- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Kierowcy: zbyt długo czekamy na rogatkach w Chyloni
Kierowcy jeżdżący po Gdyni pytają, czy nie da się skrócić czasu oczekiwania na przejeździe kolejowym pomiędzy ulicami: Hutniczą i Chylońską . PKP odpowiada, że owszem... gdyby nie dwóch zarządców linii kolejowej.
Marzeniem wielu jest tunel, jednak na to nie ma pieniędzy. Kierowcy podpowiadają więc prostsze rozwiązanie.
- A gdyby częściej puszczać samochody przez szlabany? Bywa, że trzeba stać pół godziny, w tym czasie przejadą dwa pociągi - przerwa miedzy nimi to 10 minut. Czasem wydaje mi się, że ktoś robi to na złość zmotoryzowanym, tworząc korki - opowiada pan Przemysław.
To jak ważne są to dla zmotoryzowanych punkty na mapie komunikacyjnej Gdyni, pokazał zeszłoroczny remont torów. Trzeba było na kilkanaście dni zamknąć przejazd. W rozładowaniu korków pomogły wakacje, w trakcie których zdecydowano się na prace modernizacyjne.
Sytuacja dotyczy innych przejazdów kolejowych w Trójmieście. Bywa, że wiąże się to z większą dyskusją, tak jak to miało miejsce w Oruni. Tam po marcowych zmianach kierowcy musieli przed zamkniętymi szlabanami czekać nawet 40 minut. Powód? Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku - 160 km/h. Mieszkańcy chcieliby tunel, miasto odpowiedziało, że nie ma pieniędzy, a PKP zadeklarowało, że sprawdzi system sterowania ruchem na przejeździe w Oruni i - jeśli będzie trzeba - dokona korekt.
Na podobne ruchy nie ma co liczyć na gdyńskich przejazdach. Powodem jest struktura właścicielska torów - w części należących do SKM, w innej do PKP PLK. To oznacza, że dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
- To z kolei wywołuje poczucie, że wszystko trwa zbyt długo, jednak najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo. Nie można podjąć decyzji bez dokładnych dyspozycji z SKM i PKP PLK, że żaden pociąg nie nadjedzie. Jedna "zgoda" nie wystarczy - wyjaśnia Marek Szulkowski, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
Przyznaje, że bywają sytuacje, gdy nie ma połączenia z jednym z dyżurnych ruchu z przyczyn niezależnych od dróżnika lub niespodziewanie się ono przeciąga.
- Ci pracownicy i tak są pod ogromną presją z powodu charakteru zajęcia i odpowiedzialności przez kilkanaście godzin. Nie chcemy jeszcze bardziej ich stresować. Sam jestem "ofiarą" rozwiązań na tym przejeździe, więc rozumiem kierowców. Rozwiązać problem może tylko przebudowa tego skrzyżowania - dodaje Szulkowski.
Materiał archiwalny
Zobacz pozorowany wypadek na przejeździe kolejowym
Miejsca
Opinie (124) 1 zablokowana
-
2014-07-17 08:00
Za Stalina wystarczył jeden podpis (1)
i rogatki chodziły jak w zegarku. Pociągi również.
- 0 0
-
2014-07-17 13:11
Za Stalina
I transporty na Sybir.
- 0 0
-
2014-07-17 08:16
Tunel / wiadukt (2)
Tylko tunel lub wiadukt pod torami usprawnilby ruch. Niestety warunki bezpieczenstwa i bhp nie pozwalaja na czestrze otwieranie niz do tej pory. Kto nie jest w branzy i jest zwyklym laikiem niech sie nie madrzy i nie wypowiada bo bzdury piszecie. Najwazniejsze jest zdrowie i zycie ludzi.
- 6 0
-
2014-07-17 08:18
Otwieranie zamykanie (1)
To nie jest tak ze hop i do gory rogatki. To jest odpowiednia procedura telefonowanie do dyzurnych i do dyspozytorow i to trwa..
- 1 0
-
2014-07-17 10:26
XXI wiek i telefonowanie...
teraz wiadomo DLACZEGO TYLE TO TRWA ;)
- 2 1
-
2014-07-17 08:56
niech otwieraja co chwile rogatki, najwyzej jednego z drugim wessie pod koła i bedzie
kolejnego szybkiego bill-a mniej
- 1 0
-
2014-07-17 09:39
problem występuje na każdym przejeździe kolejowym!
dużo zależy od refleksu drużnika sterującego szlabanem..
- 0 1
-
2014-07-17 09:54
północne dzielnice Gdy...
jak zawsze olewane, bo lepiej inwestować w "kolejkę" na Kamienną Górę...
Porównanie koncepcji: kolejka nad morzem na morenowe wzgórze o wysokości 52m -> budujemy, będzie nadmorska atrakcja, tunel/estakada ułatwiający/a życie ludziom z kilku dzielnic miasta -> mission impossible...- 9 0
-
2014-07-17 10:49
Wjazd do tunelu.
przed rondem na morskiej i koniec tunelu hutniczej
- 3 0
-
2014-07-17 10:57
tunel (1)
Gdyby któryś z włodarzy miasta musiał tam codziennie przejeżdżać,to tunel już dawno by był.
Są pieniądze na budowę pomnika morświna(bardzo potrzebny),ławeczek,wymianę całkiem dobrych chodników na nowsze......- 7 0
-
2014-07-17 11:54
Zapomniałeś o lotnisku
- 2 0
-
2014-07-17 11:11
Na chyloni od zawsze się stało dobre 30 min.
Jak dotąd nie znaleźli mądrego w PKP który by to usprawnił a może nawet nie szukali ;-)
- 2 1
-
2014-07-17 11:16
Tunel Pucka - Chylońska bo nie długo wybory
- 5 0
-
2014-07-17 11:27
Gdynia - status
Gdynia rozwija się w dwóch kierunkach: północne dzielnice i okolice Wiczlina.
Niech mi ktoś powie czy są jakieś planowane prace aby usprawnić życie w tych dzielnicach ?
PS. Wyprowadziłem się z Gdańska 10 lat temu, teraz zastanawiam się nad powrotem.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.