• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę przejdzie prace serwisowe

Rafał Borowski
11 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty. Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty.

Od wtorku do czwartku kładka na Ołowiankę nie będzie podnoszona dla żeglugi. Na szczęście to nie skutek awarii. Przez wspomniany okres zostanie przeprowadzony kompleksowy serwis jej układu hydraulicznego. Na czas prac obiekt będzie nadal dostępny dla pieszych.



Jak często korzystasz z kładki na Ołowiankę?

Przypomnijmy: kładka łącząca ul. Wartką na Głównym Mieście z wyspą Ołowianka została uroczyście otwarta w czerwcu 2017 r., a jej budowa pochłonęła ok. 7,6 mln zł.

Dzięki uchylnemu do góry przęsłu umożliwia ona swobodną żeglugę, a pieszym pozwala na poruszanie się między brzegami Motławy.

Przęsło unoszą dwa siłowniki hydrauliczne, które zostały sprowadzone z Holandii. W tym miejscu warto wspomnieć, że jest ono podnoszone tysiące razy w skali roku.

Oto garść statystyk:


  • w 2019 r. kładka na Ołowiankę była zwodzona 3144 razy,
  • w 2020 r. 2772 razy,
  • w 2021 r. 3204 razy.

Regeneracja układu hydraulicznego



Aby intensywnie eksploatowany mechanizm działał bez zarzutu, niezbędne są regularne prace serwisowe. Ich roczny koszt wynosi dokładnie 375 816 zł. Najbliższe tego typu prace zostaną przeprowadzone od wtorku do czwartku. Ich zakres obejmuje kompleksową regenerację układu hydraulicznego przęsła kładki.

Czytaj więcej: Zajrzyj do sterowni kładki na Ołowiankę

- Prace serwisowe na kładce rozpoczną się 15 marca o godz. 8 i trwać będą do 17 marca do godz. 17. W tym czasie przęsło nie będzie podnoszone dla żeglugi. Przez cały czas obiekt będzie dostępny dla pieszych. Serwis obejmował będzie wymianę przewodów układu hydraulicznego, wymianę oleju w agregacie, czyszczenie zbiornika, wymianę filtrów, przepompowanie oleju do wyczyszczonego zbiornika - wylicza Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Stały dozór techniczny kładki



Częstotliwość przeglądów kładki na Ołowiankę może być sporym zaskoczeniem dla laików. Przeglądy serwisowe, które obejmują ponad 200 różnego rodzaju czynności na wielu układach, dzielą się na następujące okresy: 14-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 180-dniowe, 360-dniowe, 720-dniowe oraz 5-letnie. Zaplanowany w najbliższych dniach serwis należy do ostatniej z podanych kategorii.

- Przeglądy 14-dniowe polegają głownie na kontroli wizualnej urządzenia i sprawdzeniu poprawności działania systemów. W pozostałych okresach zajmujemy się głównie sprawdzeniem poprawności działania poszczególnych urządzeń, wymianą elementów eksploatacyjnych, czyszczeniem urządzenia czy przeprowadzaniem pomiarów - uzupełnia Kiljan.
Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście. Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście.

Miejsca

Opinie (59) 4 zablokowane

  • Dopiero co zbudowano ta kładke a już remonty (5)

    wygląda mi to na straszny bubel

    • 15 62

    • dopiero co opisano, jakie są częstotliwości przeglądów

      każda większa instalacja hydrauliczna ich wymaga (albo kończy się to poważną awarią). Wygląda mi to na wyrzyg wiecznie niezadowolonego "specjalisty" ze strefy propagandy

      • 26 6

    • Kiedyś spadnie ta konstrukcja i zrobi z kogoś mielonke

      • 3 9

    • Remont a serwis czaisz różnicę czy ci wytłumaczyć

      • 14 4

    • Może tak ci to wytłumaczę (1)

      Nowy samochód z salonu po roku też musi przejść prace serwisowe np. wymiana oleju, ale ty zapewne nie masz takich doświadczeń (zakup nowego samochodu).

      • 9 2

      • OP jedyne co kupował, to czteropak browarów, żeby zrobić selfika z trzema innymi "prestiżowymi" trollami

        • 6 1

  • (2)

    Ładna jest. Wpasowuje się w zabudowe tej pięknej ceglastej kamieniczki...

    • 18 12

    • (1)

      Oraz filharmonii, bo ma kształt skrzypcowego smyczka, o czym niektórzy zapominają.

      • 2 2

      • Kwik Kacperka bezcenny dla tęczowego prezesa

        • 0 2

  • Kolejny wał dulkievitz czyli bezsensowny remont by wpadło do kieszeni tym co trzeba, układ ma się dobrze jak widać !!! (4)

    • 10 70

    • ruSSkim trollom serdecznie już dziękujemy (1)

      • 23 5

      • Ruskie to POKO chyba...

        • 0 0

    • (1)

      A samochód ile Ci przeglądów przeszedł?

      • 17 0

      • Czas odwołac dulkiewicz

        • 1 1

  • Popytajcie pracownikow (1)

    Jak to wygląda od wewnatrz

    • 5 19

    • nie znam człowieka który to obsługuje

      • 0 0

  • Tylko moim zadaniem. (1)

    Każdy tego typu serwis , każda budowa później serwisowana, powinna być bardziej szczegółowo opisana do wglądu publicznego przez różne typy dostarczania informacji w eterze. Co ile kosztowało!!! Bo coś tu jest "po za kontrolą"

    • 12 44

    • O, to, to!

      Dobrze Człowieku mówisz! Ciekawe, jak to było policzone, że po tak krótkim czasie potrzebne są tzw. "prace serwisowe"? Ciekawe, kto znajomy, wiadomo kogo potrzebował stałego przypływu kasy tytułem "prac serwisowych"?

      • 0 12

  • Szkoda że tego typu kładki nie powstały wcześniej nie doszłoby do tragedii na promie. (2)

    Mało kto dziś pamięta że wcześniej na Motławie były promy linowe, jeden z nich zatonął.

    • 19 21

    • Strzał necelny (1)

      Promy linowe funkcjonowały doskonale przez wieki, zresztą do dziś działają na wielu polskich rzekach. Jeden wypadek spowodowany niedbalstwem / z alkoholem w tle / zdecydował o ich likwidacji na Motławie. Nawiasem mówiąc o włos nie doszło do poważnej katastrofy związanej z kładką / powód podobny /. Gdyby to odnieść do samolotów to już nie latał by żaden.

      • 21 4

      • ta lina to szczyt techniki w dzisiejszych czasach to już nie jest

        • 0 7

  • Podobno wykryli mikropęknięcia wokół spawów zawiasu głównego (4)

    co za tym idzie, kładka w każdej chwili może może się urwać i narobić bałaganu
    Ciemnocie wciskają, że przegląd okresowy. Przegląd okresowy nie wymaga unieruchomienia kładki i wykonywany jest na bieżąco, o czym w ogóle się nie informuje.

    • 5 32

    • a podobno mówisz ze jesteś normalny, ale pisz pisz

      • 11 1

    • przegląd hydrauliczny z wymianą oleju i filtrów nie wymaga zatrzymania mechanizmu? (1)

      Jak się gdzieś zatrudnisz, to od razu daj BHP swojego posta, nie będą się męczyć z ustaleniem przyczyn wypadku

      • 7 2

      • Do tego kilkadziesiąt węży hydraulicznych

        • 1 0

    • Ja słyszałem, że znaleźli bombę termobaryczną, która miała przy najbliższej mgle zadziałać.

      Ten przegląd pięcioletni to ściema. Wiedzą to wszyscy internetowi specjaliści od wszystkiego.

      • 2 0

  • (4)

    W budynkach w windach też przeprowadzane są prace servisowe i konserwacyjne , takie są wymogi UDT

    • 16 1

    • Prawda jest taka, ze trzeba sie wynosic powoli. (2)

      Australia, Kanada? Moze wystarczy za Berlin kto wie.. Inna sprawa, ze masa ludzi pomocy potrzebuje paliwo po 8.50 a ta kladka nikomu niepotrzebna. Wyrzucanie pieniedzy bo grupka osob nie moze sobie obejsc dookola?

      • 0 5

      • i z tego powodu chcesz wyjechać ? cóż każdy ma swój powód żeby zmienić miejsce pobytu na raj na ziemi...jedź o ile takie miejsca jest

        • 5 1

      • jedź

        do Kanady, tam nie serwisują tego typu urządzeń, będziesz spokojniejszy i szczęśliwszy.

        • 2 1

    • Tutaj większość, nawet nie wie co to UDT, nie wiedzą co to Dozór techniczny

      Ci "eksperci" działają to na zasadzie, nie znam się, ale się wypowiem.
      Jak ktoś jest w temacie, to ma z nich niezłą bekę

      • 0 0

  • Gdańsk bez kładki? Niemożliwe. (1)

    Oblegana wciąż kładka okazała się strzałem w dziesiątkę. Po prostu wytarła się od milionów zrobionych na niej zdjęć i selfie. Nawet ta druga - przy żurawiu, choć byłem bardzo sceptyczny, wpłynęła zasadniczo na atrakcyjność Wyspy Spichrzów. Żeby tak jeszcze prom przy muzeum pływał częściej i przez cały dzień. Obawiam się tylko, że most zwodzony na głównym ciągu, przy Stągwiach, spowoduje że nieraz zaklniemy pod nosem.

    • 45 5

    • Tą druga na Wyspę Spichrzów, okazała się prawdziwym strzałem w dziesiątkę.

      Aż się prosi, aby wybudować jej kontynuację z drugiej strony Wyspy Spichrzów i połączyć ją z Szafarnią.

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane