- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (487 opinii)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (56 opinii)
- 3 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (327 opinii)
- 4 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (31 opinii)
- 5 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (220 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
Kolejki pojadą częściej, ale tylko w Trójmieście
Skończyły się wakacje, kończy się także mały komunikacyjny horror pasażerów SKM. Od dziś - między Gdynią Chylonią a Gdańskiem Głównym - kolejki znów pojadą częściej. Trudny okres czeka za to osoby dojeżdżające do Gdańska z Tczewa - w najbliższym czasie w ogóle nie będzie kolejek na tej trasie.
Od dziś się to zmienia - kolejki na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna znów zaczynają jeździć co kilkanaście, a nawet co kilka minut, przynajmniej w godzinach szczytu. Trudno zresztą, aby było inaczej, bo początek roku szkolnego i powrót dzieci do szkół oznacza znacznie większą liczbę pasażerów.
Na nowym rozkładzie nie wszyscy jednak zyskają. W związku z pracami prowadzonymi przez PKP PLK, przez najbliższe dni nie pojadą żadne kolejki z i do Tczewa. Bilety SKM będą w tym czasie honorowane w wybranych pociągach Przewozów Regionalnych (sześciu w każdą stronę).
Sprawdź szczegółowy rozkład kolejek na dziś
Opinie (89) 3 zablokowane
-
2012-09-03 10:17
hm
kończy się horror? nie wiem gdzie autor artykułu szukał informacji - jak dla mnie horrom dopiero się zaczyna - wystarczy prześledzić rozkład na wrzesień "co dzień" inny!
- 5 1
-
2012-09-03 10:46
No tak... Cisowa to nie Trójmiasto... Co za badziew ta SKM-ka (3)
Kolejka, by do jechac do Chyloni musi przejechac przez stację Cisowa (nie liczac tych, które "parkują" zaraz za peronem w Chyloni - 2 sztuki). Czy to nie jest absurd?
- 9 1
-
2012-09-03 17:42
też już z tym walczyłem (1)
po wielu przypominajkach dostałem odpowiedź na maila, cytuję: "decyzja o wprowadzeniu postoju ww. pociągów na p.o. Gdynia Cisowa może spowodować, że co dwa trzy tygodnie musielibyśmy zmieniać ich rozkład jazdy, raz wydłużając relację handlową do p.o. Gdynia Cisowa a raz ją skracając do stacji Gdynia Chylonia, taka sytuacja spowodowałaby sporą dezorientacje wśród pasażerów"
- 2 0
-
2012-09-03 18:52
Jakas paranoja. Po co zmieniać skoro skm ma zaczynac bieg od Cisowej nie od Chyloni?
Ta cała SKM to chyba jest po to by kolesie mieli prace. Pasażer to tylko zbędny balast.
- 1 0
-
2012-09-03 21:35
Też mnie to bulwersuje.
Nas - mieszkańców Cisowej traktuje się jak nie mieszkańców Trójmiasta. Kolejki jadąc do zajezdni i tak przejeżdżają przy peronie w Cisowej. Zatrzymanie się i wysadzenie pasażerów potrwałoby może z minutę - dwie. Aż tak zmieniłoby to rozkłady? Szczególnie, że to byłaby pierwsza/ostatnia stacja. Płacę za miesięczny i dlaczego mam dopłacać za trajtka z Chyloni albo czekać po 40 minut na mrozie?
- 1 0
-
2012-09-03 10:49
Kończy się horror, jasne.
Kolejki rano, zamiast jak w sierpniu co 10 minut, jeżdżą co 9. Co z tego, że rozpoczęto remont dworca we Wrzeszczu i na Zaspie kolejka czeka co najmniej minutę, aż przejedzie ta z naprzeciwka?
Na jedno wychodzi.- 3 0
-
2012-09-03 10:58
(-_-)
Obiecanki cacanki....
- 2 0
-
2012-09-03 11:03
Syfiasty Szmelc zdycha na naszych oczach... (1)
SKM weszła już w stan śmierci technicznej i żadne PRowe komunikaty tu nie pomogą..
Tory nie remontowane od 60 lat
Trakcja nie remontowana od 30 lat
Pociągi w wieku 30-50 lat, częściowo odnowione
Infrastruktura peronowa o standardach sprzed 60 lat
Informatyzacja na poziomie sprzed 30 lat (czasy komputerów Odra)
Spójność informacyjno wizerunkowa - współczesny chaos kolorów, sprzeczności i nielogiczności oraz oznakowania wrogiego dla pasażerów.
Plany inwestycyjne (wydłużenie linii, schowanie się pod ziemię na kluczowych odcinkach) - brak
Całość prezentuje żałosny poziom najpóźniejszego PRLu spotęgowany 23 latami degradacji i dekapitalizacji.- 11 3
-
2012-09-03 15:09
Pierdoły piszesz.
"Tory nie remontowane od 60 lat" - gdyby tak było, to przy takim natężeniu ruchu przestałyby już istnieć. Nie raz i nie dwa były naprawiane, remontowane, wymieniane.
"Trakcja nie remontowana od 30 lat" - masz zapewne na mysli sieć trakcyjną, a nie "trakcję" - patrz wyżej.
"Pociągi w wieku 30-50 lat, częściowo odnowione" - 20-35 lat - to połowa żywotności taboru kolejowego
"Infrastruktura peronowa o standardach sprzed 60 lat" - wręcz przeciwnie, całkowicie współczesny znormalizowany standard.
"Informatyzacja na poziomie sprzed 30 lat (czasy komputerów Odra)" - śmiem wątpić.
"Spójność informacyjno wizerunkowa - współczesny chaos kolorów, sprzeczności i nielogiczności oraz oznakowania wrogiego dla pasażerów." - pieknie sformułowane, ale co własciwie masz na mysli mówiąc po ludzku?
"Plany inwestycyjne (wydłużenie linii, schowanie się pod ziemię na kluczowych odcinkach) - brak" - nieprawda, plany są :)- 2 1
-
2012-09-03 11:13
A Wejherowo (2)
Do i z Wejherowa kolejki jeżdżą co pół godziny. Oczywiście trzeba jechać w ścisku i tłoku, bo nikt nie pomyśli o dłuższych składach. I to ma być lepiej? Kiedy dostaniemy rekompensatę w postaci obniżonych cen na bilety za te wszystkie niedogodności?
- 9 1
-
2012-09-03 12:22
Kup se samochod. To konieczność dla każdego kto mieszka w wygnaniowie.
Sam będziesz decydował o rozkładzie jazdy i jakości oferty dla siebie. Będziesz klientem i zleceniobiorcą.
- 2 1
-
2012-09-03 12:28
macie golfy i tanie części do nich oraz blachy "GWE"
a ropa tańsza od biletów
- 3 1
-
2012-09-03 11:50
SKM porywa pasażerów
Ha a ja chciałem pojechać do Gdynia Stocznia a dojechałem do Gdynia Chylonia bo SKMka zdecydowała się pojechać innymi torami. Ta dana SKMka nic nie mówiła nie pisała a nawet nie krzyczała. Czy takie porwanie należy zgłosić do prokuratury?
- 7 1
-
2012-09-03 12:21
a tramwaje mają już dwie poważne awarie: 2 razy w kierunku STOGI
rano oko 9 nst oko 11 !!!!!!!!!!!!!masakra, całe tabuny
- 0 1
-
2012-09-03 13:08
Taa dopóki znowu komuś się spodoba przewód zasilający. I tak cały czas, dzień bez zmian w SKM to dzień stracony !
- 0 0
-
2012-09-03 16:37
Pruszcz moje kochane miasto (1)
A do Pruszcza będą kolejki docierały? Marzy mi się takich 6 kolejek w ciągu godziny.
- 1 0
-
2012-09-03 18:10
Kiedy projektowano tę kolej...
...czyli w czasach pruskich przed I Wojną Światową, to S-Bahn była planowana właśnie z Pruszcza przez Gdańsk do Sopotu. Przeprowadzono nawet prace ziemne (poszerzone nasypy i wiadukty) i wywłaszczenia, ale rozpoczęto od odcinka z Gdańska do Sopotu. Między wojnami PKP nie kontynuowały tych prac, a w czasie II Wojny Światowej Niemcy przedłużyli poszerzone podtorze do Gdyni.
Po wojnie Polacy już nie wrócili do koncepcji połączenia szybką koleją aglomeracyjną z Pruszczem: położono nową parę torów tylko na przygotowanym wcześniej przez Niemców odcinku z Gdańska do Gdyni.
I faktycznie szkoda, bo to w pewnym sensie odcięło południe Gdańska i Pruszcz od tzw. trójmiasta.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.