• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zgasił silnik i zażądał, by pasażerka wysiadła

28 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.

Tłok w porannym autobusie linii nr 115 rozzłościł kierowcę, który krzykiem nakazał pasażerom odsunięcie się od jego kabiny. Gdy jedna z pasażerek zwróciła uwagę na sposób, w jaki zwraca się do podróżnych, kierowca wyłączył silnik i zażądał, żeby kobieta opuściła autobus.



Zdarza się, że w pracy puszczają ci nerwy?

Zdarzenie, które miało miejsce w czwartek rano na pętli Ujeścisko, opisał jego świadek - pan Piotr.

Oto jego relacja:

Każdemu czasem się zdarza mieć gorszy dzień w pracy. Jesienna aura najwyraźniej wpłynęła negatywnie na samopoczucie kierowcy autobusu linii nr 115 jadącego z Ujeściska w stronę Wrzeszcza. Kilka minut po godz. 8 na pętli Ujeścisko zgromadziła się spora grupa podróżnych, którzy tłumnie weszli do pierwszego autobusu, który podjechał na przystanek.

Kierowca autobusu - siedzący za kierownicą w dużych studyjnych słuchawkach - zwrócił się w dość agresywny sposób do podróżnych stojących w pobliżu kabiny, by przesunęli się w głąb pojazdu i nie zasłaniali mu widoku. Z uwagi na tłok, który panował w pojeździe, podróżni karnie, małymi kroczkami, zaczęli się przesuwać do środka autobusu.

Autobus ruszył spóźniony o kilka minut



Jedna z pasażerek postanowiła jednak zwrócić uwagę kierowcy, że nie powinien krzykiem zwracać się do pasażerów. Ten najwyraźniej poczuł się urażony uwagami. Zgasił silnik i zażądał, by kobieta opuściła pojazd.

Sytuacja trwała kilka minut. W tym czasie inni podróżni zwracali uwagę kierowcy, że to nie czas i miejsce na obrażanie się, zwłaszcza że większość spieszyła się do pracy czy szkoły.

Ostatecznie, po prośbach innych podróżnych, kierowca postanowił ruszyć. Autobus z kilkuminutowym opóźnieniem dojechał do przystanku końcowego przy dworcu we Wrzeszczu.

Stanowisko GAiT i ZTM Gdańsk:


Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT:
- Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas priorytetem. A ograniczanie widoczności kierowcy jest bezdyskusyjnie sytuacją stwarzającą zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego, w tym samych pasażerów. Stąd prośba kierowcy o przesunięcie się pasażerów w głąb pojazdu jest jak najbardziej uzasadniona. Natomiast nie podlega dyskusji także fakt, że prowadzący pojazdy zobowiązani są do kulturalnego i uprzejmego zachowania wobec pasażerów. Dlatego w sprawie tej przeprowadzone zostanie postępowanie wyjaśniające.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM:
- Standardowo, jak w każdej innej podobnej sprawie, zażądamy od operatora autobusowego ustosunkowania się do tej sytuacji. Aby obiektywnie ocenić zdarzenie, trzeba też wysłuchać kierowcy autobusu. Niezależenie od powyższego, motorniczy czy kierowca zawsze powinien komunikować się z pasażerem kulturalnie, asertywnie i nie wdawać się w dyskusje. Od kierowców i motorniczych, zatrudnianych przez naszych operatorów, oczekujemy zachowania najwyższych standardów kultury i obsługi pasażerskiej. Nie ma przyzwolenia na aroganckie zachowanie.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (495) ponad 20 zablokowanych

  • A

    Gdyby pasażerowie byli inteligentni to kierowca lub motorniczy by był miły. To jest bardzo proste.

    • 8 3

  • Jesli kazda osoba (2)

    Która wcisnela się do tego autobusu napisała by pismo do zkm czy kto tam zarządza flotą, że żądają wiekszego/kolejnego autobusu na tej trasie i skopiowali te pismo z 10 razy wysyłając jedna kopie co tydzień. Zagadać z sąsiadami, żeby też powtozyli ten cykl to może lawina listow by coś zmieniła. Pamiętać tylko, żeby wysłać pocztą nie mailem

    • 7 0

    • nic to nie da kolego (1)

      Nie ma kierowcy w tej firmie co przejechał by przez Smoluchowskiego i Jarową przegubowym. Pozdrawiam Kierowca :)

      • 3 0

      • To dwa autobusy krotsze

        Albo wspierająca linia na krótkiej trasie, inna równoległa trasa? No coś można zrobić, żeby zarówno kierowcy mieli komfort pracy jak i pasażerowie komfort jazdy.

        • 1 0

  • (1)

    I bardzo dobrze zrobił ten kierowca. Prawidłowo

    • 6 3

    • Kundel bury masz rację.

      • 1 2

  • Kultura osobista (1)

    ... a raczej jej brak, bo przecież można za pomocą grzecznych i kulturalnych slow zwrócić delikatnie uwagę. Byłam wielokrotnie związkiem grubiańskich, nie eleganckich a nawet hamskiej slow kierowców w stosunku do pasażerów. Smutne. Za granica takie sytuacje nie maja miejsca. W naszym kraju szeroko pojętą obsługa klienta jest na bardzo niskim poziomie.

    • 3 2

    • Bo za granicami pasazerowie potrafia sie zachowac. U nas jeszcze nie wsiadzie i juz pretensje do kierowcy

      • 3 1

  • nie polecam

    Polecam pracę w firmie Conrad s.a tam te porąby z biura podnoszą ciśnienie 200 na 300,mało tego myślą że znają się na pracy a pojęcia nie mają wogóle,tylko mordę drzec

    • 0 0

  • Jakie bezpieczeństwo?

    Kierowca w słuchawkach? Taż to kpina i arogancja sama w sobie powinien wylecieć na zbity pysk. Poza tym widzę że kierowcy i motorniczy w 3city to święte krowy których nikt nie ruszy

    • 3 2

  • No i co?

    Zwolnią go, to 115 w ogóle nie pojedzie. Ukarzą, to sam się zwolni i 115 też nie pojedzie. :-)))

    • 7 3

  • d**il z kierowcy. Prostaków pewnie słoma wystaje z butów

    • 2 5

  • Autobus 213 i 113 widmo (1)

    Ostatnio nie jeżdżą rano autobusy 213 i 113. Potrafią nie jechać przez 50 minut tak jak dzisiaj. A jak jadą to 4 jednocześnie. Dlaczego gait i ZTM nie radzi sobie z dyscypliną kierowców? Czy to jest naprawdę aż takie trudne?

    • 2 4

    • dyscyplina ? i**otko te autobusy maja po 1.5 h opoznienia .... bo ciagle stoja w korku na niepolomickiej ...

      • 5 0

  • 115 tak jest zawsze z rana

    ZTM dobrze wie że tłok jest ogromny i nic nie robi tylko ciągle ta sama śpiewka niema autobusów to poco jest ztm skoro nie może ze z takim problem poradzić

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane