- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (298 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (26 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (237 opinii)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (178 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (119 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (93 opinie)
Kierowcy będą musieli zwolnić w Wielkim Kacku
Nowe oświetlenie wzdłuż ul. Starodworcowej, poprawa bezpieczeństwa pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego, Zwinisławy, Źródło Marii oraz uspokojenie ruchu na ul. Górniczej poprzez wyniesione przejścia i progi zwalniające - to zmiany, jakie czekają w najbliższym czasie ulice w Wielkim Kacku. Projekt inwestycji ma być gotowy latem.
O bezpieczeństwo postanowił zatroszczyć się Kajetan Lewandowski ze stowarzyszenia Inicjatywa Wielki Kack i radny dzielnicy. Przypomnijmy, że dzięki społecznikom udało się już oświetlić częściowo ul. Starodworcową.
Przed szkołą w Wielkim Kacku będzie jasno
Konieczne zmiany, bo kierowcy przekraczają prędkość
Wnioskodawca i władze miasta podkreślają, że to drogi, które prowadzą do placówek edukacyjnych, punktów usługowych, kościoła oraz zapewniają dojazd do głównej ulicy, więc zmiany są konieczne.
- Tylko w ubiegłym roku na terenie Wielkiego Kacka wykonano kilka realizacji z BO, m.in. zainstalowano latarnie wzdłuż części ul. Starodworcowej, w tym przy SP 20, pojawił się park kieszonkowy, a także zamontowano defibrylator AEG - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentację projektowo-kosztorysową dla inwestycji w Wielkim Kacku opracuje firma Nevora Projekt. W lipcu ma być gotowy projekt budowlany, a w sierpniu projekt wykonawczy. Gdynia zapłaci za nie 85 tys. zł.
Potrzebne ponad 400 tys. zł na realizację
Co zaplanowano w związku z inwestycjami w Wielkim Kacku?
- Budowa oświetlenia na ul. Starodworcowej - od budynku przy ul. Radosnej 2 do budynku przy ul. Starodworcowej 5.
- Budowa wschodniego wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego na skrzyżowaniu z ul. Waleriana Szefki (na wysokości budynków zlokalizowanych przy ul. Gryfa Pomorskiego 44 i 51).
- Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego (na wysokości budynków zlokalizowanych przy ul. Gryfa Pomorskiego 54E i 79D).
- Budowa wschodniego wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego na skrzyżowaniu z ulicami: Lipową, Zwinisławy i Myśliwską (na wysokości budynku zlokalizowanego przy ul. Lipowej 15).
- Uspokojenie ruchu na ul. Źródło Marii przy kościele pw. św. Wawrzyńca.
- Montaż dwóch progów zwalniających na ul. Górniczej.
Szacunkowa wartość realizacji inwestycji wynosi nieco ponad 400 tys. zł. Realizacja nastąpi prawdopodobnie nie wcześniej niż w 2022 r.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Wielki Kack: nieruchomości na sprzedaż
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-18 11:42
Idealny przykład na chcącemu nie dzieje się krzywda. (8)
Proszę sobie zadać pytanie czy gdyby kierowcy jeździli normalnie - spokojnie i z przepisową prędkością to czy powstałyby wymienione progi itd.? To samo jest z parkowaniem, zastawiają chodnik - będą słupki. Tylko w przypadku progów cierpią wszyscy. A już kompletnie nie mogę zrozumieć kiedy sami to sobie robią mieszkańcy, bo że jakiś burak przyjedzie z innego miasta albo dzielnicy i zastawi chodnik to mnie akurat nie dziwi.
- 37 6
-
2021-01-18 21:54
A jak to jest poparte statystykami ? (1)
Są tam wypadki bo jakoś nie zobaczyłem takiej informacji. A może tam mieszka jakiś prominent z Samorządności Szczurka? Ktos coś wie?
- 1 1
-
2021-01-19 11:03
Od 2007 roku na skrzyżowaniu Zwinisławy i Lipowej widziałem jedną stłuczkę, bez groźnych następstw.
- 0 1
-
2021-01-18 17:19
Skutek będzie taki, ze będzie coraz więcej SUVow i terenówek
Komfort jazdy po mieście czymś szerokim z ok. 25 cm prześwitem to coś fantastycznego
- 1 2
-
2021-01-18 17:15
idąc tym tropem można obciąć genitalia wszystkim facetom (1)
bo są na świecie gwałciciele
- 2 4
-
2021-01-19 11:02
I po to te minusy, Krzesimir m rację. Tak wychodzi, gdy się przeprowadzi prosty wywód logiczny. Niestety to, co wydaje się dobrym rozwiązaniem, jest rozwiązaniem złym - wpływa na zwiększenie liczby dużych, a więc zajmujących więcej miejsca i spalających więcej paliwa aut, zwiększa niebezpieczeństwo dla pieszych w wyniku chęci nadrobienia przez
I po to te minusy, Krzesimir m rację. Tak wychodzi, gdy się przeprowadzi prosty wywód logiczny. Niestety to, co wydaje się dobrym rozwiązaniem, jest rozwiązaniem złym - wpływa na zwiększenie liczby dużych, a więc zajmujących więcej miejsca i spalających więcej paliwa aut, zwiększa niebezpieczeństwo dla pieszych w wyniku chęci nadrobienia przez kierowcę straconego czasu, krzywdzi jeżdżących dotąd zgodnie z przepisami, stosując złą zasadę zbiorowej odpowiedzialności. Przecież to jest oczywiste. I Kajetan doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
- 0 1
-
2021-01-18 13:38
(2)
Nie ma takiego tworu jak "kierowcy".
Są indywidualni kierujący konkretnymi pojazdami i jeśli oni popełniają wykroczenia czy jeżdżą w sposób niebezpieczny należy ich ukarać, ostatecznie zadbać o wyeliminowanie ich z ruchu.
A robienie progów zwalniających powoduje tylko tyle że każdy normalny kierowca będzie musiał niszczyćNie ma takiego tworu jak "kierowcy".
Są indywidualni kierujący konkretnymi pojazdami i jeśli oni popełniają wykroczenia czy jeżdżą w sposób niebezpieczny należy ich ukarać, ostatecznie zadbać o wyeliminowanie ich z ruchu.
A robienie progów zwalniających powoduje tylko tyle że każdy normalny kierowca będzie musiał niszczyć i zużywać swój samochód bez sensu tłukąc się po progach zwalniających.
Każdy taki próg jest to emisja spalin, pyłu i hałasu związana z hamowaniem, przejeżdżaniem przez nierówność i rozpędzaniem się ponownie.
A pirat drogowy i tak będzie jeździł szybciej - albo zwolni tylko w punkcie gdzie jest próg, a dosłownie kilkadziesiąt metrów dalej będzie już jechał 80km/h albo i więcej, albo kupi sobie SUV-a którym będzie przejeżdżał przez to bez zwalniania.
Do tego wielu ludzi którzy nie są piratami drogowymi również przesiada się na SUVy właśnie po to żeby nie być zmuszonymi do ciągłego zwalniania na wszystkich tych progach, tylko sobie spokojnie przejadą je wszystkie ze stałą prędkością.- 5 6
-
2021-01-18 14:57
długi wywód tylko sensu brak
jedź 30km/h to nie będziesz musiał zwalniać
jedziesz 80km/h to tak, musisz hamować albo cię wyłomoce, dokładnie o to chodzi.
A płacze jak to ci się samochód niszczy od jazdy po ulicy wsadź sobie w kieszeń, a auto do złotej gablotki.- 6 3
-
2021-01-18 14:27
Oczywiście w 100% się z Toba zgadzam. Tylko, że zgłaszanie np. nieprawidłowego parkowania lub takiego czegoś jak opisane w artykule jest kompletnie nieefektywne szczególnie przy zaangażowaniu Policji i Straży Miejskiej. Co więcej dziwi fakt, że Straż Miejska preferuje formę pouczeń, a urzędnicy np. słupki. Bo gdyby nie 20 letnie zaniedbania służb
Oczywiście w 100% się z Toba zgadzam. Tylko, że zgłaszanie np. nieprawidłowego parkowania lub takiego czegoś jak opisane w artykule jest kompletnie nieefektywne szczególnie przy zaangażowaniu Policji i Straży Miejskiej. Co więcej dziwi fakt, że Straż Miejska preferuje formę pouczeń, a urzędnicy np. słupki. Bo gdyby nie 20 letnie zaniedbania służb to może byłyby parkingi i wszystko. Ludzie, którzy są bierni na takie sytuację potem właśnie cierpią w taki sposób jaki opisałeś, ponieważ panuje przyzwolenie na łamanie przepisów wśród społeczeństwa, a co za tym idzie wśród służb. Wyobraźmy sobie sytuacje, w której służby od 20 lat karzą całą surowością np. parkowanie. Czy myślisz, że mielibyśmy dzisiaj takie sceny jak dzikie parkingi na trawnikach i stawianie aut 0.5 m od przejść? Bo ja myślę, że nie, ponieważ byłaby presja na budowę parkingu np. ze strony mieszkańców na wspólnoty. A teraz nikogo to nie interesuje, bo można robić co się chce i jeździć jak się chce. Bo jak wytłumaczyć fakt, że Straż Miejska nie może się pojawić raz miesiącu rano przy szkole i po prostu wlepić wszystkim mandaty. A następną sprawą jest brak jakiejkolwiek reakcji władz centralnych na np. wysokość mandatów.
- 2 1
-
2021-01-18 11:14
(11)
Strefa 30 nic nie daje na gryfa pomorskiego. Jak zasuwają powyżej 50km/h tak nadal jeżdżą. Znaki poziome i pionowe przez 90% kierowców ignorowanie.
- 45 7
-
2021-01-19 10:28
ja jezdze czesto do kolegi tam, przestrzegam 30stki
oczywiscie wielu kmiotkow ma z tym problem. Trabia, wsciekaja sie, jeden wyrpzedzal pod gorke na ciaglej. Dobrze ze mam kamerke na szybie i mejla na policje :)
- 1 0
-
2021-01-18 21:21
więc co proponujesz
zamknąć drogę dla samochodów?
- 1 0
-
2021-01-18 13:02
bo od dawna nie ma komisariatu na karwinach
policjanci pilnują willi prezesa i schodów do nieba, a nie bezpieczeństwa na ulicach
- 4 1
-
2021-01-18 12:57
(2)
Tak, jest ignorowana, bo szybciej jeździ się nierzadko rowerem. To już ociera się o absurd w stylu Pythona. Kiedyś 50 km/h było oficjalnie bezpieczną prędkością. Potem z dnia na dzień stało się prędkością nadmierną, nielegalną, niebezpieczną. Bo weszło 40 km/h, na przykład na Gryfa. A teraz i 40 km/h jest dla "piratów drogowych". Zapewnienia o
Tak, jest ignorowana, bo szybciej jeździ się nierzadko rowerem. To już ociera się o absurd w stylu Pythona. Kiedyś 50 km/h było oficjalnie bezpieczną prędkością. Potem z dnia na dzień stało się prędkością nadmierną, nielegalną, niebezpieczną. Bo weszło 40 km/h, na przykład na Gryfa. A teraz i 40 km/h jest dla "piratów drogowych". Zapewnienia o bezpieczeństwie uczestników ruchu wynikającym z wprowadzenia strefy "tempo 30" są obecnie tyle warte, co identyczne zapewnienia o dwóch wcześniejszych prędkościach. To jest zwyczajny populizm. Nie ma żadnej gwarancji, że za jakiś czas może nawet te same osoby, które teraz wyrzucają do śmietnika z napisem "odpady niebezpieczne" prędkość 40 km/h, a wychwalają "tempo 30", będą te tempo krytykować , bo oto "odkryją" naprawdę świetne rozwiązanie dla naszego bezpieczeństwa - prędkość 20 km/h! Zaraz znajdą się kolejni opiekunowie społeczeństwa, którzy będą postulować zakaz ruchu w ogóle.
A oto, co naprawdę daje większe bezpieczeństwo na drodze: zdrowy rozsądek, wzmożona uwaga, dostosowanie prędkości do sytuacji panującej na drodze.
Prędkość? Owszem, należy ją dostosować, ale bynajmniej nie do znaków drogowych, tylko właśnie do warunków. Gdy po chodniku wzdłuż jezdni biegnie dziecko, to można i do 10 km/h zwolnić, ale na zdrowy rozsądek, jak nie ma żywej duszy wokoło, to 40 km/h na drogach klasy zbiorczej, jak np. Gryfa Pomorskiego czy Górnicza, naprawdę jest zbrodnicze?- 5 8
-
2021-01-18 13:58
Kiedyś nikt nie przekraczał limitów prędkości. (1)
Jeszcze pamiętam, jak się zasuwało dużym fiatem z przelotową 70 między miastami.
Teraz nie wiadomo czemu mamy pokolenie kierowców, które uważa że cyferka na znaku to minimalna prędkość...- 2 0
-
2021-01-18 14:56
Nie chcę bronić osób ignorujących limity prędkości, ale z drugiej strony jak się czuje niewinna większość, która jeździła najpierw 60 km/h, zgodnie z dawnymi przepisami, potem karnie 50 km/h, potem 40 km/h, w końcu mają teraz jeździć 30 km/h, a jeszcze do tego progi zwalniające...oto człowieku nagroda dla ciebie za przestrzeganie przepisów, ech...a
Nie chcę bronić osób ignorujących limity prędkości, ale z drugiej strony jak się czuje niewinna większość, która jeździła najpierw 60 km/h, zgodnie z dawnymi przepisami, potem karnie 50 km/h, potem 40 km/h, w końcu mają teraz jeździć 30 km/h, a jeszcze do tego progi zwalniające...oto człowieku nagroda dla ciebie za przestrzeganie przepisów, ech...a ci, na których ten bat jest kręcony i tak to mają głęboko.
Państwo staje się opresyjne wobec obywateli uczciwych, a i tak nic nie jest w stanie zrobić z piratami drogowymi.- 3 4
-
2021-01-18 12:27
Tempo 30 (1)
Martwy przepis. Chyba tylko rowerzyści przestrzegają jak nie ma z górki.
- 6 2
-
2021-01-18 21:22
i właśnie przez taką mentalność mamy progi zwalniające
- 2 0
-
2021-01-18 12:01
Bo ta strefa jest głupia
- 6 6
-
2021-01-18 11:26
Kapitańska, Beniowskiego - Tempo 30 (1)
a wariatów nie brakuje
- 5 1
-
2021-01-18 17:21
Czyżbys miał okno wychodzące na próg zwalniający?
Trzeba było protestować przeciwko spowalniaczom w tej formie
- 1 2
-
2021-01-18 11:12
(2)
brawo społecznicy z Kacka, szkoda , że w innych dzielnicach nie ma takich. Doceniamy :-) i dziękujemy
- 35 41
-
2021-01-18 21:48
Brawo społecznicy! (1)
Jak Kaszub postanowi,to zrobi.Dzięki społecznikom w Wielkim Kacku udało się zrealizować wiele planów,które pokazują jak ta dzielnica staje się zadbana i zagospodarowana.Warto tu zwiedzić okoliczne tereny,które pokazują zachowane i ciekawe zabytki.Wielki Kack jako dawna wioska kaszubska,kryje w sobie niejeden urok.Wystarczy popatrzeć na nazwy ulic i
Jak Kaszub postanowi,to zrobi.Dzięki społecznikom w Wielkim Kacku udało się zrealizować wiele planów,które pokazują jak ta dzielnica staje się zadbana i zagospodarowana.Warto tu zwiedzić okoliczne tereny,które pokazują zachowane i ciekawe zabytki.Wielki Kack jako dawna wioska kaszubska,kryje w sobie niejeden urok.Wystarczy popatrzeć na nazwy ulic i już wiesz gdzie jesteś.Szkoda tylko ,że ubywa tych najstarszych mieszkańców i coraz rzadziej słyszy się tu rozmowy w języku kaszubskim,ale i w tym kierunku też się coś robi.Dzięki społecznikom mamy to,na co inne dzielnice jeszcze muszą poczekać.W Wielkim Kacku jest jeszcze wiele do zrobienia,ale cóż nie można wszystkiemu sprostać,ot tak,na pstryknięcie palca.
- 2 0
-
2021-01-19 11:07
Niech społecznicy naciskają na władze w sprawie dzików - chodzi o przekształcenie terenów zielonych z trawników niszczonych przez te zwierzęta w nasadzenia krzewów. Dzięki temu Wielki Kack nie będzie wyglądał jak zaorane pole.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.