- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Kładą światłowód wzdłuż obwodnicy. Będzie miejsce na trzeci pas?
Wzdłuż całej Obwodnicy Trójmiasta kładziony jest światłowód. To element elektronicznego systemu zarządzania ruchem, który powstaje na wszystkich drogach ekspresowych w Polsce. Jeden z czytelników zastanawia się, czy położenie przewodów przy samej jezdni nie utrudni w przyszłości rozbudowy ekspresówki o dodatkowy pas. Sprawdziliśmy to.
Światłowód nie utrudni rozbudowy obwodnicy
Zapytaliśmy o to drogowców.
- W ciągu całej Obwodnicy Trójmiasta układany jest światłowód stanowiący część systemu przekazu informacji Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem - informuje Andrzej Szyler z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Uspokaja, że niezależnie od tego, kiedy i w którą stronę będzie poszerzana obwodnica, światłowód absolutnie nie utrudni realizacji tej inwestycji.
Poszerzenie obwodnicy do trzech pasów jest konieczne
Montaż pomorskiej części systemu aż do Napierek
Przypomnijmy, że Krajowy System Zarządzania Ruchem (KSZR) obejmie wszystkie drogi ekspresowe w Polsce. Ma on zapewnić ciągłość ruchu i wysoki stopień bezpieczeństwa na drogach.
System będzie wyposażony w urządzenia pozyskujące informacje:
- o prędkości, liczbie i rodzaju pojazdów poruszających się daną drogą
- o czasach przejazdu na poszczególnych trasach objętych systemem
- o stanie nawierzchni
- o zajętości miejsc parkingowych
- o sytuacji meteorologicznej
GDDKiA w Gdańsku odpowiada za montaż systemu wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta oraz trasy S7 od węzła Gdańsk Południe aż do miejscowości Napierki, w powiecie nidzickim, w woj. warmińsko-mazurskim.
Pojawią się tam bramownice z tablicami o zmiennej treści informujące np. o wypadkach na drodze, utrudnieniach w ruchu czy robotach oraz sugerowanych objazdach.
Trasa Kaszubska i OMT zostaną wpięte w system
Już w zeszłym roku czytelnicy informowali o pojawieniu się betonowych fundamentów przy obwodnicy.
Na obwodnicy powstają tablice. Będą wyświetlały informacje drogowe
Bramownice wraz z całym okablowaniem dającym możliwość wpięcia do systemu powstały już w trakcie budowy Trasy Kaszubskiej. Tak samo będzie w przypadku Obwodnicy Metropolitalnej.
Prace warte 192,5 mln mln zł
- W ramach tego systemu oddział GDDKiA w Gdańsku będzie zarządzał, poprzez Regionalne Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku, drogami ekspresowymi od Słupska do Napierek - wyjaśnia Andrzej Szyler.
Całkowity koszt budowy i uruchomienia systemu wraz z 5-letni utrzymaniem, realizowany przez GDDKiA w Gdańsku, to 192 519 056 zł
System zacznie działać do końca przyszłego roku.
Opinie wybrane
-
2023-06-15 12:53
(7)
w niektórych miejscach wystarczyłyby szerszy pas awaryjny, bo teraz wystarczy że coś stoi na boku i pół obwodnicy jedzie 20 na godzinę
- 120 11
-
2023-06-15 15:09
5 pasów nic nie da, bo jak ktoś stoi to reszta nawet z przeciwnego pasa musi się zatrzymać i porobić fotki.
- 6 4
-
2023-06-15 14:37
Dorzuć 30% więcej do inwestycji to zrobią
- 2 1
-
2023-06-15 14:16
W latach siedemdziesiątych XX wieku...
wybudowano jezdnię wschodnią obecnej S6. Wybudowano bez pasa awaryjnego jako jednojezdniową drogę ekspresową. W latach osiemdziesiątych XX wieku etapami dobudowywano jezdnię zachodnią już z dość wąskim, ale jednak pasem awaryjnym. W 2001 roku podczas modernizacji wymieniono tylko podbudowę i nawierzchnię obu jezdni, bez ich modyfikacji i
wybudowano jezdnię wschodnią obecnej S6. Wybudowano bez pasa awaryjnego jako jednojezdniową drogę ekspresową. W latach osiemdziesiątych XX wieku etapami dobudowywano jezdnię zachodnią już z dość wąskim, ale jednak pasem awaryjnym. W 2001 roku podczas modernizacji wymieniono tylko podbudowę i nawierzchnię obu jezdni, bez ich modyfikacji i poszerzenia. Stąd taki misz masz na tej drodze. Nota bene ta druga w ogóle nie powinna być zakwalifikowana jako droga ekspresowa, bo nie spełnia żadnych norm w tym względzie.
- 11 0
-
2023-06-15 13:11
Spora część obwodnicy nie ma nawet takiego pasa (3)
Kto w ogóle pozwolił nadać temu klasę drogi ekspresowej? Zamiast robić trzeci pas to powinni zrobić porządny pas awaryjny na całej długości. Ile razy trzeci pas się przydaje na wysokości Auchana w Gdańsku? Potrzebny jest chyba tylko tym co prują 200 km/h...
- 15 14
-
2023-06-17 09:29
Trzeciego pasa nie będzie nigdy
- 1 0
-
2023-06-15 13:31
(1)
przydaje się do tego, aby zrobić korek przy powrocie do dwóch pasów - ludzie nie ogarniają i tworzą zatory
- 16 4
-
2023-06-15 16:51
To zrobic droge z 30 na g i progi zwalniajace
- 1 0
-
2023-06-15 12:54
Pięknie ale... (17)
Wszystko pięknie że będziemy mieć informację
o prędkości, liczbie i rodzaju pojazdów poruszających się daną drogą
o czasach przejazdu na poszczególnych trasach objętych systemem
o stanie nawierzchni
o zajętości miejsc parkingowych
o sytuacji meteorologicznej,
stojąc w coraz większych i dłuższych korkach o raz zatorach na zjazdach.
Trzeci pas to może w roku 2025 jak obwodnica stanie.- 78 21
-
2023-06-17 09:33
Nigdy nie będzie
tego trzeciego pasa.
- 0 0
-
2023-06-15 23:17
W 2052 roku weź nie mieszaj cyfr ! ;)
Już wtedy zukowo będzie w trojmieście
- 0 1
-
2023-06-15 23:09
...
To może w czasie stania w korkach wyświetlać na tablicach o zmiennej treści jakieś filmy?
Wyjdzie taniej niż budowa trzeciego pasa.
Ewentualnie jak będzie wypadek i informacja o tymże to będzie można zawczasu przygotować telefon do cyknięcia fotki więc system jednak jakoś upłynni ruch.- 0 0
-
2023-06-15 14:30
nie ma znaczenia liczba pasów - każdy z nich będzie zajęty i tak
za dużo samochodów
- 5 0
-
2023-06-15 13:48
jak ktoś lubi stać w korku to już jego sprawa (1)
można wybrać inny środek transportu
- 6 4
-
2023-06-15 14:12
Ja śmigam rowerem po obwodnicy. Przekonałem się :) Polecam :)))
- 3 5
-
2023-06-15 13:01
więcej pasów nie rozwiąże problemu korków. Wiadomo to od dawna.
- 13 8
-
2023-06-15 12:57
(9)
Spalinówki zaczną znikać z dróg to się zrobi luźniej na drogach.
- 8 17
-
2023-06-16 11:48
w tym samym czasie elektryki beda staly przy swoich ladowarkach ciagnac prad z wegla :)
- 1 1
-
2023-06-15 12:59
(7)
nie zaczną.
- 14 9
-
2023-06-15 13:31
zaczną zaczną (6)
ba, już znikają. Coraz więcej elektryków na drogach
- 4 21
-
2023-06-15 13:36
więcej elektryków (5)
nie oznacza spadku w liczbie spalinonwych. Samochodów ogólnie cały czas przybywa, tylko proporcje zaczynają się zmieniać.
- 9 2
-
2023-06-15 14:10
Samochodów przybywa, ale to nie one są przyczyną korków? (4)
- 7 2
-
2023-06-15 16:52
Idz do salonu po nowe auto. Oj zaczekasz (1)
- 0 1
-
2023-08-01 12:40
Już nie, to nie rok 2022
- 0 0
-
2023-06-15 15:30
Mandaty za prędkość i pobór opłat na drogach ekspresowych
Same zalety z tego światłowodu
- 2 0
-
2023-06-15 14:11
Samochodów nie przybywa. Kto mógł to już jeździł. Teraz samochód będzie luksusem, dlatego będzie ich mniej.
- 5 3
-
2023-06-15 14:13
To co jest potrzebne to odcinkowy pomiar prędkości
pomiędzy każdym węzłem. Wtedy się uspokoją, będzie ruch wolniejszy ale płynny, bez wypadków.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.