- 1 Biegli zbadali list Grzegorza B. (135 opinii)
- 2 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (231 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (329 opinii)
- 4 Paragon grozy za kurs taksówką (462 opinie)
- 5 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (48 opinii)
- 6 W tej bibliotece wypożyczysz narzędzia (26 opinii)
Kładka na Ołowiankę nagrodzona w konkursie na najciekawsze mosty
Projekt i wykonanie kładki na Ołowiankę wygrały ogólnopolski Konkurs Mostowy w kategorii "kładka dla pieszych". Z inwestycji mieszkańcy mogą się cieszyć już ponad pół roku.
Konkurs ma charakter niekomercyjny, a wręczane nagrody są wyrazem uznania dla innowacyjnego podejścia w budowie obiektów mostowych. Honorowy patronat nad konkursem sprawuje Związek Mostowców Rzeczpospolitej Polskiej.
Nagrody przyznawane są w czterech kategoriach:
- za zrealizowany projekt dużego mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła powyżej 70 m);
- za zrealizowany projekt mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła poniżej 70 m);
- za zrealizowany projekt kładki dla pieszych
- za zrealizowaną renowację już istniejącego obiektu inżynierskiego.
Właśnie w trzeciej kategorii konkursowej zwycięskim obiektem została wybrana zwodzona kładka piesza przez rzekę Motławę na Wyspę Ołowiankę w Gdańsku.
5 lat prac projektowych
Przypomnijmy, że autorem koncepcji architektonicznej kładki na Ołowiankę jest pracownia Ponting ze słoweńskiego Mariboru. Wygrała ona w 2012 r. międzynarodowy konkurs na koncepcję przeprawy. Jednak projektanci ze Słowenii wykonanie projektu kładki zlecili gdańskiej firmie Mosty Gdańsk.
Po powstaniu pełnej dokumentacji, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska prace zleciła firmie Intercor, która wybudowała zwodzoną przeprawę za 7,6 mln zł, choć przez lata mówiło się, że budowa pochłonie 13 mln zł. Warto nadmienić, że tuż po zakończeniu budowy, obiekt przeszedł z rąk urzędników w DRMG w ręce pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Inwestycja zakładała nie tylko wybudowanie uchylnego do góry przęsła, ale także wykonanie budynku technicznego - sterowni do obsługi mostu po stronie wyspy Ołowianki. Ponadto inwestycja przewidywała budowę monitoringu, oświetlenia, przyłączy elektrycznych, w tym nowej stacji trafo na terenie Filharmonii Bałtyckiej.
Piesi po raz pierwszy weszli na kładkę w czerwcu 2017 r.
Czytaj też: Zajrzyj do sterowni kładki na Ołowiankę
Miejsca
Opinie (74) ponad 20 zablokowanych
-
2017-12-26 20:26
Odbudować mosty na Motlawie!
- 7 1
-
2017-12-26 20:34
Problemem jest jest calkowity brak prawdziwych specjalistow w Urzedzie Miejskim.Jesli nie potrafimy czegos dobrze zrobic, zaplanowac,zaprogramowac,zbudowac,polecam wyprawe de Niemiec,do Holandii.Tam mozna zobaczyc kladki,mosty zwodzone,obrotowe,a nawet kolejki linowe nad kanalami i wszystko zaprojektowane i wykonane dokladnie,solidnie az do najmniejszego szczegolu.Z ta kladka jest,tak jak z SKMka jest niby ladna,piekna,zwiewana,estetyczna, ale niestety niepraktyczna,ale tak jak z przyslowiowa,surrealistyczna dziura miedzy peronem i wagonem SKM ,ktora straszy pasazerow od wielu lat i jest stalym zagrozeniem. PiS stawia pomniki zmarlemu prezydentowi kaczynskiemu,a POwski Budyn stawia sam sobie pomniki,jednym z nich jest ta kladka (obok ECS,Teatru Szekspira,Forum Radunia,przystankow tzw tramwaju wodnego i wielu innych).Mozna i tak,czemu nie.
- 7 8
-
2017-12-26 20:41
Budujemy mosty dla pana Starosty! Deszczyk pada,slonce swieci,babajaga maslo kleci! Wczoraj z wieczora zlapali Gwiazdora,gwiazdor byl pijany i przlepil sie do sciany"
- 3 2
-
2017-12-27 11:46
Beka
Beka
- 1 2
-
2017-12-27 16:15
a korki na obwodnicy jak były tak są
- 1 1
-
2017-12-27 22:07
Ma szanse na I miejsce w innym konkursie
Makabryła Roku
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.