- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (264 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Kilkaset aut dziennie na buspasie w centrum Gdyni
Kilkaset samochodów dziennie wjeżdża na buspas przy ul. Władysława IV w Gdyni, blokując autobusy. Wykroczenia rejestruje kamera, sęk w tym, że dane z niej wciąż nie trafiają do policjantów, więc mandatu dzięki urządzeniu nikt jeszcze nie dostał.
Straszak za 141 tys. zł
Straszakiem na kierowców łamiących przepisy miała być kamera kosztująca - wraz z montażem - 141 tys. zł. Choć od jej montażu niedługo minie pół roku, dane z urządzenia trafiają wyłącznie na biurka urzędników.
- Kamera została zainstalowana w ramach projektu pilotażowego. Głównym jego celem jest ocena wpływu zastosowania tego typu rozwiązań na udrożnienie wydzielonego pasa, poprzez zniechęcenie kierowców pojazdów nieuprawnionych do korzystania z pasów dla autobusów oraz ocena skali występowania zjawiska - przyznaje Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Po kilku miesiącach funkcjonowania kamery widać, że obok liczb coraz trudniej będzie przejść urzędnikom obojętnie. Jak pokazują statystyki wielu kierowców niewiele robi sobie z buspasa i tego, że łamią przepisy pod okiem kamery, która w pierwszym założeniu miała służyć celom badawczym.
Tymczasem według roboczych danych statystycznych rejestrowanych przez Zarząd Dróg i Zieleni, obecnie w ciągu doby po pasie porusza się kilkaset pojazdów innych niż autobusy lub pojazdy taxi.
Policja nie karze mandatami. Na razie?
Takie dane zainteresowały już policję, która bez dodatkowej pracy funkcjonariuszy mogłaby karać niestosujących się do przepisów kierowców i w rezultacie odstraszyć tych, którzy chcą przyspieszyć.
Policjanci przyznają, że w każdej chwili są gotowi na to, by przejąć na siebie dodatkowe obowiązki, ale na razie nie ma takiej możliwości. Powodem są trwające wciąż rozmowy na temat zasad współpracy z urzędnikami, by wszystko odbywało się zgodnie z prawem.
Czytaj też: Kamery i waga na Janka Wiśniewskiego
- Aktualnie trwają ustalenia z policją w zakresie szczegółowych zasad przekazywania obrazów. Jednocześnie trwa dostosowywanie kamery do uwzględnienia skorygowanej organizacji ruchu, która dopuściła przejazd wydzielonym pasem także innych pojazdów, w tym taksówek - dodaje Witowski.
Ile potrwają jeszcze stosowne procedury? Na to pytanie nikt nie jest w stanie odpowiedzieć, ale jak usłyszeliśmy od policjantów, sprawa niebawem powinna być rozwiązana.
W planach wciąż jest także uruchomienie buspasa dla jadących w drugą stronę ul. Władysława IV na równoległym odcinku, choć może nie być to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Problemem w tym miejscu są parkujące samochody. Wiele aut nie mieści się w zatoczce i wystaje na ulicę. Kierowcy autobusów dla bezpieczeństwa jadą więc najczęściej środkowym pasem.
- Robią to zresztą także zwykli kierowcy samochodów. Nikt nie chce "przytrzeć" samochodu, więc prawy pas stał się właściwie pasem tylko do skrętu. To nagminne w tym miejscu - mówi nam jeden z kierowców autobusów.
Miejsca
Opinie (207) 3 zablokowane
-
2016-05-16 13:31
Bzdura !!!
żadne samochody nie blokuja przejazdu autobusom !!!!!!!!- 6 0
-
2016-05-16 14:33
Ja bym zrobił tam jeszcze specjalny pas dla feministek.
Biedne muszą uczestniczyć w ruchu ulicznym z prymitynymi samcami ociekającymi testosteronem. Dlatego powiny mieć osobny pas gdzie zgodnie i w symbiozie używayły by wszystkie babochł...., o !przepraszam, feministki chciałem rzec/
- 0 1
-
2016-05-16 14:57
Ten buspas to bzdura! Ile ma? 500m? (4)
Nawet jesli wiecej, to ile czasu "zaoszczędzi " autobus? 1 minutę? I tak światła blokują
- 6 1
-
2016-05-16 15:32
1 minuta (3)
razy kilka tysięcy pasażerów to daje kilka tysięcy minut....
- 1 1
-
2016-05-16 17:14
(1)
tylko że tej minuty nie widać w rozkładach jazdy linie pospieszne typu R S Z G czy 4A mają tak jak miały czas przejazdu od batorego do wzgórza 3 minuty w ciągu dnia i 2 minuty wieczorami nie widać więc żadnego zysku czasowego z twojego bus pasa tak samo jak nie widać skrócenia czasu jazdy dzięki super świetnemu tristarowi ba czasy przejazdu zostały wydłużone do takiego absurdu że trolejbusy wloką się po morskiej i co przystanek muszą wyrównywać czas zwłaszcza między szczytami czy w godzinach szczytu ale w stronę centrum
- 0 2
-
2016-05-16 17:50
?
A co to znaczy wyrównywać czas - tzn czekać na przystankach bo przyjechały za szybko?
- 0 0
-
2016-05-16 21:28
Idiotyzm.
- 0 0
-
2016-05-16 15:49
najlepsza jest wypowiedź kierowcy
który jeździ bus pasem. Może zamiast straszyć "przytarciem" powinien umożliwić włączenie do ruchu w tym miejscu? Pomagajmy sobie nawzajem....
- 0 0
-
2016-05-16 17:17
Buspas w Gdańsku ul. Dmowskiego
Jaki jest sens istnienia prawego buspasa skoro skręca się w prawo w uliczki i na światłach z Grunwaldzką, parkuje auta wzdłuż buspasa, autobusy muszą zjechać na lewy pas aby skręcić w lewo. Po co on jest na tak krótkiej ulicy, co za geniusz z Magistratu to wdrożył?
- 3 0
-
2016-05-16 17:24
Ankieta
Co za gimbus wymyśla tak infantylne pytania? Przecież to jakiś kabatet dla nienormalnych
- 1 0
-
2016-05-16 18:00
Słabowidoczne oznakowanie znakami poziomymi !Co to za farba ? Co do mandatów to powinni karać !
- 3 1
-
2016-05-16 18:07
W Mexico City...
są buspasy dla tzw. Metrobusów i odgrodzone są wysokimi krawężnikami. Są krawężniki, nie ma problemu, kamery nie są potrzebne.
- 2 0
-
2016-05-16 20:05
Pomalować porządnie !!!
- 3 0
-
2016-05-16 21:48
inteligencja z 3 - miasta
której słoma wychodzi zachowuje się jak zwykłe buraki , w sumie Gdynia miastem kóz ...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.