- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Kolejarze zbudują 100-metrowy wiadukt w Gdańsku
Nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku Ujściu oraz modernizacja przejazdów kolejowych - kolejarze szykują się do inwestycji, które nie tylko zwiększą możliwości dowozu towarów do portów Trójmiasta, ale także usprawnią komunikację w miastach. Budowa nowego wiaduktu ma rozpocząć się w sierpniu. Prace potrwają do 2021 roku.
Zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem według PKP PLK poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.
- Wiadukt zapewni także sprawny dojazd pociągów i samochodów do gdańskiego portu - podkreśla Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zakończenie prac planowane jest w 2021 r.
Czytaj też: Wielka inwestycja w Porcie Gdańsk zbliża się do końca
To jednak nie wszystko. PKP - w ramach projektu "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk" - zamierza wyremontować i zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych znajdujących się przy:
- ul. Ku Ujściu 25;
- ul. Ku Ujściu 40;
- zjeździe z ul. Ku Ujściu w ul. Chemików;
- ul. Kujawskiej (obok zakładu Fosfory Sp. z o.o.);
- drodze serwisowej tunelu pod Martwą Wisłą (dwa przejazdy);
- zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siarkopol SA;
- ul. Pokładowej;
- zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siark-Port Sp. z o.o.;
- zjeździe do promu z ul. Majora Sucharskiego;
- zjeździe z ul. Załogowej.
- Na wszystkich przejazdach zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa i płyty przejazdowe. Taki sam zakres prac obejmie przejście dla pieszych w ciągu ul. Reja oraz dojście na teren placu wystawowego Międzynarodowych Targów Gdańskich podczas trwania targów - mówi Przemysław Zieliński.
Dwa przejazdy kolejowe w Gdyni do modernizacji
Z kolei w Gdyni, w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", zmodernizowane zostaną dwa przejazdy:
- na ul. Puckiej 108 (przejazd usytuowany w nowej lokalizacji)
- oraz Puckiej 110.
Czytaj też: Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt
- Wymieniona zostanie nawierzchnia na jezdni i przejeździe, dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej. Będą nowe rogatki oraz sygnalizatory drogowe i dźwiękowe - podkreśla Przemysław Zieliński.
Prace przy przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych w 2021 r.
Kolejarze tłumaczą, że modernizacja kolejowego dostępu do portów w Gdańsku i Gdyni poprawi przepustowość linii kolejowych, co skróci czas obsługi pociągów. Natomiast nowe systemy sterowania ruchem kolejowym mają pozwolić na sprawniejszą i bezpieczną obsługę większej liczby pociągów towarowych. Umożliwi to obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej liczby towarów.
- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA znacznie poprawi warunki przewozu ładunków koleją. Łączna wartość projektów w portach gdańskim i gdyńskim wynosi ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. stanowi dofinansowanie unijne - podsumowuje Przemysław Zieliński.
Kolej inwestuje w porcie miliardy złotych. Dzięki inwestycjom będą tu wjeżdżać dłuższe i cięższe składy, przeładunek będzie sprawniejszy, a system obsługi pociągów towarowych bezpieczniejszy.
Opinie (82) ponad 10 zablokowanych
-
2020-05-26 21:58
Opinia wyróżniona
A na Oruni dalej stoimy... (1)
Ulica Ku Ujściu. Da się... Ile tam aut na godzinę przejeżdża? Nikt nie wątpi w to, że wielokrotnie mniej niż na Oruni na Dworcowej i Sandomierskiej. Szlabany zamknięte połowę dnia. Dla każdego: karetek, kierowców, rowerzystów, pieszych...
- 26 4
-
2020-07-13 12:22
Orunia za mało głosowała na Trzaskowskiego, na pewno by to załatwił...
- 0 0
-
2020-05-27 02:54
Reja przejezdna dla samochodów jak do roku 1970 z reaktywacją SKM do Nowego Portu (1)
Ul. Reja od strony ul. Hallera do ul. Marynarki Polskiej powinna z powrotem być przejezdna dla pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 tony jak do roku 1970 aby umożliwić znacznie szybsze dojazdy do zakładów pracy z dzielnic mieszkalnych i nieco odciążyć węzeł Kliniczna. Po ulewach jak jest zalany przejazd kliniczna przez 2-3 dni to trzeba jechać do centrum Gdańska aby przedostać się przez mało uczęszczany obecnie jeden tor PKP z Gdańska do Nowego Portu. Wprawdzie jest durny przepis o 3 km odległości ale kiedy budowano do 1970 roku węzeł Kliniczna ,jeździło tam wiele pociągów towarowych do Portu i kolejka Gdańsk Nowy Port. Znam to z autopsji z tamtych lat bo mieszkałem od 1952 na ul. Dzielnej a potem pracowałem przez 50 lat w Zakładach przy ul. Marynarki Polskiej od 1962 roku. Ten przejazd trzeba przywrócić co usprawniłoby poruszanie się w tych okolicach. A swoją drogą dlaczego nie ma tam przystanku skm reja na trasie do Nowego Portu zamiast nieużywany od lat Gdańsk Nowe Szkoty koło Politechniki? Rozwój dzielnic mieszkaniowych w okolicach Stadionu i miejsc pracy w Oliwie powinien wymusić reaktywację SKM skierowaną wzdłuż Al. Macieja Płażyńskiego na lewo, Czarny Dwór dalej tunelem pod ul. Kołobrzeską z przystankiem podziemnym koło Hali Olivia dla Centrum Biznesu i Uniwersytetu dalej pod Jana Bażyńskiego w kierunku ul. Polanki i pod wzgórzami morenowymi do ul. Jaśkowa Dolina oraz dalej aby powiązać osiedla mieszkaniowe na Wyżynie południowej Gdańska z kierunkami największych przepływów masowych mieszkańców i pracowników oraz studentów. Jest nad czym szybko oraz perspektywicznie myśleć nad usprawnieniami małymi oraz przyszłościowymi dla tęgich głów jakich przez stulecia w Gdańsku nie brakowało i sprawnej realizacji nowatorskich rozwiązań z najwyższej półki wiedzy technicznej i krajobrazowej.
- 6 1
-
2020-05-27 06:38
nima kasy na takie rarytasy.
- 0 0
-
2020-05-27 06:07
Jak to jest, że pociągi...
... Są cichsze niż gdańskie tramwaje?
- 4 0
-
2020-05-27 06:20
A co z Orunią itp? Tam to jest dramat z tymi przejazdami
I co z Pucką w Gdyni.
- 3 0
-
2020-05-27 07:25
Gdzie jest nowa ul. Swietokrzytska tu horroro mamy od czasów Budynia, a dewelop. buduja na całego. Gdzie jes architekt tego
miasta dziwnego
- 4 0
-
2020-05-27 09:48
A gdzie tory dla SKM w kierunku Tczewa
Gdzie rewitalizacja linii 229 z Pruszcza do Starej Piły?
Ukłony dla kierowców robicie?- 0 0
-
2020-05-27 12:32
Dziwna logika inwestycji
Mam w domu małego maniaka kolejowego, więc często się poruszamy po terenach okołokolejowych, do tego korzystam z tej ulicy i powiem, że w układzie "koszt-efekt" na inwestycja jest bez sensu.
Raz, że poziom ruchu na tej bocznicy nie jest jakoś specjalnie duży, także ulica Ku Ujściu stanowi boczny ciąg komunikacyjny. Kłania się tu więc porządny przejazd, a nie kosztowny wiadukt.
Co więcej - ulica ta stanowi objazd w przypadku korków na Sucharskiego - więc budowa wiaduktu tym bardziej może nasilić ruch samochodów tamtędy.
Ale z drugiej strony - to inwestycja w stylu plk sa. tak samo jak zamiast odtwarzać boczne linie kolejowe z pewnymi ograniczeniami, to od razu chcą się bawić w budowanie skomputeryzowanych linii na 120 km (bo przecież będą to budować nie za swoje, a za pieniądze rządowe i samorządów)- 0 0
-
2020-05-28 08:10
A co z przejazdami na Oruni?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.