• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kierowczyni i motornicza poszukiwana". GAiT uruchamia stronę dla pań

Szymon Zięba
1 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań. Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań.

"Dołącz do zespołu Gdańskich Autobusów i Tramwajów i zostań kierowczynią autobusu lub motorniczą tramwaju" - zachęcają miejscy urzędnicy. Uruchomiono właśnie specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań, które chciałyby zasiąść za pulpitem tramwaju lub kierownicą autobusu.



Czy jesteś zwolennikiem/zwolenniczką wprowadzania żeńskich form w pisowni nazw zawodów?

- Za sterami pojazdów Gdańskich Autobusów i Tramwajów zasiadają obecnie 133 panie - 99 motorniczych i 34 kierowczynie. I choć z roku na rok kobiet w załodze GAiT przybywa, wciąż jest ich zdecydowanie mniej niż panów. Gdańskie Autobusy i Tramwaje postanowiły zmienić ten trend - tłumaczy Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Jak dodaje, właśnie dlatego ruszyła kampania pod nazwą "Kobieca strona GAiT. Pracuj z nami!" adresowana do kobiet.

Warto zwrócić uwagę, że urzędnicy, publikując spersonalizowaną ofertę pracy, zdecydowali się na użycie tzw. feminatywów, czyli rzeczowników rodzaju żeńskiego utworzonych od męskiej formy tych słów ("kierowca" i "motorniczy"), do tej pory powszechnie stosowanej w podobnych ogłoszeniach.

Praca za kierownicą. Ogłoszenia: Gdańsk, Gdynia, Sopot



Co trzeba zrobić, by dostać pracę w Gdańskich Autobusach i Tramwajach?



- By aplikować na stanowisko kierowczyni czy motorniczej w Gdańskich Autobusach i Tramwajach, nie trzeba mieć niezbędnych uprawnień, można je zdobyć na przygotowanych przez GAiT bezpłatnych kursach - zachęca wiceprezydent Borawski.
Sama rekrutacja - jak można przeczytać na stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów - składa się z sześciu etapów.

Kobieca strona GAiT - szczegóły rekrutacji



Jakie warunki powinna spełniać kandydatka?


  • Musi mieć ukończone 21 lat (na kurs motorniczej) lub 24 lata (kurs kierowczyni autobusu).
  • Powinna mieć prawo jazdy min. kat. B.
  • Cieszyć się dobrym stanem zdrowia.
  • Nie być skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- Koleżanki, z którymi mam przyjemność współpracować, jeżdżą bardzo pewnie i bezpiecznie. Cieszy mnie, że wśród załogi będzie więcej pań, co - mam nadzieję - skutecznie wpłynie na całkowite obalenie zupełnie nieprawdziwego stereotypu, że kobiety gorzej radzą sobie za kierownicą - podsumowuje pan Krzysztof, kierowca GAiT z wieloletnim stażem.

Opinie (559) ponad 20 zablokowanych

  • A to nie dyskryminacja ?pracownik powinien być dobry chyba a nie według płci !

    • 11 1

  • Z wymagań wynika, że mężczyźni też mogą aplikować na stanowisko motorniczej/kierowczyni... (2)

    Ufam, że GAiT nie będzie ich dyskryminował w procesie rekrutacji?

    • 16 1

    • dyskryminuja powiem ci to od razu

      to samo w muzeach, na kurs motorniczego sie nie dostaniesz. miasto faszystów.

      • 4 0

    • Teraz to idzie niby chłop 30 kg żywej wagi w rurkach i twierdzi,że jest kobita

      • 1 1

  • Obserwacja ludzi i świata.Taka była praca.

    Niestety ale już jestem na emeryturze a pracowałem do 67 roku życia na autobusach - bardzo lubiłem tę pracę i uważam że jest to naprawdę praca dla kobiet.Są też minusy - to godziny pracy,bo albo trzeba wstać o 2:30 albo wrócić o 24:00 oraz brak ubezpieczenia kierowców w razie kolizji gdy kierowca spowoduje taką,Kierowcy muszą sami się ubezpieczać.Kierowca płaci wszystkie koszty kolizji a te mogą być naprawde duże.Tak nie powinno być - zakłąd umywa ręce.Tabor z roku na rok tak fajny że aż się chciało pracować.Po zamknięciu sprzedaży biletów przez kierowców zrobiła się lajtowa sytuacja.Zero kontaktu z roszczeniowymi ludźmi.Uważam że każdy człowiek powinien znaleźć sobie taką pracę do której będzie chodził z zadowoleniem.Taki Pawlak zrobił potężny błąd finansowy w umowie z Rosją i nie poniósł żadnych kosztów,a kierowcy dostaja od razu po jajach ...

    • 13 1

  • A kiedy strona dla mezczyzn? (1)

    bo jesli nie bedzie takiej to od razu skladamy wniosek do prokuratury o dyskryminacje.

    • 17 0

    • A no pora się za to brać powoli.

      • 1 0

  • równość być musi

    "I choć z roku na rok kobiet w załodze GAiT przybywa, wciąż jest ich zdecydowanie mniej niż panów. Gdańskie Autobusy i Tramwaje postanowiły zmienić ten trend."

    Czy jeśli kobiet będzie dokładnie tyle samo co mężczyzn autobusy będą bardziej punktualne, czystsze lub tańsze? Czy wpłynie to na nasze codzienne dojazdy?

    A co jeśli w pewnym momencie kobiet będzie więcej niż mężczyzn? Będzie akcja skierowana do mężczyzn? I tak będziemy w nieskończoność dążyć do świętej równości?

    A co jeśli się okaże, że kobiety (lub mężczyźni) powodują więcej wypadków (nota bene jedna z tych grup będzie powodować więcej wypadków niż druga)? Damy pierwszeństwo bezpieczeństwu czy równości?

    A co jeśli jest więcej kierowców praworęcznych niż leworęcznych? Więcej introwertyków niż ekstrawertyków? Więcej dzietnych niż bezdzietnych? Czy do tych grup też będzie kierowana odrębna akcja?

    Może warto odpowiedzieć na te hipotetyczne pytania teraz, przed podjęciem działania, zanim staną się za jakiś czas pytaniami realnymi?

    • 15 0

  • A motorniczyń też szuka?

    • 4 0

  • to poleci do tsue. ciekawe jak bedzie sie wtedy egzotyczna tłumaczyc.

    raczej gdansk wspiera dyskryminowanie ludzi ze wzgledu na plec

    czy tez inne podzialy stosuje.

    • 12 0

  • nazewnictwo

    zostawmy
    kierowca - dla kobiet
    kierownik - dla mężczyzn

    • 10 1

  • Feministki chca dyskryminacje ale mężczyzn i tak własnie robią!!

    Gdyby kobiety rządziły światem cofnęlibyśmy się do epoki kamienia łupanego .

    • 10 1

  • szambonurka i żołnierka

    budowniczka i mechaniczka, spawaczka i co jeszcze???

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane