- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (318 opinii)
- 2 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (196 opinii)
- 3 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (336 opinii)
- 4 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (918 opinii)
- 5 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (178 opinii)
- 6 50 lat pracuje w jednym zakładzie (260 opinii)
Aby jednak ta ogromna liczba różnorodnych podmiotów efektywnie współpracowała i wymieniała informacje, konieczna jest ogranizacja, która wszystkie te podmioty ogarnie, opracuje jasne zasady przepływu informacji i sposób oceny gospodarczej efektywności działań. Klastry, jako pewne sformalizowane struktury istnieją w świecie od kilkunastu lat. Taką organizację ma np. port w Rotterdamie, albo (spoza sektora morskiego) zespół podmiotów odpowiedzialnych za telekomunikację w metropolii Helsinki.Wczoraj w Gdańsku odbyła się konferencja na temat organizacji Polskiego Klastra Morskiego.
Wiceminister infrastruktury ds. gospodarki morskiej Witold Górski mówił o założeniach polityki morskiej państwa i o wynikających z niej uwarunkowaniach dla organizacji Polskiego Klastra Morskiego. O holenderskich doświadczeniach mówili zagraniczni goście konferencji - Henk Merkus z Ministerstwa Transportu, Prac Publicznych i Spraw Morskich, Bas Janssen z portu Rotterdam i Niko Wijnolst prezes sieci Dutch Maritime Network.
Program prac przy organizacji Polskiego Klastra Morskiego omówił ekspert Krajowej Izby Gospodarki Morskiej Witold Wacławik-Narbutt.
- Klaster najkrócej można zdefiniować jako sieć. Dziś ta nasza morska sieć jest porwana. Dlatego trudno się dziwić, że wydostaje się z niej bardzo dużo ryb. Nasze działania mają na celu ponowne połączenie rozerwanych elementów w jedną całość i zwielokrotnienie przez to odnoszonych korzyści - powiedział współorganizator konferencji, prezes Fundacji Naukowo-Technicznej "Gdańsk" Bogdan Sedler.
Opinie (15)
-
2004-11-09 12:39
porty
Jeszcze kilkanascie lat temu na redzie Gdanska i Gdyni oraz w portach cumowalo pelno statkow. A teraz? Pustki. Moze 3-4 statki. Po prostu sa tak duze koszta pobytu statku w naszych portach ze wiele firm wybralo port w Hamburgu i cale poludnie a takze polskie firmy wlasnie z uslug tamtegop portu korzystaja.
Czy nie lepiej obnizyc ceny uslug portowych do takiego poziomu zeby sciagnac klientow???- 0 0
-
2004-11-09 12:43
znów ten Gdańsk
najbardziej mi smutno że to nie w mojej kochanej Gdyni, Panie Prezydencie proszę jak najszybciej podjąć kroki aby przejąć tę inicjatywę z Gadńska do Gdyni!
A jak się nie uda to chociaż zablokować! Gdańsk to wolne miasto, a Gdynia jest szybka i nowoczesna. Zatem wszelkiego rodzaju inicjatywy powinny mieć miejsce w Gdyni, a nie na zaścianku metropolii.- 0 0
-
2004-11-09 12:47
do ja
Widac ze jestes kompletnie niepowazny!!!
Badzmy realni! W rzeczywistosci nie ma juz zadnego podzialu pomiedzy naszymi miastami. Jest jedno miasto!
Poniewaz wszystkie 3 miasta sa polaczone ze soba i tylko tabliczki na ulicach pokazuja gdzie sa te fikcyjne granice, tym bardziej miasta te powinny scisle wspolpracowac. Zwlaszcza w sferze przemyslu i szkolnictwa morskiego!- 0 0
-
2004-11-09 22:43
KIm pan jest panie Sedler???
Co to za Fundacja????? do wyciagania kasy..prawda?
- 0 0
-
2004-11-10 14:24
CLUSTER czy RITTER KLOSTER
hi hi aby rozwoj sie nie skonczyl na budowie tzw infrastruktur pod ekspansje niemieckiej ekonomii i tych pokrzywdzonych wypedzonych; nawet bez stworzenia miejsc pracy i bez polskiego kapitalu no i... bez opodatkowania.
mimo to klaster z mego punktu widzenia to moze jedyny model efektywnego zarzadzania ktory moze sie oprzec dominacji z za granicy.
ten twn klaster morski ktory jest naprawde inteligentnym pomyslem musialby sie sterowc ekonomicznymi zasadami - zyskiem.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.