• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: wyłączcie sygnalizację na Węźle Lipce

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska. Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska.

Kierowcy wjeżdżający do Gdańska w godzinach szczytu Traktem św. Wojciecha narzekają na źle funkcjonującą sygnalizację świetlną na Węźle Lipce, która - ich zdaniem - potęguje korki do centrum. Urzędnicy gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że przeprogramowanie świateł niewiele zmieni, a ratunkiem jest... poszerzenie drogi.



Czy trójmiejskie drogi przesycone są sygnalizacjami?

Kierowcy twierdzą, że światła na skrzyżowaniu Południowej Obwodnicy Gdańska i Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku potęgują rano korki do centrum. Po południu natomiast wywołują zator w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

- Odkąd są włączone, w porannych godzinach szczytu tracę 20-30 minut w korku. Przypomnę, że podobna sytuacja była na obwodnicy Pruszcza Gdańskiego, wyłączając światła zlikwidowano w godzinach porannych korki. Światła działają pulsacyjnie i korka nie ma. Może podobne rozwiązanie zastosować na Węźle Lipce - zastanawia się Magdalena Palacz, nasza czytelniczka.

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają Węzłem Lipce?

- Na drodze krajowej nr 91 przy obwodnicy w Pruszczu Gdańskim sygnalizacja działa całą dobę. Faktycznie początkowo była wyłączana w godzinach porannego szczytu - jak podaje czytelnik - ale została przeprogramowana i działa w trybie całodobowym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W przypadku węzła Gdańsk Lipce sytuacja jest bardziej złożona. Przede wszystkim specjaliści z GDDKiA oraz firmy odpowiedzialnej za utrzymanie sygnalizacji świetlnej sprawdzali poprawność jej działania. Wszystko działa dobrze. Wnioskowane przez czytelnika wyłączanie sygnalizacji w godzinach szczytu porannego nie może być wykonane, ponieważ przy tak dużym natężeniu ruchu byłoby bardzo utrudnione i niebezpieczne wykonanie np. skrętu w lewo z łącznicy S7 Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Michalski.

Według GDDKiA w Gdańsku problem przepustowości Traktu Św. Wojciecha rozwiązałoby ewentualne poszerzenie tej drogi do czterech pasów ruchu. Niemniej jednak urzędnicy zapewniają, że będą przyglądać się funkcjonowaniu sygnalizacji w Lipcach.

- Jeśli jakaś poprawka w jej działaniu będzie zasadna i możliwa do realizacji, to ją wprowadzimy - mówi Michalski.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

  • Pytam się grzecznie

    Gdzie ten ogromny ruch i to duże niebezpieczeństwo ?? co jadę traktem na wysokości węzła Lipce, to z obwodnicy chcą zjechać 3-4 samochody. Dużo dłużej czekają na zjazd zanim światło wszystkich zatrzyma, niż gdyby świateł nie było, bo nawet gdy nie jadą samochody to muszą czekać. beznadziejny pomysł z tymi światłami. Co się zaoszczędzi na obwodnicy to na nich się straci. Popieram wyłączenie.

    • 11 1

  • A ja proponuje wprowadzic myto (2)

    dla wszystkich wjezdzajacych do gdanska z rej. GDA, GST, GKA, GKS, GWE itp.. To rozwiaze problem korkow i parkowania w Gdansku. Dziekuje za uwage.

    • 10 6

    • I dla wyjeżdzających z Gdańska niezależnie od rejestracji.

      • 0 1

    • Szanowni Mieszkańcy Gmin Ościennych

      goszczący w naszym pięknym mieście Gdańsku. Przepraszam Was najmocniej, za miastowych buraków, za których prostacki szowinizm jest mi ogromnie wstyd.
      Smakują mi świeże nienaszpikowane chemią produkty żywnościowe, które do nas przywozicie i sprzedajecie nam jeszcze taniej niż pseudomiastowe produkty imperializmu kijni europejskiej. Dlatego gdy jechałem dzisiaj rano czułem potworne zażenowanie, jak miastowy palant w granatowym starym Sharanie po chamsku blokował na Podwalu przedmiejskim możliwość zmiany pasa biedakowi w czerwonym dostawczaku z rejestracją GKW. Że ów miastowy palant zablokował przy okazji cały środkowy pas, przez to że GKW potrzebował skręcić w prawo 30m dalej, pewnie zwyczajnie nie znał dobrze miasta i czekał na możliwość wciśnięcia się na prawo, to GD nie pomyślał, bo był zaślepiony swoim MIASTOWYM JA. A przy okazji zablokował kilkudziesięciu swoich ziomali na rejestracji GD, tylko dlatego, że chciał zablokować jednego z prowincjonalną rejestracją.
      Palancie z granatowego Sharana, to ja w szarej Toyocie pokazałem ci gestem że jesteś pier***nięty. Zastanów się następnym razem trochę dłużej, zanim twój krótki rozumek każe ci kogoś przyblokować na drodze w ramach tępienia prowincji w TWOIM (i moim) MIEŚCIE.

      • 0 0

  • Korki (2)

    Nie są przez sygnalizacje!! A przez cwaniaków co ich wpuszczacie którzy leca sobie skrótem przez Św. Wojciech i wskakują na wysokości starej stolarni. Za stolarnia ruch odbywa się płynnie jest on spowolniony ale płynny! Wiec przestańcie być jak lemingi tylko patrzcie do okola co się dzieje i z jakiego powodu są korki! Sytuacje obserwuje od 3 miesięcy jak wożę córkę do przedszkola i to nie jest wina sygnalizacji!

    • 8 9

    • (1)

      Korki tworzą też mamusie i tatusiowe odwożący wszędzie swoje pociechy. A to, że istnieją idioci, którzy we wspomnianym miejscu przepuszczają cwaniaczków, to kolejny debilizm pojawiający się na tej trasie.

      • 10 3

      • pomijając na Wojciechu też mieszkają ludzie:)

        • 1 0

  • Projekt węzła do poprawki natychmiastowej

    • 1 3

  • Wydłużyć fazę do jazdy na wprost + warunkowy prawoskręt do zjazdu na Obwodnicę dla jadących od Pruszcza

    Jadący z Gdańska na Straszyn lub Warszawę będą mieli gorzej, ale chyba idzie takie rzeczy wyliczyć i poprawić?

    • 4 0

  • Nowa drogo i bledy - ha ha ha Polska Gospodarka

    Polacy to nieudacznicy nawet drogi niepotrafia zrobic

    • 0 4

  • PRZEPROGRAMOWAĆ

    czas palenia się zielonego światła w godzinach porannych, dla jadących od Gdańska w kierunku S7.Przecież rano skręca tam dosłownie pojedyncze auto.Podobnie ilość aut zjeżdżających z S7 jest śmiesznie mała w porównaniu ze sznurem pojazdów jadących Gdańsk-Pruszcz-Gdańsk. W Godzinach poza szczytem niech te czasy zielonego będą porównywalne, ale w czasie"do i z pracy" musi być znacznie dłuższe zielone dla jadących Traktem.

    • 12 0

  • to prawda, nieroby

    zauważyłem, że głównym ale nie jedynym powodem korków np na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką, są fatalnie ustawione światła, a właściwie brak ich sensownej regulacji. mianowicie zmieniają sie one tak szybko, że skrzyżowanie za jednym zamachem (rano w kier. do gdańska z kier. obwodnicy)opuszcza niewiele więcej niż dziesięć samochodów. znając polski tragiczny styl jazdy, czasami opuszcza ich mniej. wystarczyłoby, aby sygnalizacja zmiany świateł działała wolniej, wtedy większe potoki samochodów opuszczałoby skrzyżowanie. nic by się nie stało, gdybyśmy czekali 2-3 minuty, a tak stojąc ok 500 m w korku od świateł docieram do nich po ok 15-stu minutach. brawo gdańskie urzędasy, kawa rano, jak najmniej zawracania doopy i do przodu! ludziska jakoś dojadą. nie chcę pisać, iż to jest jedyny sposób na rozładowanie korków, pewnie są lepsze . ale to banalne rozwiązanie podpatrzyłem w Olsztynie i mam wrażenie, że działa. dodam, że najgorszym jest fakt, że wy miesiącami nic nie robicie, biorąc przelewy co miesiąc na konto. to się nie dzieje incydentalnie ale od miesięcy, porażająca urzędnicza indolencka maso kloaczna.

    • 8 0

  • (1)

    Gdyby przeprowadzono szerokie konsultacje społeczne, tak jak na zachodzie, dowiedziono by bez trudu, że ulice przecinają tkankę miejska, tworza getta i miasto skazane jest na powolne umieranie. Dopóki Gdansk nie zlikwiduje ulic bedzie nad nim także ciażyła groźba zagłady, tak jak to sie stało w Detroit.

    • 0 3

    • trollu

      nieładnie podawać się za kogoś innego. A poza "likwidacją" ulic i sarkastycznym tonem, to masz rację.

      • 1 0

  • A mialo być tak pieknie

    Dzięki obwodnicy południowej ruch w Gdańsku miał spaść o 30%, ale nie korki, czy to ktoś planował?

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane