• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy niemile widziani w Głównym Mieście

Michał Brancewicz
21 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
Widok samochodów na ul. Piwnej być może już niedługo na stałe przejdzie do historii. Widok samochodów na ul. Piwnej być może już niedługo na stałe przejdzie do historii.

- Samochody w Śródmieściu będą miały coraz trudniej - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. Miasto chce ograniczyć ruch w Głównym Mieście, a ulice oddać pieszym



Ograniczenie ruchu drogowego w Śródmieściu...

Uchwała, jaka w przyszłym tygodniu trafi pod obrady gdańskich radnych wprowadza strefę ograniczonego ruchu drogowego na Głównym Mieście. Chodzi o obszar między ul. Ogarną, ul. Podgarbary, ul. Wełniarską, ul. Teatralną, ul. Latarnianą, ul. Szeroką i Starą Motławą. W tym rejonie ruch drogowy będzie restrykcyjnie limitowany.

Restrykcje nie obejmą jedynie ul. Ogarnej i ul. Szerokiej.

To sygnał dla przyszłych inwestorów mających wybudować trzy podziemne parkingi (pod Podwalem Przedmiejskim, Podwalem Staromiejskim i Placem Kobzdeja), że miasto zrobi wszystko, by dostarczyć im klientów.

- Może być tak, że docelowo ograniczymy lub całkowicie usuniemy samochody z Głównego Miasta - zapowiada Maciej Lisicki. - Jeśli do tego dojdzie, to tylko wówczas, gdy powstaną już parkingi podziemne.

Przetarg na ich budowę trwa, a prezydent szacuje, że jeśli wszystko "wypali", to pierwsze z nich powstaną za dwa lata, czyli w pierwszym kwartale 2011 r.

Dziś w ścisłym Śródmieściu Gdańska kierowcy mają do dyspozycji około 1040 ogólnodostępnych, płatnych miejsc parkingowych. Parkingi podziemne zaoferują kierowcom więcej, bo aż 1690 miejsc postojowych. Śmiało więc będzie można ograniczyć liczbę tych naziemnych.

"Odzyskane ulice" zostaną oddane pieszym. Wspomniana już uchwała zakłada, że więcej ulic zyska status czasowych deptaków, na wzór deptaku na ul. Piwnej.

- W tym roku w lecie chcemy takie ciągi otworzyć dla pieszych na części ul. Tkackiej zobacz na mapie Gdańska, Garbary zobacz na mapie Gdańska, Ogarnej zobacz na mapie Gdańska i niewykluczone, że Chlebnickiej zobacz na mapie Gdańska oraz ponownie na ul. Piwnej zobacz na mapie Gdańska- wylicza prezydent Lisicki.

Opinie (191) 9 zablokowanych

  • xxx

    najlepiej jak na starowce beda wydawane kapcie jak szpitalne za 1 zl. co by bruku nie zarysowac i jeszcze raz to napisze naprawic ulice Gdanska a nie jakies smieszne parkingi przy ktorych bedą brane lapowki przez urzedasow i inne przekrety

    • 0 0

  • rowerowy pomysł (1)

    bardzo dobry pomysł - miasto jest dla ludzi nie dla samochodów - a rowerem śmignąć szybciej wszak można.

    • 0 0

    • Analogicznie mogę napisać - miasto jest dla ludzi nie dla rowerów - a spaceruje się milej i bezpieczniej, w końcu chodzi o podziwianie miasta a nie śmiganie i rozjeżdżanie ludzi.

      • 0 0

  • Łopata nie zostanie wbita "pod parking" przez najbliższa dekadę (i dobrze, bo podziemne parkingi w środku Gdańska więcej szkody przyniosą niż pożytku), ale trochę starań urzędniczych się pokaże i Piwną będzie można zamknąć pod ogródki. A problem, jak pisał ktoś wcześniej, wydumany, bo przecież są karty pozwalające na wjazd do samego centrum.

    • 0 0

  • Parkingi podziemne to błąd.

    Realizacja pomysłu podziemnych parkingów to same kłopoty. Już samo wyłonienie inwestora kokosi się od lat. Jeśli to się uda, to na trzy lata łapę na terenie położą archeolodzy. Potem dojdą problemy z wykonaniem bo Stare Miasto to niski poziom wód gruntowych. Nawet jeśli za parę lat uda się sfinalizować budowę to i tak nie uwolni to Śródmieścia od samochodów bo dojechać do parkingów trzeba. Najlepszym rozwiązaniem dla Gdańska jest budowa.wielopoziomowych parkingów naziemnych na obrzeżach Śródmieścia.

    • 1 0

  • Wyjątkowo głupi pomysł (1)

    Może władze się zdecydują czy w miescie mają być ulice czy chodniki dla pieszych. Rozwiązania pośrednie są nieporozumieniem. Jeśli pozwoli się turystom chodzić po kilku ulicach to będą chodzić po wszystkich.
    Może władze miasta zamiast troszczyć się o turystów pomyślą o mieszkańcach, którzy chcą dojeżdżać do pracy samochodem. Zwłaszcza że komunikacja miejska nie jest konkurencyjna w stosunku do samochodu.

    • 0 1

    • Jeśli miasto chce ograniczyc ruch samochodowy to powinno zadbac o komunikację miejską. Przynajmniej tak na zdrowy rozum. Niestety tutaj jak w weekend (przykładowo) albo po południu jest zimno, a człowiek jest zdany wyłacznie na gdańską komunikację, to lepiej sobie darować. Po co zamarzac na sopel czekając na autobus - widmo?

      • 0 0

  • Płatne parkingi przy UM i Wojewódzkim (1)

    Proponuje wprowadzić płatne parkingi przy urzędach żeby urzędnicy lepiej czuli problem płatnego parkowania. Proponowałbym też udostępnienie też dla wszystkich parkingu na tyłach UM żeby urzędnicy mieli lepszy pogląd na sprawę parkowania w mieście bo mam wrażenie że nie czują tego tematu.

    • 1 1

    • panie lisicki - parking przy 3-maja (za UM) zrobić ogólnodostepny

      nie od 07.50-16.10 okupowany przez pana urzędasów!!! Prosze zrobić ten parking płatny, 2zł - 1-sza godzina, 5zł -2ga godzina, 10zl-3cia i tak dalej dniówka to 100zł.
      JEST TO JEDYNY

      • 0 0

  • BRAWO!

    Mimo ze nie jestem zwolennikiem PO, to jesli to jest ich pomysl, to jestem w stanie nawet isc i glosowac na nich w przyszlych wyborach. Nareszcie jakis smialy pomysl zamiast urzedniczej niemoznosci. Tylko blagam, polozcie tam jakies sensowne nawierzchnie na tych deptakach a nie te koszmarne nierowne kocie lby z odzysku - po tym sie nie da bezpiecznie chodzic w zimie. W Krakowie i Warszawie jakos konserwator sie zgodzil na gladkie piekne bruki, moze i u nas sie uda?!

    • 1 0

  • ŚMIERC HANDLU II

    Jak już handel w tym rejonie padnie, to stanieją lokale, które z racji nieużytkowania popadną w ruinę. Wtedy pojawi sie inwestor, który je chetnie kupi, by przywrócić ulicy dawna świetność, pod warunkiem, że Miasto umożliwi do nich dojazd...

    Mieszkańcy kamieniczek przez chwilę pocieszą się mniejszym hałasem emitowanym dotąd przez samochody, by za chwilę posłuchać nocnych okrzyków pijaków, albo cieszyć sie "dobrodziejstwem" całorocznego jarmarku.

    • 1 1

  • ZUS

    można by to przenieść w jakieś miejsce, do którego można sprawnie dojechać?

    • 0 1

  • Brawo!!! Już dawno nie powinno być tam ruchu samochodowego

    Trzeba to zrobić lepiej późno niż wcale. Jako mieszkańcy dopilnujemy tego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane