• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy "głupieją" przy Parku Centralnym

szym
30 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (550)

Trzy auta pojechały drogą dla rowerów. Potraktowały ją jako pas do skrętu w prawo.

Chcieli skręcić w prawo, więc pojechali... drogą rowerową. Strzałki i pasy, które kilkanaście dni temu pojawiły się nieopodal Parku Centralnego są niezrozumiałe dla wielu kierowców. Chaos na drodze przy Urzędzie Miasta w Gdyni nagrał jeden z internautów.



Kierowcy długo będą mieć problemy na tym skrzyżowaniu?

Przypomnijmy: gdyńscy urzędnicy tłumaczyli, że zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku Centralnym.

Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się na to pieniądze.

Na razie jednak - przynajmniej dopóki kierowcy się nie przyzwyczają - na trasie przy Urzędzie Miasta w Gdyni panuje drogowy chaos. Kierowcy mylą drogę rowerową z pasem do skrętu w prawo, co na nagraniu uwiecznił Krzysztof Winciorek, gdyński fotograf.

Na nagraniu widać trzy auta i ewidentnie zdezorientowanych kierowców, którzy - jeden po drugim - korzystają z drogi rowerowej jak z pasa do skrętu w prawo.

- Dodatkowym problemem jest liczba aut przekraczających jakiekolwiek normy decybeli przy Parku Centralnym. Policja nie reaguje na zgłoszenia w tej sprawie. Jeśli tak pozostanie, przyjemność przebywania w tym nowym miejscu będzie żadna - mówi Krzysztof Winciorek.


Park Centralny pogłębi problem chaosu na drodze?



Niestety, zamieszanie drogowe w okolicy może jeszcze wzrosnąć. We wtorek, 29 sierpnia otwarto bowiem Park Centralny. Koszt inwestycji to blisko 64 mln zł, a na tę kwotę w ogromnej części składa się podziemny parking, na którym zaparkuje 270 samochodów.

Park Centralny w Gdyni oficjalnie otwarty Park Centralny w Gdyni oficjalnie otwarty

Można więc założyć, że ruch w tym miejscu będzie jeszcze większy, niemniej już we wtorek znaleziono "tymczasowe rozwiązanie" problemu - przed wjazdem na drogę rowerową, w której "gubili się" kierowcy ustawiono pachołek.
12:37 31 SIERPNIA 23

Nowe oznakowanie przy Parku Centralnym w Gdyni (38 opinii)

To pokłosie doniesień, że kierowcy nie radzą sobie z nową organizacją ruchu na skrzyżowaniu. Może dzięki niemu kierowcy nie będą już wjeżdżać na drogę rowerową?
To pokłosie doniesień, że kierowcy nie radzą sobie z nową organizacją ruchu na skrzyżowaniu. Może dzięki niemu kierowcy nie będą już wjeżdżać na drogę rowerową?
szym

Miejsca

Opinie (550) ponad 10 zablokowanych

  • Beznadzieje rozwiązanie (2)

    Zwykle najprostsze i intuicyjne rozwiązania są najlepsze. To co odwalili na tym skrzyżowaniu jest najgłupszym co mogli wymyślić (już po poprawce!!!). Tylko rowerowy d**il (wiecie kogo mam na myśli) mógł to zatwierdzić. Dlaczego nie można zrobić tego w prosty i jasny sposób. Nie sądzę aby jednokierunkowe ścieżki rowerowe były dobrym rozwiązaniem. To nie Holandia, gdzie ścieżki rowerowe się korkują i ciężko się wyminąć. Jeszcze dłuuuugo tak u nas nie będzie.

    • 25 0

    • to jest potwierdzenie na to

      że to raczej nie pomysł Projektanta, a urzędnika, który go przekonał, że będzie dobrze, niech rysuje i tak wyszło. Koniecznie do poprawki od ręki. Jedyny problem pieniądze unijne Gdynia będzie musiała zwrócić jeżeli coś znacząco zmieni czy rozbierze przez okres najbliższych 5 lat w tym projekcie.

      • 0 0

    • Łukasz Szaduro - Projektant POM / 0276 / POOD / 14 Radosław Engel - Sprawdzający: POM / 0074 / PWOD / 14

      • 0 0

  • co sie tam

    odjaniepawliło, tez tam jechałem i zle wjechałem porazka

    • 13 2

  • Kolejny potworek komunikacyjny.

    Dzięki takim i podobnym "genialnym rozwiązaniom" miłościwie nam panujących władz, dzięki permanentnemu chaosowi drogowemy w wielu dzielnicach, Gdynia powróciła do swojej tradycyjnej roli wioski nadmorskiej, wszak już nawet nie rybackiej.

    • 29 0

  • rowerzyści jak widać też nie ogarniają (1)

    tyle tam malunków, że nikt nie ogarnia.

    • 21 3

    • bo mają jakieś esy floresy

      kierowcy mają prostą organizacje jak budowa cepa

      • 2 0

  • Nie tylko tam głupieją, po prostu nie potrafią jeżdzic, zawsze zastanawiam się jak zdobyli prawo jazdy

    • 1 20

  • to nie jest rocket sience

    żeby ustawić barierę która przepuści rowery ale nie przepuści samochodu

    • 6 1

  • z tzw "lotu ptaka" wydaje się nawet zrozumiałe (1)

    ale z poziomu 1m nad ziemią, w trakcie przemieszczania się, to już nie jest takie czytelne.
    Miejscowi się nauczą, ale "pozamiastowi" będą mieli zagwozdkę

    • 20 1

    • ok, ale urzędnik i projektant muszą myśleć wyprzedzająco i wyobrażać sobie jak to może być odbierane.

      Niech ten projektant wsiądzie na rower, pojedzie do jakiegoś europejskiego miasta i pojeździ rowerem to zrozumie jak projektować a jak nie.

      • 0 0

  • Zamiast zrobić prawoskręt od strony Wzgórza,a rowery przerzucić bardziej na prawo(miejsca było od cholery) to powstał komunikacyjny bajzel,brawo wy.

    • 30 0

  • Jadąc autem przed przejściem dla pieszych mamy w kolejności od prawej

    pas ruchu do skrętu w prawo, pas rowerowy (na czerwono, chociaż farba już zdarta mocno), pas do jazdy na wprost (oznaczony ZKM) i pas do skrętu w lewo. Więc kierowcy którzy jadą pasem do skrętu w prawo muszą na przejściu dla pieszych wykonać manewr ominięcia tego "rowerowego potworka".
    Przed modyfikacją to jakoś tam działało, bo wiadomo było, że pasem ZKM na wprost mogą poruszać się tylko autobusy bo dla osobówek jest zakaz wjazdu na Świętojańską. Teraz osobówki muszą się pchać na pas ZKM i w dodatku blokują przejazd jadącym na wprost autobusom jeśli z tego pasa nie mogą od razu skręcić bo muszą ustąpić pierwszeństwa zarówno rowerzystom jadącym na wprost jak i pieszym na przejściu na Piłsudskiego.

    • 27 0

  • Chcąc skręcić w prawo jadąc od Gdańska, można wybrać dwie opcje: skręt po drodze rowerowej lub skręt po drodze ZKM

    Innej opcji dla osobówek nie widzę

    • 31 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane