- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (468 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (78 opinii)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (61 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (57 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (206 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 23:17
nie da sie
ekipa gryzonia potrafi jedynie realizowac inwestycje polegajace na malowaniu biala farba..... albo zmianmie znakow drogowych.
- 8 0
-
2019-06-08 23:26
Kosakowo
Kosakowo buduje mieszkania to niech zadba o drogi dojazdowe do wsi
- 3 6
-
2019-06-08 23:36
Prawdziwe rozwiązania
1. Duże rondo na ul. Kwiatkowskiego / Płk Dąbka.
Aktualne rozwiązanie jest na chwilę. Nie spełni oczekiwań. Jest stratą stratą czasu i pieniędzy.
2. Drugi most w kierunku Pogórze / Kosakowo / Suchy Dwór.
3. Dwie jezdnie x dwa pasy ul. Kwiatkowskiego. Na wysokości kościoła na Obłużu należy przesunąć oś jezdni.
4. Prom osobowy przez kanał portowy Oksywie - Centrum (takie rozwiązanie było przed wojną i w jej trakcie).
5. Tunel samochodowo - rowerowy pod kanałem portowym: Oksywie - Centrum (most może ograniczać żeglowność kanału).
6. Kolej metropolitalna na płn. Gdyni + SKM: Pogórze Dolne, Obłuże, Oksywie.
7. Tunel Pucka - Chylońska.
8. Poszerzenie ul. Płk. Dąbka.
9. Przy każdej nowej drodze obowiązkowo buspasy i ścieżki rowerowe.- 9 3
-
2019-06-08 23:46
Kolej nie rozwiąże wszystkich problemów. Bardzo dużo osób porusza się własnym środkiem transportu. Buduje się nowe osiedla a zapomina o komunikacji.
- 3 2
-
2019-06-09 00:01
Są dwie opcje by odkorkować północ Gdyni
1. Zwiększyć przepustowość podróżnych przez zwiększenie ilości kanałów komunikacji (drogi, komunikacja zbiorowa itp)
2. Zmniejszenie ilości pojazdów korzystających z obecnych tras.
Prowadzi to do prostych odpowiedzi, że będzie zbyt drogo żeby zrobić to kompleksowo, dlatego szuka się rozwiązań najtańszych. Do tego Gdynia się wyludnia. Władze muszą mieć świadomość, że każde rozwiązanie na chwilę obecną może być bezużyteczne za np. 15 lat. Dlatego też jeżeli do tej pory ludzie sobie radzili, to samorząd odbiera że dadzą sobie też radę bez większych inwestycji.- 4 1
-
2019-06-09 00:13
Pogórze Górne
Napewno jakieś ułatwienie było by dać nową linię autobusową z pętli Pogórze Górne do dworca w Chyloni , także ułatwienie dla ludzi dojeżdzających R do Rumi.
- 2 0
-
2019-06-09 01:35
Sami tego chcieliście (1)
Ludzie, wpierw głosujecie na szczura, a potem się dziwicie, że nic się nie dzieje?
Tak samo jest i będzie z Obłużem, Oksywiem itd. i z zachodnią Gdynią póki "to coś" ma władzę.
Zrozumcie, że głosując na niego głosujecie na co tygodniowe maratony i zamykanie ulic, a nie na rozwój Gdyni. No cóż trzeba czekać kolejne x lat, żeby coś tu się zmieniło.
Nie wiem co gorsze ludzie, którzy się dziwią, że przez szczura nic nie ma czy ludzie, którzy hejtują pis, a potem biorą jak gdyby nigdy nic 500+ bo im się należy- 14 0
-
2019-06-09 12:41
Haha w punkt, mam takie samo zdanie... A co chodzi o PiS to śmieszą mnie ludzie którzy mówią że "to idzie z naszych pieniedzy" yyy a z kogo przepraszam haha oddają ci twoje pieniądze z podatków, PO nic ci nie dawało a i zabrać potrafiło...
- 0 0
-
2019-06-09 02:40
Ja uwazam (1)
Że wystarczyłoby wykonać najpierw wielkie rondo zamiast skrzyżowania że światłami na skrzyżowaniu ul Dąbka z Kwiatkowskiego. Tam się korkuje cały ruch na Oksywiu
- 6 0
-
2019-06-09 06:43
Turbinowe
Z czterema pasami ruchu. Rumia od kilku lat stawia ronda gdzie się da w centrum i wspaniałe się odkorkowała. A to potwierdza ich skuteczność.
- 2 0
-
2019-06-09 05:25
aby taką częstotliwość uzyskać
aby taką częstotliwość kursowania pociągów, linia kolejowa musiała by być dwutorowa. już z góry uprzedzam, że jest to nie wykonalne ze względu na brak miejsca. jedynie można spróbować wprowadzić cykl co 30 minut, ze stacją ( mijanką) Gdynia Obłuże. to ewentualnie najbardziej realna szansa. kogoś fantazja poniosła. i to tylko przy pociągach relacji gdynia port oksywie - gdynia chylonia. a kiedy dolozymy jeszcze do tego pozostałe relacje... częsyotliwość nam się analogicznie zmniejsza. powodzenia życzę . ale to niemozliwe. chyba ze wysiedlimy rodziny i firmy oraz wykupimy tereny w tym tez od wojska.
- 1 1
-
2019-06-09 07:47
Pucka (2)
Najpierw niech zrobią wiadukt lub tunel na puckiej...
- 4 1
-
2019-06-09 10:44
Tak dokladnie
Obecnie powstają 2 inwestycje Chylońska 110, i na Puckiej Chylonia Bussiness Park. Pozdrawim już teraz tych, którzy będą tam mieszkać/pracować. Nie rozumiem jak.można budować takie obiekty kiedy nie ma zapewnionego plynnego przejazdu. Jeszcze Chylońska 110 jako tako wyjedzie, ale z Bussines Parku.na Puckiej ludzie będą godzine stac zeby wyjechac z pracowniczego parkingu i się wbić na Pucką. Gratulacje. Kto na to pozwala?
- 0 0
-
2019-06-09 10:47
Kika
Ach zapomniałabym. Nowe perony skm na chyloni oddane kiedy? Oficjalnie i z pompą, 3, 4 miesiące temu? No to przejście podziemne już zalane, farba odchodzi, widać zacieki. Brawo. Mamy swoje Forum :o
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.