- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-08 07:59
Powrót do przeszłości?
Taka organizacja ruchu była od samego początku i wtedy korki stały na Trasie Kwiatkowskiego już od Hutniczej. Gdy się buduje wyjazd z portu kontenerowego to ciężarówki muszą mieć pierwszeństwo. Problemem jest zły projekt tego węzła który łączy się z najbardziej stromym odcinkiem Obwodnicy. W takim miejscu powinny być od początku przewidziane 4 pasy.
- 0 0
-
2019-10-08 09:13
3xpasy
najlepszym rozwiązaniem będzie poprowadzenie trzeciego pasa od tego miejsca do końca obwodnicy i to jest rozwiązanie
- 1 0
-
2019-10-08 10:46
Jak sa korki to trzeba tam zrobic bus pas i problem rozwiazany
Panie Sczurku prosze przeczytac!
- 0 0
-
2019-10-08 10:48
mysle
Jak sa korki to trzeba zrobic tam bus pas i to zalatwi problem
- 0 0
-
2019-10-08 13:59
zribic buspas
i wszyscy pojada 20km/h
to rozwiazanie juz sprawdzilo sie w gdansku !- 0 0
-
2019-10-08 18:21
Kiedy wreszcie kolejny pas i obwodnica zewnętrzna?
Obwodnica już dawno osiągnęła poziom ruchu, na który była projektowana.
- 0 0
-
2019-10-08 22:48
dobudować jeszcze jeden pas
- 1 0
-
2019-10-09 21:26
Największym zagrożeniem są kierowcy "cwianiaczki" którzy nic sobie nie robią z linii ciągłej , czy z pasa wyłączonego z ruchu i "lawirują" z prawego pasa na lewy i odwrotnie i oczywiście bez kierunkowskazu . Byle szybciej , byle naprzód reszta się nie liczy.
- 0 0
-
2019-10-09 23:18
Trzeci pas na obwodnicy
dla każdego kierunku - to jest rozwiązanie. Każda z prezentowanych koncepcji przy obecnym natężeniu ruchu ma wady w postaci zagrożenia zagęszczenia ruchu. Rozwiązaniem jest 3ci pas dla każdego kierunku ruchu na prawie całej długości a dla tego węzła rozwiazanie na określonym dystansie w postaci 3+2
- 0 0
-
2019-10-10 06:01
3 pasy
Od estakady Kwiatkowskiego do obwodnicy południowej Gdańska powinny być 3 pasy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.