• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy autobusów nie pomagają wysiadać?

neo
20 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wsiadanie i wysiadanie z wózkiem jest dużo wygodniejsze i bezpieczniejsze, gdy kierowcy - jak tu - obniżają podłogę. Wsiadanie i wysiadanie z wózkiem jest dużo wygodniejsze i bezpieczniejsze, gdy kierowcy - jak tu - obniżają podłogę.

Dlaczego kierowcy gdyńskich trolejbusów i autobusów na przystankach nie obniżają podłogi, by pomóc wysiąść matkom z wózkami i starszym lub niepełnosprawnym osobom? Zarządcy komunikacji zapewniają, że za każde takie zachowanie zabierana jest premia, ale zwracają też uwagę, że nie wszyscy pasażerowie dbają o bezpieczeństwo swoich dzieci.



Czy kierowcy trójmiejskich autobus, trolejbusów i tramwajów są uprzejmi dla pasażerów?

O takich przypadkach regularnie do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni donosi m.in. pani Katarzyna, która podróżuje komunikacją publiczną z ok. rocznym synem. Po kolejnej próbie wystawienia wózka, napisała pierwszą skargę do ZKM. W jej efekcie w końcówce 2014 roku kierowca został pouczony i stracił premię. Podłogi nie opuścił bowiem pomimo tego, że widział wysiadającą pasażerkę z wózkiem, a na przystanku Plac Kaszubski zobacz na mapie Gdyni wcisnęła ona jeszcze przycisk, który informuje kierowcę o konieczności obniżenia podłogi, co ułatwia wsiadanie oraz wysiadanie.

Nasz czytelniczka twierdzi, że jest to problem permanentny. Kierowcom tak się spieszy, by jechać zgodnie z rozkładem, że zapominają o niektórych pasażerach, potrzebujących więcej czasu na wsiadanie i wysiadanie.

- Nie tylko rodzice z dziećmi mają problem z wysiadaniem z autobusów. Również osoby starsze, które już nie są w stanie zadzierać kolan pod brodę, żeby się wspiąć do autobusu. Osób niepełnosprawnych nie widuję natomiast w ogóle, ale nie dziwi mnie to, skoro jest taki problem z obniżeniem podłogi - podkreśla pani Katarzyna. - Kierowcy wyznają zasadę "To jest Sparta", czyli z komunikacji miejskiej mogę korzystać tylko osoby w pełni sprawne i albo bezdzietne, albo z dziećmi poruszającymi się samodzielnie - ironizuje.

Przedstawiciele ZKM przyznają, że takie sytuacje się zdarzają. Ostatnio ponownie kierowca autobusu linii 194 należącego do Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię, a pani Katarzyna została przeproszona.

Jednocześnie czasami nie bez winy pozostają też sami pasażerowie, którzy nie stosują się do zasad bezpieczeństwa obowiązujących w pojazdach komunikacji publicznej.

- Pomimo naszych sugestii, Pani nadal wyprowadza wózek przodem (wyraźnie to widać w zapisie kamer monitoringu). Tematyce tej poświęciliśmy nawet jedną z naszych kampanii edukacyjno-informacyjnych, ponieważ miało już miejsce kilka niebezpiecznych sytuacji, związanych z wyprowadzaniem wózków przodem. Tymczasem wystarczy wysiadając tyłem przechylić delikatnie wózek w swoim kierunku - tak, jak robi to absolutna większość osób podróżujących z dziećmi w wózkach - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM.
neo

Opinie (422) 5 zablokowanych

  • Nieuprzejmi kierowcy

    Jeśli chodzi o kierowców to są mega nieuprzejmi!!! Nawet mają wieelki problem ze sprzedażą biletu.... od łaski sprzedają

    • 2 4

  • ciekawostki

    Jeśli chodzi o matki z dziećmi to kiepskie zachowanie ale są też uczciwi kierowcy którzy czasem pomagają. Co do staruszek zapraszam np. na Przymorze to sobie ktoś zobaczy jak te " starsze Panienki się pchają" za miejsce siedzące mało zębów nie wybiją sama kiedyś widziałam jak taka babcia idzie wolno a jak jedzie autobus to takiego przyśpieszenia dostała makabra ...Sama widziałam jak staranowały kobietę w ciąży ...Kierowca ma racje niech daje gazu i tyle ...

    • 5 0

  • Kilka razy trafiłam na skrajnie wrogich pasażerom kierowców,

    wręcz socjopatycznych chyba.

    Jeden kazał mi wysiąść z dwumiesięcznym szczenięciem, bo nie miałam dla niego kagańca. Inny nie zatrzymał się na przystanku na żądanie choć widać mnie było z kilometrów, na dodatek prawie zeszłam z chodnika na zatoczkę i machałam.
    No i dochodzą ci którzy mogą podjechać wcześniej i pozwolić ludziom wsiąść żeby nie marzli na mrozie a tego nie robią, za to palą papierosy w szoferce i potem śmierdzi w autobusie.

    Ale i tak jak na te lata, kiedy się najeździłam na różnych trasach, to zdecydowanie twierdzę że lwia część kierowców, to ludzie opanowani, z podzielnością uwagi i potrafiący zachować się życzliwie w stosunku do pasażerów.

    • 2 4

  • Najpierw niech każdy wymaga kultury od siebie

    Połowa pasażerów to zwykłe bydło,taka jest prawda.

    • 8 2

  • to wina ..kierownistwa ZKM...jest.....bo tolerują...takich '' furmanów ''. (1)

    Z nizin intelektualnych......Co zaczynają ...'' prace '' od blokowania pasa ruchu...Na ul. Hallera..Aby zrobić .....'' pilne poranne '' zakupy na stacji lotos

    • 2 4

    • Ten post dowodzi poziomu intelektualnego autora.

      • 3 0

  • Czemu się dziwić?

    Nie jest to nowinka dla każdego pasażera ZKM, że kultura osobista kierowców jest niezwykle uboga. Podłogi nie opuści, na machających ludzi pod przystankiem na żądanie nie zwróci uwagi, pokłóci sięz turystą o ceny biletów, bo żaden normalny pasażer nie jest w stanie wydać 7.50 zł. u kierowcy (za co dziękujemy zarządowi). Ale to wszystko jest drugą stroną medalu, bo wszystko zależy od człowieka. Jednak ci najmilsi kierowcy są zazwyczaj młodymi mężczyznami, lub kobietami. Przypadek?

    • 2 1

  • najlepiej

    na zachodzie normalne to jest że obniżają to po kij ta cała instalacja w tym autobusie? która mało nie kosztuje? pozatym najpierw niech naucza się podjeżdżać do tych przystanków 7/10 to jakas przestrzeń ala skm ..

    • 2 1

  • Gdanszczanka

    Nie tylko w gdyni w gdansku tez chamscy kierowcy i autobusow o tramwajach nie wspomne laske robia ze pracuja uciekaja z przed samego nosa stoisz naciskasz udaja ze nie widza chamstwo i wielka laska ze musza pomoc

    • 3 3

  • do wszystkich niezadowolonych i zdegustowanych pasażerów (1)

    nic prostrzego zrobić uprawnienia na prowadzenie autobusów komunikacji miejskiej i dać przykład wzorowego zachowania wobec wiecznie narzekających i mocnych w gębie pasażerów

    • 6 3

    • nie żartuj; jeśli komuś nie smakuje chleb, bo piekarz uważa, że nie musi

      dobrze piec jak jego bogatszy kolega z Norwegii, to nie znaczy, że ma iść do piekarni i pokazać, jak powinno się piec. Coś Ci się pokręciło! Każdy niech pracuje dobrze i rzetelnie na swoim stanowisku.

      • 2 1

  • ja tam szanuje kierowców

    dymają tu za psią kasę, i jeszcze sfrustrowanym biedakom w zepsutych autobusach i innych zdziadziałych środkach komunikacji muszą drzwi otwierać,i d*pe wycierać. obudzcie sie ,my nie norwegia

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane