• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca cwaniak, czy sposób na korki?

Maciej Naskręt
29 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Skręt w prawo ze środkowego pasa - nagminnie łamana zasada ruchu drogowego na ul. Podwale Przedmiejskie.



Jechałeś Podwalem Przedmiejskim i ze środkowego pasa zjechałeś w ul. Okopową? Możesz dostać 250-złotowy mandat. Kierowcy tłumaczą, że decydują się na taki manewr, by zmniejszyć korek. Inni mówią, że to cwaniactwo i zagrożenie dla ruchu.



Czy kierowca bmw postąpił słusznie?

Kierowca samochodu marki BMW, jadąc Podwalem Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska, postanowił zjechać ze środkowego pasa jezdni w kierunku ul. Okopowej. Ominął w ten sposób 500-metrowy korek. Teoretycznie za ten manewr kierowcy powinien otrzymać mandat w wysokości 250 zł i 5 punktów karnych za naruszenie znaku poziomego (P-8a).

Jednak w takich miastach jak Lublin, Warszawa bądź Białystok podobny manewr nie groziłby żadnym mandatem. Dlaczego? Ponieważ tam, na wielu skrzyżowaniach drogowcy dopuszczają skręt z pasa przyległego do lewo- lub prawoskrętu. Niestety w Trójmieście nie ma mowy o tego rodzaju przywileju.

Kierowcy, którzy łamią przepis o zakazie skrętu z tego pasa, przekonują, że robią to w dobrej wierze, ponieważ rozładowują korki, które tworzą się na prawym pasie Podwala Przedmiejskiego. Trudno się z nimi nie zgodzić. Jeden samochód mniej na prawoskręcie to mniejszy korek, tym bardziej, że takich kierowców jak ten w bmw jest kilkudziesięciu w ciągu godziny.

Ale inni kierowcy, którzy stoją zgodnie z prawem w zatorze na prawym pasie, nazywają tamtych cwaniakami. I kto ma rację?

Opinie (364) ponad 20 zablokowanych

  • polska jazda jest fatalna (1)

    w kazdym duzym miescie mamy do czynienia z nagminnym lamaniem przepisow .nasze drogi sa fatalne ,a jedno auto nie rozladuje korkow!

    • 1 0

    • NO TO NIECH KAŻDY TAK JEŹDZI KTO UMIE

      • 0 0

  • Przy natezeniu ruchu jakie panuje na tym skrzyzowaniu

    zezwolenie na skrecanie w prawo z przylegleog pasa, spowoduje tylko zakorkowanie przejazdu w strone Obwodnicy. Przeciez zaraz za skretem w prawo lewy pas schodzi do prawego, tam bedzie wojna o suwaki, zamki i tlumaczenie jeden drugiemu kto jest cwaniak i dlaczego cisnie do konca pasu konczacego sie....Lepiej niech jest tak jak jest - a cwaniakow karac mandatami.
    Przepis to przepis, respektowac trzeba.

    • 3 0

  • Z jednej strony RACJA z drugiej jest to ŁAMANIE przepisów

    Na plus:
    -rozładowuje prawoskręt i usprawnia ruch

    Na minus:
    -jesli domalowali by strzałke skretu z drugiego pasa to by sie korkował i nie rozładowywał aut jadacych prosto

    Tak źle i tak nie dobrze...

    • 4 2

  • na podwalu to w ogole powinni zrobic trzy buspasy

    a samochody niech se lataja a jak :D

    • 1 0

  • dziś WYŁACZYLI swiatła....na AL.WACLAVA HAVLA

    -korek był od cmentarza do góry, łostowicka zablokowana juz od kartuskiej
    -Skrzyżowanie z armii krajowej gehenna, poblokowali wszystko , NICZEGO JUZ NIE MA

    - siwiatła niezsynchronizowane
    -wyjazdy z PŁOCKIEJ na Wilanowska nie ma jest (tylko zjad)
    -dziurawa ul. ŁÓDZKA
    - brak RONDA (Łódzka-warszawska) koło stawku.
    - podwójne światła na wjazd na HAVLA od ul ŁÓDZKIEJ
    -krótkie zielone dla skretu w HAVLA od Zakoniczyna

    brak słów same korki ...........

    • 2 0

  • Polska to dziki kraj

    • 1 0

  • jak tak tam jezdza z odstepami po 40 metrow to sie nie dziwie ze tam korki..

    zobaczcie na tego co kreci film ile przed nim aut by sie zmiescilo i jak szybko wykonuja manewr skretu ??

    • 3 0

  • A może by tak usprawnić prawoskręt

    przecież nie tak trudno zauważyć, że korek w tym miejscu tworzy się 2 x dziennie, może mogłyby się dłużej świecić zielone dla prawoskrętu? A może by tak miasto strzeliło nowy wiadukcik?

    • 1 0

  • jak nie zrobią tunelu to dojdzie do rękoczynów

    jak długo będziemy jeszcze jeździć do okoła

    • 1 0

  • Drodzy Państwo

    na moje chamstwo pracowało wiele pokoleń przodków i jestem z tego dumny

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane