• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierunek Rzym, cel zwiedzanie

Michał Tusk
28 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
W pierwszym samolocie z Gdańska do Rzymu zajęta była ponad połowa miejsc. - To znakomity wynik jak na początek funkcjonowania połączenia - mówią o uruchomionej we wtorek linii przedstawiciele lotniska w Rębiechowie.

Na połączenie lotnicze, które nie będzie związane przede wszystkim z wyjazdami do pracy na zachodzie Europy, mieszkańcy Pomorza czekali od dłuższego czasu. Wreszcie się doczekali: we wtorek tuż przed godziną dziewiątą boeing 737 linii Centralwings z setką pasażerów na pokładzie pierwszy raz wystartował z Gdańska do Rzymu. Lotem powrotnym o godzinie 14.40 przyleciało 70 osób (bilet w obie strony kosztuje ok. 900 zł).

- Nie zapominajmy, że to inauguracja - mówi Tomasz Kloskowski, wiceprezes gdańskiego portu lotniczego. - Wiele linii, które w ostatnim czasie uruchamiano w Rębiechowie, przez kilka miesięcy cieszyło się mniejszym zainteresowaniem. Teraz przynoszą przewoźnikom duże zyski.

Przykładem może być choćby połączenie Centralwings do Edynburga uruchomione rok temu. Przez pierwszy miesiąc samoloty wypełnione były zaledwie w 48 procentach, by w kiepskim dla branży lotniczej lutym tego roku osiągnąć 93 proc.

Wygląda na to, że Centralwings znowu jest przygotowane na taki scenariusz - w maju bowiem częstotliwość lotów do Rzymu wzrośnie z dwóch do trzech tygodniowo. Tak będzie w sezonie letnim, bo od listopada w rozkładach nie ma już podróży do Włoch. Czy to oznacza, że firma z nadejściem zimy zlikwiduje tę trasę?

- Broń Boże. Po prostu cały czas negocjujemy z lotniskiem kwestie techniczne i dlatego nie wiemy, w jakim wymiarze i w jakich godzinach będziemy latać do Rzymu zimą - mówi Mariusz Jachimek z Centralwings. - Wiele zależy też od tego, gdzie ulokujemy swoją bazę. Gdańsk jest jednym z kandydatów na taki obiekt.

Lokalizacja bazy ma zostać ujawniona jeszcze w tym roku. Jeśli przewoźnik wybierze Rębiechowo, możemy się spodziewać kolejnych połączeń.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (20)

  • zobaczymy

    czy ten kurnik w Rembiechowie pomiesci tyle osob, bo jak jest to kazdy widzi, MOZE ta pseudo rozbuda cos wniesie pozytywnego.. oby

    • 0 0

  • odrazu przepraszam

    za blad w postaci niepotrzebnego 'm'

    • 0 0

  • Ja jutro lece..

    Do antwerpi tam wsiadam na statek i plyne do RPA..jESTEM ZALAMANY BO POROT Z RPA TRWA 10 GODZIN.masakra

    • 0 0

  • Rebiechowo-Smiechowo

    Moja opinia na temat Rebiechowa juz sie nie zmieni. Powod, straszne buractwo wsrod Strazy Granicznej,Mafia taxowkarzy,Odbior bagazu-TRAGEDIA!
    Ludzie przestancie patrzec w liczby ile miesiecznie wam "sie nalezy" brac kredyt i budowac terminal z prawdziwego zdarzenia bo dobudowka z blachy falistej i plyty gipsowej nie przyciagnie inwestorow.
    No chyba ze cieszymy sie z tego co mamy-minimalizm i liczymy ze sie samo zarobi.
    Nie trzeba wielkiego terminalu w diamentach.Porzadna hala z fancy kolumnami ,glass&steel i juz.

    • 0 0

  • juz placzki placza

    wszyscy madrzy tak jak przy remontach. tylko nie wiedza ze budowa to sa projekty dotacje fundusze jescze raz projekty itp itd i to wszytsko trwa. jak byscie kiedykolwiek cokolwiek zbudowali to mielibyscie pojecia. a wy nic nie umiecie budowac tylko plakac i krytykowac.
    nie wiem czy ktorys madry wie, ale to ten terminal byl przewidziany na 1mln a wtedy latal z gdanska jak i z inych lotnisk tylko lot, ktory mial taka polityke iz wszystko krecilo sie wokol warszawki. po liberalizacji okazalo sie ze latac mozna nie tylko do wawy i jest wlk bum. mysle ze wszyscy z was to przewidzieli tak samo jak to ze mieszkania wzrosna o 100%.
    p.s. jak otwierali polaczenia do szwecji to plakali czemu nie na poludnie. jak otwieraja na poludnie to co innego.
    niedorajdy zyciowe

    • 0 0

  • przy remontach drog

    oczywiscie

    • 0 0

  • nie przewidzieli w projekcie, że miasto i lotnisko będzie się rozwijać

    • 0 0

  • Hugo

    Ale zrozum - ludzi nie obchodzi to, że to "było zbudowane na 1mln pasażerów w czasach kiedy W-wa, itd", albo że układ komunikacyjny Trójmiasta był projektowany dla mniejszej ilości mieszkańców i dużo mniejszej ilości pojazdów. To jest problem władz miasta, a obywatele mają prawo krytykować, jeśli uznają działania miasta za niewystarczjące. To samo z lotniskiem.

    Ja rozumiem, że Ty albo jeździsz SKM/tramwajem, albo uwielbiasz tracić godziny na stanie w korkach, więc problem blokowania miasta tylko po to, żeby wyremontować nawierzchnię (no dobra, w przypadku Słowackiego może kiedyś pojawi się kawałek nowej drogi), Ciebie nie dotyczy, ale zrozum położenie innych mieszkańców!
    A co do lotniska, to fajnie, że władze portu pomyślały o budowie gustownej przybudówki do terminala, ale nie jest to coś, czego pasażerowie oczekują.

    Zamiast więc krytykować innych za krytykowanie, napisz dla równowagi, jak cudowne są korki na ulicach i tłok w terminalu :P

    A w temacie: Centralwings gratulujemy i życzymy kolejnych połączeń (np. z Mediolanem :P), chociaż cenowo Ryanaira nigdy nie pobiją, nawet przy rezerwacji dokonywanej wieki przed lotem.
    Przelot Ryanairem Mediolan-Wrocław, albo Gdańsk-Frankurt można kupić już za niecałe 80zł, więc nie bardzo rozumiem jak można zaliczać CW do tanich linii, skoro za Rzym płaci się 450. Prawie tyle co LOTem z przesiadką W-wie za 600zł :)

    • 0 0

  • Tylko dlaczego tak drogo???

    j.w.

    • 0 0

  • no a ja i wielu innych podpowiadaliśmy od lat baranom

    managerom w liniach lotniczych, że należy robic połączenia także na południe, anie TYLKO na północ

    cieszę się, że wreszcie matoły doszły do tych oczywistych wniosków

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane