- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (886 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Kierowcy proszą o zmiany na drogach. ZDiZ w Gdańsku odpowiada
Zabieramy się za absurdalnie ustawione znaki i sygnalizacje na drogach w Trójmieście. Na początek pod lupę bierzemy centrum Gdańska. Czekamy na sugestie czytelników dotyczące wszystkich ulic, także tych w Gdyni i Sopocie.
Najbardziej zasadne pomysły kierowców przedstawiliśmy władzom gdańskiego ZDiZ. Urzędnicy odnieśli się do nich.
Wyboje zniknęły, znaki ograniczenia prędkości nie
- Przy al. Armii Krajowej tuż przed wiaduktem nad ul. Pohulanka ustawiony jest znak B-33 - zakaz jazdy z prędkością powyżej 50 km/h - wraz ze znakiem A-11 - tzn. wyboje. Niedawno zlikwidowano nierówności na dylatacjach, należy zatem zdjąć znak ostrzegawczy i zakaz - zwraca uwagę pan Piotr Drzymała, mieszkaniec Chełmu.
- W dodatku zatokę autobusową tuż za znakiem zakazu upodobała sobie policja, która mierzy kierowcom prędkość. Niejeden już zgarnął tam punkty karne - dodaje nasz czytelnik.
Co na to Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku? - To prawda, ostatnio dylatacje zostały we wspomnianym miejscu wyremontowane. Jeśli stan drogi nawierzchni na to pozwoli, znaki opisane przez czytelnika zostaną zdjęte. Wydział inżynierii ruchu ma zdecydować w ciągu kilku dni - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.
Ruch rowerowy na ul. Płowce
- Problem polega na tym, że jest to wąska ulica jednokierunkowa. Przy lewej krawędzi jezdni parkują mieszkańcy. Tam też wyznaczono ostatnio kontrapas dla rowerzystów. Rozumiem, że istnieje potrzeba rozbudowy infrastruktury rowerowej i trzeba poprawiać wyniki, a także wyznaczenie kontrapasa jest najtańsze w realizacji, ale bez przesady. To powoduje poważne trudności w parkowaniu samochodów, mieszkańcy nie mają ich gdzie ustawiać w tej części miasta - uważa Cyryl Karczewski, czytelnik.
ZDiZ jednak uspokaja. - Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Na odcinkach ok. 10 m od skrzyżowań, gdzie obowiązuje zakaz parkowania wynikający z przepisów ogólnych ruchu drogowego, rozrysowano krótkie kontrapasy, których celem jest zasygnalizowanie kierowcy wyjeżdżającemu z naprzeciwka, że może pojawić się rower - tłumaczy rzecznik prasowy.
Znak poziomy ponadto wskazuje, gdzie powinien ustawić się kierowca, chcący skręcić w lewo, czyli ma zostawić miejsce ewentualnemu rowerzyście. Parkowanie na ul. Płowce zatem jest dopuszczone.
Gdzie podziała się strzałka warunkowa do skrętu w prawo?
- Zauważyłem kilka dni temu, że zniknęła zielona strzałka warunkowa do jazdy w prawo na sygnalizatorze ustawionym na rogu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej - jezdnia w kierunku budynku policji. Zapobiegała ona tamowaniu ruchu na prawym pasie jezdni. Czy jest szansa na jej przywrócenie? - opowiada pan Tomasz, nasz czytelnik
Co w tej sprawie mają do powiedzenia w ZDiZ? - Musimy sprawdzić ten sygnał, mogę zapewnić jedynie, że nie zdejmowaliśmy sygnalizatora - mówi Katarzyna Kaczmarek.
Na czas rozbiórki części wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej i jednocześnie nad magistralą kolejową został zdjęty sporych rozmiarów drogowskaz. - Teraz znajduje się u stóp obiektu i wskazuje niepotrzebnie drogę maszynistom zamiast kierowcom. Warto, by drogowskaz powrócił na swoje miejsce - uważa pan Maciej, mieszkaniec centrum Gdańska.
O to jednak, czy to się uda zapytaliśmy już nie władze ZDiZ, a przedstawicieli spółki PKP SKM w Trójmieście, bowiem roboty na wspomnianym wiadukcie są związane z budową przystanku Gdańsk-Śródmieście.
- Z racji tego, że w tym miejscu prowadzone są prace także w ramach budowy Forum Radunia ustalamy, kto jest odpowiedzialny za zdjęcie znaku. Jeśli faktycznie wina leży po naszej stronie, zwrócimy się do ZDiZ w Gdańsku o wskazanie nowego miejsca na jego umieszczenie - mówi Bartłomiej Buczek z PKP SKM w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (204) 3 zablokowane
-
2013-10-19 10:08
O Boże
Cieniutka ta rzeczniczka. Nic nie wie i zawsze wszystko sprawdzi
- 0 0
-
2013-10-19 10:42
(1)
Można zauważyć, że następują zmiany w sygnalizacjach. Proszę tylko o trochę pomyślunku i nie zmienianie tego co do tej pory było w porządku, byle tylko coś zmienić...Przykład, światła w Oliwie przy pętli, wg mnie skrócono czas zmiany świateł i tak jak kiedyś z rana przejeżdżało się tam gładko tak teraz stoi się czasem kilka zmian świateł.
Druga sprawa, wyjazd z Pomorskiej na Grunwaldzką w kierunku Gdańska, wcześniej tak światła były zsynchronizowane, że dojeżdżając do skrzyżowania włączało się zielone światło, teraz skręcając w Grunwaldzką trzeba czekać na zmianę świateł, blokując Grunwaldzką i wjazd w Czyżewskiego.- 0 0
-
2013-10-19 11:23
Wjazd w Opacką, przepraszam :)
- 0 0
-
2013-10-19 11:18
hh
jedna osoba na 50 km ja też tak chce
- 0 0
-
2013-10-19 13:14
Progi ograniczajace
Czy kogoś p******o z tymi progami???? np. Bitwy Oliwskiej, Wita Stwosza, Polanki itd. Może by tak budować takie progi, które nie będą szkodzić autom, bo w tej chwili nawet przy prawie zupełnym zatrzymaniu mam wrażenie, że wszystko się rozpadnie. Chyba trzeba zainwestować w terenówkę...
- 1 1
-
2014-01-20 15:39
Gdańszczanin
Oszolomy z zdiz po co komu te durne scieżki rowerowe na wita stwosza i nowy pomysl na łuku hallera kolo opery walić kamere i doić i tak biednych polaków mandatami moze jest tam jakiś inteligentny i na przejsciu dla pieszych założy sygnalizacje świetlną a nie wiesza kamere i rozsyla mandaty niezła maszynka do robienia pieniędzy lepiej sie weżcie do konkretnej pracy nieroby
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.