• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejki w Gdyni przez elektroniczne bilety

Łukasz Szymanek
1 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Kolejka przed punktem sprzedaży biletów okresowych na Obłużu. Punkt obsługuje pięć dzielnic, pracuje w nim jedna osoba. Kolejka przed punktem sprzedaży biletów okresowych na Obłużu. Punkt obsługuje pięć dzielnic, pracuje w nim jedna osoba.

Od 1 lipca w Gdyni obowiązują wyłącznie bilety okresowe w wersji elektronicznej. Szkoda, że miasto nie przygotowało się do tej zmiany - skarży się nasz czytelnik, pan Łukasz.



Nowe bilety można kupić tylko i wyłącznie w punktach ZKM które prowadzą sprzedaż w kilku miejscach miasta.

Nie można ich kupić na poczcie - tak jak było to do tej pory.
 
Efekt zmian widoczny jest na załączonych zdjęciach - zrezygnowałem z zakupu biletu okresowego, bo nie mam zamiaru stania przez godzinę w upale w takiej kolejce.

Sfotografowany punkt sprzedaży biletów (zatrudniający jednego pracownika) znajduje się na Obłużu i obsługuje mieszkańców 5 północnych dzielnic miasta: Obłuże, Pogórze Górne i Dolne, Oksywie oraz Babie Doły. Jak ogólnie wiadomo większość mieszkańców miasta, łącznie ze mną, dostaje wypłatę w okolicach pierwszego każdego miesiąca, dlatego zakup biletu np. dwudziestego każdego miesiąca nie wchodzi w rachubę.

Chciałbym dodać, że podobna sytuacja ma miejsce w pozostałych punktach sprzedaży i zakup biletu przed pierwszym to minimum 20 minut stania w kolejce.

Moim zdaniem jest to kpina i totalna ignorancja zarządu ZKM Gdynia w stosunku do swoich klientów.
Łukasz Szymanek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (119) 9 zablokowanych

  • **/ (1)

    ciekawe co się dzieje jak ta osoba idzie siku, sprzedaż wstrzymana??????????

    • 60 3

    • ma pampersa jak siku

      a jak kupa to sam niewiem

      • 2 0

  • to ciekawe (5)

    bilet miesieczny kupuje co miesiac a nigdy nie stalem 20 minut. no ale jak jest sie ofiara losu...

    • 27 32

    • Ofiary losu. Kupiłem bilet 5 dni temu i jakoś kolejek nie było. (4)

      Jak się rzuci nagle wszystko na ostatni dzień to potem tak jest ;/ A potem Pan Łukasz Szymanek narzeka ;/

      • 10 3

      • (2)

        OK To mi przeslij pieniadze przed 1wszym to kupie bez kolejki. Oddam jak dostane pensje.

        • 1 5

        • (1)

          skoro masz kase 1 to tez mozna ja odlozyc do szuflady do 20 a nie wydac wszystkiego od razu

          • 6 1

          • Czyli musi byc jeden miesiac gdy zmieniajac cykl na same bilety musze wydac 600 zl. Rozumem, ze zasponsorujesz. Masz jeszcze jakies odkrywcze pomysly?

            • 1 0

      • Przykro jest mówić, ale to jest cecha Polskiego społeczeństwa - wszystko na ostatni dzień, na ostatnią chwilę. Później płacz...

        • 3 0

  • Pamiętam jak staliśmy tydzień po radziecki telewizor kolorowy Elektron. To były czasy ;D (1)

    • 50 4

    • to byl RUBIN chyba

      • 1 0

  • W Gdyni? (2)

    niemożliwe!

    • 21 7

    • :-) (1)

      no wlasnie, niemozliwe, a gdzie gdyńska propaganda:-)

      • 6 4

      • czy wy jesteście normalni??

        pytam poważnie, a o to czy jesteście kibicami piłkarskimi nawet nie trzeba pytać.

        • 2 2

  • to niech pan (1)

    kupuje bilet na poczatku miesiaca 30 dniowy, myslenie nie boli

    • 24 11

    • fantastyczna rada !!!

      j.w.

      • 2 0

  • (6)

    ja nie rozumiem tylko jednego... dlaczego cudowny e-bilet, taki elektroniczny wykorzystujacy super nowe technologie nie moze byc doladowywany za posrednictwem internetu?
    Fakt, ze nie mozna wszystkiego zalatwiac z komputerem, trzeba wyjsc do ludzi, usmiechnac sie do kogos, z kims porozmawiac w okienku, ale motyla noga, chociaz to minimum techinki wykorzystujmy.
    Z pozdrowieniami dla ZKM Gdynia.

    • 57 7

    • Właśnie dlatego że nie wiesz. (3)

      Poszukaj w internecie informacji jak działają takie karty matole to może zrozumiesz.

      • 4 11

      • to są karty zbliżeniowe i żeby takową naładować, musisz ją (2)

        położyć na czytniku/wgrywarce biletów. Ot i cała filozofia. Dlatego nie ma możliwości doładowania przez internet. Prędzej powstaną automaty do ładowania takich kart, gdzie wysyłając smsa za dajmy na to 50 złotych dostaniesz kod który wstukasz w maszynę i przyłożysz do czytnika kartę. Ta zostanie załadowana biletem

        • 4 1

        • (1)

          Bzzzdura. Można było wykorzystać system bazujący na zasadzie wirtualnego konta gdzie każdy mógłby sobie załadować bilet w dowolny sposób, nawet za pomocą przekazu w punkcie PP :) Koszt systemu zapewne drogi i kwestią czasu jest jego wdrożenie - wystarczyło pomyśleć przyszłościowo. Ale polacy i polskie firmy uwielbiają płacić za wszystko dwa razy :)

          • 2 2

          • Problem był nawet z czytnikami tych kart magnetycznych, bo nie są one tanie.
            A żeby wdrożyć i kupić dla każdego kontrolera z trójmiasta taki czytnik który łączyłby się bezprzewodowa z bazą danych, to system kosztowałby pewnie kilkadziesiąt razy tyle.
            A poza tym nie słyszałem żeby taki system działał już w jakimkolwiek mieście na świecie.

            • 1 1

    • gdynia bleeeee

      no facet - przestań słodzic z tymi pozdrowieniami dla ZKM Gdynia - komuchy i tyle! typowa propaganda...

      • 3 6

    • brawo!

      Zgadzam się w 100 %. Skoro możemy doładować internetowo telefon, to dlaczego nie bilet?

      • 2 2

  • A trąbili już rok temu żeby już wymieniać (9)

    potem trąbili że w styczniu już mają wycofać papier
    i trzeba zrobić plastik.

    Teraz mamy lipiec i ktoś twierdzi,
    że miasto się nie przygotowało?
    No proszę państwa,
    ja nienawidzę leniwych urzędników
    i Budynia i reszty tych mend
    i syfowatej SKMki i zarzyganych autobusów w Gdańsku,
    kolejek i śmierdzących stoczniowców
    ale o plastiku to akurat było trąbione w koło.

    • 33 9

    • (1)

      To artykuł o Gdyni ,kłania się czytanie ze zrozumieniem

      • 6 1

      • wiem o tym kartoflu ciemny

        nie wymieniłem o Gdyni bo nie można jej nic zarzucić.
        Ale tego się nie potrafiłeś domyślić :).

        • 0 2

    • (5)

      misiu nie mowa w artykule o wymianie na plastik tylko jego doładowanie :D

      wymienić każdy wymienił i w tym punkcie na obrazku ludzie nie stoją po wymianę lecz po doładowanie owego biletu :D

      zapewniam Cię że kazdy jeden stacz w tej kolejce ma plastik i chce go "naprawić" :D

      • 5 1

      • dobra, przyjąłem, mogli napisać "doładowanie" a nie kupienie. Kupujesz impulsy do telefonu? (4)

        ty tez terefere

        • 0 0

        • (3)

          z tego co napisałeś wynika, że wypowiadasz się w temacie, na który nie masz konkretnego pojęcia...

          wiesz, że mowa o elektronicznym bilecie - jak to nazywasz o plastiku - i osądzasz ludzi że tumanami są bo na ostatnią chwilę zabierają się za jego wymianę.

          Jeśli ludzie by czekali na ostatnią chwile z jego wymianą to uwierz mi nie było by kolejki właśnie w miejscu załączonym na fotografii - przystanek Obłuże Centrum gdyż ludzie nie mieli by owego "plastiku" przy sobie i mogli by sobie postać w tej kolejce tylko wyłącznie jak by im się nudziło i nie mieli by co robić bo nie mieli by co doładować.

          Wniosek z tego jeden: plastiki zostały już odpowiednio wcześnie przez ludzi wyrobione i bezpodstawne jest marudzenie że to wina ludzi.

          Faktem jest że to zupełnie coś nowego i każdy zazwyczaj kupuje bilet "ostatniego" każdego miesiąca bo do tej pory tak się robiło i ewentualnie poczekało się 3 minuty w kolejce po to by dostać "znaczek".

          W tym przypadku winę widzę tylko i wyłącznie w małej ilości punktów umożliwiajacych doładowanie takiego biletu a czy to wina ZKM-u, procedur, trudności w operowaniu sprzętu obsługującego doładowanie (kwalifikacje typu: certyfikaty ISo, 5-letni staż pracy, wykształcenie wyższe, biegła znajomość 4 i pół języka, niekaralność, prawo jazdy na kombajn, umiejętność trzymania moczu 12 godzin itp.) to już inna bajka.

          Fakt jest jeden ciała nie dali ludzie chcący uczciwie kupić elektroniczny bilet.

          teraz zachodzi pytanie czy "dystrybutor/rzy" wyciągną wnioski i czy dadzą radę w przyszłym miesiącu zapobiec wkurzajacego stania w kolejkach...

          • 3 0

          • ale o co chodzi? (1)

            kogo osądzam bo nie rozumiem?
            i o czym nie mam "konkretnego pojęcia"?

            Już się przyznałem, że zmyliło mnie to,
            że w artykule używano słowa kupić bilet
            a ja potraktowałem to jak wyrobić plastik.

            Ktoś później dodał (bo stał w kolejce),
            że byli ludzie którzy nie mieli plastiku i oni wstrzymywali kolejkę mnóstwem pytań
            i nieumiejętnością wypełnienia formularza zgłoszeniowego na plastik.

            Potem gadaliśmy o biletach 30 dniowych i ktoś też mi uświadomił że takie są w Gdyni
            a potem gadaliśmy o tym kiedy kto ma wypłatę i dlaczego na hura kupują tego samego dnia.

            A potem jeszcze ktoś dodał, że jeśli zapotrzebowanie jest okresowe
            to i kolejki są nieuniknione.

            Ze wszystkim się zgodziłem, nikogo nie osądzałem
            tylko szukaliśmy wspólnie uzasadnienia dla tego fenomenu
            i sposobu jak to usprawnić
            ale najpierw staralismy się to zrozumieć.

            no to terefere :)

            • 0 0

            • ok szukaliśmy razem rozwiązania.

              Ja doniosłem się do tego że pretensje do ludzi masz o to że nie wymienili na plastik. Tez ok

              Jednym słowem razem doszliśmy do wniosku że ludzie to marudy.

              Pretensje tylko do systemu, który nie przewidział tzn do ludzi którzy nie przewidzieli że doładowań nie będzie tyle co sprzedanych gruszek do lewatywy na miesiąc lecz znacznie i to znacznie więcej i dali ciała :)

              pozdrowienia :)

              • 0 0

          • Dzieki za ten post !!!

            Większość nie czytająca ze zrozumieniem gotowa jest mnie zjeść teraz żywcem... Wszyscy tacy madrzy, cholera...

            • 1 0

    • skm nie gryzie

      zgadzam sie ze wszystkim co prawisz, lecz nie moge sie zgodzic, z tym ze skm jest az taka zla. sporo taboru wyremontowanego juz calkiem niezle wyglada, a syf to robia kretyni w dersach i inni "artysci scienni". mogliby tylko tych obeszczanych rumunow pogonic w cztery wiatry, bo kiedys jak sie zdenerwuje to wywale takiego podczas jazdy przez drzwi!!!

      • 1 2

  • u nas w Gdyni takie rzeczy się nie zdarzają (2)

    kolejki sa tylko w Gdańsku tak jak mówi nasz kochany dr. Wojciech Szczurek.

    • 19 15

    • (1)

      i kolejny kretyński komentarz z gatunku gdańsk vs gdynia.... ŻAL !!!!!!

      • 11 4

      • sam jesteś zal :P

        • 4 8

  • Marudy jedne! (7)

    Zaczynam mieć odczucie, że użytkownicy wypowiadający się to marudy. Jeżeli chciał pan uniknąć kolejek trzeba było pomyśleć o doładowaniu biletu wczoraj (jak nie szybciej). Swoją drogą jest TYLE punktów, że nie trzeba było stać w jakiś (jakichkolwiek) kolejkach w jednym punkcie. Bilet miesięczny kupuje się co 30 dni, ale jego plusem jest to, że można go doładować nawet na tydzień przed końcem - więc warto tą uwagę wziąć sobie do serca i za 20 dni pomyśleć na zaś. Nie zwalajcie winy na ZKM, zwalcie ją w końcu na swoje lenistwo :)

    • 37 10

    • (6)

      A gdzie my żyjemy?! Podobno w kraju cywilizowanym, jest XXI wiek! Komuna dawno się skończyła. To skandaliczne, że trzeba prowadzić statystyki, kiedy ludzie będą stali w kolejkach, a kiedy nie, żeby kupić głupi bilet. Powinno być tak, że sobie przypomniałem, że należy kupić bilet miesięczny, idę do punktu i do ręki dostaję bilet. TO TYLKO GŁUPI BILET! Skoro miasto nie potrafi rozwiązać kwestii tak banalnej jak otwarcie większej ilość punktów sprzedaży biletów, to co dopiero mówić o poważnych problemach, jak powodzie, kryzysy itp.

      S K A N D A L

      • 2 9

      • dasz pieniądze na zatrudnienie dodatkowych pracowników? (5)

        Będą pracować 2 dni a później dłubać w nosie. Miesięczny zawsze możesz kupić wcześniej, poza tym tekst o wypłacie jest bardzo naciągany, bo nie wierzę, że klient ostatniego nie ma co do garnka włożyć...

        • 8 3

        • żal mi tych bo kupowali dziś i wczoraj, ale to przez ich głupotę...

          Statystyki kiedy ludzie będą stali? Dobre sobie....

          • 2 0

        • (1)

          można zrobić też jak w Gdańsku: bilet 30-dniowy...

          • 2 1

          • Ax, w Gdyni JEST bilet 30 dniowy.

            • 0 0

        • (1)

          nie jest powiedziane że taki punkt sprzedaży ma się zajmować tylko i wyłącznie doładowaniem biletu elektronicznego...

          wczesniej znaczki mogła sprzedawać poczta, kiosk ruchu, kasy biletowe na dworcu a teraz musi to być specjalna budka?

          Może jeszcze takie budki będa otwierane 5 dni w miesiacu i zatrudniane będą osoby na umowę zlecenie właśnie na te 5 dni lol

          Nie widzę przeszkód by bilet można było doładować w kiosku ruchu. Wszystko co potrzebne jest do tego to prąd i człowiek - każdy jeden kiosk ruchu to posiada, poczta też.

          • 0 0

          • w wejherowie juz od dawna sa elektroniczne bilety i mozna je doladowywac w kioskach :)

            • 0 0

  • (4)

    trzeba bylo naladowac bilet 5 dni przed koncem miesiaca, nie musielibyscie stac jak jakies lemmingi

    • 27 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • o shit :/

        • 1 1

    • a najlepiej 50 dni wcześniej (1)

      a jaka różnica sprzedac znaczek a położyć kartę na czytniku,
      powinny być mniejsze kolejki,
      nic nie kumam,
      zupełnie tak jak 80% żab

      • 1 1

      • punkty sprzedaży

        Tu chodzi o liczbę punktów sprzedaży, która się zmniejszyła, a nie o kłopot ze sprzedażą doładowania. Sama czynność trwa chyba nawet krócej, ale kupić bilet można w mniejszej ilości punktów.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane