- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (151 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (113 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (189 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (75 opinii)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (364 opinie)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (111 opinii)
Kolejna gdyńska inwestycja
- Będzie to oznaczało dodatkowe zachęty dla potencjalnych inwestorów w postaci obniżek w podatkach i tego wszystkiego co oferuje specjalna strefa ekonomiczna - powiedział Radiu Gdańsk Przemysław Marchlewicz, p.o. prezesa portu w Gdyni. - Centrum logistyczne to ponad 30 hektarowy teren, bardzo dobrze skomunikowany, za Estakadą Kwiatkowskiego, na terenie portu zachodniego. Chcielibyśmy pokazać, że mamy gotową ofertę inwestycyjną dla potencjalnych inwestorów zagranicznych, inwestorów związanych z obrotem portowym.
Wszystko wskazuje na to, że to bardzo dobry pomysł. Z gdyńskiego portu prowadzą regularne połączenia liniowe do Skandynawii, Wielkiej Brytanii, Niemiec na Morze Śródziemne i do Ameryki Płd. Funkcjonuje też połączenie promowe Karlskrony obsługiwane przez firmę Stena Line. Za stworzeniem Centrum przemawia też wielkość i struktura przeładunków oraz fakt, że bardzo dużo towarów przewożonych jest w kontenerach. Korzystne jest również położenie Gdyni na połączeniu szlaków transportu kolejowego, drogowego (szczególnie duże znaczenie będzie miało połączenie w 2008 r. Estakady Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta, która z kolei będzie połączona z autostradą A- 1) i szlaków morskich. Blisko jest także do Portu Lotniczego w Gdańsku.
Wszystko to sprawia, że to bardzo dobre miejsce na Centrum Logistyczno - Dystrybucyjne. Firmy, które tu zainwestują będą miały zapewnioną niezbędną infrastrukturę - drogową, kanalizacyjną, kolejową - łącznie z bocznicą kolejową. To zapewni inwestorom dobre warunki do wejścia na powierzchnie magazynowe, na powierzchnie produkcyjne.
- Mamy już gotowy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, mamy już studia wykonalności, mamy już wszelkie dokumenty - dodaje prezes Marchlewicz.
Całkowity koszt budowy Centrum to 18 milionów euro. Połowę środków port chce uzyskać z funduszy unijnych.
Opinie (64) 2 zablokowane
-
2007-02-20 09:09
chyba kolejne gdyńskie widmo
komu to ma służyć? Bo chyba nie firmą spedycyjnym, które lokują się w Gdańsku? Nawet gdyński Hartwig wynajął na dniach 18 tys w Prologis-Gdańsk. typowa inwestycja na pokaz mająca udowodnić, że gdyńskie łapiduchy z UM i portu coś tam robią
- 0 0
-
2007-02-20 09:33
rezerwacje terenu w tak newralgicznym miejscu?
Na składy? Dlaczego w Gdańsku wszystko robią z głową i lokują takie inwestycje na obrzeżach miasta, a tutaj Marchlewicz chce wcisnąć CLD między bloki? 30 ha zamiast mądrze zagospodarować to będzie leżało odłogiem, panie Szczurek, co Pan na to?
- 0 0
-
2007-02-20 15:28
między bloki? jakie bloki? w porcie? co za bzdura! trudno znaleźć chyba lepsze miejsce: obok portu, estakady i terminali kontenerowych. przecież CLD jest dla ruchu kontenerowego! Szczurek występował z Marchlewiczem, w tivi więc chyba zna temat.... żeby głupota bolała....
- 0 0
-
2007-02-21 16:51
jaka znowu kolejna
pierwsza od lat jezeli w ogóle wypali
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.