- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (189 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (100 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (253 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Kierowcy autobusów miejskich bez prawa do toalety
Trudno wyobrazić sobie ośmiogodzinny dzień pracy bez dostępu do toalety i bieżącej wody. Tymczasem z takimi niedogodnościami muszą mierzyć się trójmiejscy kierowcy autobusów miejskich. W Gdańsku te problemy rozwiązywane są doraźnie, w Gdyni - na pół gwizdka.
- Do pracy noszę ze sobą mydło i baniak z wodą, by myć ręce m.in. przed posiłkiem. Nie mamy miejsca, w którym można zaparzyć herbatę czy kawę - opowiada kierowca miejskiego autobusu w Gdańsku, który prosi o nieujawnianie jego imienia i nazwiska.
To, na jaki komfort może liczyć kierowca, zależy od tego, jaka linię obsługuje danego dnia. - Kierowcy, którzy kończą kurs na pętli przy ul. Jana z Kolna mają do dyspozycji toaletę i zaplecze socjalne. Co innego, jeśli kierowcy jeżdżą m.in. na tymczasową pętlę przy ul. Kolejowej lub gdy z uwagi na uroczystości przy pl. Solidarności pętla przeniesiona jest na Błędnik. Nie ma tam żadnego zaplecza sanitarnego. Podobnie jest na drugim końcu wielu linii autobusowych - dodaje.
Takich tras, na których nie ma zaplecza socjalnego, jest bardzo dużo - m.in. 106, 113, 166, 138. Przewoźnik próbuje sytuację rozwiązywać.
- Przy Akademii Muzycznej [gdzie znajduje się pętla autobusów linii 106 i 138 - przyp. red.] ustawiliśmy toaletę typu "toi-toi". Klucze do niej przekazują sobie kierowcy podczas zmiany. Zimą faktycznie nie jest to najkorzystniejsze rozwiązanie, jednak jak na razie jedyne możliwe - mówi Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Władze ZKM przyznają, że sprawa jest kłopotliwa. Budowy zapleczy socjalnych nie ułatwiają częste zmiana przebiegów linii autobusowych. - Nie stać nas na zlecanie budowy pawilonów socjalnych w sytuacji, gdy zmieniane są linie autobusowe, a wraz z nimi niejednokrotnie przenoszone są pętle. Ponadto w grę wchodzą prawa własności do gruntu pod taki pawilon i dodatkowo serwis sprzątający. To wszystko kosztuje, dlatego poprzestajemy na rozwiązaniach tymczasowych - przyznaje Izabela Kozicka-Prus
Wielu kierowców autobusów miejskich jest przekonanych, że ustawianiem toalet powinien zajmować się Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. - W końcu to on jest organizatorem przewozów - mówią.
Co na to władze ZTM? - Zakres naszych kompetencji nie obejmuje budowania pomieszczeń socjalnych dla operatorów lub wynajmowania dla nich toalet przenośnych - mówi Jarosław Zając, kierownik sekcji Usług Przewozowych. - Na obecną chwilę żaden operator świadczący usługi przewozowe w komunikacji miejskiej na terenie Gdańska nie zgłosił skargi na brak toalet - dodaje.
Kierowcy twierdzą, że to nieprawda. - Wiele razy poruszaliśmy ten temat. Nikt nie interesuje się naszymi potrzebami - mówią.
Nieco, ale niewiele lepiej jest w Gdyni. - Beznadziejna sytuacja jest choćby na linii trolejbusowej 26. Przy 8-godzinnej zmianie kierowca nie ma możliwości skorzystania z solidnej, ogrzewanej toalety z bieżącą wodą. Na ma jak umyć rąk, odświeżyć się. Krótki czas postoju w Gdyni - Orłowie wyklucza możliwość korzystania z toalety w tamtejszym "Klifie" - opowiada pan Tomasz, kierowca.
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, jako organizator przewozów, w odróżnieniu od ZTM w Gdańsku, budowę toalet wziął na swoje barki - Aktualnie mamy przygotowanych 19 punktów. Pięć jest w budowie. Trzy punkty oczekują na podłączenie. Robimy co można, by pracownikom przewoźnika ułatwić pracę - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
W sprawie kierowców autobusów miejskich w Trójmieście smuci trwająca od wielu lat bierna postawa związków zawodowych reprezentujących sprawy kierowców. Przedstawiciele organizacji przy przewoźniku przyznają, że wiedzą o problemie kierujących autobusami. Niestety, nie wykazują zainteresowania sprzeciwianiem się tej niedorzeczności.
Opinie (231) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-26 22:37
Co za pech
- 0 0
-
2011-05-26 23:05
Pytanie do kierowców Gdańskiej Komunikacji (6)
Mam prośbę. Czy ktoś pracujący na stanowisku kierowcy w Gdańsku może mi odpowiedzieć jaki jest zarobek na miesiąc na rękę?
Chodzi mi o średnią wypłatę miesięczną nie licząc nadgodzin czy jakiś ekstra dodatków...
Pytam, gdyż jestem w tej chwili na bezrobociu i zastanawiam się czy iść na kurs prawa jazdy kat.D. Kosztuje on 4500zł plus kwalifikacja wstępna 5500zł więc całość to wydatek rzędu 10 000zł i chciałbym wiedzieć czy opłacało by się mi po tym pracować w ZKM/ZTM w Gdańsku. Bo jak mam zarobić 1800zł na rękę miesięcznie to szkoda fatygi i pieniędzy na takie prawo jazdy...
Pozdrawiam- 3 0
-
2011-05-26 23:17
(1)
Tak 1800-1900, do tego nadgodziny i standardowo premia. Zazwyczaj wychodzi 2300-2400 na rękę.
- 1 1
-
2011-05-30 21:01
2300 3400 za sześć godzin pracy, ja chcę taką robotę, ale jak znam życie nie da rady, bo klika "związkowców" nie dopósci do
zwolnień...
- 1 0
-
2011-05-27 07:45
Nie rób tego !!!!!
- 1 0
-
2011-05-28 10:42
1600 + premia. nie rób glupstwa
- 0 0
-
2011-05-28 12:34
kierowca zkm
dokladnie tyle zarobisz apo paru latach niewiele wiecej
- 0 0
-
2014-04-08 09:01
wydasz 10 000 a prezezpierwsze 5 lat wypłata bedzie około 1800 max 2000 zł..
o ile nie bedzie skargi, bo takie wypłaty masz oczywiscie z premia i prowicja za bilety(jakis 1.5%). wstajesz o 3 w nocy i konczysz roznie ale najczesciej 23,30. i brak dojazdow do domu, chyba ze stac cie za 1800 zł jezdzic codziennie do pracy- 0 0
-
2011-05-26 23:43
jako nowy zapomni pozdrawiam kierowca zkm
- 3 0
-
2011-05-26 23:47
zarobki w komunikacji miejskiej (1)
za mało żeby żyć za dużo żeby umrzeć
pozdrowienia dla zainteresowanych- 3 1
-
2011-05-27 00:07
To chyba se odpuszczę robienie takiego prawka
Kategoria D nie dość że odpowiedzialna, bo przecież przewożę ludzi czasami w wielkiej liczbie i tak naprawdę odpowiadam za ich życie, do tego upierdliwość ludzi przy kupowaniu biletów w autobusie(powinny być automaty biletowy w środku jak w innych miastach w Polsce a nie zawracanie głowy kierowcom).
I weź tu człowieku inwestuj 10 000zł w kurs by potem wegetować za 1800zł...- 2 0
-
2011-05-27 00:01
proponuję pampersy to pewniejsze ale dla dyrekcji :)))
proponuję pampersy to pewniejsze ale dla dyrekcji :)))
- 1 0
-
2011-05-27 06:13
ide na kibel bo do roboty na szychte trzeba
- 0 0
-
2011-05-27 09:21
posadzić zająca za kierownicę autobusu linii 113 i niecz jeździ sobie cały dzień
- 0 0
-
2011-05-27 09:33
zkm gdańsk
związków nie ma bo w gdańsku tylko sciagaja kase i bawia sie za nasze wybrani a pozostalych maja gdzieś
- 5 0
-
2011-05-27 09:37
ZKM GDAŃSK
NIC TE ARTYKUŁY O ZLYM TRAKTOWANIU SWYCH PRACOWNIKÓW PRZEZ ZKM NIE DAJA TO TYLKO NIC NIE ZNACZACE PISANIE.DOPOKI KTOS POZADNIE NIE ZABIERZE SIE ZA WLADZE ZKM I NIE WYJASNI IM JAK NALEZY TRAKTOWAC SWYCH PRACOWNIKOW I ZACZAC TO EGZEKWOWAC NIC ZADNE ARTYKULY NIE POMOGA
- 4 0
-
2011-05-27 11:04
!!! (1)
I bardzo dobrze! Gdyński kierowcy czy to autobusów czy trolejbusów to zwykłe chamy i prostaki! Myślą że są królami dróg barany jedne!
- 0 7
-
2011-06-01 17:11
Aleś ty mundry !
Ale jakoś inaczej !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.