• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • (1)

    w Gdańsku to każdy nowy wsiowy młody gniewny w audi "nie bitym" z niemiec chce jechać 120/h Grunwaldzką... i używają jeszcze telefonow a potem są wypadki

    • 6 3

    • skończ pitolić, nudne

      • 2 3

  • kiedy w końcu (1)

    dlaczego w Norwegii ludzie jeżdżą i przestrzegają przepisy to samo w Austrii a w Polsce jezżdżą jak szaleni i tylko wyprzedzają i u nas jest najwięcej wypadków śmiertelnych

    • 8 2

    • Bo tam mandat to pikus, pol pensji... co tam, ale gorzej jak trafisz do paki i zabiora ci prawko za wykroczenie. Pomijam inna mentalnosc starych skandynawow. No i foto tam poza miastem nasypane co wioske. Tam poprostu sie nie oplaca przekraczac przepisow.

      • 3 0

  • CYTAT: Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60 Trasy W-Z.
    To ja się pytam kiedy zostanie dokończony wiadukt na skrzyżowaniu z Łostowicą??? Nasypy i jeden pas ruchu jest już od 10 lat. Co dalej??????

    • 6 0

  • Panie Kotłowski

    Kiedy Pan skończy grzać ten stołek ? Tyle lat nieudolnej pracy a tu nagle słyszymy o ,,schyłkach zakrętów" Skończ Pan i daj szanse młodym. Gdańsk ma nie licząc Łodzi najgorsze drogi w kraju.

    • 2 2

  • SKRENT

    Jestem ciekaw, czy ta cała sierżant Skrent ma tak na prawdę prawo jazdy i czy wie o czym mówi, czy sugeruje się statystykami sprzed lat

    • 0 3

  • Niech Policja udostępni gdzie były te wypadki!!!! (2)

    Bo sam byłem świadkiem dwóch kolizji/wypadków (nie wiem ile było ofiar i jak poszkodowanych) na wysokości zatoczki, gdzie te przygłupy do spółki z inspekcją czają się na kierowców! I w obu przypadkach był ten sam schemat: na lewym pasie jadący "miszcz" zobaczył radiowóz i GWAŁTOWNIE I BEZ PRZYCZYNY zahamował. Następny za nim nie wyrobił i ....bum. Nie ma policji, nie ma wypadków!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jakim debilem bezmózgim trzeba być, żeby taką zatoczkę zaprojektować zaraz za zakrętem. To zostało stworzone tylko po to ,żeby policja mogła rozprawiać o wypadkach, które sama prokuruje!

    • 5 4

    • Ciekawe za co te minusy :) (1)

      Pewnie minusujący powołają się na przepisy o prędkości. Problem w tym, że ci hamujący często hamują grubo poniżej dopuszczalnej, a przypomnę,że gwałtowne hamowanie bez przyczyny (ZWŁASZCZA NA LEWYM) jest wykroczeniem!

      • 0 0

      • Specjalnie ta zatoczka jest za zakretem, zeby ich nie bylo widac i zeby ciezej bylo wyhamowac

        ps. a na lewym zawsze mozna hamowac nagle i powiedziec, zobaczylo sie kota itd. Juz jest z przyczyna. Winny kierowca z tylu.

        • 0 0

  • popsuć drogę,

    zrobić progi spowalniające, postawić fotoradar, SM i Policję

    • 1 0

  • chcemy 100 km/h to zrobia 50 km/h i zrobią aleje rostowskiego z fotoradarami

    • 0 0

  • i co dalej?z podniesieniem predkosci

    Bardzo czesto jezdze ta droga i naprawde na palcach jednej reki policzyc kierowcow jadacych prawidlowo naprawde nikt nie respektuje przepisow a kiedy jede prawidlowo to siedza na zdrzaku i tak jakby mogli mnie stuknac dajac do zrozumienia ze jade za wolno ludzie tak nie wolno ile wam da zwiekszenie predkosci o te 20 km/h 30 sek a o ile zwieksza sie zagrozenie czy warto?

    • 0 0

  • Za krótkie rozbiegówki

    W tym sęk, że kierujący nie umieją z nich korzystać, mogłaby mieć i 1km, a i tak jeden z drugim wjedzie po 10m, patrz obwodnica.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane