• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taka będzie kładka między Karwinami i Małym Kackiem

Patryk Szczerba
30 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kładka połączy dwie dzielnice. Początkowo władze miasta chciały, by jeździły po niej samochody. Po proteście mieszkańców zmieniły zdanie. Kładka połączy dwie dzielnice. Początkowo władze miasta chciały, by jeździły po niej samochody. Po proteście mieszkańców zmieniły zdanie.

Zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 metry długości i blisko 7 metrów szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną. Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę, ale konkretnej daty ukończenia budowy nie ma.



Kiedy powstanie kładka nad torami?

Przypomnijmy:


Według zapowiedzi z 2019 roku kładka w tym roku powinna być gotowa. Na razie władze Gdyni pokazały wizualizacje inwestycji oraz poinformowały o parametrach konstrukcji.

Kładka między Strzelców i Buraczaną: parametry



Kładka łącząca Karwiny i Mały Kack zostanie zbudowana nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Będzie to łukowa stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.

Od strony ulicy Buraczanej kładka włączy się na górze skarpy wykopuMapka.

- Przewidziano przebudowę ul. Buraczanej wraz z odcinkowym wyniesieniem jezdni do poziomu istniejącego chodnika. Będzie tam też przejście dla pieszych po stronie południowo-wschodniej. Zaprojektowano również chodnik wzdłuż terenu kolejowego do przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ciąg rowerowy zostanie włączony prostopadle do osi jezdni na wysokości zjazdu z kładki. Przebudowie ulegnie też zjazd na prywatny parking.

Konstrukcja będzie miała 72 metry długości i 7 metrów szerokości. Konstrukcja będzie miała 72 metry długości i 7 metrów szerokości.
Od strony ulicy Strzelców kładka włączy się w jezdnię na górze skarpyMapka.

- Ruch pieszy i rowerowy z kładki skomunikowano z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym po prawej stronie ul. Strzelców zlokalizowanym od strony osiedla Altoria Apartamenty oraz z zaprojektowanym ciągiem przez Transprojekt Gdański w ramach zamierzenia inwestycyjnego "Budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku PKM Gdynia Karwiny. Etap I - rozbudowa ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej" - wyjaśnia Łucyk.

Nie ma daty zakończenia inwestycji



Piesi będą mogli korzystać również z istniejącego chodnika zlokalizowanego przed przejściem po lewej stronie ulicy. Wodę po opadach ma odebrać kanalizacja deszczowa ulic Buraczanej i Strzelców.

Na razie nie ma dat zakończenia inwestycji. Władze miasta informują, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.

- Wszystko zależy od tego, jakie oferty otrzymamy w przetargu - ucina Marek Łucyk, dodając, że budowa węzła Karwiny nie wpłynie na inwestycję.

Miejsca

Opinie (219) 6 zablokowanych

  • 2 pytania (4)

    Czy kładka jest gotowa na 3 tor?
    Co się stało w Bydgoszczy?

    • 8 0

    • ona jest z gumowej farby

      wiec ja kucyk i kanalarz wiemy co robimy

      • 2 1

    • (1)

      Pierwsze pytanie jest najważniejsze w tym problemie a nie waśnie mieszkańców Strzelców i Buraczanej. Przecież tam ma być trzeci tor i elektryfikacja linii. I to jest ważniejsze dla trójmiasta i całego regionu a nie jakaś zasr*na kładka za min 20 baniek. Są ważniejsze problemy w tym upadającym mieście.
      BTW Dlaczego jedna pani z UM wciąż forsuje ten poroniony pomysł?

      • 7 1

      • bo tam

        mieszka?

        • 5 0

    • Bydgoszcz jest stolicą Homo i, lesb,bi i innego rodzaju wynaturzen

      • 0 0

  • Czytając komentarze można być spokojnym - durniów nie zabraknie. (6)

    Problem Gdyni polega na (wymuszonej ukształtowaniem terenu) ubogiej sieci drogowej. Wydawałoby się zatem, że każda inicjatywa mająca na celu jej wzbogacenie powinna cieszyć. Ale nie, rasowy gęgacz zagęga każdą inwestycję, dla samej zasady. Swoją drogą, PT Redachcja mogłaby zrobić mały survey i oświecić gawiedź ile też taki gęgacz może zarobić od sponsora.

    • 8 7

    • Tyle pisałeś i nie napisałeś (1)

      jak tamtędy dojechać na lotnisko?

      • 2 1

      • Słyszałeś kiedyś o celu inwestycji?

        Czy ta inwestycja ma na celu połączenie Gdyni z lotniskiem?

        • 0 0

    • Nie oceniaj własna miarą. (1)

      • 0 0

      • To jest tani chwyt retoryczny. Lepiej daj rzeczowy głos polemiczny.

        • 0 0

    • (1)

      Jezeli ma to byc tylko kladka dla pieszych i rowerzystow , to jest to bez sensu,bo tylko kladka dla dla samochodow chociazby tylko osobwych mialaby sens komunikacyjny. Kladka [pieszo rowerowa to pudrowanie trupa

      • 3 1

      • To zależy od punktu widzenia.

        Na tym świecie, oprócz kierowców, płaskoziemców i antyszczepionkowców, są jeszcze piesi oraz rowerzyści.

        • 2 3

  • Mnie tylko ciekawi...

    ... Czy zmieści się pod spodem ten słynny trzeci tor.

    • 14 0

  • pieszo - rowerowa a gabaryty calkiem samochodowe (5)

    Pewnie wystarczy przemalowac i zmienic znaki.
    Ciekawym czy projekt uwzglednia plany kolejarzy dotyczace trzeciego i czwartegi toru...??!

    • 9 1

    • Projekt MUSI uwzględniać warunki wydane przez PLK. (4)

      A jeśli chcesz wiedzieć jakie warunki PLK wydała, to wystąp do PLK o informację.

      • 0 0

      • tak? (3)

        Ostatnie zadymy raczej pokazuja, ze takie ustalenia sa niewiele warte...

        • 0 0

        • Bzdury wypisujesz. (2)

          Warunki to nie są ustalenia ze spotkania dżentelmenów, tylko wiążące wymagania, bez spełnienia których PLK nie uzgodni w przyszłości dokumentacji. Doucz się co nieco, zanim zaczniesz wypisywać głupoty. Ja rozumem, propaganda, ale gdy przekraczasz granicę śmieszności, staje się ona nieskuteczna.

          • 0 0

          • teoria, teorią (1)

            A życie, życiem...

            Nie mówimy to o dokumentacji a o gdyńskiej specjalności, czyli wizualizacji...
            Czyli ładnym malunku "ku serc pokrzepieniu".
            Nawet jeśli moja opinia jest krzywdząca i niekompetentna, to ostatnie 20 lat obserwacji działań zarządu Gdyni dają mi prawo do zgryźliwego sarkazmu i braku wiary w intencje.

            • 0 0

            • Twoja opinia jest całkowicie niekompetentna

              Dlatego wykaż się choć odrobiną rozumu i zamilknij. Wiem, to może być niełatwe, ale zrób to dla siebie.

              • 0 0

  • (1)

    powinien tam powstać normalny most drogowy
    ps. na razie nie ma dat inwestycji...
    ech nasza gdynia
    gdyby tylko wynaleźli farbę do malowania w powietrzu to i z mostami byłoby łatwiej

    • 12 0

    • i to do Witomina, nad Doliną Kaczej.

      Dlaczego by nie?
      Niestety, nie jesteśmy południowymi ani północnymi szejkami i takie fantazje są całkowicie poza naszym zasięgiem...
      Poza tym zabudowano teren klockami i wystarczy go jedynie na kładkę.

      • 1 0

  • zapor i przeszkod Gdyni dla kolejarzy

    Ciag dalszy...
    Dali zarobic na projekcie, ktory i tak nie bedzie realizowany i pewnie beda sie domagac sfinansowania zmian... Zywa kasa za papier, na ktory nikt nawet nie spojrzy. Nowe wersja wizualizacji...
    Prawnicy, psia ich mac...

    • 6 0

  • Przy tak zaprojektowanym przejeździe

    będzie często dochodzić do kolizji między samochodami a rowerzystami.

    • 4 1

  • Dlaczego w tej sprawie głos mieszkańców się liczył

    a w sprawie wymiany lamp na bulwarze nie? !!!!!

    • 5 1

  • Kładka dla samochodów

    Olać protestujących. Zawsze tacy się znajdą co im coś przeszkadza. Dopuścić ruch samochodowy

    • 6 6

  • Pieszy na rowerze

    Na kładkę dla pieszych którzy dojadą autobusem to są pieniądze ale na podwyżkę dla kierowcy który tym autobusem podwiezie pieszego to już brak funduszy

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane