- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
W nocy "kładli prąd" na trasie PKM
W nocy na torze nr 2, pomiędzy przystankami PKM Strzyża a PKM Niedźwiednik, rozpoczęło się rozwieszanie sieci trakcyjnej. Tym samym elektryfikacja PKM wkroczyła w kolejny etap. Linia będzie gotowa do obsługi pociągów elektrycznych w połowie 2023 r.
W ciągu jednej nocy wykonawca zawiesił 1,5 km przewodów jezdnych i tyle samo lin nośnych sieci trakcyjnej. Łącznie zostanie rozwieszonych blisko 38,5 km przewodów jezdnych i tyle samo kilometrów lin nośnych sieci trakcyjnej. Gdyby połączyć je ze sobą, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Łebie.
Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny. Słupów nie ma jeszcze tylko na odcinku od Rębiechowa do linii 201.
Czytaj też: Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?
Do grudnia powinien być gotowy przystanek PKM Firoga, który powstaje w ramach elektryfikacji, oraz cała sieć trakcyjna.
- Potem nastąpią przyłączenia i regulacje, co trochę potrwa, więc linia powinna być gotowa do obsługi taboru elektrycznego do połowy 2023 r. - dodaje Tomasz Konopacki.
Na jakim odcinku będą mogły kursować pociągi elektryczne, zależeć też będzie od postępu prac na linii 201 należącej do PKP PLK.
Opinie (152) 5 zablokowanych
-
2022-04-21 12:47
Opinia wyróżniona
W godzinach nocnych (1)
Chociaż co godzinę na lotnisko powinna PKM kursować to raz,dwa żeby nie było skoków tak jak w SKM że peron jest od wagonu zbyt daleko odsunięty Na tzw.piatke z plusem trzeba sobie zasłużyć
- 27 6
-
2022-04-21 12:52
Jak wylądujesz po 22 to dymaj na taryfę
Bo tak jest uzgodnione z PKP. Pociągi idą spać.
Taryfiarze też mają prawo do zarobku.- 1 14
-
2022-04-21 10:46
Opinia wyróżniona
A ja mam pytanie dotyczące ekranów dzięwkowych na tej linii. (19)
W miejscach gdzie były stare budynki one stoją, ale przy nowych inwestycjach takich ekranów nie ma. Na przykład miedzy stacją Jasień a Brętowo. Czy w związku z tym one powstaną ? Co prawda jak na razie to składy są napędzane ropą więc hałas jest większy jednakże myślę że elektryczne również będą dosyć głośne, sam warkot silnika jest mocny. Jaki PKM ma pomysł na to ? gdzie można składać jakieś wnioski w tym temacie ?
- 8 100
-
2022-04-25 15:43
Najlepiej opowiedz o tym
swojemu spowiednikowi.
- 0 0
-
2022-04-22 11:05
A to nie jest tak, że w Polsce przez kilka lat mieliśmy najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące ekranów dźwiękochronnych, ale jak już postawił kto miał to zostały zliberalizowane?
- 0 0
-
2022-04-21 16:37
Odpowiedź na poziomie pytania.
A może zasugeruj, żeby składy PKM jeździły na oponach?
- 1 0
-
2022-04-21 16:26
Daj spokój
To są normalne hałasy miejskie i albo trzeba przywyknąć, albo szukać miejscówki pod miastem i wszędzie dojeżdżać swoim transportem. Dodatkowo po zelektryfikowaniu będzie zdecydowanie ciszej.
- 4 0
-
2022-04-21 15:36
Nie przesadzajmy z głośniością, znajoma mieszka 50 m w linii prostej od torów pkmki i najgłośniejsze są przyciski otwierania drzwi.
- 2 0
-
2022-04-21 14:15
Dzięwkowych?
Chyba to "ę" jest tu niepotrzebne
- 1 1
-
2022-04-21 13:29
Nowe ekrany (1)
Zgodnie z prawem budowlanym ekrany akustyczne stawiane są w miejscach o ponadnormatywnym hałasie wynikającym ze zbyt bliskiej odległości torów.
Jeśli budynki powstały po wybudowaniu linii kolejowej - normy te musiały być uwzględnione na etapie projektowania i budowy nowych osiedli i nie powinny być przekraczane.
Zgodnie z prawem budowlanym ekrany akustyczne stawiane są w miejscach o ponadnormatywnym hałasie wynikającym ze zbyt bliskiej odległości torów.
Jeśli budynki powstały po wybudowaniu linii kolejowej - normy te musiały być uwzględnione na etapie projektowania i budowy nowych osiedli i nie powinny być przekraczane.
Upraszczając - nowe budynki stawiane były w takiej odległości od torów, że ekrany nie są potrzebne.
Jeśli nadal uważasz, że są bo jest za głośno - to należałoby najpierw dokonać odpowiednich pomiarów a następnie wystąpić na drodze sądowej o odszkodowanie od developera (jeśli wybudował osiedle niezgodnie z normami) lub od miasta jeśli pozwoliło na taką budowę poprzez wadliwy MPZP.
PS. Gdzie są "miedzy stacją Jasień a Brętowo" osiedla aż tak blisko torów?
Daj znać jak poszło potem ;-)- 18 0
-
2022-04-21 13:52
Młoda morena park 2 , Dolne migowo, pare metrów od torów, stare domki na tej samej wysokości mają te ekrany
a natężenie hałasu jest identyczne. Można to zobaczyc nawet na zdjeciu satelitarnym. Ale dziekuje bardzo za wskazówki.
- 2 2
-
2022-04-21 11:51
(1)
No nie wiem, a może np. złożyć takie wniosek w siedzibie PKM? Może w Urzędzie Marszałkowskim który nimi zarządza? Chociaż ostatnio modne jest zgłaszanie takich wniosków na raporcie trojmiasto.pl, może też spróbuj.
- 16 0
-
2022-04-21 12:12
Proponuję też złożyć wniosek w dyrekcji dzwonków tramwajowych
- 9 1
-
2022-04-21 10:57
(7)
A mnie zastanawia jedno czemu ludzie z takich osiedli liczą na to, że kupią sobie taniej m2, a potem mieszkańcy starych dzielnic dorzucą się do tego aby polepszyć im infrastrukturę. I nie tyczy się to tylko tych ekranów, ale też dróg, komunikacji miejskiej itp.
- 44 5
-
2022-04-21 11:05
Może dlatego, ze miasto to samorzaąd. (6)
I wszyscy mieszkańcy powinni być traktowani jednakowo.
- 11 32
-
2022-04-21 11:54
Niech zatem wszyscy płacą tą samą stawkę za m^2 a potem pogadamy o wyrównaniu niedogodności związanych z życiem ... (5)
... w tańszych lokalizacjach
- 23 4
-
2022-04-21 14:36
(1)
Podatki od nieruchomości akurat płacą takie same, a gminy nie powinno interesować, kto sobie za ile mieszkanie kupił.
- 2 8
-
2022-04-21 22:04
najlepiej osiedlić się w szczerym polu
i domagać się drogi, tramwaju, żłobka, przedszkola, szkół, żabki, rosmana, sklepu z artykułami metalowymi, bo czasem gwoździa trzeba wbić, a no i lidla czy biedry. Nie zapominajmy też o narzekaniu na hałas, bo zignorowaliśmy fakt, że obok jest żłobek i szkoła, której się domagaliśmy
- 8 0
-
2022-04-21 12:34
Płacą (2)
Tę samą stawkę podatku za m2, jak ty buraku w swojej "strefie prestiżu".
- 5 20
-
2022-04-21 16:33
Nie opowiadaj miłośniku warzyw,
że ty zapłaciłeś za swój m2 na Szadółkach tyle samo ile ja na Polskim Haku bo stawka podatku to nic w porównaniu stawki za m2.
- 2 2
-
2022-04-21 14:01
Buraku?
- 11 0
-
2022-04-21 10:51
Nie rozumiem dlaczego miałyby powstać nowe ekrany?
W momencie rozpoczęcia budowy chyba było wiadomo że skoro są tory to jeżdzą tam pociągi? Starym budynkom się należy bo to one były pierwsze.
Co do hałasu pociągi elektryczne są zdecydowanie cichsze.- 73 3
Wszystkie opinie
-
2022-04-21 10:16
(4)
Czy to jest możliwe
- 2 8
-
2022-04-21 10:21
(2)
Nie, to nie jest możliwe. Tak jak nie jest możliwe, żeby samoloty latały!
- 5 1
-
2022-04-21 10:24
co Ty p... (1)
jak to samoloty nie latają a facet co przeleciał autem nad rondem i wylądował na sośnie (dobrze że nie na brzozie, bo dopiero była by afera) pokazywali to w TV.
- 2 4
-
2022-04-21 10:52
Nie na sośnie, a na drzwiach od garażu pobliskiej parafii.
Jedno szczęście, że nie uszkodził pomnika Jana Pawła II który stał zaraz przy kościele.
- 2 0
-
2022-04-21 12:21
cokolwiek jest, jest możliwe
- 1 2
-
2022-04-21 10:16
Łał ...to mamy elektryfikacje pełna gębą:) (8)
Szkoda tylko że wszyscy zapomnieli z czego w PL jest prąd robiony:) No ale przecież skoro prąd to ecco jesteśmy i mamy samousprawiedliwienie:)
- 10 29
-
2022-04-21 10:30
Spokojnie, na szczęście elektryfikują tylko do Osowej. A co dalej?
Przecież woj. pomorskie nie ma hybryd. Pociągi na prąd nie pojadą bo i dokąd? Tylko do Osowy?
- 3 9
-
2022-04-21 10:38
Mógłby być z wiatru - w większym stopniu (2)
Gdyby nie socjal-kato-narodowy rząd, który uwalił energetykę wiatrową na rzecz sprowadzania ruskiego węgla... Ale wkrótce to się zmieni i prędzej czy później, a raczej prędzej, odejdziemy od węgla. Nie ma innej drogi!
- 11 9
-
2022-04-21 11:27
Raczej pr,ez POprzednikow, ktorzy rozwalili Zamech (1)
Gdyby nie to, turbiny wiatrowe mielibyśmy , własnej produkcji. Pomogli też "zieloni" finansowani przez Berlin którzy w imię "ekologii" blokowali budowę elektrowni wodnych i farm wiatrowych. A takze ci, co w latach 80 blokowali Żarnowiec.
- 8 13
-
2022-04-21 12:26
Matka wie, że ćpiesz propagandę PiSowską?
- 7 7
-
2022-04-21 10:39
racja, natomiast generator diesla jest na co? na jakie źródło odnawialne?
energię z dużej elektrowni łatwiej i efektywniej oczyścić niż z pojedynczego silnika wewnętrznego spalania
poza tym w transporcie kolejowym tylko ee się liczy po prostu jest najefektywniejsza
mix energetyczny się zmienia, będzie to trwać ale trend jest dość klarowny- 13 1
-
2022-04-21 15:31
Geniusz :D (2)
W lokomotywie jest generator diesla, a w kołach silniki elektryczne. Czyściej jest zrobić prąd w lokomotywie czy w elektrowni?
- 1 1
-
2022-04-21 21:07
Co ma większą sprawność (1)
Elektrownia z liniami przesyłowymi, transformatorami itp, czy nowoczesny agregat oparty na dieslu
- 1 4
-
2022-05-24 18:10
Muszę Cię zmartwić, ale...
... elektrownia z liniamy przesyłowymi, transformatorami, etc. :)
- 0 0
-
2022-04-21 10:17
Kładli prąd (11)
A co to znaczy kładzenie prądu?
- 30 5
-
2022-04-21 10:23
Gdyby było, że kładli płąd to jeszcze bym złozumiał. Tu jest Polska.
- 6 3
-
2022-04-21 10:40
Pan Kazio z wiaderkiem leciał po fazę
a Pan Józek układał równo na linii kolejowej. Po czym Pan Waldemar równał wszystko walcem.
Już kapujesz?- 9 3
-
2022-04-21 10:41
(5)
A co to wg. Ciebie znaczy, że "kładli prąd" jest w cudzysłowie? Chciałeś być głupio-mądry, a wyszedłeś na d**ila.
- 5 7
-
2022-04-21 11:20
Jestem obywatelem Ukrainy i nie rozumiem takich zwrotów więc prosił bym mnie nie obrażać (4)
Chyba że w tym kraju można obrażać obcokrajowców. Człowieku bez podpisu a może trolu.
- 3 5
-
2022-04-21 12:28
Masz rację, w tym kraju można obrażać tylko Polaków. (2)
Wy nawet możecie na nas pluć wielbiąc Stepana Banderę, a my nie możemy słowa powiedzieć bo zostajemy ruskimi onucami z automatu.
- 3 4
-
2022-04-21 13:50
oo, ruski troll odbeknął. (1)
- 2 0
-
2022-04-21 15:06
zasada jest prosta
uderz w pralkę - a russ się odezwie
LOL- 2 0
-
2022-04-21 13:44
A ja jestem obywatelem Chin i w ogóle nie umiem czytać alfabetu łacińskiego. Tak samo jak ty mam polskie nazwisko bo tak samo jak ty jestem trolem.
- 1 1
-
2022-04-21 11:01
To taki skrót myślowy z żargonu energetyków.
Podobnie jak "jednostka w peronach" w języku kolejarzy.
- 2 4
-
2022-04-21 15:04
literówka (1)
chodziło o KRADLi
- 1 1
-
2022-04-22 10:21
nie
teraz do kładli, zaś za tydzień będzie artykuł o tym , że kradli , tzn. zwinęli druty. Nie wiem jak trzeba być nieogarnięty, aby rozwieszać przewody trakcyjne bez szansy na ich eksploatację. Przecież PLK nawet nie ogłosiła przetargu na elektryfikację linii 201 , czyli min. na odcinek Gdynia Główna - Osowa . To gdzie będą kończyły bieg te elektryki na lotnisku. Stawiam żołędzie przeciwko kasztanom, że słupy będą sobie stać, a linia dalej będą jeździć pojazdy spalinowe . Cyklicznie będą się powtarzać kradzieże przewodów ( bo są z miedzi) co nie jest takim rzadkim zjawiskiem na kolei , nawet na liniach pod prądem. Rozwiązaniem byłyby jednostki hybrydowe, ale o ile wiem to jest dopiero jedna jednostka jeżdżąca z Koszalina do Kołobrzegu i dalej do Goleniowa. Może i dobrze, bo znając naszą skm-ke na linię PKM puściliby stare kible . Nowych jednostek elektrycznych bowiem ani widu ani słychu.
- 0 0
-
2022-04-21 10:18
Czy tylko ja przeczytałem.. (5)
.. że w nocy kradli prąd na trasie PKM? :)
- 36 6
-
2022-04-21 10:26
(3)
Ja. Ale mam dyslekcje.
- 3 3
-
2022-04-21 10:42
(2)
Co to jest "dyslekcja"?
- 4 2
-
2022-04-21 10:58
usprawiedliwienie dysmózgii (1)
- 6 2
-
2022-04-21 12:30
To fakt, kiedyś nie było dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii, dys..
Pasek skutecznie leczył takie fanaberie.
- 7 1
-
2022-04-21 13:46
tak!,tylko ty!,ja przeczytalem,,kladli prad"
- 0 1
-
2022-04-21 10:19
(6)
Ludzie gdzie Wy chodziliście do szkoły???? bo chyba nie w Polsce!! "w nocy kładli prąd" ???? co to jest!!! poraża wzrok i uszy !!
- 36 6
-
2022-04-21 10:21
Może to nowy pracownik z Ukrainy i nie wie jak przetłumaczyć. (2)
Bo u nich kładą
- 5 6
-
2022-04-21 11:03
przeciez jest napisane kto jest autorem artykułu
Michał Brancewicz, raczej nie Ukrainicec
- 3 2
-
2022-04-21 13:51
albi kacap jakiś, bo ruski nic nie potrafią.
- 1 0
-
2022-04-21 10:35
To sarkazm "redaktora"
cytującego zapewne pracownika - kablarza, który układa trakcję :)
Akurat tutaj bez przesady - da się zrozumieć i zaakceptować :)- 7 5
-
2022-04-21 10:45
Matylda, no właśnie do której szkoły specjalnej ty chodziłaś, że nie rozumiesz co oznacza ten zwrot w cudzysłowie? Ale bardziej mnie poraża stosowanie przez ciebie znaków interpunkcyjnych.
- 6 2
-
2022-04-21 14:04
...matylda....
ja przeczytalem kradli, a nie kładli (i mysle, ze wiele osob tak wlasnie przeczytalo),
takze zamierzenie tytulu jest jak najbardzeij poprawne i klikalne. Czesto sie tak robi, zeby artykul byl klikalny.- 1 1
-
2022-04-21 10:19
A ten (7)
prąd co kładli to w wiaderkach czy jak się kładzie?
- 24 3
-
2022-04-21 10:46
(5)
Dla d**ili, którzy nie rozumieją tekstu czytanego w artykule są również zdjęcia poglądowe.
- 2 6
-
2022-04-21 11:24
A ty jesteś recenzentem portalu że tak skaczesz z opinii na opinie i tarabanisz co ci na mózg przyjdzie. (3)
- 5 2
-
2022-04-21 13:46
(1)
Tak, mam takie hobby, że w komentarzach prostuje d**ili takich jak ty.
- 1 4
-
2022-04-21 14:03
cuiebie nic nie naprostuje, za duże skrzywienie
- 2 1
-
2022-04-21 14:02
on jest autorem i próbuje się wytłumaczyć z głupot, które pisze.
- 1 1
-
2022-04-21 14:02
dla d**ili, którzy piszą bzdury są odpowiednie komentarze.
- 1 1
-
2022-04-21 11:48
tylko plastikowe muszą być
żeby nie popieściło
- 2 3
-
2022-04-21 10:19
(9)
A jaki jest postęp prac na odcinku Gdynia Kościerzyna?
- 14 4
-
2022-04-21 10:21
Nijaki bo za ten odcinek odpowiada pis (6)
- 11 6
-
2022-04-21 10:28
(5)
Nie pis, a plk.
- 5 8
-
2022-04-21 10:47
(4)
PiS czy PLK to jest to samo w tej chwili. Ci pierwsi obsadzili swoimi ludźmi to drugie.
- 7 5
-
2022-04-21 11:32
za PLK-PO nic się nie działo (3)
- 7 10
-
2022-04-21 12:35
działo się
się likwidowało i przerabiało na ścieżki rowerowe...
- 4 9
-
2022-04-21 12:53
A za PełOooo..
- 6 1
-
2022-04-21 13:57
PO nie rządzi od prawie 7 lat, a ty dalej za wszystkie niepowodzenia również swoje życiowe obwiniasz Tuska. Ogarnij się.
- 8 2
-
2022-04-21 10:33
No taki, że już powołali zarząd i wypłacili premie.
- 5 3
-
2022-04-21 16:12
Żaden
Tam zaczną elektryfikację dopiero za 3 lata. Tak się przewoźnicy dogadali... Jedynie w Kartuzach coś się dzieje, no i w Rutkach na rozwidleniu tras
- 2 1
-
2022-04-21 10:21
Kładzenie prądu, pomarańczowe światło itd. Brawo dziennikarzyni (2)
technik Maliniak z Nowogrodzkiej
- 16 7
-
2022-04-21 14:01
Maliniak atakujesz dziennikarzy z wolnych medii. Tzn atakujesz demokracje
- 2 1
-
2022-04-21 14:04
Niestety. Taka rzeczywistość obecnie.
ważne, że "swój", to ma pracę.
- 2 0
-
2022-04-21 10:21
A ten prąd położyli na plecy czy na łóżko czy do snu czy może jeszcze jakoś inaczej? (5)
Panie, idź pan do szkoły podstawowej z powrotem na fizykę!
- 18 6
-
2022-04-21 10:48
ten prąd to w pozycji bocznej ustalonej położyli
bo to raczej taka agonalna inwestycja, powisi pięć lat a potem zdejmą bo druty tylko do lotniska nie mają sensu a dalsza elektryfikacja nigdy się nie uda
- 0 4
-
2022-04-21 10:48
(3)
Mimo, ze sprawiasz wrazenie d**ila to ci odpowiem. Sprawdz co oznacza umieszczenie danego zwrotu w cudzyslowie.
- 2 5
-
2022-04-21 11:04
Czyli w przenośni jesteś "mądrym" człowiekiem. (2)
- 3 4
-
2022-04-21 12:54
A ty bez cudzysłowa głupim. (1)
- 2 3
-
2022-04-21 13:54
Nie denerwuj się. Głupioś napisał i nie wiesz jak to odkręcić
Spoko. Każdy popełnia błędy, ale warto się do nich przyznać a nie upierać się, że można prąd położyć bo można a dzisiaj już w ogóle można pisać w dowolny sposób bo ja tak sobie wymyśliłem.
Miłego dnia pismaku, marny bo marny, ale cóż.- 1 1
-
2022-04-21 10:21
(1)
Kładli i nie położyli, tylko wisi...
- 16 5
-
2022-04-21 13:52
wiszący prąd.
nobel prize
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.