- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (32 opinie)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (87 opinii)
- 3 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (31 opinii)
- 4 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (70 opinii)
- 5 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (464 opinie)
- 6 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (223 opinie)
Kierunek Rzym, cel zwiedzanie
Na połączenie lotnicze, które nie będzie związane przede wszystkim z wyjazdami do pracy na zachodzie Europy, mieszkańcy Pomorza czekali od dłuższego czasu. Wreszcie się doczekali: we wtorek tuż przed godziną dziewiątą boeing 737 linii Centralwings z setką pasażerów na pokładzie pierwszy raz wystartował z Gdańska do Rzymu. Lotem powrotnym o godzinie 14.40 przyleciało 70 osób (bilet w obie strony kosztuje ok. 900 zł).
- Nie zapominajmy, że to inauguracja - mówi Tomasz Kloskowski, wiceprezes gdańskiego portu lotniczego. - Wiele linii, które w ostatnim czasie uruchamiano w Rębiechowie, przez kilka miesięcy cieszyło się mniejszym zainteresowaniem. Teraz przynoszą przewoźnikom duże zyski.
Przykładem może być choćby połączenie Centralwings do Edynburga uruchomione rok temu. Przez pierwszy miesiąc samoloty wypełnione były zaledwie w 48 procentach, by w kiepskim dla branży lotniczej lutym tego roku osiągnąć 93 proc.
Wygląda na to, że Centralwings znowu jest przygotowane na taki scenariusz - w maju bowiem częstotliwość lotów do Rzymu wzrośnie z dwóch do trzech tygodniowo. Tak będzie w sezonie letnim, bo od listopada w rozkładach nie ma już podróży do Włoch. Czy to oznacza, że firma z nadejściem zimy zlikwiduje tę trasę?
- Broń Boże. Po prostu cały czas negocjujemy z lotniskiem kwestie techniczne i dlatego nie wiemy, w jakim wymiarze i w jakich godzinach będziemy latać do Rzymu zimą - mówi Mariusz Jachimek z Centralwings. - Wiele zależy też od tego, gdzie ulokujemy swoją bazę. Gdańsk jest jednym z kandydatów na taki obiekt.
Lokalizacja bazy ma zostać ujawniona jeszcze w tym roku. Jeśli przewoźnik wybierze Rębiechowo, możemy się spodziewać kolejnych połączeń.
Opinie (20)
-
2007-03-28 00:18
zobaczymy
czy ten kurnik w Rembiechowie pomiesci tyle osob, bo jak jest to kazdy widzi, MOZE ta pseudo rozbuda cos wniesie pozytywnego.. oby
- 0 0
-
2007-03-28 00:18
odrazu przepraszam
za blad w postaci niepotrzebnego 'm'
- 0 0
-
2007-03-28 00:43
Ja jutro lece..
Do antwerpi tam wsiadam na statek i plyne do RPA..jESTEM ZALAMANY BO POROT Z RPA TRWA 10 GODZIN.masakra
- 0 0
-
2007-03-28 00:55
Rebiechowo-Smiechowo
Moja opinia na temat Rebiechowa juz sie nie zmieni. Powod, straszne buractwo wsrod Strazy Granicznej,Mafia taxowkarzy,Odbior bagazu-TRAGEDIA!
Ludzie przestancie patrzec w liczby ile miesiecznie wam "sie nalezy" brac kredyt i budowac terminal z prawdziwego zdarzenia bo dobudowka z blachy falistej i plyty gipsowej nie przyciagnie inwestorow.
No chyba ze cieszymy sie z tego co mamy-minimalizm i liczymy ze sie samo zarobi.
Nie trzeba wielkiego terminalu w diamentach.Porzadna hala z fancy kolumnami ,glass&steel i juz.- 0 0
-
2007-03-28 02:02
juz placzki placza
wszyscy madrzy tak jak przy remontach. tylko nie wiedza ze budowa to sa projekty dotacje fundusze jescze raz projekty itp itd i to wszytsko trwa. jak byscie kiedykolwiek cokolwiek zbudowali to mielibyscie pojecia. a wy nic nie umiecie budowac tylko plakac i krytykowac.
nie wiem czy ktorys madry wie, ale to ten terminal byl przewidziany na 1mln a wtedy latal z gdanska jak i z inych lotnisk tylko lot, ktory mial taka polityke iz wszystko krecilo sie wokol warszawki. po liberalizacji okazalo sie ze latac mozna nie tylko do wawy i jest wlk bum. mysle ze wszyscy z was to przewidzieli tak samo jak to ze mieszkania wzrosna o 100%.
p.s. jak otwierali polaczenia do szwecji to plakali czemu nie na poludnie. jak otwieraja na poludnie to co innego.
niedorajdy zyciowe- 0 0
-
2007-03-28 02:02
przy remontach drog
oczywiscie
- 0 0
-
2007-03-28 07:22
nie przewidzieli w projekcie, że miasto i lotnisko będzie się rozwijać
- 0 0
-
2007-03-28 07:56
Hugo
Ale zrozum - ludzi nie obchodzi to, że to "było zbudowane na 1mln pasażerów w czasach kiedy W-wa, itd", albo że układ komunikacyjny Trójmiasta był projektowany dla mniejszej ilości mieszkańców i dużo mniejszej ilości pojazdów. To jest problem władz miasta, a obywatele mają prawo krytykować, jeśli uznają działania miasta za niewystarczjące. To samo z lotniskiem.
Ja rozumiem, że Ty albo jeździsz SKM/tramwajem, albo uwielbiasz tracić godziny na stanie w korkach, więc problem blokowania miasta tylko po to, żeby wyremontować nawierzchnię (no dobra, w przypadku Słowackiego może kiedyś pojawi się kawałek nowej drogi), Ciebie nie dotyczy, ale zrozum położenie innych mieszkańców!
A co do lotniska, to fajnie, że władze portu pomyślały o budowie gustownej przybudówki do terminala, ale nie jest to coś, czego pasażerowie oczekują.
Zamiast więc krytykować innych za krytykowanie, napisz dla równowagi, jak cudowne są korki na ulicach i tłok w terminalu :P
A w temacie: Centralwings gratulujemy i życzymy kolejnych połączeń (np. z Mediolanem :P), chociaż cenowo Ryanaira nigdy nie pobiją, nawet przy rezerwacji dokonywanej wieki przed lotem.
Przelot Ryanairem Mediolan-Wrocław, albo Gdańsk-Frankurt można kupić już za niecałe 80zł, więc nie bardzo rozumiem jak można zaliczać CW do tanich linii, skoro za Rzym płaci się 450. Prawie tyle co LOTem z przesiadką W-wie za 600zł :)- 0 0
-
2007-03-28 09:03
Tylko dlaczego tak drogo???
j.w.
- 0 0
-
2007-03-28 10:32
no a ja i wielu innych podpowiadaliśmy od lat baranom
managerom w liniach lotniczych, że należy robic połączenia także na południe, anie TYLKO na północ
cieszę się, że wreszcie matoły doszły do tych oczywistych wniosków- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.