• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej chce inwestować i wymusza zmiany w Cisowej

Patryk Szczerba
9 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pierwszą widoczną zmianą ma być remont tunelu SKM Cisowa, który mimo kosmetycznych renowacji, wciąż jest dewastowany. Pierwszą widoczną zmianą ma być remont tunelu SKM Cisowa, który mimo kosmetycznych renowacji, wciąż jest dewastowany.

Czy okolice przystanku SKM Cisowa przejdą w najbliższym czasie gruntowne zmiany urbanistyczne? Gdyńscy urzędnicy na razie wstrzymują się z odpowiedzią, jednak nowy plan zagospodarowania przestrzennego, który zostanie uchwalony wiosną, ma być sygnałem, że inwestycje w tym miejscu są nieuniknione.



Czy tunel przy SKM Cisowa i okolice wymagają zmian?

Obecnie tereny to prawdziwy labirynt dla nieznających okolicy. Po wyjściu z pociągu na stacji SKM Cisowa zobacz na mapie Gdyni dostać można się tylko na ulicę Chylońską zobacz na mapie Gdyni. Dostęp do ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni, choć to tylko 200 metrów w linii prostej, jest utrudniony przez tory oraz płoty, które ogradzają prywatne tereny. Rozwiązaniem jest spacer na ul. Piaskową zobacz na mapie Gdyni i przedostanie się na drugą stronę, po - bardzo prawdopodobnym - oczekiwaniu przed szlabanem.

Nowy plan rozwiązuje ten problem. Zakłada m.in stworzenie dodatkowego przejścia, które ma połączyć peron z ul. Hutniczą. Wiele zależy w tym względzie od współpracy z PKP, które ma zamiar w najbliższym czasie zainwestować w tym miejscu.

Miasto zdecydowało się przyspieszyć prace nad jego stworzeniem właśnie z powodu działań przewoźnika. Kolej poważnie przymierza się bowiem do budowy drugiego toru linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk. Jego powstanie w ciągu najbliższych pięciu lat ma odciążyć ruch kolejowy w tym miejscu.

W tym roku są szanse na remont samego tunelu SKM, do którego miasto chce się dołożyć i zabezpieczyło odpowiednie środki w budżecie. Dziś straszy wyglądem, ale wkrótce ma zostać kompleksowo odnowiony. Na razie trwa opracowywanie dokumentacji.

W dalszej perspektywie konieczna będzie także budowa nowej ul. Cisowskiej zobacz na mapie Gdyni. Dziś droga jest nieutwardzona, poza tym leży na nasypie, więc należy do PKP. W przyszłości nowa dwukierunkowa ulica równoległa do obecnie istniejącej ma pozwolić na swobodny dojazd do ul. Hutniczej mieszkańcom oraz przedsiębiorcom prowadzącym w okolicy firmy. Teren ma bowiem docelowo służyć handlowi i usługom, a pozwolenia na budowę lub rozbudowę domów nie będą wydawane.

- To nie jest najbardziej dogodne miejsce do zamieszkania, ale do prowadzenia działalności gospodarczej już tak. Oczywiście nikogo nie będziemy stamtąd usuwać, jednak wyraźnie pokazujemy w tym momencie priorytety - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Powodów jest zresztą więcej. Jeden z nich to wciąż planowana, ale coraz bardziej realna, budowa Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta.

- Jest coraz więcej przesłanek, że budowa może ruszyć. Gdy droga powstanie - zamknięte zostaną prawdopodobnie przejazdy przez tory na ul. Północnej i Piaskowej. W związku z tym potrzebna jest drogowa alternatywa, o której trzeba już teraz myśleć - zaznaczali miejscy planiści, którzy spotkali się z mieszkańcami ws. przygotowywanego dokumentu.

Opinie (63) 2 zablokowane

  • zaorac

    to miejsce

    • 0 8

  • Najciekawszy fragment pod gdyńsku brzmi tak : (1)

    Gdyńscy urzędnicy na razie wstrzymują się z odpowiedzią, jednak nowy plan zagospodarowania przestrzennego, który zostanie uchwalony wiosną, ma być sygnałem, że inwestycje w tym miejscu są nieuniknione.

    • 2 0

    • Znaczy Investor dostał gdzieś w okolicy działeczkę po preferencyjnej stawce.

      • 0 1

  • Cisowa

    remontować skoro po kilku dniach znowu zostanie zamalowane

    • 1 0

  • Nawet, jeśli są tam tylko firmy (a nie są!), (1)

    to ucywilizowanie okolicy i porządne dojście do tych terenów podniosą ich atrakcyjność (nie mówiąc nawet o tym, że może kilkadziesiąt dodatkowych osób odklei tyłki od swoich blachosmrodów).

    • 6 1

    • I po co takie chamski rzeczownik?

      Rower upośledza ośrodek kultury... Zniknij w Holandii.

      • 0 0

  • Pokażcie jeszcze fotkę "Cisowianki" :)

    • 6 0

  • dojście do peronu tunelem dla pieszych potrzebne jest na stacji SKM Gdańsk Oliwa

    od strony ulicy Droszyńskiego - w każdym razie od południa

    • 1 1

  • Czy widział ktoś przystanki w III Świecie? (3)

    są ładniejsze niż ten pokazany na zdjęciu? Wstyd Panie Tusek i kolejni Ministrowie Transportu Prezesi PKP, SKM,...

    Dlaczego Pan Szczurek jeszcze nie wycofał udziałów z SKM???

    • 0 3

    • To wyglada makabrycznie

      Jak w Nowym Jorku przed Giulianim.W ogole SKM w Gdyni za dworcem Glownym na polnoc to jest III swiat. Wyglada jak zapadla Afryka.

      • 2 0

    • Dlatego , że Szczurek nie ma udziałów w SKM głąbie .

      • 0 2

    • W Trzecim Świecie nie ma kolei wcale. Albo jest parowa, a rolę pasażerskich pełnią wagony towarowe.

      Wyjątek stanowi Kenia. Ale ma wagony pamiętające epokę wiktoriańską. Więc, nie marudź. Liczba krajów, w których życie jest gorsze niż w Polsce ma miażdżącą przewagę nad tymi lepszymi.

      • 0 2

  • Ten przystanek byl naprawde kiepsko zbudowany

    • 3 0

  • remonty dworców np.Chylonia

    super, że są remonty, ale trzeba mysleć głową. Kobiety z wózkami od strony rynku w chyloni nie zejdą do tunelu, bo nie ma zjazdów dla wózków, ale nowy peron ma mieć winde? Osoba na wózku nie dojedzie na peron aby pojechać do Gdańska, bo nie ma zjazdu ani podjazdu, ale peron 2 wyremontowany.BRAWO DLA MYŚLĄCYCH INACZEJ

    • 2 0

  • Nie tylko wandale niszczą peron

    Od 7 lat korzystam codziennie ze stacji SKM Cisowa. Co zauważyłem - to:
    1. Tunel jest regularnie podtapiany przez deszczówkę - jakby nie było zrobionego żadnego odpływu. (odpływy tygodniami stoją wypełnione po brzegi wodą)
    2. Dach przecieka, zarówno tunel jak i wiata nad peronem nie są szczelne.
    3. Elewacja tunelu sama odpada pod wpływem wody.
    4. Płyty wiórowe pod wiatą pęcznieją, pękają i odpadają same z siebie.
    Jak można było tak to wybudować - to nie mogę uwieżyć. Z drugiej strony - proszę spojrzeć jak wygląda tunel łączący dworzec SKM z dworcem głównym w Gdyni Głównej - odpadający tynk, zacieki, pęknięcia - a TO NOWY DWORZEC !!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane