• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca taksówki chciał wyłudzić 150 zł

Michał
23 czerwca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 12:54 (26 czerwca 2017)
Dyspozytor firmy Komfort Taxi poinformował klientów, że kurs z centrum Gdańska na lotnisko będzie kosztował ok. 55 zł. Jednak po zrealizowaniu kursu taksówkarz zażądał... niemal czterokrotnie wyższej kwoty.  Dyspozytor firmy Komfort Taxi poinformował klientów, że kurs z centrum Gdańska na lotnisko będzie kosztował ok. 55 zł. Jednak po zrealizowaniu kursu taksówkarz zażądał... niemal czterokrotnie wyższej kwoty.

Próba wyłudzenia, szarpanina, wreszcie zrzucenie winy na klientów - tak można podsumować kurs taksówką gości naszego czytelnika, pana Michała. Poniżej publikujemy treść listu, w którym opisał całe zdarzenie. Śródtytuły pochodzą od redakcji.



Czy kiedykolwiek spotkałeś się z nieuczciwością ze strony taksówkarza?

W dniach 11-18 czerwca moja rodzina przyjmowała dwoje gości z Bawarii, tj. matkę mojego szwagra (mieszkającego w Polsce Niemca) oraz jej przyjaciółkę. Goście mieszkali w Gdańsku. Można było mieć nadzieję, że wizyta pozostawi na gościach pozytywne wrażenia z Polski. O całkowite przekreślenie tego marzenia skutecznie zadbał jednak taksówkarz, z którym goście odbyli ostatni kurs podczas pobytu w mieście.

Odlot gości miał odbyć się 18 czerwca o godz. 6:00 z Rębiechowa. Dzień przed wylotem zarezerwowano taksówkę. Przedstawiciel korporacji przyjął zgłoszenie i poinformował, że kurs powinien kosztować ok. 55 zł.

Najpierw próba wyłudzenia, potem szarpanina

Zgodnie z SMS-em przesłanym przez korporację, zamówioną taksówką miał być czarny mercedes. Pojazd ten faktycznie przyjechał ok. godz. 4:45 na ul. Grobla I. Kierowca potwierdził, że realizuje zamówiony kurs. Już podczas jazdy szwagier otrzymał kolejny SMS od korporacji informujący, że na miejsce przyjedzie inne auto - srebrny opel vectra. Z uwagi na trwający już kurs szwagier uznał, że późniejszy SMS otrzymał omyłkowo.

Podczas jazdy taksówkarz rozpoznał, że wszyscy trzej pasażerowie są Niemcami. Być może dlatego po dotarciu na lotnisko zażądał za kurs 200 zł. Szwagier zaprotestował przeciwko tak nieuczciwej cenie. Kierowca odmówił wydania bagaży. Zaczął obrażać pasażerów, obrzucając ich wulgarnymi obelgami. Kiedy matka szwagra próbowała zabrać swoją walizkę z bagażnika, kierowca zaczął wyrywać jej plecak, używając w ten sposób wobec kobiety siły fizycznej. Wyszarpywał też walizkę drugiej kobiecie. Jeszcze bardziej agresywnie zachowywał się wobec szwagra, którego popychał.

Ostatecznie za kurs zapłacono 60 zł, a kierowca natychmiast zbiegł z miejsca zdarzenia. Cała sytuacja na parkingu pewnością została zarejestrowana przez monitoring lotniskowy.

Próba wyjaśnienia w centrali

Dzień po zdarzeniu nie udało się nam skontaktować z szefem korporacji, z której korzystaliśmy, czyli Komfort Taxi. U operatora centrali potwierdziliśmy jedynie, że faktycznie wysłano nam SMS-y o dwóch różnych taksówkach. Oświadczył on jednak, że naszą winą było to, że skorzystaliśmy z czarnego mercedesa, skoro dostaliśmy też informację o srebrnym oplu. Jego zdaniem kierowca mercedesa odrzucił oficjalnie zlecenie i przyjechał do nas na własną rękę. Nie zdobył się na słowo przeprosin i przerwał połączenie.

Niesmak pozostał

Po blisko dwóch dobach od zdarzenia do siostry zadzwonił szef korporacji, zdawkowo przepraszając za zaistniałą sytuację. Wbrew wcześniejszym wyjaśnieniom przedstawiciela korporacji zastrzegł, że Komfort Taxi nie ma nic wspólnego z kierowcą czarnego mercedesa, który o godz. 4:45 pojawił się pod domem. Obiecał przy tym osobiście zwrócić się z przeprosinami do szwagra, czego wbrew danemu słowu nie uczynił.

W mojej ocenie zachowanie kierowcy i proceder, którego ofiarą padli nasi goście, przypomina metody mafijne i nosi znamiona zorganizowanej grupy przestępczej.

Od redakcji: od czwartkowego poranka próbowaliśmy skontaktować się z właścicielem korporacji Komfort Taxi. Niestety, do chwili publikacji artykułu nie odpowiedział na nasze prośby o kontakt w celu skomentowania incydentu.


Oświadczenie właściciela korporacji Komfort Taxi przesłane w dniu 26 czerwca (pisownia oryginalna)

w dniu 17,06,2017 o godziny 20.46 zamówiono taksówkę na godzinę 4,45 na adres szeroka róg Grobli I zamówienie zostało przyjęte z numeru (...) i wprowadzone do systemu zleceń terminowych ( zamawiała kobieta w języku polskim). O godzinie 4,30 została wysłana taksówka z rejonu śródmieścia pierwsza z kolejki pod adres szeroka róg grobla I był to kierowca 203 i też z automatu został wysłany sms pod numer zamawiającego o treści " komfort taxi podjedzie czarny mercedes w211 kierowca o numerze 203".

W czasie gdy dojeżdżał do adresu zatrzymał go inny klient i zamówił kurs na chełm w związku z tym że od przyjęcia zlecenia nie minęło jeszcze trzy minuty kierowca ma prawo zwrócić zlecenie i tak też to uczynił. O godzinie 4,33 pod w/w adres została wysłana następna taksówka o numerze 164 i też w tej samej chwili wysłany został sms że " komfort taxi podjedzie srebrny opel vectra kierowca o numerze 164" .

Taksówka podjechała o godzinie 4,43 pod zamówiony adres o 4,46 wysłał sms do klienta że stoi pod adresem do godziny 4,52 nikt nie pojawił się pod wskazanym adresem więc został odwołany z tego zlecenia i postawiony na pierwszego w rejonie śródmieścia.

W niedzielę popołudniu zadzwoniła do mnie pani z numeru (...) i opowiedziała mi cały przebieg rannego nieporozumienia nadmieniła również że mąż będąc pod zamówionym adresem zauważył czarnego mercedesa ale bez oznakowania komfort taxi (kogut w kształcie czapki napoleona z napisem komfort taxi, jedyne takie koguty w gdańsku), po zapytaniu czy jest taksówkarzem z komfort taxi, usłyszał odpowieć tak oczywiście, proszę wsiadać (kłamał). Resztę zdarzeń znamy z relacji klienta.

W trakcie rozmowy poprosiła mnie abym wyjaśnił całą sytuacje jej mężowi więc poprosiłem o wysłanie numeru telefonu do jej męża smsem, do tej pory go nie otrzymałem. Na pytanie czy mąż posiada paragon lub nr. rejestracyjny taksówki z kim jechał odpowiedziano mi że niestety nie. Uważam że klient po otrzymaniu sms że taksówka podjedzie zrozumiał że podjechała i dlatego znalazł się w złej taksówce bez naszych szyldów przecież po trzech minutach otrzymał następnego smsa że przyjedzie opel a jak twierdzi był już w taksówce mercedes nie należącej do naszej korporacji.

Takie przypadki zdarzają się że zamawiający nie wsiądzie do naszej taksówki tylko innej tak zwanego małego bereta który taksometr ma ustawiony 9 zł na pierwszej taryfie a jeszcze kłamią że należą do jakiejś korporacji. Z tego co wiem to na całym śródmieściu i lotnisku działa monitoring wiec najpierw wypadało by sprawdzić jaka to była taksówka a nie oczerniać niewinnych taksówkarzy.
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (722) ponad 50 zablokowanych

  • bb

    no afera prawie jak amber gold ,ale gdanski portal napewno dobrze napisze fajne rzeczy o uber no bo to takie barachło ameryk,,,,

    • 3 5

  • komfort

    hmmm z komfortu korzystałam i dalej korzystam jeszcze ani razu nie natrafiłam na kogoś takiego przeważnie mili i kulturalni ludzie :) powinni zwolnić tego taxiaża bo psuje renomę firmie po prostu skoro dostało się esmsa że jednak nie czarny tylko srebrny podjedzie to na co do czarnego wsiadać a po drugie trzeba było się zapytać czy to pan został zamówiony na lotnisko za 50 -60 zł a jak siedzą cicho a wsiedli i jeszcze poprosili na lotnisko nie mówiąc na Różową kartę to wcale się nie dziwię że policzył ich normalnie tak że nie wiem czy ten temat się tu nadaje :)

    • 9 7

  • Jeżdżę dwa razy w tygodniu na lotnisko i z lotniska korporacją Neptun Taxi nigdy nie miałem problemow rozliczeniowych. Miła obsługa, czyste auta i na czas podjezdzaja pod adres. Na lotnisku w terminalu zdarzają się zaczepiajacy niezrzeszeni taxi omijam ich bo to naciągacze

    • 6 7

  • wszedzie kradna te trole , w zeszlym roku w czerwcu polecialem z zona i z dziecmi do irlandii na wesele kuzyna , towazyszyl nam rowniez moj brat ze swoja rodzina . kiedy wyszlismy z lotniska w dublinie wsiedlismy do dwoch taksowek jednej korporacji , po dotarciu na miejsce ja zaplacilem za kurs 20 euro a moj brat 30 euro , na szczescie tego szmaciarza sprawa wyszla na jaw dopiero po odjezdzie taksowek . wiec jak widac na calym swiecie fachu tego trzymaja sie tylko lenie , cwaniaki i zlodzieje a wiekszosc z nich to emerytowani policjanci.

    • 8 2

  • komfort taxi (1)

    komfort to tylko z nazwy a po za tym zasyfialy szrot po wyjsciu z ktorego nalezaloby zglosic sie na zastrzyk przeciw tezcowi

    • 8 6

    • Tobie zastrzyk na pusty łeb chorusie

      • 0 0

  • potrzeba konkurencji

    Uber pilnie potrzebny!

    • 2 8

  • Pasazerka taksowek (1)

    Rowniez korzystam z uslug taksowek Neptun Taxi i potwierdzam komfort przejazdu, wole doplacic do kursu i miec pewność ze jade z wykwalifikowanym kierowca ktory musi mieć kwalifikacje i przejsc wiele testow zeby wykonywac swoj zawod a nie z kierowca ktory dopiero co zdal orawo jazdy i jezdzi dorywczo , nie znajacy nawet miasta, nie placacy zadnych podatkow. Nie jezdze zadny Uberem nie pilecam ich !!!

    • 9 7

    • Skoro nie jeździsz dlaczego zabierasz na ten temat głos?

      A zwłaszcza nie polecasz? Przypominasz moherów blokujących sztuki teatralne bez ich oglądania .

      • 1 0

  • Kierowcy TAXI stojący pod dworcem gł. w Gdyni

    Wystarczy dosłownie przez chwilę przyjrzeć się taksówkarzom stojącym w kolejce pod dworcem, by wiedzieć z jakim elementem można mieć do czynienia. Kłócą się najczęściej o miejsce, który ma staćn najbliżej. Wulgarni, opryskliwi, agresywni.

    • 8 2

  • uber (1)

    wybieram ubera
    kultura i uczciwa cena

    • 1 10

    • Ruchama cena, w zależności od pory dnia, jak w Eco...

      • 0 0

  • Komfort, chyba najgorsza korporacja taxi w Trojmiescie.

    Stare samochody i tego typu sytuacje to normalka. Korzystam z taksowek kilka razy w tygodniu i zawsze zamawiam Ubera. Kulturalni kierowcy, wygodne samochody i niskie ceny. Polecam.

    • 6 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane