• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy jeżdżą na pamięć w Brzeźnie

Maciej Naskręt
19 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kierowcy nie dostrzegają (albo ignorują) nową organizację ruchu na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Dworskiej.


Mieszkańcy Brzeźna ostrzegają, że nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Dworskiej spowoduje tragedię na drodze. Jeżdżący tu na pamięć kierowcy nagminnie łamią przepisy. Co na to drogowcy? Obiecują, że się przyjrzą.



Co należy zmienić na skrzyżowaniu ul. Hallera i ul. Dworskiej?

Od kilku miesięcy na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Dworskiej zobacz na mapie Gdańska obowiązuje nowa organizacja ruchu. Po zmianie, jadąc al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie do dyspozycji mamy tylko jeden pas - lewy. Prawy służy do wyłącznie skrętu w ul. Dworską. Jeszcze trzy miesiące temu z obu pasów mogliśmy jechać prosto.

Mieszkańcy okolicznych domów przekonują, że po zmianie zasad ruchu wypadek jest tylko kwestię czasu.

- Piesi chcący przejść na drugą stronę al. Hallera mogą wychodzić aż na środek przejścia, bo pozawala im na to oznakowanie [pas wyłączenia z ruchu obejmuje przejście - przyp. red.]. Problem w tym, że wielu kierujących pojazdami bagatelizuje nakaz jazdy w prawo i jedzie prosto - mówi nasz czytelnik, pan Mateusz. - Nieraz słychać tu pisk opon i klaksony. Wypadek w tym miejscu to tylko kwestia czasu - dodaje.

Pojechaliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja na tym skrzyżowaniu. W ciągu półgodzinnej obserwacji naliczyliśmy ok. 15 aut łamiących przepis nakazu jazdy w prawo.

O zajęcie się sprawą zwróciliśmy się więc do inżynierów ruchu, którzy odpowiedzialni są za stan oznakowania na gdańskich drogach.

- Potrzebujemy nieco czasu, by zbadać sytuację w tym miejscu - usłyszeliśmy w dziale inżynierii ruchu gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Czekając na ich pomysły postanowiliśmy sprawdzić, co proponują mieszkańcy Brzeźna. Część z nich proponuje powrót do przeszłości.

- Poprzednia organizacja ruchu była o wiele lepsza. Auta jechały prosto z każdego pasa. Nie było takiego zamieszania jak jest teraz - mówi pan Mateusz.

Co innego twierdzi jego sąsiad. - Tuż przed przejściem należy ustawić bariery. Nikt nie wjedzie na wyłączony pas w obrębie przejścia dla pieszych. Zanim jednak bariera powstanie powinna częściej pojawiać się tu drogówka - proponuje pan Mieczysław.

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • Księga absurdów Al. Hallera

    mamy tu do czynienia z kilkoma czynnikami tj. a. tradycyjnie fatalnym pojmowaniem 'istoty rzeczy' przez zarządzających gdańskimi drogami. Ich 'pomysłowość' jest legendarna, b. kiepskim oznakowaniem zmian, c. nieuwagą kierowców, a czasami wręcz ich absurdalnymi manewrami. Swoją drogą podobnej 'klasy' rozwiązaniem są światła, blokujące płynny wjazd do Brzeźna umieszczone 200 metrów bliżej, na tejże Al.Hallera.

    • 0 0

  • Inżyniery z ZDiZ

    Te całe inżyniery niech sobie pobadają nawierzchnie dróg w Nowym Porcie ,
    Brzeżnie i całym Gdańsku !!! Niech się QRWA wezmą za załatanie . Drogówka to
    niech zacznie wystawiać mandaty za stan ulic !!! Slalomem trzeba jeżdzić żeby
    dziury omijać . Ulice : Wyzwolenia , Oliwska , Gdańska , Hallera , Czarny Dwór ,
    Obrońców Wybrzeża , Chłopska , Rzeczypospolitej , Pohulanki , Spacerowa ....
    a gdzie nie ma wyrw ?? Na Żaglowej bo nie dawno oddana do użytku !!
    Ile u nas wytrzymują te pseudo asfalty ?? Rok ? Dwa ? Zarządcy miasta powinni
    dopłacać kierowcom amortyzację za szybko zużyte elementy z powodu stanu
    nawierzchni !!! To nam się należą pieniądze za takie GÓWNIANE nawierzchnie !!

    • 0 0

  • Mieszkam bardzo blisko skrzyżowania Hallera-Dworska, widzę je z okna. Jest to ogólnie skrzyżowanie bardzo niebezpieczne; od kiedy pamiętam, i przed i po zmianie organizacji ruchu, na prawdę często dochodzi tu do wypadków. Z zasady, skręcający z Dworskiej na Hallera wymuszają pierwszeństwo, albo gwałtownie skręcając nie zauważają pieszych.
    Wg mnie jedynym wyjściem byłaby tu sygnalizacja świetlna. Bariera odgradzająca też powinna się pojawić.

    • 0 1

  • pole minowe przed przejściem

    załatwi problem

    • 1 0

  • Eeetaaam

    Bez sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu nic się nie da zrobić. Wcześniej, przy poprzedniej organizacji ruchu wypadki powodowali kierowcy, którzy jadąc Hallera przed samym skrzyzowaniem z Dworską zmieniali pas z zewnętrznego na wewnętrzny i jechali dalej prosto w kierunku plaży. Oczekujący od strony Dworskiej byli pewni, że kierunkowskaz sygnalizuje zamiar skrętu w Dworską i recepta na stłuczkę gotowa.
    Jeżdżę przez to skrzyżowanie codziennie i moja recepta na bezpieczne jego pokonanie to zasada ograniczonego zaufania. Przepuszczam wszystkich, i tych z lewego i tych z prawego pasa.

    • 1 0

  • działaj pozytywnie

    Sprzedać powietrze nad skrzyżowaniem.
    Zezwolić na budowę centrum handlowego na palach powyżej 5 m.
    Dokoła cztery pochylnie dla pieszych.

    I tak ze wszystkimi ruchliwymi skrzyżowaniami.
    Carefour na Morenie wyby\udował rondo - I MU SIĘ TO OPŁACAŁO!!!
    ---------------
    Nasi właodarze myślą jedynie o uprzykrzeniu życia kierowcom.
    O niczym więcej.
    Stąd epidemia "wysepek śmierci", progów i dziur w jezdni.

    • 1 0

  • Bariera

    Wysypac wywrotke piasku -bedzie szybko i tanio

    • 0 0

  • Panowie Mateusz i Mieczysław przypominają pewien relikt.

    Emerytowanych dokerów działających w ORMO, "specjalizujących" się w ruchu drogowym.

    • 0 0

  • wina jest po obu stronach:

    kierowcy jezdzą jak wariaci. Nikt nie jedzie 50km/h. a strzałki są namalowane 20m przed zakrętem - powinny być duuuużo wcześniej!

    • 0 0

  • ??????

    A co powiecie na z****ny próg na gdańskiej przy biedronce...

    to tak jakbyś wjechał w dziurę .....Sami mądrale

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane