• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kilka miesięcy bez opłat na nowym parkingu przy Biskupiej Górce

Maciej Korolczuk
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 09:32 (6 września 2021)
Parking przy Okopowej zostanie otwarty za kilka dni. Przez kilka pierwszych miesięcy parkowanie na nim będzie bezpłatne i możliwe tylko dla kierowców samochodów osobowych. Parking przy Okopowej zostanie otwarty za kilka dni. Przez kilka pierwszych miesięcy parkowanie na nim będzie bezpłatne i możliwe tylko dla kierowców samochodów osobowych.

Piętrowy parking przy ul. OkopowejMapka, który powstał wraz z nowym wiaduktem Biskupia Górka, przez kilka miesięcy będzie bezpłatny. Opłaty za parkowanie zostaną wprowadzone na przełomie roku, gdy na Starym Przedmieściu zostanie uruchomiona strefa płatnego parkowania. Nowy parking przeszedł już odbiory i 6 września zostanie udostępniony kierowcom.



Aktualizacja, poniedziałek, 6 września



Zgodnie z zapowiedziami parking przy Okopowej został otwarty w poniedziałek, 6 września, o godz. 6 rano.

Aktualizacja, poniedziałek, 30 sierpnia



Jak informuje GZDiZ, kierowcy z nowego kubaturowego parkingu będą mogli korzystać od poniedziałku, 6 września.



Parking początkowo miał być większy, ale gdy w trakcie prac natrafiono na pozostałości po Bastionie Wiebego, projekt został zmieniony.

W efekcie kubatura czteropoziomowego parkingu została zmniejszona i wyeksponowano w niej zabytkowe ruiny nie tylko Bastionu Wiebego, ale także Baszty Nowej.

Bastion Wiebego pod wiaduktem Biskupia Górka



Decyzja o tym, by parking był bezpłatny jest:

Sam parking jest już niemal gotowy na przyjęcie pierwszych kierowców. W lipcu zaczęły się jego odbiory, w trakcie których wykonawca został zobowiązany do usunięcia niewielkich usterek m.in. przecieków. Jeśli uda się z nimi uporać, parking zostanie otwarty na początku września.

Parking ma cztery kondygnacje: jedną podziemną i trzy naziemne. Łącznie będzie mogło tam parkować 380 aut, co z pewnością odciąży zastawione ulice wokół Urzędu Marszałkowskiego i Wojewódzkiego.

Na parkingu przygotowano 380 miejsc do parkowania. Na parkingu przygotowano 380 miejsc do parkowania.
Co istotne: parking jest stosunkowo niski, dlatego będą mogli z niego korzystać wyłącznie właściciele samochodów osobowych. Na wjeździe informuje o tym znak zakazu wjazdu pojazdów powyżej 1,8 m wysokości.

Kierowcy będą też musieli uważać na dość ciasne łuki przy zjazdach na poszczególne kondygnacje i brak kolorowych czujników nad miejscami postojowymi informujących kierowców o zajętości danego miejsca.

Parking będzie czynny całą dobę.

Przez kilka miesięcy parking będzie bezpłatny



- Opłaty na parkingu wprowadzimy na przełomie roku, ale pod jednym warunkiem - zastrzega Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jest nim pomyślne rozstrzygnięcie przetargu na zakup prawie 300 nowych parkomatów. Jeśli uda się je zakupić, to na przełomie roku uruchomimy na Starym Przedmieściu strefę płatnego parkowania. Wówczas te same ceny za postój wprowadzimy na parkingu.
Przypomnijmy, że w strefie płatnego parkowania pierwsza godzina postoju kosztuje 3,90 zł. Druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł a czwarta i każda następna - 3,90 zł.

Wspomniany przetarg na zakup 260 parkomatów ma zostać rozstrzygnięty w połowie września. Nowe urządzenia pozwolą urzędnikom wprowadzić na początku 2022 r. opłaty za postój nie tylko na Starym Przedmieściu ale także we Wrzeszczu Dolnym.


Mobilny dozór parkingu



Zarządcą obiektu będzie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Urzędnicy zdając sobie sprawę z atrakcyjności nowego parkingu, który zwłaszcza zimą może być miejscem schronienia przed chłodem i śniegiem dla osób bezdomnych, poszukują dozorcy, który będzie doglądał obiektu.

Do jego obowiązków będzie należało m.in. przeciwdziałanie kradzieżom, niszczeniu i uszkadzaniu mienia objętego dozorem (obowiązek powiadomienia o zdarzeniach zarówno GZDiZ jak i odpowiednie służby), reagowanie na zagrożenia, alarmy pożarowe, zakłócanie porządku itp.

Kontrole mają być przeprowadzane przez całą dobę, ale głównie po godzinach pracy obu urzędów, a więc po południu, wieczorem i w nocy. W godz. 16-6 parking będzie kontrolowany minimum 14-krotnie, a w ciągu dnia (w godz. 6-16) co najmniej dwa razy.

Co ciekawe, kontrolowany będzie nie tylko sam parking, ale też... sami kontrolujący. Będzie to możliwe dzięki specjalnemu systemowi pozwalającemu na śledzenie realnie przeprowadzonych kontroli przez patrol oraz wskazującemu trasę i czas objazdu parkingu.

  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.

Miejsca

Opinie (291) 6 zablokowanych

  • Liczba samochodów na świecie rośnie z każdą minutą (8)

    Tylko parkingi piętrowe są w stanie rozwiązać problem ulic zastawionych samochodami, szczególnie przy rosnących w nieskończoność cenach gruntu. Parkingi piętrowe powinno zapewniać miasto, jako rozwiązanie problemu i niekoniecznie jako inwestycję.

    • 33 13

    • nie prawda - rośnie ale tylko u nas (3)

      my już tu w Polsce mamy więcej autek na 1000 mieszkańców niż Niemcy

      • 13 6

      • Liczba aut osobowych rośnie wszędzie (1)

        Liczba aut osobowych na 1000 mieszkańców jest faktycznie większa w Niemczech. Wynika to raczej z większego zróżnicowania społeczeństwa jak i z wyższego poziomu komunikacji miejskiej. Nie zmienia to faktu, że w Niemczech jak i w Polsce liczba aut osobowych nadal rośnie - w Niemczech o 14% w latach 2009-2019, czyli do 47,1 mln (Polska - 23,4 mln).

        • 4 4

        • w Niemczech rośnie ilość aut głównie w obszarach wiejskich gdzie to nie jest problem

          u nas równo w w miastach i na wsi a to już nie jest takie dobre

          • 5 1

      • Wirtualnie

        Wg danych CEPIK najpopularniejszym samochodem dostawczym jest Żuk.

        • 0 0

    • Dzbanku na całym swiecie zmniejsza sie liczbę miejsc do parkowania blachosmrodów a z tych co zostają (1)

      coraz wiecej przeznacza sie na elektryki to ze dzbanek jak zawsze nie rozumie co czyta to nic nowego.

      • 2 10

      • Co ty wiesz o świecie

        Skoro kursujesz całe życie między Gdańskiem a Żukowem?

        • 3 3

    • Fakt, że nie ma systemu park and ride dla nowych większych zewnętrznych przystanków kolejowych jest zbrodnią.

      • 3 0

    • w dobrze zarządzanych miastach liczba samochodów ulega redukcji

      • 0 1

  • Fiat Panda z kratką to samochód ciężarowy i nie wolno mu na tym parkingu parkować. (1)

    • 10 1

    • Zakaz ruchu samochodów ciężarowych odności się zarówno do homologacji jak i dopuszczalnej masy, czyż nie? Taka Panda może wyprzedzać na obwodnicy na przykład...

      • 1 0

  • Ciekawe co na to Łucyk

    Prawie jak w Gdyni...oh wait

    • 3 4

  • (5)

    Powstanie kolejnych płatnych stref powoduje wzrost samochodow, które kierowcy parkują w miejscach niewyznaczonych. Po powstaniu Forum cała Biskupia Górka jest zawalona łącznie z krzakami na ul.Pohulanka, na Żabiance wielki parking pod Ergoareną, a podczas meczów i koncertów zawalona jest całe osiedle. Pytam się jak to działa?

    • 7 4

    • No właśnie tak to działa

      Autofile starają się podjechać jak najbliżej miejsca docelowego i nie płacić za parking.

      • 4 4

    • Nie martw się, nie długo rewitalizacja biskupiej górki, a co z tym związane, płatne parkowanie. Skończy się Januszowanie.

      • 3 4

    • "powoduje wzrost samochodów", czyli każde Seicento puchnie i staje się Maybachem?

      • 3 2

    • (1)

      Spokojnie twoja rozczochrana. Za 2-3 lata cały Gdańsk będzie objęty strefą parkowania, bo kaska jest potrzebna.

      • 6 1

      • I bardzo dobrze! Miejsca do parkowania powinny być płatne wszędzie (tylko cena powinnam się bronić w zależności od dzielnicy) i dokładnie wyznaczone. Do tego powinno się skrupulatnie sprawdzać, codziennie, czy kierowcy parkują prawidłowo i czy płacą. Systematyczna kontrolami nieuchronność kary, to jedyny sposób na uporządkowanie aut w przestrzeni miasta. Za grania to jest zupełnie normalne. W Tokio nie możesz trzymać samochodu (chyba nawet kupić), jeśli nieb przedstawisz dowodu że masz go gdzie trzymac- miejsce postojowe/garaz. W Szwajcarii, jak ktoś widzi, że krzywo zaparkowałes, to d razu zwraca uwage i nikt nie ma z tym problemu. Efekt jest taki że auta stoją w określonym porządku, jest miejsce na chodnikach, można przejść, przejechać wózkiem i jest zachowana jakaś estetyka przestrzeni. A u nas nadal dziki zachód. Mówię to jako posiadać zarówno samochodu jak i roweru.

        • 6 4

  • Można inaczej (18)

    Jak w Oslo gdzie w centrum zlikwidowano wszystkie miejsca parkingowe. Nie ma gdzie zostawić auta, więc nie ma po co wjeżdżać. Miasto wygląda pięknie. Ludzie przemieszczają się pieszo, rowerem albo komunikacją.

    • 64 83

    • Jak chińska wioska z lat osiemdziesiątych

      • 35 16

    • Oczywiście bzdura (7)

      W Oslo nawet obok Pałacu Królewskiego są miejsca. W promieniu 500m od Parlamentu tych miejsc parkingowych jest mniej, ale też są.

      • 37 5

      • palac to nie centrum (2)

        • 3 17

        • Pałac to nie centrum? To może król Norwegii mieszka w kawalerce na przedmieściach? (1)

          • 25 4

          • Oboje macie rację

            Pałac królewski to nie centrum, bo znajduje się w środku parku, ale ten park wcina się w sam środek miasta, więc technicznie to "sentrum" czy jakoś tak; kto by tam tych głupich wikingów zrozumiał!

            • 12 0

      • warto podkreślić, że nie są darmowe (3)

        • 7 2

        • Przeliczając na najniższą krajową wychodzi tak, jakby parking kosztował 2-4,30zł/h

          • 10 2

        • (1)

          Czas na platne parkingi dla rowerzystów.

          • 8 1

          • dla rowerzystów jest pełno bezpłatnych parkingów. Nie mówiąć o oarkingach pozostałych po Mevo.

            • 1 0

    • Ja bym do tego dodał całkowity zakaz parkowania na chodnikach

      i od razu żyłoby nam się milej

      • 12 5

    • Przecież parkingi to przysłowiowa kura znosząca złote jaja dla miasta duże pieniądze małym kosztem

      • 8 1

    • to nazywa się faszyzm

      wszystko w państwie, nic poza państwem - horror.

      • 7 8

    • W Oslo to najpierw zainwestowali w komunikacje zbiorowa, a porównywanie tego miasta do Gdańska to grube nieporozumienie

      • 15 0

    • To jedź już do Oslo ośle jeden.

      • 6 8

    • A czy u nas jest metro jak w Oslo, żeby myśleć o blokowaniu ruchu samochodowego?

      W Oslo jest bardzo dobra alternatywa. U nas nie ma ani metra, ani innej porządnie funkcjonującej komunikacji w Śródmieściu. Gdyby była alternatywa oczywiście pewna i funkcjonująca często to ludzie na pewno nie przyjeżdżali by samochodami!
      A nasze władze idą po linii najmniejszego oporu czyli nie tworzą infrastruktury komunikacji tylko strefy płatnego parkowania !!!

      • 16 0

    • tyko tam maja sprawna komunikacje miejska

      • 8 0

    • Świetnie

      Jak w Bangladeszu

      • 3 0

    • bo są parkingi podziemne...Widać,że o Oslo to tylko słyszałeś.

      • 3 0

  • Polak s* ra pieniedzmi, dlatego kocha platne parkowanie.

    • 10 4

  • Powinni jeszcze dopłacać za zniszczenie parku szpetnym betonowym klocem.

    • 5 3

  • To jest darmowy parking dla armii urzednikow (1)

    • 10 3

    • Urząd Marszałkowski ma już bezpłatny parking dla pracowników. Jest za budynkiem dawnego CKUME

      • 2 0

  • Skąd tu tylu frustratów ? (6)

    Tak jest pod każdym artykułem
    Na wszystko narzekają, wszystko jest źle, oni oczywiście wszystko wiedzą lepiej, zawsze niezadowoleni, wiecznie zrzędzący.
    Ludzie współczuję waszym rodzinom.

    Atomek

    • 11 8

    • Bo cały czas utrudnia się życie kierowcom (5)

      Jakby się ułatwiało, to nie byłoby tylu "frustratów". Tutaj prawdziwy tytuł artykułu brzmi: "Parkowanie na Starym Przedmieściu będzie płatne". Jak się nie wkurzać na to?

      • 4 3

      • (4)

        Jednymi którzy utrudniają życie kierowcom są inni kierowcy. Poza tym całe miasto jest zbudowane pod samochody kosztem pieszych i niczego nie przybywa w takim tempie jak infrastruktury drogowej. Gadasz o utrudnianiu a już brak faworyzowania to będzie dla części kierowców życiowy dramat.

        • 5 3

        • Skończcie już z tymi sloganami (3)

          No tak, bo to kierowcy zwężają ulice, to kierowcy budują bezsensowne przejścia, to kierowcy budują kolejne światła, to kierowcy zmniejszają limity prędkości, to kierowcy tworzą taką organizację ruchu, która blokuje ruch (np. Piramowicza)... Od początku rządów Dulkiewicz kierowcy są cały czas atakowani, nawet oficjalnie mówią że "tramwaj i rower mają priorytet" i "miasto dla pieszych" itd., jest "program spowalniania rozwoju" i prawie każda nowa inwestycja to albo zwężenie drogi albo przejście dla pieszych albo nowe światła albo buspasy albo ograniczenie prędkości albo progi zwalniające albo powiększenie i podniesienie opłat w strefie płatnego parkowania. Gdzie w okolicach centrum słyszałeś ostatnio o poszerzeniu drogi, albo o budowie skrzyżowania bezkolizyjnego, skoro tak dużo jest nowej infrastruktury drogowej?

          • 4 3

          • To nie jest utrudnianie tylko koniec z bezwzględnym priorytetem.

            • 3 2

          • egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości leży w interesie kierowców

            jeśli myślisz inaczej, to znaczy że powinieneś się zastanowić

            • 2 1

          • No pewnie, bo przez środek miasta powinna biec 8 pasmowa autostrada bez świateł i limitow, a parkować powinno się móc wszędzie i za darmo. Co jeszcze? Darmowe dolewki paliwa pod ratuszem?

            • 0 0

  • Parking powinien być bezpłatny dla posiadaczy biletu miesięcznego na skm (1)

    Zakaz parkowania dla urzędników miejskich pracują w centrum mogą dojechać komunikacja niech będą ekologiczni

    • 12 2

    • No to będziesz miał miesiąc parkingu w cenie najtańszego biletu okresowego na SKM czyli niecałe 100zł.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane