- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem
Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.
Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.
- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.
Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.
Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.
Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską
- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.
Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.
Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.
Miejsca
Opinie (470) ponad 20 zablokowanych
-
2014-08-02 21:30
Ja ostatnio jechałam z kierowcą który pisał smsy podczas jazdy :)
- 1 0
-
2014-08-03 08:45
kobieta z lodem nie moze.....
a jak wejdzie smierdzący nurek, obszczany i wali na cały autobus to kierowca nic nie robi a ja wole wejsc butem w plame od loda niż usiąść na siedzeniu gdzie koles sie zlał
- 3 0
-
2014-08-04 15:04
zkm Gdynia to złodzieje (1)
zkm Gdynia złodzieje, oszołomy, hipokryci. Najgorsza organizacja pod Polskim słońcem, prawie jak mafia. Żal mi was Gdynianie.
- 0 1
-
2021-07-29 16:30
przyjdz do gdanska
- 0 0
-
2021-07-29 04:24
Nie dziwi mnie, że odjechał. Ma czekać na każdą kłopotliwą osobę? Lepiej niech jedzie i się nie spóźnia! Pasażerka sama jest sobie winna.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.