Wątpliwości zgłaszają m.in. kierowcy gdyńskich trolejbusów.



Czy po częściowym uruchomieniu Tristara komunikacja miejska jest punktualniejsza?

Start systemu Tristar, którego całkowity koszt wynosi ok. 160 mln zł (z czego Unia Europejska daje 136 mln zł, zaś pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni) był już przesuwany kilkukrotnie. Ostatnie zapowiedzi mówią o pełnym działaniu w pierwszych miesiącach nowego roku. Obecnie trwa jego rozruch oraz ostatnie elementy kalibracji.

Czy Tristar im pomoże w płynniejszej jeździe? Specjaliści zapewniają, że nie tylko kierowcom, ale w równej mierze prowadzącym pojazdy komunikacji miejskiej. Ci jednak zwracają uwagę, że póki co, ta pomoc jest dyskusyjna.

Oto relacja jednego z kierowców gdyńskiego trolejbusu:

Codziennie zmagamy się z problemem wyjeżdżając z ul. Chylońskiej w kierunku ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Często zgłaszamy to do centrali ruchu Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, która współpracuje z operatorami Tristara. Wyjazd z Chylońskiej na ul. Morską jest bowiem niezwykle uciążliwy.

Niekiedy zielone światło świeci się krótko - tylko 8 albo 12 sekund. Momentami przejeżdżają tylko cztery samochody i zapala się światło czerwone. Często tracimy tam nawet 8 minut co przekłada się na opóźnienie na dalszej trasie, które bywa nie do nadrobienia.

Zgłaszając ten fakt dyspozytorowi w centrali ruchu słyszymy odpowiedź: "przekażemy tę sprawę". Nic się z tym jednak nie dzieje, a przecież w systemie Tristar można wydłużyć czas do 15 sekund, co nie spowoduje korków na ul. Morskiej a rozładuje ruch na ul. Chylońskiej i znacznie ułatwi nam pracę.

Tymczasem codziennie z powodu opóźnień pojawia się u kierowców niepotrzebny stres. Czasami trolejbusem nie zdążymy dojechać z ul. Chylońskiej do ul. Morskiej i jest już czerwone światło, co stwarza dodatkowe niebezpieczeństwo.

Taki sam problem występuje zresztą na zjeździe z ul. Warszawskiej na ul. Morską zobacz na mapie Gdyni, gdzie zielone światło pali się ok. 4 do 5 sekund. Taki stan rzeczy znów skutkuje spóźnieniami na trasie.

Na razie Tristar nam nie ułatwia jazdy jak to wynikało z zapowiedzi, a wręcz zdecydowanie utrudnia. Oby w najbliższych tygodniach to się zmieniło.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (213) 10 zablokowanych

  • Niestety

    Za wyłudzone datki unijne zawsze powstaje "niezatapialny Titanic " , a potem nie ma nikogo do ratowania ofiar...

    • 14 0

  • WIADOMO B YŁO OD DAWNA

    wydano celowo 160 mlb zł w system który niczego nie zmieni, ale przesunie pieniądze z kasy publicznej w ręce prywatne (nieważne czyje-choć to praca dla prokuratury). W ten sposób nigdy nie powstanie KONKURENCYJNE PRZDSIĘBIORSTWO, niczego nie zmodernizuje-pieniędzy będzie zawsze brak.

    • 16 0

  • lotnisko

    Jeśli lotnisko ma być modernizowane to może zamontować tam tristara i zintegrować z samolotami - nie wiem czy będzie lepiej ale napewno ciekawiej

    • 9 0

  • A kierowcy ZKM Gdynia ŚWIĘTE KROWY nie respektują przepisów..... (2)

    .....np. wyjeżdżająć z zatoczek autobusowych na ul:Chwarznieńskiej na Chwarznie kierunek centrum (ostatni przystanek) i Świętojańska pomiędzy Partyzantów a UM.Jest "światło czerwone"(pozioma biała kreska na sygnalizatorze BUS) a jada zawsze powinien stać Nadzór Ruchu lub policja i karać,karać.

    • 1 13

    • na Chwarznieńskiej stało by się "ruski rok"zanim trafiło się zielone (pionowa kreska )

      • 5 2

    • Popieram

      z tą Policją, dostaję sygnał tzw. zielony (biała kreska pionowa), a jakiś Buc widzi na drugim sygnalizatorze zieloną strzałkę w prawo i musi koniecznie na pierwszych światłach na czerwonym. Naprawdę kiedyś mi dadzą lepszy wóz zamiast klepaka, jak wywalę w niego to od razu znajdzie się na Władka IV.

      • 2 0

  • tristar (2)

    każdemu normalnemu wydawało się, że system będzie w stanie przemieszczać duże potoki samochodów i odpowiednie oprogramowanie rozładuje horrendalne korki. nic z tego. system nie rozwiązuje niczego, a powinien. koledzy z politechniki wygenerowali pomysł, który zasilił jedynie ich prywatne konta. dzisiaj (sobota) jechałem samochodem z Gdańska do hali Olivii, zielona fala. ale do tego nie trzeba było tri-stara za dziesiątki milionów. mogłem chwilę postać. nic by się nie stało. oczywiście system będzie niedługo wykorzystywany do krojenia właścicieli samochodów z kasy, nie łudźmy się, ze będzie inaczej. należało wynająć/zatrudnić dobrych matematyków aby stworzyli znakomity program rozwiązujący rzeczywiste problemy w trójmiejskiej komunikacji, nie budując jedynie 'niedzielnego' systemu kierowania ruchem. ale panowie z politechniki widocznie znakomicie argumentowali za swoją opcją i konfiturami. argumenty, ze Tri-star nie jest w stanie przemieszczać wielkich potoków samochodów, jest jedynie niedzielnym programem już na samym wstępie do negocjacji powinien był być wyrzucony do kosza. i tyle jeśli chodzi o sens w zakupach i inteligencje naszych włodarzy.

    • 17 0

    • (1)

      Narzekasz, bo przejechałeś z Gdańska do Olivii na zielonej fali? No to ja już nic nie rozumiem.

      • 0 3

      • Chodzi o to, że "zielona fala" to tylko regulacja świateł, którą można było zrobić (i robiono wiele lattemu), poprzez codziennie zliczanie potoków pojazdów o pewnych porach dnia a nastęnie przenosząc te dane na sekwencje długości świateł na sygnalizatorach. Zwykła część mechaniczna, nie wymagając setek milionów złotych. Uznajesz jednak że lepiej jest wydać gruba kasę, stąd jeszcze niedawno światła wyłączały się po 23 (w niektórych miejscach) lub po godz. 0.30 (na głównych), zaś teraz potrafią się świecić całą noc, bo TRISTAR czuwa.

        • 3 0

  • przepraszam ale co to za BZDURY? (1)

    jakie 4 sekundy zielonego światła z Warszawskiej na Morską?

    czasem tam przechodzę na światłach i nie zauważyłem by nastapiła jakas zmiana czasowa swiateł (teraz i kiedyś), a na pewno są one NORMALNE i wszystkie samochody zjeżdżają na zielonym

    niech autor policzy do czterech (sekund) i sprawdzi ile samochodów byłoby w stanie wtedy przejechać - myślę że maksymalnie jeden!

    a tak nie jest

    zacznijcie mysleć jak piszecie a nie przepisywac jakieś urojenia chorych psychicznie

    • 6 7

    • może minusujacy przejdą sie na to skrzyżowanie i przekonaja na własne 'oczy'

      • 0 0

  • szkoda forsy na ten TRISTAR
    ale co urzedasy zarobili to maja....

    • 8 0

  • abrakadabra

    Buuu.... Biedni kierowcy ZKM... W korkach muszą stać.... A że przez skrzyżowanie przejeżdża tak mało pojazdów, bo kierowca trajtka rusza jak fizda to pikuś?...
    1. Tiry na tory (mimo estakady ciagle tiry blokują Morską)
    2. Trajtki= zawalidroga, ruszajcie trajtkarze normalnie, to wiecej pojazdow przejedzie...

    • 0 12

  • No dobra, ale to jedno skrzyżowanie...a inne?

    • 2 0

  • Jeśli nie ma po czym jeździć, to żadne zaklęcia, żale, czy tristary nie pomogą.

    Dodatkowo, to przelewanie pustego w próżne, dużo nas, podatników, kosztuje.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane