- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (24 opinie)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (331 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (116 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (300 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (104 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (119 opinii)
"Kocie oczka" poprawią bezpieczeństwo pieszych na niebezpiecznym przejściu
Kocie oczy mają poprawić bezpieczeństwo pieszych na przejściu w ciągu al. Hallera w Gdańsku.
Jest szansa, że na pechowym przejściu dla pieszych w ciągu al. Hallera w Gdańsku, będzie bezpieczniej. ZDiZ zlecił tam wykonanie ostrzegawczego oświetlenia za 9 tys. zł.
Potrącenie pieszego, do którego doszło w połowie listopada.
Kolejne zdarzenie z 3 grudnia 2012 r.
Przy jezdni dostrzec można również LED-owe znaki informujące o przejściu dla pieszych. Działają od wtorku. Tuż po sprawdzeniu ich działania wykonawca przystąpił do montażu elektronicznych znaków.
- To wszystko kosztowało ok. 9 tys. zł. Prace montażowe zostały wykonane przez firmę, która zajmuje się całorocznym utrzymaniem naszych dróg miejskich - mówi dyrektor gdańskiego ZDiZ, Mieczysław Kotłowski.
Zainstalowane w jezdni "kocie oczka" wystają tylko kilka milimetrów nad jezdnię. Jest więc szansa, że nie zniszczą ich pługi odśnieżające drogi zimą, co zresztą miało miejsce w przypadku wielu dróg krajowych.
Co ciekawe, producenci kocich oczek przekonują, że po ich właściwym zainstalowaniu w jezdni liczba zdarzeń drogowych nocą spada nawet o 70 proc. Podobnego zdania są też władze gdańskiego ZDiZ.
- Nowa instalacja z pewnością wpłynie na ostrożniejszą jazdę, bo piesi będą bardziej widoczni dla kierowców. Jednak gdybyśmy podobne rozwiązania zaczęli instalować na innych przejściach, kierowcy przestaliby właściwie na nie reagować. Spowszedniałyby - mówi Kotłowski.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku ZDiZ uruchomił pierwsze w Gdańsku aktywne przejście dla pieszych na ul. Piecewskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (165) 7 zablokowanych
-
2013-02-20 08:35
Świętokrzyska/ Wieżycka
Panie Macieju, na tym skrzyżowaniu już kilka miesięcy temu zainstalowano sygnalizację świetlną... :-)
- 2 1
-
2013-02-20 08:35
Zabawna sympatyczna nazwa tanich kocie łoczka,nie zastąpi bespiecznej sygnalizacji.
- 1 0
-
2013-02-20 08:39
Jakie kocie oczka? inzynier kalosz!
Ludzie, jakie kurna kocie kurna oczka? Pod meble w kuchni to ok, a wystarczy przejechac się po polsce i zobaczyc jak sa zorganizowane przejscia dla pieszych w malych mijscowosciach, ktore przecinaja drogi krajowe. Między innymi lampa ze znakiem NAD przejsciem. Przeciez idioty wyprzedzajacego w deszczu ciezarowke stojaca przed przejsciem takie kocie cos nie ruszy...
- 4 1
-
2013-02-20 08:50
Kocie kupa
Niech miasto rozrzuci tam kocie łajno,wyjdzie jeszcze taniej od synalizacji i kocich oczek razem wziętych.Zrzućmy się na baterie i premie urzędników
- 1 1
-
2013-02-20 09:04
Pożałowali na sygnalizację !!!!!!
Urzędnicy lubią "niby-rozwiązania"
tylko czym tu się szczycić ?
Krótkowzrocznością i źle pojętym oszczędzaniem ?- 3 1
-
2013-02-20 09:07
za jasno ten znak oświetlony - nie widać co na przejściu sie dzieje i w ostatniej chwili człowiek zauważa że przejechał po jakiś światełkach... chyba raczej powinni ot przyciemnić...
- 1 0
-
2013-02-20 09:08
Ekstra ...
Ja już widzę,jak te lampki choinkowe spowodują,że kierowcy zaczną zwalniać czy bardziej uważać ... To jest tak niebezpieczne przejście ... Że jedynym ratunkiem to światła dla pieszych... Czy to tak trudno zrozumieć? Na co my płacimy podatki? Żeby panie w urzędzie miasta miały na lepszą kawe?! Wcześniej stał tam policjant,który kierował ruchem,ale jakoś widocznie im się znudził ten pomysł ...
- 3 1
-
2013-02-20 09:21
JA MYŚLAŁEM ŻE TO JUZ ZROBILI
... a to moze za 5 lat trzeba się namyśleć możę jeszcze ktoś zginie. Paranoja
- 0 0
-
2013-02-20 09:35
Panie Maćku, kiedy burzymy estakadke i zasypujemy tunele ?:))
- 0 0
-
2013-02-20 09:36
zmniejszanie limitów prędkości (nawet do 30 km/h)
i ich przestrzeganie pozytywnie wpływa na przepustowość korytarzy ruchu drogowego i poprawia bezpieczeństwo pieszych, nieznacznie tylko zwiększając czas przejazdu poza godzinami szczytu. W godzinach szczytu główną przyczyną tracenia czasu i redukcji prędkości jest nadmiar korzystających z samochodu w pojedynkę - w skrócie: nadmiar samochodów. Stąd ostatnie zdanie wywodów Pana Redaktora inspirowanego przez ekspertów ZDiZ ma bardzo ograniczony sens.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.