- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (263 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
Klinika Położnictwa UCK zawiesiła przyjęcia do odwołania. Zakażonych jest 8 położnych
W niedzielę, 26 kwietnia, Klinika Położnictwa w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym zwiesiła przyjęcia pacjentek. Powodem jest wykrycie zakażenia koronawirusem u personelu Kliniki Neonatologii. We wtorek 28 kwietnia podano informację o potwierdzeniu zakażenia u ośmiu położnych oraz jednej z matek, która odwiedzała dziecko hospitalizowane na Oddziale Neonatologii.
Aktualizacja: 28 kwietnia, godz. 17:39 Uniwersyteckie Centrum Kliniczne podało, że zakażenie koronawirusem wykryto do chwili obecnej u ośmiu położnych z Oddziału Neonatologii. Pozytywny wynik testu otrzymała również matka jednego z małych pacjentów neonatologii. Kliniki Położnictwa i Neonatologii wstrzymują przyjęcia na co najmniej tydzień.
Jak poinformował Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny UCK, testom ma zostać poddanych blisko 300 osób, w tym pracownicy obu klinik, którzy mogli mieć kontakt z zakażonymi. Zapewniono też, że zakażenia wirusem nie stwierdzono u żadnego z przebywających tam dzieci.
Osoby pracujące na pododdziale, którego dotyczy ognisko wirusa, zostały objęte kwarantanną. Pozostali pracownicy nie mieli kontaktu z zakażonymi położnymi. Mogły mieć z nimi jednak kontakt pacjentki przebywające w szpitalu od 15 do 26 kwietnia, dlatego im również zostaną wykonane testy.
Aktualizacja: 27 kwietnia, godz. 16:06
Komentarz Jakuba Kraszewskiego, dyrektora naczelnego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego:
Pomimo zabezpieczeń, które stosujemy, nie udało się uniknąć zakażenia koronawirusem w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym. W Klinice Neonatologii wykryto Covid-19 u trzech położnych. Trwają badania pracowników i pacjentów, którzy byli zarówno w bezpośrednim, jak i pośrednim kontakcie z zakażonymi. W nocy przebadaliśmy 37 pacjentów oraz ok 30 pracowników Kliniki Położnictwa oraz Kliniki Neonatologii. Wszystkie dzieci mają wynik negatywny, natomiast u jednej z matek także wykryto Covid-19. Większość naszych pracowników podzielona jest na zespoły, więc część z personelu Kliniki nie miała kontaktu z zakażonymi. Pozostałe osoby pójdą na kwarantannę.
Covid-19 wykryto także u jednego z pacjentów Kliniki Hematologii, przyjętego ze szpitala jednoimiennego w Grudziądzu. Od początku chory ten traktowany był jak potencjalnie zakażony, cały czas przebywa w izolatce. Personel jest zabezpieczony barierowo. Wdrożone są wszystkie konieczne w tej sytuacji środki bezpieczeństwa.
Informacja o zawieszeniu przyjęć w Klinice Położnictwa UCK pojawiła się w niedzielny wieczór w naszym raporcie.
Koronawirus Gdańsk - Gdynia - Sopot - wszystko o COVID-19 w Trójmieście
Niespełna godzinę później oficjalnie poinformowało o tym Uniwersyteckie Centrum Kliniczne.
Powodem zawieszenia przyjęć ma być wykrycie zakażenia koronawirusem u co najmniej dwóch położnych pracujących w Klinice Neonatologii. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, zakażone kobiety przebywają obecnie w domu, a pozostali pracownicy mają zostać poddani testom na obecność koronawirusa.
Przyjęcia do porodów Uniwersyteckie Centrum Kliniczne wstrzymało do odwołania. Najbliższe placówki, które przyjmują aktualnie porody, to szpitale spółki Copernicus: Szpital im. Mikołaja Kopernika przy ul. Nowe Ogrody w Gdańsku 1-6 oraz Szpital św. Wojciecha na gdańskiej Zaspie.
Miejsca
Opinie (307) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-27 09:35
Ciekawe gdzie maja kobiety rodzić (30)
gdy we wszystkich szpitalach wykryją koronawirusa?
- 175 15
-
2020-04-27 09:36
Tak jak dawniej (6)
W domu
- 48 8
-
2020-04-27 09:45
Chodziło mi raczej o pewien paradoks (4)
Jeśli wszystkie szpitale będą się zamykać i wszystkie oddziały ograniczać przyjęcia bo ktoś ma/ miał koronawirusa, to zabraknie szpitali. Zreszta ten problem istnieje od początku epidemii
- 46 2
-
2020-04-27 11:11
Nie tragizuj (1)
Jeśli babcia by miała wąsy to by była dziadkiem. Raczej nie zdarzy się sytuacja gdzie 100% szpitali nagle zawiesi działalność
- 8 36
-
2020-04-27 17:00
Żebyś się tylko nie zdziwił.
- 23 3
-
2020-04-27 11:30
Ponoć we Włoszech mają już dwa razy więcej zawałów przez to (1)
Problemy są dwa - pierwszy problem to zamykane szpitale, odwołane szczepienia, badania, planowane operacje itp.
A drugi problem to strach przed pójściem do szpitala, gdzie jak powszechnie wiadomo najłatwiej się zarazić - i często jak ludzie do szpitala trafiają to jest już za późno albo nawet umierają w domach.
Później być może będzie można oszacować, ile zgonów ekstra było bezpośrednio z powodu wirusa a ile to efekt strachu.- 38 3
-
2020-04-28 17:52
więcej ludzi ma zawał bo szpitale sa zamknięte?
to że może więcej ludzi podczas zawału umierać bo brakuje karetek i pierwszej pomocy mogę zrozumieć
ale zawał nie jest efektem miesiąca czy dwóch słabszego dostępu do opieki medycznej - trzeba niezdrowym trybem życia pracować na niego latami- 3 10
-
2020-04-27 19:07
Bardzo zabawne
Powiedz to tym, których dzieci albo partnerki umarły bo doszło do powikłań i nie dano udzielić pomocy lekarskiej na czas.
- 14 2
-
2020-04-27 09:37
.. (12)
No i właśnie dlatego powinniśmy unikać przemieszczania się albo robić to z rozsądkiem, aby nie zarażać innych, bo nie będzie gdzie ich leczyć :( Też tęsknie za imprezkami i grillami, ale odpowiedzialność leży na barkach nas wszystkich.
- 49 16
-
2020-04-27 09:51
to nie ma sensu (10)
7 tygodni siedzimy w domach i efektów nie widać. Za chwile ludzie nie będą mieli co jeść przez tą "odpowiedzialność".
- 45 25
-
2020-04-27 10:12
(3)
Właśnie nie siedzimy, tylko łazimy gdzie popadnie. Zobacz ile jest ludzi na zewnątrz, jakie kolejki w sklepach, ludzi czasami mają tylko 1-2 rzeczy więc nie siedzimy. Niektórzy siedzą ale nie wszyscy.
- 52 17
-
2020-04-27 10:38
(1)
Bo nie wszyscy mogą siedzieć. Czy te wasze ciasne umysły potrafią zrozumieć cokolwiek poza swoim punktem widzenia?
- 23 37
-
2020-04-28 19:24
Wszyscy mamy siedzieć w domu. Jak pracujesz, to masz dojechać, wrócić i siedzieć na tyłku w chałupie.
- 6 4
-
2020-04-27 12:06
no to siedźcie
a nie, jeszcze się chwalicie, że nie siedzicie i łazicie gdzie popadnie... brak odpowiedzialności.
- 9 9
-
2020-04-27 12:39
Nie widać efektów? (3)
Na początku każdego dnia było diagnozowane o 30% więcej przypadków niż dnia poprzedniego. Od kilkunastu dni liczba nowych zachorowań oscyluje w okolicach 400 dziennie. Do tego liczba wyleczonych każdego dnia goni liczbę zachorowań. Niedługo te liczby się zrównają i bedziemy kilka miesiecy funkcjonować ze stałą liczbą chorych. Potem luczba chorych zacznie spadać.
- 18 2
-
2020-04-27 14:08
kilka miesięcy to bardzo optymistyczny wariant (jesli wierzyć oficjalnym statystykom) (2)
dopóki wirus ma paliwo -nieodpornych ludzi to będzie się tlił
a jesli po 2 miesiącach mamy 10000 zachorowań plus bezobjawowe 40000
to uzyskanie odporności stadnej (50% odpornych) zajmie jakieś 15 lat
dla tego wszyscy liczą czas " do szczepionki"- 8 3
-
2020-04-27 17:34
(1)
Tak, ale ze stałą liczbą chorych społeczeństwo może w miarę normalnie funkcjonować.
- 4 0
-
2020-04-28 22:00
Ale teraz jakieś 40% społeczeństwa ma home office albo wogule nie pracuje - tak się już nie da dlugo... nawet nie chodzi o kasę ale psychike
- 1 2
-
2020-04-27 13:02
Skąd się tacy ludzie biorą? Zero refleksji? (1)
Przez to, że siedzimy (w większości) w domach, to mamy w miarę stabilną sytuację, TIR-y chłodnie nie wywożą ciał ze szpitali, zmarłych mamy 500 wszystkich od początku epidemii a nie dziennie jak w Hiszpanii, czy Włoszech. Naprawdę nie widzisz różnicy? A zobaczcie tak chwaloną przez niektórych Szwecję (1000 wyleczonych, 2000 zmarłych!) przy 15000 aktywnych przypadków (jeśli proporcje się zachowają, to będzie tam jeszcze 10000 zmarłych). Polecam popatrzeć, porównać i myśleć samemu, a nie ulegać jakimś panicznym zaklęciom ludzi, dla których im gorzej w Polsce, tym lepiej.
- 28 11
-
2020-04-27 17:33
tiry chłodnie ..
nie trzeba wywozić
można ułożyć w stosik i podpalić
jak trawę na wiosnę
Takich chorych trzeba izolować .
Zgadzam się w 100 procentach
aż milo się czyta- 1 4
-
2020-04-27 20:34
społeczeństwo jest zbyt głupie by to zrozumieć
i spojrzeć z wyższej perspektywy
- 4 3
-
2020-04-27 10:06
Brawo. To jest kluczowe pytanie.
A wykryją w końcu w każdym
- 12 1
-
2020-04-27 10:33
W domu.
Jak kiedys ;)- 7 8
-
2020-04-27 11:05
W domu .Nareszcie te rozżalone przyszłe mamusie będą miały porody rodzinne.Cała rodzinka wtedy może stać nad wrzeszczącą kobietą i ściskać kciuki.A gorzała chłodzić się w lodówce
- 13 39
-
2020-04-27 11:14
Maseczki
A może jest to konsekwencją obowiązującego długi czas zakazu noszenia maseczek przez personel?
- 13 10
-
2020-04-27 11:40
W domu
- 5 1
-
2020-04-27 11:50
U Drelicha , tzw. Wojewody
- 7 4
-
2020-04-27 13:03
Podobno w kościerzynie
- 6 0
-
2020-04-27 20:53
Szpital w Koscierzynie ma porodowke dla.osob dodatnich
- 6 0
-
2020-04-28 00:01
W domu
- 1 0
-
2020-04-29 13:17
Akuszerka przyjedzie w przyłbicy
do domu ciężarnej
- 0 0
-
2020-04-27 09:36
(16)
To jest po prostu hit.... Niech w jeszcze większej ilości szpitali pracują i roznoszą re wirusy pi wszystkich oddziałach w Trójmieście.
- 90 155
-
2020-04-27 09:43
(7)
Jest zakaz pracy w dwóch róznych placówkach, więc jak już sie wypowiadać to polecam najpierw byc odpowiednio zorientowanym w temacie.
- 45 9
-
2020-04-27 11:04
Nie wprowadzili tego jeszcze. (5)
Pracują w kilku miejscach na kartce np.dla chorych na koroniwirusa i w szpitalu
- 11 18
-
2020-04-27 12:15
(4)
uck jako pierwsze wprowadziło zakaz pracowania w dwóch placówkach
- 19 1
-
2020-04-27 17:56
(2)
Dokładnie, moja koleżanka z uck juz ponad 2 tyg temu musiała taką deklarację złożyć i wybrać czy pracuje tylko w uck czy gdzie indziej. Wybrala uck. W drugim miejscu musiala sie zwolnić.
- 7 0
-
2020-04-27 21:49
(1)
Od 6 kwietnia UCK wprowadziło nakaz pracy tylko tam, wìec te wasze i**otyczne wpisy są nie na miejscu. Położne od tego czasu nie pracowały gdzie indziej, bo miały zakaz. Zaraziły się pewnie pracując w UCK właśnie
- 10 3
-
2020-04-29 00:59
Niezmienia to faktu, ze bardzo wielu pracowników służby zdrowia zaraża się od siebie. Przykłady są nawet w Gdańsku.
- 4 0
-
2020-04-29 07:41
Ale nie jest przestrzegany.
- 2 1
-
2020-04-29 07:40
Zakaz? Zatem, jest łamany.
- 2 1
-
2020-04-27 09:57
(1)
Dopłać im do pensji, będą pracować w jednym miejscu.
Kolejny który światełka dla służby zdrowia włącza, ale generalnie za pracę to niech miskę ryżu dostają.- 60 8
-
2020-04-28 11:53
I ręce jemu spuchły od klaskania na balkonie
- 5 1
-
2020-04-27 15:17
Pacjenci
Niestety to pacjenci przynoszą wirusa do szpitali, a niedobory personelu są tak ogromne, że gdyby każdy medyk pracował w jednej placówce to byś się dostał do lekarza w przyszłym półwieczu.
- 29 3
-
2020-04-27 18:49
Nie narzekaj
Na lekarza swego, bo niedługo możesz nie mieć żadnego, lolusiu.
- 14 6
-
2020-04-27 22:00
A skąd wiadomo że to położna była chora pierwsza?
Czytałam inny artykuł w którym podana była informacja że nosicielem była pacjentka.
- 13 2
-
2020-04-28 18:31
Zakaz
W UCK jest zakaz pracy w konkurencji- nadawca posiada niesprawdzone info. Proszę głupot nie pisać.!
- 3 2
-
2020-04-28 18:49
Niestety to ....
Prawda.
Praca na 3 etaty i jej skutek .
To dotyczy tez DPS i Hospicjow .- 7 3
-
2020-04-29 09:03
Z pisu jesteś?
A może to ty krzyczales kiedy protestowali pracownicy służby zdrowia?
Moze to ty krytykowałeś Owsiaka kiedy zbierał w styczniową niedzielę na sprzęt do.szpitali?
Nie wszyscy mają nagrody po 67tysiecy złotych, albo 47 000 zł pensji miesięcznie w NBP
Pracują bo chcą godnie rzyć!- 6 0
-
2020-04-27 09:37
O kurcze, nie jest dobrze (1)
- 68 3
-
2020-04-27 11:38
Nigdy nie było dobrze
Teraz jest dramat.
- 7 3
-
2020-04-27 09:42
(3)
Masakra. Niedługo wszystkie szpitale wstrzymają przyjęcia. Teraz poważniejsza choroba lub uraz to pewna śmierć, bo nikt ci nie pomoże.
- 131 13
-
2020-04-27 21:21
i tak nie chcą przyjeżdżać
- 1 0
-
2020-04-28 23:11
jest podziemie fryzjerskie
to pewnie i lekarskie też
- 2 0
-
2020-04-29 11:50
Ciekawe kiedy wreszcie zaczną traktować
każdego pacjenta i współpracownika jak potencjalnie zarażonego?
- 0 0
-
2020-04-27 09:44
(11)
pielegniarka neonatologii a pewnie jeszcze brała godzinki w dpsie znajac zyciekolejna ktora liczyła ze sie nie zarazi.... durnota tych ludzi pogłebia ta epidemie.
- 80 260
-
2020-04-27 09:50
(1)
W artykule jest napisane położna. Położna nie może pracować w DPS. Durnotą to jest wypowiadać się na tematy o których nie ma się zielonego pojęcia. Po za tym pracując w UCK już dawno jest zakaz świadczenia pracy w innym podmiocie.
- 91 11
-
2020-04-27 10:16
a lekarze i tak swoje
oby pocztówki się zgadzały
- 14 41
-
2020-04-27 11:21
Doplacisz im ze swojej pensji? Za pracę, w której chwili obecnej de facto narażają swoje życie?
Nie? To zamilknij.- 50 7
-
2020-04-27 11:38
Pomijając to, że położna nie może pracować w DPSie i że nie umiesz czytać, to gdyby pielęgniarki i lekarze nie brali "godzinek" w DPSach, to w DPSach nie miałby kto pracować. Na pracę na pełen etat tylko w DPS chętnych brak.
- 52 3
-
2020-04-27 12:12
bardzo przykre takie komentarze...ach
- 20 1
-
2020-04-27 12:16
łatwo oceniać a co jesli nie ma kto pracować w takim dps? Maja zostac bez pomocy? Przemysl zanim cos napiszesz.
- 19 0
-
2020-04-27 12:25
W uck głąbie juz dawno jest zakaz pracy w dwoch miejscach.
- 20 2
-
2020-04-28 13:28
Kovid (2)
Pielegniarki pracuja tylko w jednym szpitalu jest zakaz w kilku
- 4 1
-
2020-04-29 07:43
Nieprawda! (1)
- 0 5
-
2020-04-29 12:50
Prawda! (teraz ty).
- 0 0
-
2020-04-29 08:15
W UCK był odgórny zakaz pracy w innych zakładach więc nie jest prawdą to co piszesz...
- 2 0
-
2020-04-27 09:46
Mogliby się dowiedzieć jak teraz ich praca tam wyglada.. tam są małe dzieci...
- 17 29
-
2020-04-27 09:55
(4)
szkoda ze na klinicznej nie można zrobić rezerwowego miejsca - przecież jeszcze w zeszłym roku porody tam były
- 35 33
-
2020-04-27 10:18
(1)
Kliniczna została przecież sprzedana
- 24 0
-
2020-04-29 05:32
PO ?
I wszystko sprzedane
- 0 2
-
2020-04-27 14:05
Już od roku nie ma porodów na klinicznej, powiem więcej, ponad roku.
Czasem się zastanawiam, czy ludzie myślą. Kliniczna to pustostan, jakie miejsce rezerwowe? Przecież obsada i tak by była z UCK.
- 19 1
-
2020-04-29 13:55
dom opieki tam miał powstać
Gdański Uniwersytet Medyczny sprzedał ten teren firmie Medi-system,chyba w 2018 r. Miał tam powstać Dom Opieki i Klinika Rehabilitacyjna.
- 0 0
-
2020-04-27 09:56
Wyrazy wsparcia i życzenia zdrowia dla położnych, pacjentek i dzieci. Wspierajmy się, bądźmy życzliwi. To bardzo trudna sytuacja, dla wszystkich.
- 196 11
-
2020-04-27 09:59
A tak niedawno się chwalili, że nie ma u nich koronawirusa.
- 31 24
-
2020-04-27 10:04
Skad sie zarazily (12)
Niech napisza skad sie zarazily. Taka informacja powinna byc jawna.
- 101 58
-
2020-04-27 10:05
wirus nie mówi "cześć jestem z Żukowa od babci Jadzi"
- 100 9
-
2020-04-27 10:28
(2)
Słabo sie robi od czytania tych rozczeniowych komentarzy.
Nic Ci ta wiedza nie da.- 42 9
-
2020-04-27 11:11
tylko daj daj daj
a jak trzeba nie pracowac na jednym etacie to krzywa mina
- 9 17
-
2020-04-29 09:08
Czy chodziło Ci o "roszczeniowych"?
- 1 0
-
2020-04-27 14:07
Nie, nie powinna. Mogła zarażać pacjentak bezobjawowa. (1)
Personel medyczny jest na pierwszej linii frontu, najczęściej zaraża się od pacjentów.
- 38 5
-
2020-04-27 15:57
chyba pacjenci od tej pierwszy linii frontu
- 9 18
-
2020-04-27 15:26
Może od wcześniejszych pacjentek?
- 12 0
-
2020-04-27 16:49
od pacjentek covid dodatnich....
- 15 2
-
2020-04-27 17:09
a skąd mają wiedzieć!
od tej jednej pacjentki
- 6 1
-
2020-04-27 21:22
A kto to wie?
Pewnie same tego nie wiedzą... Przecież zdarzają się ludzie -nosiciele bezobjawowi!
- 13 0
-
2020-04-28 18:17
Policja wylegitymowała wirusa
ale okazało się, że nie ma miejsca zameldowania więc nie wiadomo skąd.
- 16 0
-
2020-04-28 18:24
Może od Ciebie w sklepie? Może chorujesz bezobjawowo i zarażasz!
- 18 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.