- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Kobiety, które "wzięły ślub" z Jezusem. W diecezji gdańskiej jest ich 29
Wzięły ślub, noszą na palcu obrączkę, a ich mężem jest Jezus Chrystus. W Polsce rośnie liczba tzw. dziewic konsekrowanych, czyli kobiet, które składają śluby czystości przed biskupem i symbolicznie poślubiają Jezusa. Szacuje się, że w kraju żyje ponad 360 takich osób. W samej diecezji gdańskiej jest ich aż 29, a ostatnie "zaślubiny" odbyły się w październiku tego roku.
- Stan dziewic w Kościele katolickim jest formą życia konsekrowanego, czyli poświęconego Bogu. Kobiety odczytują to powołanie jako dar Boga poprzez osobiste rozeznanie w kierownictwie duchowym. Wyrażają jednocześnie zamiar gruntowniejszego naśladowania Chrystusa - tłumaczy ks. Maciej Kwiecień, rzecznik Archidiecezji Gdańskiej.
Duchowny wyjaśnia, że włączenie do stanu dziewic, poprzedzone odpowiednią formacją, dokonuje się poprzez specjalny obrzęd liturgiczny pod przewodnictwem biskupa diecezjalnego.
To właśnie w tym obrzędzie następuje mistyczne zaślubienie Chrystusowi i potwierdzenie służby Kościołowi.
Ostatni "ślub z Jezusem" w październiku 2021 r.
- Dziewice po złożeniu ślubu czystości otrzymują obrączkę i brewiarz, czyli księgę codziennej modlitwy Kościoła. Nie zmienia się ich status zawodowy, wykonują swoją pracę, będąc znakiem szczególnej wierności Chrystusowi - mówi ks. Kwiecień.
I dodaje: - Duża liczba dziewic konsekrowanych w archidiecezji gdańskiej jest owocem modlitwy w intencji powołań i pracy formacyjnej w środowisku kobiet, którą prowadzą także dziewice.
W październiku tego roku do stanu dziewic zostały włączone kolejne dwie kobiety. Obecnie łączna liczba dziewic konsekrowanych w archidiecezji to 29.
Mniej ślubów, chrztów i dzieci na religii
Kim są dziewice konsekrowane?
Wyjaśnia to paragraf 1 kanonu 604 Kodeksu prawa kanonicznego:
Par. 1. Do wspomnianych form życia konsekrowanego dochodzi stan dziewic, które - wyrażając święty zamiar gruntowniejszego naśladowania Chrystusa - są Bogu poświęcone przez biskupa diecezjalnego według zatwierdzonego obrzędu liturgicznego, zostają zaślubione mistycznie Chrystusowi, Synowi Bożemu, i przeznaczone na służbę Kościołowi.
Kto może zostać dziewicą konsekrowaną?
Na stronie poświęconej dziewicom konsekrowanym znaleźć można także informacje o idealnej kandydatce na dziewicę konsekrowaną. W wytycznych czytamy:
- Do konsekracji można dopuszczać dziewice żyjące w świecie,
- które nigdy nie zawierały małżeństwa ani nie żyły publicznie, czyli jawnie, w stanie przeciwnym czystości, według ogólnej opinii przez swój wiek, roztropność i obyczaje dają rękojmię, że wytrwają w życiu czystym oraz poświęconym służbie Kościołowi i bliźnim
- i zostały dopuszczone do konsekracji przez biskupa diecezjalnego.
Dalej w instrukcji przeczytać można, że kandydatka pragnąca przyjąć konsekrację zwraca się bezpośrednio do biskupa diecezjalnego, przedstawiając prośbę o rozeznanie i konsekrację oraz opinię księdza proboszcza, życiorys i świadectwo chrztu.
Szacuje się, że w kraju żyje ponad 360 dziewic konsekrowanych.
Opinie (816)
-
2021-12-14 08:59
Opinia wyróżniona
(52)
Co kto lubi. Jeśli dla tych osób to jest ok i dobrowolnie w pełni świadomie poddają się tej praktyce, to nic nam do tego. Jednakże patrząc na ten proceder z boku, czuje smutek, że indoktrynacja jest tak mocno zakorzeniona, że ktoś wyzbywa się seksualnej części siebie, by sprostać zewnętrznym wymaganiom.
- 373 92
-
2021-12-15 16:59
Spoiler: każdy musi ograniczać seksualną część siebie.
A przynajmniej ci, którzy żyją w cywilizacji. Tak samo z innymi potrzebami cielesnymi, np. w większości miejsc nie można się tak po prostu wypróżnić. Do tego samiec w czasach gdy ludzie żyli w dżungli, jeśli dożył 25 lat to miał samic ile chciał (ile każdy samiec by chciał), ponieważ historycznie tylko 20% mężczyzn przekazało swoje geny (i 80%
A przynajmniej ci, którzy żyją w cywilizacji. Tak samo z innymi potrzebami cielesnymi, np. w większości miejsc nie można się tak po prostu wypróżnić. Do tego samiec w czasach gdy ludzie żyli w dżungli, jeśli dożył 25 lat to miał samic ile chciał (ile każdy samiec by chciał), ponieważ historycznie tylko 20% mężczyzn przekazało swoje geny (i 80% kobiet). Wraz z nastaniem cywilizacji, rewolucją agrarną, ludzkość odkryła coś takiego jak "wymuszona monogamia" (i jest to powszechne, stało się niezależnie w każdej cywilizacji). Więc niestety trzeba się ograniczać. Albo stety, człowiek bez ograniczeń zmienia się w miękką kluchę.
- 0 1
-
2021-12-14 22:18
Ta to stare jest, to już coś było że Maryśka też była niepokalana a potem Józek musiał wychowywać.
- 3 0
-
2021-12-14 12:56
(1)
dobrze ze się uzewnetrzniłeś, naprawdę czekaliśmy wszyscy na twoją opinię!!!!!
- 1 3
-
2021-12-14 13:51
Och, dzięki - moja opinia w przeciwieństwie do twojej coś wnosi do dyskusji.
- 1 2
-
2021-12-14 10:26
Uwolnić Chrystusa! (2)
Wolność nie może godzić w drugiego człowieka. Stąd wolnością jest związek czy okazjonalny seks osób dorosłych niezależnie od płci, ale już związek z osobą nie mająca pełni praw decyzyjnych jest przestępstwem. Dlatego uważam że należy tu chronić Jezusa Chrystusa, tak jak chronimy dzieci przed pedofilami. Czy Jezus zgodził się dobrowolnie na te wszystkie śluby? Czy jednak ktoś za niego zdecydował. I jak to wygląda w świetle polskiego prawa? Od kiedy są u nas związki poligamiczne?
- 18 7
-
2021-12-14 11:39
to proste (1)
w cywilizowanych krajach - moja REligia mi tego zabrania
w Polsce - moja REligia tobie tego zabrania- 21 3
-
2021-12-15 17:07
Niby proste
Ale jednak wszystko pokręciłeś...
- 0 2
-
2021-12-14 10:06
Już czekam na język miłości i tolerancję lewactwa, start (3)
- 8 16
-
2021-12-14 10:41
(2)
Zamiast czekać na lewactwo, pokaz swój język miłości
- 17 9
-
2021-12-14 10:47
Pokazywałem jak byłem mały (1)
Ale napletek mam wciąż
- 7 7
-
2021-12-14 11:58
nie poszedles w slady jezusa, schizmatyk?
- 9 4
-
2021-12-14 09:46
Zewnętrznym wymaganiom? (3)
Kto od nich wymaga takiego aktu?
- 18 8
-
2021-12-14 11:35
(2)
Na pierwszy rzut oka nikt. Jeśli jednak zagłębić się w temat, to nie jest to takie oczywiste.
- 8 5
-
2021-12-14 21:35
(1)
Wow, ale powiało tajemnicą. Niedomówienie to taka głupia forma manipulacji. Oczywoscie, że nikt tego od nich nie wymagał. Tak, niektórzy wierzą tak głęboko, że dla nich to nie problem, by podjąć śluby czystości. Dla większości jest to neizeozumiale, stąd takie trywialne i głupie próby zmanipulowania, że niby ktoś do tego je zmusza.
- 4 5
-
2021-12-14 23:54
Samo mówienie o sferze seksualnej jako czystej bądź brudnej jest totalnym nieporozumieniem i nie ma pokrycia w nauce.
- 11 1
-
2021-12-14 09:48
A może ktoś po prostu nie znalazł 2 połówki i nie szuka dalej? (5)
Seks to nie jest potrzeba fizjologiczna. Wystarczy poczekać aż on lub ona wyjedzie za pracą i okaże się że tam kogoś sobie przygruchano. Wtedy nie ma tłumaczenia, że były potrzeby i było daleko, tylko jest rozwód.
- 9 14
-
2021-12-14 10:40
(3)
Nie trzeba mieć drugiej połówki, by być osobą seksualną. Masturbacja to super sprawa, wiesz?
- 9 7
-
2021-12-14 12:32
(2)
masturbacja to lizanie lizaka przez papierek, z braku laku jest dobra ale tylko żeby się uspokoić
- 4 10
-
2021-12-14 13:39
Mało wiesz o życiu. Czochranie bobra jest super! (1)
Daje gwarancję satysfakcjji w odróżnieniu od spotkania jakigoś mikrusaa, miękiej kichy albo krótkodystansowca.
- 14 8
-
2021-12-14 15:38
więc szukaj takich co jócha mają jak zwierz, przecież nikt ci nie broni
chyba że z powodów ideologicznych wolisz lizanie papierka
- 3 7
-
2021-12-14 10:33
Połówka zawsze jest w lodówce
- 20 4
-
2021-12-14 09:26
(3)
Każda kobieta musi dawać na prawo i lewo, bo inaczej postrzegasz ją jako zindoktrynowaną i gorszą, bo pozbawią "seksualnej części siebie"? I kto tu jest zindoktrynowany!
- 26 40
-
2021-12-14 10:39
Między dawaniem na prawo i lewo, a życiem w czystości jest cała masa możliwości.
- 37 2
-
2021-12-14 10:13
Scyzorykiem chrzczony
- 8 10
-
2021-12-14 09:39
Bigamia coś ci mówi?
Myślałem że takie rzeczy tylko u muzułmanów, a tu popacz, w samym Gdańsku Jezus ma 29 żon o_0
- 38 18
-
2021-12-14 09:15
lewacy pozwólcie nam żyć tak jak chcemy!!! (7)
- 25 35
-
2021-12-14 10:12
Pakujcie sobie w usta co chcecie lewaki, nas w to nie mieszajcie (1)
- 13 21
-
2021-12-14 10:32
A później leczcie się na afty...
- 8 9
-
2021-12-14 09:31
A żyjcie sobie, ktoś wam broni? (4)
Ale odczepcie się wreszcie od tych którzy w wasze bajki nie wierzą.
I swoje fanaberie religijne finansujcie sami, a nie z budżetu państwa.- 58 22
-
2021-12-14 21:33
(3)
To proszę zwrócić KK cały zagrabiony przez Państwo majątek. Kościół katolicki był, przed zagrabieniem majątku przez PRL, samowystarczalny i jednocześnie był największym pracodawca w Polsce.
- 4 20
-
2023-12-14 08:23
Komisja Majątkowa
Nie wiesz o komisji majątkowej to do szkoły
- 0 0
-
2021-12-15 15:21
KK
Jedna wielka sekta cwaniaków. Zyjąca na koszt naiwnego Państwa.
- 5 0
-
2021-12-15 15:17
Jeszcze mało
Konkordat 10 mld zł rocznie, fundusz kościelny co roku parę dziesiątek mln zł wiećej -nie ma końca, kapelani w każdej instytucji, złodziejska Komisja Majątkowa/a zkąd kościół ma ta ziemie/ ,lekcje religii na koszt państwa katecheci też itd .Studnia bez dna jak długo jeszcze, a podatków zero!!!!!!Czemuś biedny boś głupi
- 4 0
-
2021-12-14 09:09
zastanawia mnie jak wygląda noc poślubna po takim ślubie (18)
już oczepiny muszą być dziwne
- 44 31
-
2021-12-15 14:44
post i biczowanko :)
- 3 0
-
2021-12-14 12:21
z krzyzem pod kołdrą
a potem interwencja chirurgiczno-ginekolo., i brak miejsca w szpitalach dla faktycznie potrzebujących kobiet
- 12 14
-
2021-12-14 09:15
co cię to obchodzi? (15)
tylko lewactwo zagląda pod kołdrę
- 40 64
-
2021-12-14 09:50
Seksualna część siebie i indoktrynacja (8)
Patrząc na świat czuję smutek, że indoktrynacja w ludziach jest tak mocno zakorzeniona, że nie rozumieją i nie doceniają piękna życia w czystości. Jest wiele bodźców które sprawiają nam przyjemność co nie znaczy, że dają nam szczęście, żeby nie powiedzieć, że często są źródłem nieszczęść.
Dla człowieka prawdziwie wolnego ważniejsza jest miłość którego pięknym owocem może być seksualność, ale nigdy odwrotnie.- 30 26
-
2021-12-14 13:48
Czymże jest czystość?
- 3 3
-
2021-12-14 10:18
(3)
człowiek jest zwierzęciem - kultura kazała nam wyrzec się masy naturalnych odruchów, dlaczego robić coś złego z seksu, który lączy ludzi...
- 27 10
-
2021-12-15 08:22
właśnie dlatego jesteśmy ludźmi, od zwierząt odróżnia nas etyka, filozofia a nie tylko czynności fizjologiczne
- 2 6
-
2021-12-14 11:11
Ale nie w ten otwór (1)
- 4 13
-
2021-12-14 11:49
Z pretensjami idź do księdza dobrodzieja.
- 9 6
-
2021-12-14 10:06
Nie szukaj w Gdańsku ludzi czystego serca. (2)
To nie ta grupa docelowa. Tutaj, 80% to myślący inaczej... postępowo...
- 28 22
-
2021-12-14 10:12
Czyli wg najprymitywniejszych potrzeb lewactwo stawia na kopulacje (1)
- 19 17
-
2021-12-14 11:53
jak to pis
- 12 8
-
2021-12-14 09:37
Hahahahaha.. więc mówisz, że PiS i cały Kler to lewactwo? (5)
- 61 20
-
2021-12-14 10:25
No
A nie?
- 1 1
-
2021-12-14 10:03
Poznasz głupiego po śmiechu jego
- 10 3
-
2021-12-14 09:40
(2)
ten cały PiS to lewactwo jak się patrzy. czy z prawa, czy z lewa, czy nawet od dołu jak się spojrzy, to widać gołym okiem. pokuś się zerknąć następnym razem.
- 22 10
-
2021-12-14 10:15
Do lewactwa (1)
W tamten otwór nie ma pewności że zajdziesz
- 5 5
-
2021-12-14 11:35
tępyś czy tylko katoDWUlicki?
- 8 10
-
2021-12-14 08:18
Opinia wyróżniona
(30)
Zawsze w społeczeństwie była grupa osób niezainteresowanych seksem. Kiedyś kobiety dzięki takiemu ślubowi miały święty spokój i nikt im nie truł o konieczności zamążpójścia i rodzenia dzieci. Taki myk. Widać niektórym i w dzisiejszych to czasach potrzebne.
- 298 40
-
2021-12-14 19:54
Przeczytaj jeszcze raz
swój komentarz i powiedz co jest nie tak. Do skutku. Mam nadzieje ze pomogłem xD
- 0 0
-
2021-12-14 10:08
zaaorani przez szechtera i lempart nie dadzą nam żyć jak chcemy (2)
- 10 10
-
2021-12-14 11:15
Podoba mi się wyznanie miłości Szechtera do tej ruskiej Matrioszki (1)
- 7 4
-
2021-12-14 15:47
do obu matrioszek. Przecież to Kiszczaka nazwał człowiekiem honoru i to w dniu procesu tego drugiego o zbrodnię morderstwa ofiar stanu wojennego. Potem jeszcze w GW napisał że Kiszczak odkupił swoją winę nie 100 a 100 tysięcy razy.
- 6 3
-
2021-12-14 10:09
Dajcie lewakom kakalkiem się ekscytować, będzie ich mniej (1)
- 5 8
-
2021-12-14 17:03
poczytaj sobie jaki proc kleru ekscytuje sie tym o czym piszesz
- 5 2
-
2021-12-14 09:55
Później zostaje już tylko gromnica. (1)
Bardzo się mylisz i mało wiesz.KK mają swoje żłobki,przedszkola ale też i szkoły.I wcale te dzieci sióstr Jezusa nie przyszły na świat jak Jezus poprzez św.poczęcie tu niestety ale chłop zamoczył i to w czarnym habicie.Twierdząc że to ,,rozgrzesznik".
- 8 10
-
2021-12-14 10:36
Rozgrzesznik xD
Czy to to samo co grzechomierz? :))
- 5 3
-
2021-12-14 09:40
niech każdy żyje tak jak chce. (2)
lewacy dajcie ludziom żyć!!!
- 14 14
-
2021-12-14 16:56
nie skamlaj obludnie prawaku i nie narzucaj innym jak zyc maja
- 9 3
-
2021-12-14 11:06
Niech kościół da innym żyć. Niech przestanie wtracac sie w każdą dziedzinę życia
- 19 8
-
2021-12-14 09:12
(18)
Można nie zakladać rodziny i nie mieć dzieci bez konieczności zasłaniania się taką wymówką/usprawiedliwieniem. Kościół twierdzi że rolą i powinnością kobiety jest rodzić dzieci, jednocześnie jest patronatem "dziewic" , jak dla mnie kolejny przykład na hipokryzję tej instytucji
- 43 20
-
2021-12-15 23:08
Ale wtedy cała rodzinka siedzi na kobicie okrakiem przy każdym rodzinnym spotkaniu:
"a czy masz już narzeczonego", "a kiedy ślub", "a kiedy dzieci"?
A stan konsekrowany zamyka buzie, szczególnie starym dewotkom.- 1 0
-
2021-12-14 09:48
(16)
no bo rodzenie jest rolą kobiet a nie mężczyzn. Oczywiście mogą się tej roli wyzbyć, niemniej im chodzi tylko o to że bóg tak je stworzył i inaczej się nie da, a nie że muszą.
- 12 7
-
2021-12-14 10:34
(1)
Seks bez prokreacji jest wręcz piętnowany, tak samo jak praca zawodowa kobiet. Tylko opieka nad ogniskiem domowym i rodzenie dzieci
- 11 8
-
2021-12-14 12:03
jak u hitlera
- 6 4
-
2021-12-14 10:00
(13)
Muszą. Wg tego co Kościół naucza to muszą. Seks bez prokreacji jest negatywnie postrzegany. Posłuchaj księży. Posłuchaj nauk przedmałżeńskich. Antykoncepcja i aborcja zakazana.
- 15 13
-
2021-12-14 21:39
Ale głupoty piszesz. Kacapoły. Banialuki.
- 0 2
-
2021-12-14 20:51
No księży w kwestii ich seksu bez prokreacji dawno chcieliśmy posłuchać, ale milczą, dzieci krzywdzą.
- 4 1
-
2021-12-14 15:40
no to właśnie nie muszą, gdyby musiały to kościół kazał by im spółkować, poza tym nie każdy stosunek kończy się ciążą. Sam jestem ateistą, ale kiedyś nim nie byłem i dobrze znam stanowisko kościoła w tych sprawach
- 0 0
-
2021-12-14 11:15
No więc nie uprawiają seksu, (4)
więc nie muszą mieć dzieci. Coś nie halo?
Poczytać cokolwiek, co w naukach Kościoła jest, to już nie łaska, tylko własne mokre sny na ich temat... .- 4 11
-
2021-12-14 11:37
nauka sutankowa jedno - a łapsko gmera pod komżykiem
- 11 4
-
2021-12-14 11:34
(2)
Poczytaj Biblie. Poczytaj Stary Testament. Baardzo ciekawe rzeczy w Starym Testamencie znajdziesz.
- 6 3
-
2021-12-15 09:41
znalazłem - olbrzymy żyły 750 lat albo i wiecej, Enoch pradziad Noego zwiedzał inne planety razem z kosmitami , dzieki temu kosmici poinformowali Noego o potopie...
- 1 0
-
2021-12-14 21:41
Jasne, że znajdę. Historia człowieka i jego drogi do Boga. Czasy się zmieniły, nie musimy już mordować całych narodów, żeby był spokój. Przykazanie Miłości pojawiło się w Nowym Testamencie, teog się trzymajmy.
- 1 2
-
2021-12-14 10:09
Tylko środek lewaków zadowala (4)
- 5 12
-
2021-12-14 11:05
(3)
A co ty wiesz co kogo zadowala , kto to w ogóle jest "lewacy", o kim jak Jezus mówił?
- 11 3
-
2021-12-14 15:44
(1)
lewacy to osoby o poglądach lewicowych. Można mieć poglądy lewicowe, czyli socjalistyczno etatystyczne na gospodarkę, oraz lewicowe - światopoglądowo społeczne. Jezus o nikim tak nie mówił bo wtedy jeszcze tego nie rozgraniczano
- 2 5
-
2021-12-15 11:33
Lewica a lewactwo to dwie różne rzeczy. Doucz się nieco, zanim kolejny raz błyśniesz intelektem.
- 1 0
-
2021-12-14 11:14
Lewak to nowy człowiek Marksa
- 6 7
-
2021-12-14 07:25
Opinia wyróżniona
Nikogo nie krzywdzą, a chcecie je spalić na stosie (140)
"Młodzi, wykształceni z dużych miast".
Ci, od serduszek Owsiaka i wylewającej się tolerancji.
Żyjcie i pozwólcie żyć.- 356 301
-
2021-12-15 08:12
Ja tam mam to w d., ale to jawne wystapienie przeciw tzw. naukom Jezusa.
- 0 0
-
2021-12-15 06:05
Co ma do tego Owsiak i ratowanie ciezko chorych dzieci???
- 1 1
-
2021-12-14 20:33
ty pisowski trolu
- 5 4
-
2021-12-14 18:12
Nie ma miejsca na tolerancję, dopóki sekta KK będzie będzie wciskać się w każdą dziedzinę życia. ONI dadzą NAM spokój, MY się od NICH odczepimy!!!
- 8 3
-
2021-12-14 12:27
No nie wiem, czy nie krzywdza innych, skoro "prowadza prace formacyjna w srodowisku kobiet".
- 7 0
-
2021-12-14 11:32
Daj przykład jednego człowieka spalonego na stosie przez "lewakow" (9)
To twój kościół ma w tym wielowiekowa praktykę.
- 16 11
-
2021-12-14 20:12
Wszyscy czerwoni dyktatorzy lewaccy jak Hitler, Stalin Polpot Lumumba (1)
- 5 3
-
2021-12-14 21:24
i kaczor ,wszyscy mali
- 3 3
-
2021-12-14 15:56
zbrodnicza komunistyczna ideologia Marxa odpowiada za śmierć około 90-100 milionów ofiar (5)
w różnych krajach, od Chin, przez ZSRR, Wietnam, Kambodżę itp. Ale masz rację to nie były stosy
- 10 12
-
2021-12-14 17:51
Weź nie pie..l
ZSRR, Chiny czy Kambodża to kraje komunistyczne ale tez totalitarne i autokratywne. Mało w niej prawdziwej lewicy. Dzięki niej masz związki zawodowe, równouprawnienie i emancypację kobiet. Więc nie manipuluj.
- 7 3
-
2021-12-14 17:49
Ale co to ma wspólnego z ludźmi w Polsce których ty nazywasz lewakami? (3)
Coś ci się pomerdalo.
- 10 3
-
2021-12-15 00:51
to tobie się pomerdały komentarze
ja się odnoszę do stwierdzenia "Daj przykład jednego człowieka spalonego na stosie przez lewaków". Tak się składa że lewackie poglądy są odpowiedzialne za największą ilość ofiar głupiej ideologii w historii ludzkości. Natomiast ty odnosisz się do wypowiedzi kogoś zupełnie innego.
- 0 2
-
2021-12-14 20:13
Jesteście ich następcami (1)
- 4 5
-
2021-12-14 21:24
poraz na twoje leki
- 2 3
-
2021-12-14 12:20
w punkt
- 10 4
-
2021-12-14 10:42
(1)
Oni to robią wyłącznie w walce o tolerancję, wolność i swobodę wyznania. Pamiętaj, jeśli zaczną w ciebie rzucać kamieniami albo chcą ci czegoś z mocy prawa zabronić, robią to tylko w imię obrony twojej wolności. To jest lewacka retoryka, tego nie pojmiesz.
- 12 10
-
2021-12-14 12:44
popraw bo masz pomylke w tekscie, w miejscu gdzie masz "lewacka" powinno byc "koscielna"
dziekuje- 8 2
-
2021-12-14 10:44
Kaszanka - marna teza (10)
Ja jestem lewaczką od serduszek jak to pejoratywnie nazwałeś, ale nie chcę nikogo palić na stosie. To jest domeną drugiej strony
- 13 13
-
2021-12-14 11:39
dziki broniłaś, płakałaś po św pawełku i wraz z lempart chciałaś zabijać nienarodzone dzieci? (8)
- 5 15
-
2021-12-14 12:45
nie, a co?
- 1 4
-
2021-12-14 12:20
A moze założysz fundację która będzie przyjmować cierpiące bez mózgu potworki , pseudo obrońco życia , (6)
nie rób sobie dobrze ,bo o brudne portki dzieci zabijasz
- 11 7
-
2021-12-14 20:10
Oni są wszyscy w nowej Lewicy (1)
- 3 3
-
2021-12-14 21:23
mają mózg ,a nie są z żadnej lewicy
- 0 2
-
2021-12-14 12:37
ktoś bez mózgu z zasady nie może odczuwać cierpienia (3)
bo czym miałby to zrobić?
- 3 7
-
2021-12-14 15:27
(2)
Ktoś kto je nosi 9 mc w brzuchu
- 8 2
-
2021-12-14 17:32
(1)
tu się zgodzę, ale mowa była o potworkach bez mózgu i to do tamtego komentarza się odniosłem
- 2 5
-
2021-12-15 11:50
Jest też wiele innych "potworków" z mózgami - i ich cierpienie jest po prostu przerażające. Tylko ktoś oczadziały od kadzidła i całkowicie pozbawiony empatii może optować za obowiązkiem rodzenia takich dzieci.
- 2 0
-
2021-12-14 10:47
Słuszne spostrzeżenie
Oni mają w tym długą praktykę.
- 11 10
-
2021-12-14 10:26
Ale bym taka dziewice...mmmm (2)
Szkoda że już ruszona przez księdza przed ślubem z Jezusem
- 7 17
-
2021-12-14 11:21
Gdyby twój ojciec dalej był z kolegą...
- 3 4
-
2021-12-14 10:44
Ty masz kolegę
- 5 3
-
2021-12-14 09:30
owsiak.. (20)
robi coś pożytecznego, a koścół omamia ludzi i stąd mamy takie opinie jak twoja.
- 20 18
-
2021-12-14 11:08
Caritas (13)
pomógł większej ilości ludzi, niż Owsiak i Orkiestra. Nie chodzi o licytowanie się, kto więcej, bo dobrze, że Orkiestra pomaga, ale twierdzić, że pomaga Orkiestra, a Kościół nie, może tylko skończony the **ll.
- 8 16
-
2021-12-14 14:23
(3)
hahahhahahahahahah bajki i bajeczki - gdzie są rozliczenia akcji Caritas ? wiesz gdzie ?? nigdzie bo 40% idzie z każdej zbiórki na działalność , remont dworku i posiadlości zgłodzia za kasę Caritasu , wiesz pracowała tam koleżanka , jak zauważyła machlojki finansowe to chciala to zglosic to zagrozili jej zniesłaieniem i wilczym biletem ...
hahahhahahahahahah bajki i bajeczki - gdzie są rozliczenia akcji Caritas ? wiesz gdzie ?? nigdzie bo 40% idzie z każdej zbiórki na działalność , remont dworku i posiadlości zgłodzia za kasę Caritasu , wiesz pracowała tam koleżanka , jak zauważyła machlojki finansowe to chciala to zglosic to zagrozili jej zniesłaieniem i wilczym biletem ... dzieciom pod opieką ...pracownicy kupoiwali bilety miesięczne w tym także i my bo caritas płacił za pasze dla Danieli , guano wiesz -sorki tyle ile masz wiedzieć by ładnie wyglądało a nie pokazywało jak jest na prawdę
- 14 4
-
2021-12-15 00:45
(2)
to ty guzik wiesz gimbusowy onanisto, takie organizacje się prześwietla. Te które na to pozwolą. Tak się składa że Caritas dał się prześwietlić i u nich 94% działalności idzie na pomoc. To są dane z 2004 roku. Owsiak nigdy nie pozwolił na sprawdzenie.
- 1 6
-
2021-12-15 11:45
"To są dane z 2004 roku"
No faktycznie świeżynka xD
- 2 0
-
2021-12-15 09:47
kłamiesz jak premier - twoje zdanie jest warte ile jego obietnice - sorki daruj sobie dalsze dewagacje, wytłumacz skąd biskup Głódź zarbił na remont dworku , i na posiadłość oraz stadnine koni ? z posługi ?? palcem cie robili ? czy może synuś księdza ?
- 3 0
-
2021-12-14 12:39
(2)
tylko szkoda ze kosciol tak boi sie jawnosci finansowej
- 15 5
-
2021-12-14 12:57
Nie bardziej, niż Jurek (1)
- 5 11
-
2021-12-14 18:13
zdecydowanie bardziej, wrecz chorobliwie
- 9 4
-
2021-12-14 12:18
szefem Caritasu jest ksiadz z koloratką od Armaniego (4)
- 12 5
-
2021-12-14 12:57
A Owsiak (3)
zapewne ubiera się w lumpeksie i mieszka w altanie na jakimś RODzie?
- 9 12
-
2021-12-14 14:25
(2)
ma transparentne rozliczenia , jego pomoc widac więc wara - możesz sobie kultywiowa swoich hipokrytów - Bóg cie osądzi i nie będzie tlumaczenia że zostałeś\łaś oszukany
- 9 7
-
2021-12-15 00:43
ahahah transparentne :D :D :D dobre :D Nigdy nie chciał ujawnić
- 2 3
-
2021-12-14 14:44
O tak, jego pomoc widać nawet bardzo,
bo on z tego żyje bardzo dobrze. Gdyby chociaż te sprzęty były własnością szpitali, a nie fundacji... . Ciekawe, ilu zbierających i wrzucających do puszek o tym wie.
Będę sobie wspierał swoich hipokrytów, bo widzę, jak działają na co dzień, a nie raz do roku z wielką pompą i politycznym zadęciem. Fajnie jest sobie przykleić serduszko dobo on z tego żyje bardzo dobrze. Gdyby chociaż te sprzęty były własnością szpitali, a nie fundacji... . Ciekawe, ilu zbierających i wrzucających do puszek o tym wie.
Będę sobie wspierał swoich hipokrytów, bo widzę, jak działają na co dzień, a nie raz do roku z wielką pompą i politycznym zadęciem. Fajnie jest sobie przykleić serduszko do markowych ciuchów i pokazać się w restauracji lub publicznie w świetle kamer, mnie to nie przeszkadza.
Wara to Tobie od klawiatury, bo ani technicznie, ani merytorycznie jeszcze nie doskakujesz.- 6 11
-
2021-12-14 11:56
Najbardziej to pomógł Kempie przed wyborami do PE XD
- 7 5
-
2021-12-14 10:41
na kontach owsika jest ponad 400 milinów złotych. dlaczego tego nie wyda na leczenie dzieci? (5)
- 16 9
-
2021-12-14 21:20
gdyby tyle miał już Pis by go zniszczył ,bo jest u koryta
a tu cisza , wiec cienko nie manipuluj bo gdańszczanie to nie wsiochy
- 4 3
-
2021-12-14 11:20
To są. pieniądze Polaków. (3)
Nic nie jest Owsiaka
- 13 3
-
2021-12-14 11:38
fundajca owsiaka, melon, mrówka itd przeżerają kilkadziesiąt milionów złotych rocznie (2)
co zostanie to dla dzieci
- 7 12
-
2021-12-14 17:47
Kto ci tych głupot o kilkudziesięciu milionach naopowiadal?
Pani ogórek?
- 9 6
-
2021-12-14 12:17
nie dajesz to co ciebie obchodzi , lepiej daj księdzu na nowego chłopaczka
- 8 6
-
2021-12-14 09:14
lewacy to najmniej tolerancyjni ludzie (17)
- 21 25
-
2021-12-14 10:39
To stan umysłu przez pakowanie nie w ten tunel
- 8 7
-
2021-12-14 10:04
Proszę o definicję lewactwa (11)
To jakieś bredzenie zwichniętych życiowo faszystów
- 17 14
-
2021-12-14 12:35
ludzie o poglądach lewicowych (2)
lewicowość w sensie gospodarczym czy światopoglądowym? Daj spokój, sam potrafisz sobie to wygooglać
- 3 0
-
2021-12-14 20:07
Lewak to miernota życiowa i pochodzi od małpy (1)
- 3 5
-
2021-12-15 07:04
Lewak to tylko homo erectus,do sapiens jeszcze długa droga.
- 0 1
-
2021-12-14 12:28
(1)
jaki jest pis kazdy widzi
- 6 6
-
2021-12-15 11:03
Jaki?
- 0 0
-
2021-12-14 10:42
Lewak rodzi się z drugiego otworu, dzieciństwo spędza z kiełbasa na szyi żeby chociaż psy go lubiły (3)
Jako dorosły donosi na sąsiadów i zlepek komórek ma w słoiku w lodówce.
- 9 13
-
2021-12-14 12:35
fajnie ze nam wyjasniles na swoim przykladzie
- 3 2
-
2021-12-14 12:16
weż leki
- 2 4
-
2021-12-14 12:11
No to opisałeś standardowego wyborcę Konfederacji.
- 11 5
-
2021-12-14 10:08
kto to faszysta? podaj twoją definicję? (1)
- 13 9
-
2021-12-14 12:16
to ktoś taki co go tatuś za mocno po glacy bił
- 8 2
-
2021-12-14 09:40
My nie musimy mieć boga w sercu. (3)
My myślimy jak pomóc ludziom w ich ciężkiej sytuacji, a nie zaglądać dzieciom w majtki.
Nie chodzę do kościoła żeby być świętym, a po mszy wbijać sąsiadowi nóż w plecy tylko dlatego ,że jest innej wiary czy orientacji.
Takim katolikom jak ty dać tylko biblie w rękę , a w drugą karabin i będziecie tacy sami jak ci z
al kaidy.- 25 17
-
2021-12-14 20:06
Wy nosicie w d
- 0 0
-
2021-12-14 15:52
każda grupa społeczna myśli jak pomóc innym ludziom
tylko że pomysły lewicy dotyczą zazwyczaj cudzych kieszeni a nie własnych i przymusu pomocy usankcjonowanej prawnie
- 7 10
-
2021-12-14 11:06
Wy nawet kolegom innej orientacji
wbijecie nóż w plecy lub wyoutujecie, jeśli niedostatecznie ***** PiS.
- 12 11
-
2021-12-14 07:29
No problem (69)
Tylko zadeklaruj, że za 10 lat te dziewice będą się mogły do ciebie zwrócić z proośbą o pokrycie kosztów terapeuty.
- 62 70
-
2021-12-14 07:51
Jak na razie (68)
to wy się zwracacie o pokrywanie kosztów aborcji.
- 90 69
-
2021-12-15 06:06
Pisal to totalny ciemny i**ota jezykiem propagandy!
- 0 1
-
2021-12-14 14:15
n a pomoc w utrzytmaniu kalekiego dziecka nie ma co liczyc przecież dostajesz całe 2150 zł dodatków i innych zasiłków , przeciez starczy na lekarstwa rechabilitacje leczenie dojazdy utrzymanie na poziomie ... wiesz jak to się nazywa ? sadyzm bo jest to skazywanie na cierpienie przez całe zycie , zycie w nędzy i samotną smierć bo po smierci opiekuna państwo nie stwierdziło co się z takim dzieckiem stanie
- 8 1
-
2021-12-14 09:11
(14)
jasne wszyscy świętsi od papieża a póxniej słychac że ksiądz koordynator światowych dni młodzierzy uległ sztanowi i molestował dziewczynki , sorki ale skoro księża nie potrafia sprostac pokusom szatana cto co dopiero wymagac od zwykłych wierzących, jeden pazerny na kasę , drugi kolejny gromadzi majątek w postacii dóbr materialnych a nie modlitwy ,
jasne wszyscy świętsi od papieża a póxniej słychac że ksiądz koordynator światowych dni młodzierzy uległ sztanowi i molestował dziewczynki , sorki ale skoro księża nie potrafia sprostac pokusom szatana cto co dopiero wymagac od zwykłych wierzących, jeden pazerny na kasę , drugi kolejny gromadzi majątek w postacii dóbr materialnych a nie modlitwy , trzeci ma zonę czwarty homoś piaty ma ciągoty do dzieci , wszystko zamiatane pod dywan ... sorki ale wiekszej hipokryzji nie znajdziemy w żadnej innej wierze
- 28 11
-
2021-12-14 09:45
(13)
Owszem, tego typu sytuacje NIGDY nie powinny się wydarzyć, ale one nie stanowią całości Kościoła, to są pojedyncze sytuacje. Jeśli w jakiejś rodzinie, grupie społecznej, zawodowej ktoś popełni zbrodnię, błąd, wykroczenie, to też cała grupa/rodzina powinna być napiętnowana i obrażana czy piętnowane powinny być te konkretne sytuacje?
- 16 22
-
2021-12-14 14:18
moja rodzina nie śluybowała dobrowolnie niczego przed bogiem , tak samo traktujecie małżeństwa kościelne z kościołem na czele , "co bóg złaczył"...A ALE 2 tysie potrafia rozdzielić - tqcy faryzeusze co byli mądzrejsi od jEZUsA
- 3 1
-
2021-12-14 12:31
(1)
Ta grupa zawodowa jest inna niz inne - to jest instytucja zaufania spolecznego, KK powinien miec mechanizmy zapobiegania pedofilii i ochrony ofiar, tymczasem ma mechanizmy promocji pedofilii, krzywdzenia ofiar i ukrywania procederu!
- 12 1
-
2021-12-14 12:55
Pokaż choć jedną instytucję,
która ma obecnie tyle bezpieczników antypedofilskich, co kościół.
- 3 7
-
2021-12-14 12:04
takie czyny się napietnuje i karze z najwyższą surowością by pozostawić wiare nieskazitelną i nie splamioną sztańskimi sztuczkami a nie bagatel;izuje , odwraca kota ogonem i suma sumarum zamiata pod dywan
- 8 1
-
2021-12-14 10:43
Pojedyncze sytuacje??? (1)
To żart chyba. Nie ma tygodnia, żeby jakieś kolejne kościelne szambo nie wybiło. I to specjalność nie tylko polskiego KK. Co było w USA, Irlandii, Chile itd.? Tylko, że tam państwo w końcu zadziałało i zrobiło z tym porządek, a u nas...
- 17 11
-
2021-12-14 12:05
ludzie mają zakodfowane z PRL że skiądz z założenia jest święty ..a nie jest
- 11 5
-
2021-12-14 09:54
(6)
jesli ta grupa kryje tego członka rodziny przed odpowiedzialnością to tak, powinna byc piętnowana...tak trudno to zrozumiec?
- 24 10
-
2021-12-14 11:04
Czyli należałoby zlikwidować zawód lekarza. (4)
Jak posłuchałbyś trochę Sekielskich lub Terlikowskiego, to wiedziałbyś, że w wielu przypadkach przestępstwo nie zostałoby wykryte lub zgłoszone, gdyby nie znalazł się jakiś sprawiedliwy ksiądz lub zakonnik.
I proponuję zamknąć TVN, tam większość musiała wiedzieć, że Kraśko jeździ bez prawka.- 14 12
-
2021-12-14 12:24
co za bzdura, wlasnie mi uswiadomiles ze nie wiem czy maja prawo jazdy moi wspolpracownicy ktorych jest ok 50-ciu
- 3 1
-
2021-12-14 11:54
Rozumiem, że dla ciebie większym grzechem jest jazda bez prawa jazdy, niż gwałcenie dzieci? (2)
Każdy obrońca pedofila, nawet tego w koloratce, powinien odpowiadać za współudział, może wtedy byśmy chociaż takich i**otycznych wpisów jak twój nie musieli czytać.
- 11 7
-
2021-12-14 12:52
Każdy, kto pomawia bezpodstawnie o pedofilię (1)
powinien mieć wrażone w d... gorące żelazo.
Może wtedy przestalibyśmy czytać opinie obsmarkanych ateuszy o czarnych mafiach i sukienkowych pedofilach wobec wszystkich księży i całego Kościoła.
Rozumiem, że wszystko poniżej pedofilii, to luzik i generalnie sam tak robisz w domu.- 5 10
-
2021-12-14 21:16
to ty piszesz o księżach z całego kościoła ,a nie ktoś inny
- 0 2
-
2021-12-14 10:02
Patrz: biszkopty
- 3 3
-
2021-12-14 09:04
Zakłamany pisoklerze (5)
A ile razy zwróciłeś się z ochotą adoptowania jakiegoś chorego dziecka z Domu Dziecka?
Albo chociaż pracy jako wolontariusz z niepełnosprawnymi?- 35 26
-
2021-12-14 12:14
Tak Aniu , zgadzam się z Tobą w zupełności (1)
- 2 2
-
2021-12-14 20:06
Si
- 0 0
-
2021-12-14 12:03
zapytaj ile razy pomógł nie mając w tym interesu ?
- 6 3
-
2021-12-14 11:00
A co Cię to obchodzi?
- 4 7
-
2021-12-14 10:38
A ty ile razy donosiłeś na sąsiadów?
- 12 14
-
2021-12-14 07:58
Napisał z plebani beneficjent paru miliardów rocznie idących z budżetu na jego mafię (44)
Nie bój żaby; na aborcję pójdzie z renacjonalizowanych "zwróconych" majątków kościelnych. Hektarów wystarczy z naddatkiem.
- 70 51
-
2021-12-14 10:35
Napisał do tego co był chrzczony kozikiem ogrodowym
- 8 8
-
2021-12-14 08:05
Jeszcze tylko przegonicie religię ze szkół (42)
i aborcja będzie obowiązkowa!
- 36 49
-
2021-12-14 15:35
(1)
z ogromną radością przegonimy religię ze szkół, klechów z miasta PiS do cel i wreszcie będziemy mieszkać w normalnym kraju
- 13 9
-
2021-12-15 09:44
patole , bumelanci i ci na socjalu inaczej to widzą
- 2 0
-
2021-12-14 10:36
Nawet u 10 latek z,, zatoki sztuki,,
- 11 4
-
2021-12-14 09:40
Gdyby ministranci zachodzili w ciążę, to aborcja byłaby sakramentem. (2)
- 24 21
-
2021-12-14 10:38
Powiedz to.zonie.Adamowicza który był ministrantem u Jankowskiego (1)
- 17 7
-
2021-12-14 11:52
I jaki to ma związek czubku?
- 4 7
-
2021-12-14 09:36
A czy już adoptowałeś dziecko z uszkodzonej ciąży? (10)
- 22 15
-
2021-12-14 10:59
Około 60-70% ośrodków dla niepełnosprawnych i hospicjów perinatalnych (9)
jest założonych przez Kościół, ludzi Kościoła lub przynajmniej z pomocą kościoła. Nie przypadkiem noszą nazwę "hospicjum ks. lub św. Iksińskiego", a nie "praw kobiet lub Marty Lempart".
Jeśli wspieram te miejsca rzeczowo i finansowo to dokładam cegiełkę, by takim dzieciom i ich rodzicom stworzyć godne warunki, zamiast udawać, że usunęło się z życia cierpienie... razem z cierpiącym.- 26 20
-
2021-12-14 12:14
nic w tym twoim wywodzie z sensem sie nie uklada
- 0 0
-
2021-12-14 12:13
a gdzie to pisze ,ze 6Oczy 7O% podaj namiary ,a czy byłeś chociaż 1 raz w takim przerażającym miejscu , (4)
bo gdybyś był to byś głupot nie wypisywał. Byłem tam wolontariuszem i to krótko ,bo trzeba być tam bardzo silnym psychicznie i fizycznie, dlatego pracownicy uciekają ,wolontariusze też ,a to co tam widziałem nie zapomnę do końca życia . Więc zanim zaczniesz brednie wypisywać rusz tam na wolontariat ,a doznasz szoku i będziesz zupełnie inaczej śpiewać .
- 5 7
-
2021-12-14 15:48
(2)
a jak ma być w miejscu w którym odchodzą ludzie? Logiczne że strasznie
- 7 1
-
2021-12-14 21:13
przeczytaj jeszcze raz treść komentowaną , tu nie chodzi o hospicja tylko ośrodki z dziećmi (1)
porzuconymi przez rodziców , dzieci potwornie cierpiące potworki
- 4 3
-
2021-12-15 00:41
sam se poczytaj
komentarz do którego się odnoszę ma taką oto treść "ośrodków dla niepełnosprawnych i hospicjów perinatalnych"
- 1 0
-
2021-12-14 12:47
A co jest głupotą?
Że hospicja domowe i stacjonarne pomagają tak w odchodzeniu, jak i w życiu rodzinom i podopiecznym? To, że zbierają środki poprzez fundacje, by ta pomoc była jak najlepsza?
Czy może to, że większość z nich nie nosi imienia "praw kobiet", ale:
Hospicjum ks. Dutkiewicza w Gdańsku,
Hospicjum Gdańskie im. Matki Teresy,
Że hospicja domowe i stacjonarne pomagają tak w odchodzeniu, jak i w życiu rodzinom i podopiecznym? To, że zbierają środki poprzez fundacje, by ta pomoc była jak najlepsza?
Czy może to, że większość z nich nie nosi imienia "praw kobiet", ale:
Hospicjum ks. Dutkiewicza w Gdańsku,
Hospicjum Gdańskie im. Matki Teresy,
Hospicjum im. św. Tadeusza Judy w Gdańsku,
Hospicjum im. św. Wawrzyńca (Gdynia),
Dom Hospicyjny Caritas im. św. Józefa (Sopot),
Hospicjum domowe św. Faustyny (Sopot).- 6 7
-
2021-12-14 12:02
(2)
taa może zdziwaczale siostrunie to przykład świętobliwości..będac ministrantem od niejedego księdza usłyszałem że żadna normalna kobieta nie idzie do zakonu
- 7 12
-
2021-12-14 12:28
(1)
Zaden normalny mezczyzna nie idzie na ksiedza.
- 14 11
-
2021-12-15 09:44
dewiant albo biznesmen bo mozna byc bezkarnym
- 2 0
-
2021-12-14 09:20
(24)
Nie sobie będzie religia w szkołach. Tylko: 1. Niech płacą za nią katolicy. 2. Lekcje religii organizowane przed lub po głównych zajęciach by nieuczęszczający nie mieli okienek. 3. Nie wlicza się oceny do średniej, to fakultatywny przedmiot coś jak np. modelarstwo. 4. Jakakolwiek presja na dziecko/rodziców by uczęszczać na religię jest traktowana
Nie sobie będzie religia w szkołach. Tylko: 1. Niech płacą za nią katolicy. 2. Lekcje religii organizowane przed lub po głównych zajęciach by nieuczęszczający nie mieli okienek. 3. Nie wlicza się oceny do średniej, to fakultatywny przedmiot coś jak np. modelarstwo. 4. Jakakolwiek presja na dziecko/rodziców by uczęszczać na religię jest traktowana jako mobbing i grozi konsekwencjami karnymi.
A aborcja też dla chętnych. My w przeciwieństwie do katoli nikogo do niczego nie zmuszamy. Żyj sobie jak chcesz, byle tak by swoim życiem nie utrudniać życia innych.- 55 28
-
2021-12-15 17:16
Idź do szkoły
Albo posłuchaj tych, którzy już w niej byli.
1. Lekcje odbywają się z pieniędzy katolików. Niekatolicy nie posyłają na nie dzieci, zaś za nieodbyte lekcje nikt nie dostaje pieniędzy. Ja np. miałem w klasie Jehowego i nie był to jakiś szczególny problem.
2. Kwestia organizacyjna, w moim liceum tak właśnie było.
3. Czyś tu chodziłAlbo posłuchaj tych, którzy już w niej byli.
1. Lekcje odbywają się z pieniędzy katolików. Niekatolicy nie posyłają na nie dzieci, zaś za nieodbyte lekcje nikt nie dostaje pieniędzy. Ja np. miałem w klasie Jehowego i nie był to jakiś szczególny problem.
2. Kwestia organizacyjna, w moim liceum tak właśnie było.
3. Czyś tu chodził do szkoły? Piszesz od rzeczy...
4. Jaka presja, co ty bredzisz? U mnie koledzy w pracy cały czas też tak pieprzą "ja muszę, nie mam wyjścia". Nieprawda, głupio im się postawić rodzicom i żonie, żaden proboszcz ich na siłę nie ciąga. Wyimaginowana presja społeczna to ich osobisty problem.
5. Aborcja dla chętnych. Zgoda, każdy płód (który w świetle nauki- to coś czego uczą w szkole, zobaczysz jak tam wreszcie pójdziesz- jest istotą żywą, osobną od organizmu matki i należącą do gatunku homo sapiens), który wyrazi chęć by dokonać na nim aborcji może zostać usunięty. W sytuacji, w której płód kontynuuje swoje (osobne od matki) funkcje życiowe należy zakładać, że pragnie on kontynuacji swojego życia.
Żyj jak chcesz, póki nikogo nie bijesz, nie mordujesz, nie obrzucasz mu mienia psimi odchodami, nie przeszkadzasz w obrzędach religijnych, nie indoktrynujesz ideologiami marksistowskimi w szkole (tzw. krytycznym myśleniem). Bo inaczej to mylisz liberalizm z faszyzmem...- 0 4
-
2021-12-15 08:24
przecież płacą katolicy, większość kraju to katolicy więc zrzucają się na religię katolicką w szkołach, tak jak na matematykę, język polski i geografię
- 0 3
-
2021-12-14 15:37
Chodziłem w podstawówce bo mi kazali. W ogólniaku powiedzieli, że już mogę sam decydować to się wypisałem, tym bardziej że katabas straszne androny prawił. Jakiś problem?
- 10 5
-
2021-12-14 10:36
Możesz dziecko do Meczetu zaprowadzić (7)
- 12 11
-
2021-12-14 21:10
prostacka manipulacja poziom zero
- 1 1
-
2021-12-14 12:28
(1)
A co ty sie cudzym dzieckiem interesujesz?!
- 7 3
-
2021-12-14 20:18
Jak to pedofil.
- 4 2
-
2021-12-14 12:12
a co za roznica
- 3 5
-
2021-12-14 12:01
(2)
trochę szacunku - islamiści szanuja Boga na codzień w czynach i postepowaniu a ty wychodzisz z kościoła , odtsałeś woje i robisz jakby boga nie było
- 15 10
-
2021-12-14 21:22
(1)
Jak tak lubisz islam, to wyjedź do kraju islamskiego, od razu poczujesz jego "lubienie"...
- 7 3
-
2021-12-15 09:43
jak lubisz katolicyzm rto wyprowadź się do Watykanu - takie twoje rozumowani, poza ty co to za uzurpowanie do wyznania jedynego słudsznego ?
- 5 0
-
2021-12-14 09:37
(1)
hahahahahahaha Liberał dobre sobie
- 11 19
-
2021-12-14 10:01
A ty dyktatorek?
- 11 8
-
2021-12-14 09:28
do liberała (10)
Sam pewnie chodziłeś na religię a teraz masz problem
- 24 37
-
2021-12-15 08:13
Problem z czym, niepelnosprawny intelektualnie Jonaszu?
- 0 0
-
2021-12-14 11:55
chodziłam na religię nie w szkole i w szkole nie powinno jej być (1)
- 29 10
-
2021-12-14 12:00
wolalbym religioznawstwo a nie monopol najbardziej zakłamanej religii świata
- 21 10
-
2021-12-14 10:37
Miał problem nauczyć się na pamięć 10.przykazan... (6)
- 14 24
-
2021-12-14 21:09
ty znasz na pamięć ,a żadnego nie przestrzegasz , pseudo katoliku
- 2 3
-
2021-12-14 13:18
(1)
wy się uczycie żeby zapamiętać, ale nie przestrzegać, pato katolicy.
- 16 5
-
2021-12-14 15:54
Było kakałko z rana?
- 5 8
-
2021-12-14 12:11
a to ma jakies znaczenie?
- 1 2
-
2021-12-14 11:58
a ty znasz i masz je w zadzie jak 90% katolików na codzień po wyjściou z kościoła , powiedz mi jak to jest że kierowca z rybką na masce zawsze jest największym wujem na drodze i najbardziej złośliwą mendą czerpiącą radośc z czyiś nerwów
- 24 5
-
2021-12-14 11:29
Nauczyć się na pamięć?
A ja naiwny sądziłem że wy tych przykazań przestrzegacie.
- 23 13
Wszystkie opinie
-
2021-12-14 07:01
(40)
Straszne. Jak w średniowieczu. Nie mam nic przeciwko służbie innym ludziom- to bardzo szlachetne ale ślub z Chrystusem?
- 236 87
-
2021-12-14 07:03
Czemu straszne? (10)
Przecież nikt tych kobiet do tego nie zmusza.
- 35 39
-
2021-12-14 07:07
napisał czemu
poziom zacofania przeraża
- 46 23
-
2021-12-14 07:22
nikt tych kobiet do tego nie zmusza (3)
Na religię chodzić też ich pewnie nikt nie zmuszał, nieprawdaż?
Dlatego czarnym tak bardzo zależy na praniu mózgów już od przedszkola.- 44 22
-
2021-12-14 08:54
zaczynają jeszcze przed poczęciem, już na ślubie przysięga się wychowywać dzieci w wierze...
dlatego teraz tyle ślubów cywilnych :)
- 9 4
-
2021-12-14 09:53
przecież są dorosłe, więc co ma do tego religia z czasów kiedy było się dzieckiem? (1)
pochrzanili pochrzanili, ale człowiek dorósł i może sobie sam wybrać czy wierzy czy nie. Jak widać ty zmieniłeś swoje myślenie. Ja też nie jestem wierzący. Dla mnie to nie takie osoby jak te z artykułu, mimo osobliwego charakteru tego co zrobiły, są najbardziej wyprane. Najgorsi są ci którzy nie wierzą, a chrzczą swoje dzieci. To jest dopiero obłuda.
- 5 4
-
2021-12-14 13:07
albo przystosowanie, czeste zjawisko w rezimach
- 4 1
-
2021-12-14 08:15
Zmusił poniekąd (1)
Chrzest za małego dzieciaka, który nie jest niczego świadomy jeszcze, a potem zmuszanie do chodzenia do kościoła i wiarę w czarodzieja
- 26 10
-
2021-12-14 09:46
Generalnie to chrzest osoby nieświadomej jest nieważny i to jest napisane w Piśmie Świętym.
Dlatego KK wymyślił "rodziców chrzestnych" które biorą to "na siebie" do uzyskania przez dziecko pełnoletności, wszystko po to żeby się ilość duszyczek za które biorą pieniądze zgadzała. Dlatego też wymyślili w KK doktrynę - semel catholicus semper catholicus - raz katolik zawsze katolik - żeby akt apostazji owej duszyczki z rejestru wiernych nie wymazał i pieniążki mogły dalej płynąć bez problemu.
- 6 6
-
2021-12-14 09:47
(2)
A co z Jezusem? Czy on chce mieć tysiące żon, czy nikt go nie pyta?
- 10 3
-
2021-12-14 10:01
Nie słyszałem żeby się skarżył. (1)
- 1 2
-
2021-12-14 13:10
nie slyszalem zeby byl dopuszczony do glosu
- 4 1
-
2021-12-14 07:03
Straszny wpis,jak za Wandali.
- 6 19
-
2021-12-14 07:05
(1)
Bo Polska jeszcze ze Średniowiecza nie wyszła, cały czas tam tkwimy mentalnie.
- 45 22
-
2021-12-14 08:34
Ze średniowiecza wyszliśmy jednak wciąż nie jest dobrze. Mentalnie ten kraj przypomina zaszczaną dzielnicę Moskwy.
- 14 3
-
2021-12-14 07:27
Mrożek wysiada (8)
Jak śmiejący kryć pedofilów zboczeń cy śmią twierdzić, że kobieta prowadząca życie seksualne żyje w stanie przeciwnym czystości?
Jak to było? Najniżej upada społeczeństwo, któremu jawni dranie mówią o moralności?- 33 9
-
2021-12-14 07:33
Boisz się, (7)
że zmniejszyła się Twoja szansa na obcowanie?
To teraz naucz się podstawowych terminów, co jest czym i dlaczego i nie zaglądaj nikomu pod kołdrę, szczególnie, że zaproszony tam nie jesteś.- 11 19
-
2021-12-14 07:53
Jak na razie to czarni mają seksualne obsesje (6)
Ich od dawna tylko goła d obchodzi (płci obojga). Niepłacenie pracownikom za pracę, wyrzucanie śmieci do lasu albo przepuszczanie ich przez piec - tego już katolicka nauka społeczna w polskim wydaniu nie obejmuje.
- 19 8
-
2021-12-14 07:58
Mylisz naukę (3)
z praktyką, głównie tych, którzy chodzą do kościoła, ale księdza pierwsi oplują.
- 3 8
-
2021-12-14 08:27
(2)
Może chodził do kościoła i nie jest ślepy, zauważył hipokryzję i zrezygnował z tego cyrku?
- 7 3
-
2021-12-14 09:57
(1)
hipokryzja hierarchów to nie hipokryzja kościoła. Kościół tworzą ludzie przede wszystkim.
- 2 2
-
2021-12-14 13:15
dobrze ze nam wyjasniles ze hierarchowie to nie ludzie, to by pewne sprawy tlumaczylo
- 3 1
-
2021-12-14 08:15
Uważaj na wieloznaczność słów, bo cię zaraz obwołają rasistą ("czarni" :))
- 2 2
-
2021-12-14 12:38
ale to nie jest artykuł o nich
- 1 2
-
2021-12-14 07:44
(1)
Pisanie o średniowieczu jako czymś jednoznacznie negatywnym świadczy o zerowej wiedzy historycznej. W starożytności kwitł handel niewolnikami podobnie jak w czasach kolonializmu, no ale dla wielu z Was to wspaniały okres bo robili ładne rzeźby. Do tego palenie czarownic zaczęło się ok. XV wieku i trwało do XVIII (nawiasem mówiąc przodowali w tym protestanci). Średniowiecze i system feudalny byłoy próbą (mniej lub bardziej udaną) wprowadzenia jakiegoś porządku.
- 12 5
-
2021-12-14 13:18
...i niewolnictwa z ktorego kosciol obficie korzystal majac pojecie blizniego w d...
- 2 2
-
2021-12-14 07:54
To jest pikuś, ale że bigamia w KK? o_0 (1)
- 5 2
-
2021-12-14 20:28
To nie bigamia a poligamia i nekrofilia. Poślubić nieboszczyka, tylko w KK
- 2 1
-
2021-12-14 08:07
Tak tak, a potem nie chciana ciąża. I szukaj ojca, jak wiatru w polu... Kto zapłaci za alimenty, żłobek, przedszkole, późniejszą edukację?
- 3 5
-
2021-12-14 08:07
(3)
sredniowieczne to rytualy typu obrzezanie, uboj rytualny, zabranianie przygotowania jedzenia bo kobieta jest nieczysta, nie wlaczenie piekarnika bo szabas.
- 5 2
-
2021-12-14 08:20
(1)
to pierwsze to kulą w płot. Występuje rak tej części ciała, najwięcej w Azji do 10% , u obrzezanych 0%.
- 1 6
-
2021-12-14 09:05
u kobiet też?
- 2 1
-
2021-12-14 13:21
i kanibalizmu jak w kk
- 0 0
-
2021-12-14 08:17
Co w tym strasznego , nikt ich nie zmusza . Chcą to idą nie chcą to nie .
- 4 2
-
2021-12-14 08:30
Ale jak ktoś naprawdę idiocieje (3)
I wierzy że socjaluzm może działać albo w 64 płcie to spoko?
- 8 4
-
2021-12-14 09:48
Patrząc na sondaże i poparcie dla PiS to socjalizm działa wyśmienicie. (2)
- 4 1
-
2021-12-14 12:39
zgadza się, PiS, gospodarczo to partia lewicowa (1)
- 3 0
-
2021-12-15 11:55
A światopoglądowo ultraprawicowa. Schizofrenia w czystej postaci.
- 1 0
-
2021-12-14 14:51
w dodatku bez Jego zgody :-(
- 2 0
-
2021-12-15 07:06
(1)
A chłopa z chłopem to normalne,sodomito?
- 0 0
-
2021-12-15 11:58
Może się nie podobać
Ale poniekąd "normalne" w tym sensie, że homoseksualizm nie jest czyimś wymysłem, tylko zjawiskiem występującym w przyrodzie. Nikt sobie orientacji nie wybiera.
- 1 0
-
2021-12-14 07:04
Walka z naturą człowieka to droga do frustracji (13)
Nie ma co powierzchownie oceniac, ale zastanawia mnie czy takie życie nie jest ucieczą od życia.
- 145 41
-
2021-12-14 07:17
(3)
Niektórzy nie czują pociągu seksualnego. Faktycznie, to zaburzenie hormonalne/psychiczne, ale na tym polu nie są szkodliwi lub niebezpiecznie dla otoczenia więc jeśli chcą, niech sobie żyją jak chcą.
Problemem są tylko ci, którzy narzucają innym swój sposób życia wynikający z religii. Jak o seksie może pouczać ksiądz, który (teoretycznie ;D) nigdy go nie uprawiał? Dlaczego wypowiada się i poucza innych na tematy związane ze związkami i naszym życiem uczuciowym?!- 22 4
-
2021-12-14 07:52
Niby tak ale idac ta logika psychiatra musi lub musial byc chory psychicznie (2)
By mial doswiadczenie
- 3 7
-
2021-12-14 09:02
(1)
Nie, psychiatra ma wiedzę naukową zdobytą podczas studiów i dalszej ścieżce edukacyjnej. Księża są samozwańczymi psychologami. No chyba, że któryś kończył oprócz teologii studia z zakresu psychologii.
- 5 2
-
2021-12-14 13:27
niektorzy koncza studia, dla papierku, dla nich najwazniejsze pozostaje tzw "slowo boze"
- 1 0
-
2021-12-14 07:19
Ucieczką od życia? Teraz zobaczą dopiero co to jest życie... (5)
Będą prać księżom albo zakonnikom ich ubrania, bieliznę z prasować, sprzątać, gotować, służyć im nie Bogu.
Niestety, ale większość panów księży tak robi myśląc o swojej wyższości nad kobietą.
A dziewictwo? Przemilcze ten radosny fakt...
Mam w rodzinie byłego księdza, nasłuchałem się wystarczająco na ten temat. Dziś odszedł, założył rodzinę z siostrą zakonnna (byłą oczywiście), gdyż oboje nie mogli znieść tej patologii jaka tam panowała.
I nie jest to jednostkowy przypadek, tak sie dzieje w większości parafii, zakonów i innych zgromadzeniach- 15 11
-
2021-12-14 07:37
Małomądry Czytelniku (4)
one nie zostały siostrami zakonnymi, a osobami konsekrowanymi. Na co dzień są informatyczkami, nauczycielkami, baristkami lub kasjerkami, nie są zatrudnione, ani nie przebywają służbowo na plebaniach.
- 16 5
-
2021-12-14 07:58
(3)
Jednak nigdy nie wejdą w relację uczuciową ani intymną z mężczyzną (ani kobietą). Nie założą rodziny. Nie będą miały dzieci. I zostały "żonami Jezusa".
- 7 2
-
2021-12-14 08:08
Jezusa czyli księdza
- 2 6
-
2021-12-14 10:45
Co to ma wspólnego
z praniem i sprzątaniem u księży?
- 2 0
-
2021-12-14 11:25
no i? to akurat ich wybór.
- 0 0
-
2021-12-14 08:09
(1)
Jeżeli założymy że życie polega na zaspokajaniu wszystkich swoich zachcianek seksualnych i nieumiejętności ich opanowania to tak - to jest ucieczka od życia
- 7 5
-
2021-12-14 09:05
Seks to nie tylko stosunek. To również cała gama przeżyć solo lub w duecie, tudzież grupie osób. To cała otoczka hormonalna, flirt, pocałunek. Dotyk może być seksualny (choć nie musi oczywiście ). Zawężanie tematu seksualności człowieka do stosunku jest spłaszczeniem tematu.
- 7 3
-
2021-12-15 09:54
B.ważne !
Ślub bez nocy poślubnej - nieważny i do powtórki !
- 0 0
-
2021-12-14 07:05
To jest już bigamia (8)
To powinno być ścigane z urzędu.
- 128 53
-
2021-12-14 07:55
(4)
Przesadzasz. Ja widzę to inaczej. Wśród kobiet masz 2 kontrasty. Albo insta gwiazdy które miał na swojej liście każdy Sebek z osiedla, potem erazmusy w niepoliczalnej ilości, a na końcu każdy wyższy hierarcha stadna menadżer w pracy(typowa typiarka z Gdańska i jej historia xD), albo takie akcje że ślubami z Jezusem. EHHH
- 3 9
-
2021-12-14 08:42
Ciekawe masz koleżanki, (1)
a mama to z której kategorii?
- 8 5
-
2021-12-14 09:00
No przecież nie dziewica konsekrowana.
- 7 3
-
2021-12-14 09:51
Widać że napisał to jakiś piwniczniak, w którego stronę żadna dziewczyna nawet nie splunie. (1)
Nawet nie muszę zgadywać, że wyborca PiS albo Konfederacji.
- 5 2
-
2021-12-15 01:40
Cos chetnie zenisz pis z Konfederacja ziomek.
Pis to dziadostwo mentalne i oszustwo.
- 2 0
-
2021-12-14 15:32
biagmia to co innego to ślub z 2 osobami (2)
tu jest bardziej choroba psychiczna brać ślub z postacią z mitologii żydowskiej....
- 6 1
-
2021-12-14 15:35
w Japoni biorą ślub z bohaterami kreskówek (1)
to chyba podobny trend
- 4 0
-
2021-12-14 20:31
Była królewna i 7 krasnoludków to czemu nie może być odwrotnie?
- 0 0
-
2021-12-14 07:06
(3)
Przykre
- 98 51
-
2021-12-14 10:59
(2)
Dlaczego przykre? Nie kazdemu jest przeznaczone byc żoną i matką. Dobrze że znalazly sobie w życiu cel
- 7 2
-
2021-12-14 11:07
Nie trzeba być żoną Jezusa żeby nie mieć dzieci i meża.
- 3 3
-
2021-12-14 20:49
Słyszałem ze okolice intymne myją przez gruba rekawiczke bo inaczej grzech
- 4 1
-
2021-12-14 07:07
Coś Toruń słabo wypada w porównaniu z zepsutym portowym miastem. (3)
- 91 16
-
2021-12-14 07:09
Jest jakaś medyczna weryfikacja czy na słowo honoru?
- 17 3
-
2021-12-14 07:17
dyrektor działa
- 8 0
-
2021-12-14 08:11
W Toruniu nie ma dziewic, ojciec dyrektor już się o to postarał.
- 12 1
-
2021-12-14 07:08
A jest jakaś wersja (24)
dla mężczyzn? Żeby poślubić Maryję i zostać starym Jezusa z Nazaretu?
- 238 57
-
2021-12-14 07:10
Tak. (6)
Wystarczy przestać uprawiać seks. Żadna Maryja do tego nie jest potrzebna.
- 16 6
-
2021-12-14 07:15
(4)
Wystarczy 20 lat małżeństwa.
- 51 1
-
2021-12-14 09:07
(3)
Współczuję, ja po 20 latach związku jeszcze niezle fikam.A i mogę pozwolić sobie na dużo więcej niż z nowo poznaną osobą
- 6 6
-
2021-12-14 10:32
Tak się obnosisz, bo pewnie lubisz, by wszyscy o tym wiedzieli (2)
Rozważałeś/liście karierę w przemyśle filmowym? Oprócz rozgłosu może i jakaś kasa by wpadła.
- 5 4
-
2021-12-14 15:34
(1)
Gość się ewidentnie za dużo takich filmów naoglądał. Myślę, że jego żona nie podziela tych fantazji, albo nawet nie ma żony.
- 1 3
-
2021-12-14 15:43
Nie mam żony ponieważ jestem kobietą, ale symptomatyczne jest to, że pisząc o zadowoleniu z seksu zostałam od razu uznana za mężczyznę. Ps. Filmów dla ogółu nie kręcimy. Bo i po co?
- 7 1
-
2021-12-14 07:52
Hahah
Rozwaliłeś system
- 15 1
-
2021-12-14 07:27
(5)
Przykro mi, ale brak błony wyklucza mężczyzn.
- 7 3
-
2021-12-14 07:39
Mężczyzn wyklucza brak fałdek na mózgu (3)
i pisanie głupich komentarzy pod artykułami.
- 7 20
-
2021-12-14 07:54
Szkoda, że rąbniętych feministek nic z dyskursu nie wyklucza (1)
- 13 5
-
2021-12-14 15:24
rąb miłosierdziem, rąb
- 4 0
-
2021-12-14 08:25
głupi artykuł to i głupie komentarze
- 6 2
-
2021-12-14 15:20
Homofob :).
- 0 1
-
2021-12-14 07:49
(2)
Możesz zostać prezesem wodzem i mieszkać z mamą
- 19 3
-
2021-12-14 08:06
I kotem. Kot jest najważniejszy.
- 19 2
-
2021-12-14 08:12
Lub kotem
- 10 2
-
2021-12-14 08:52
Wygląda to mniej więcej tak: (3)
Żona, po kilkunastu latach małżeństwa, znajduje sobie nowszy model i zostawia ciebie z dziećmi. Ty chcąc być w zgodzie jednak ze swoimi wartościami i ślubami złożonymi przed Bogiem, stajesz się męskim odpowiednikiem dziewicy poświęconej Bogu.
- 9 1
-
2021-12-14 09:56
Zawsze zostaje rękodzieło (2)
- 2 1
-
2021-12-14 09:59
Rękodzieło (1)
Jest dla miękiszonów
- 2 1
-
2021-12-14 15:26
W takich związkach
jest odgórny zakaz kręcenia śmigłem
Przerąbane.- 6 0
-
2021-12-14 12:51
Dziad (2)
Oczywiście, ogarnij osobę, ks. Dominik Chmielewski prowadzi takie ugrupowanie o nazwie Wojownicy Maryi, na Fb, YT, tam dowiesz się wszystkich szczegółów, pozdrawiam Dziad, pokój bracie.
- 2 0
-
2021-12-14 15:25
Maryja wychodzi tylko za wojowników? (1)
nie ma innej opcji?
- 6 1
-
2021-12-14 21:12
Współczuje jej.
- 4 1
-
2021-12-15 01:15
he he
Dobre;)
- 1 0
-
2021-12-14 07:08
Myślałem że każda zakonnica bierze "ślub z Jezusem". (3)
A tu widzę że są też kobiety, które swoje życie poświęcają relidze.
- 22 35
-
2021-12-14 07:13
Relidze? Mówimy o Zbigniewie Religa? (2)
- 24 1
-
2021-12-14 07:56
Zbigniewie Religa? Czy raczej Relidze? (1)
- 8 1
-
2021-12-14 19:24
prof. Zbigniew Religia
- 1 0
-
2021-12-14 07:11
Średniowiecze ... (3)
- 125 60
-
2021-12-14 07:57
Gorzej. Bigamia!
- 8 7
-
2021-12-14 08:33
religia to rak ludzkości. obojętnie która....
W całej swej historii przyniosła tylko podziały, wojny i napchala kieszenie "duchownym". 500 lat ciemnych wieków widać niektórym było mało
- 25 8
-
2021-12-14 08:46
Nie, to postęp. Przecież z Jezusem może być trójkącik.
- 8 7
-
2021-12-14 07:13
rozwód? (4)
a biszkopt potem unieważni małżeństwo za odpowiednią dolę.....
- 84 36
-
2021-12-14 07:43
A biszkopt (3)
to cię wychowywał razem z wódką.
- 3 17
-
2021-12-14 09:57
Ciebie sama wódka bez biszkopta (2)
- 9 1
-
2021-12-14 10:47
Przynajmniej czysta. (1)
- 1 2
-
2021-12-14 11:08
Dziewicza
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.