• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmarła kolejna ofiara wypadku galara na Kanale Kaszubskim

ms
9 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (463)
Bilans ofiar sobotniego wypadku na Kanale Kaszubskim w Gdańsku wzrósł do czterech. Bilans ofiar sobotniego wypadku na Kanale Kaszubskim w Gdańsku wzrósł do czterech.

Zmarła kolejna pasażerka galara, który w sobotę wywrócił się na Kanale Kaszubskim w Gdańsku. To czwarta ofiara wypadku, jeśli liczyć także nienarodzone dziecko, które lekarze próbowali ratować, wiedząc, że jego matka prawdopodobnie nie przeżyje wypadku.



Czwarta ofiara wypadku galara w Gdańsku



Po wypadku, do którego doszło w sobotę na Kanale KaszubskimMapka w Gdańsku, informowaliśmy początkowo o jednej, następnie o trzech ofiarach śmiertelnych.

Reanimacja wydobytych z wody pasażerów przewróconego galara (8.10.2022)

Początkowo, ok. godz. 17, wydawało się, że jedyną ofiarą zdarzenia będzie 60-letni mężczyzna. Następnie poinformowano o śmierci młodej kobiety w ciąży.

W tym czasie policja poinformowała o trzech ofiarach wypadku. Okazuje się, że trzecią ofiarą było nienarodzone dziecko, którego lekarzom, mimo prób, nie udało się uratować z ciała 27-letniej kobiety, drugiej z ofiar wypadku.

Niestety w niedzielę wieczorem bilans ofiar wypadku powiększył się do czterech. Prokurator Grażyna Wawryniuk poinformowała, że kolejną ofiarą jest kobieta.

Zatrzymano dwóch członków załogi galara



Jeszcze w sobotę, czyli w dniu wypadku, policja zatrzymała dwóch członków załogi galara, którzy w momencie zdarzenia znajdowali się na pokładzie jednostki.

Prokuratura prowadzi postępowanie ws. spowodowania katastrofy w ruchu wodnym.

Wypadek galara na Kanale Kaszubskim w Gdańsku



W sobotę, 8.10, ok. godz. 16 na Kanale Kaszubskim, w pobliżu nabrzeża wyspy Ostrów, wywróciła się drewniana łódź turystyczna typu galar. Na jej pokładzie było 12 pasażerów i dwóch członków załogi.

Łódź przewróciła się na Motławie. Trzy osoby nie żyją Łódź przewróciła się na Motławie. Trzy osoby nie żyją

Po tym, jak fala wytworzona przez pracujący w porcie holownik przewróciła ich jednostkę, wszyscy znaleźli się w wodzie. Znajdujących się w wodzie ludzi ratowały inne jednostki turystyczne, które w momencie zdarzenia przebywały najbliżej, a także wezwana na miejsce policja wodna oraz jednostki ratunkowe.

Wypadek galara przez silny strumień wody ze śruby holownika Wypadek galara przez silny strumień wody ze śruby holownika
ms

Opinie (463) ponad 50 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (89)

    Załoga Galara popełniła błąd, ale to nie oznacza, że cała działalność była niebezpieczna. Wielokrotnie z nimi pływałem i zawsze bezpiecznie. Młoda załoga zniweczyła całą pracę Piotra. Szkoda.

    • 170 724

    • pływanie takimi łupinkami po czynnych akwenach portu i stoczni to prowokowanie tragedii (27)

      i stało się...niestety

      • 336 19

      • (22)

        Po Gdyni również pływasz starymi statkami Żeglugi Gdańskiej.

        • 18 174

        • (13)

          statkami ŻG>>>
          a nie płaskodennymi wywrotkami, które ktoś chciwy i sprytny zaadoptował do przewożenia kilkunastu osób

          no to się doigrał...
          szkoda życia tych 4 OSÓB

          • 231 9

          • 3 osób i płodu (12)

            • 57 219

            • (10)

              Skoro lekarze podjęli próbę ratowania to znaczy że to był człowiek a nie płód.

              • 210 29

              • (9)

                Ludzki płód to człowiek w fazie prenatalnej, posiadający od pewnego momentu ukształtowane i działające organy. Słyszący i czujący. Nie dajmy się ogłupiać pewnym środowiskom. Bo ten płód posiada wszelkie prawa, ze spadkowymi włącznie.

                • 145 62

              • Ale 500+ nie przysługuje (3)

                • 59 40

              • może jeszcze za oddychanie byś chciała 500+ ?

                • 8 7

              • 500+ przysługuje dziecku narodzonemu. Czego jeszcze nie rozumiesz?

                • 10 3

              • sam się utop !!!!!!!!

                • 1 0

              • (2)

                Płód ma prawa spadkowe pod warunkiem, że urodzi się żywy i istniał w chwili otwarcia spadku.

                • 49 7

              • A zmarly dorosly/urodzony

                ma prawo do spadku?

                • 8 5

              • ale wy macie zryte łby.....

                • 4 0

              • (1)

                Nie posiada żadnych praw poza spadkowymi

                • 3 7

              • Chętnie poznam opinie osób które minusują fakt.

                • 0 7

            • Nie żaden płód, tylko dziecko, nienarodzone dziecko. Po 12 tygodniu to już jest dziecko.

              • 2 5

        • Ale nie są płaskodenne.

          • 23 7

        • Po Gdyńskim porcie pływasz statkami, a nie łódkami.

          • 34 2

        • Nie są to łodzie plaskodenne (4)

          Poczytaj o tym czym jest galar.

          • 10 9

          • Galar (wikipedia) (3)

            Dawny polski rzeczny, płaskodenny, bezpokładowy statek wiosłowy używany do jednorazowego transportu towarów w dół rzeki...

            • 29 1

            • i u ujścia co działo się z jednorazowym galarem? (1)

              • 3 0

              • Deski z niego sprzedawali na opał.

                • 3 0

            • Czyli po prostu tratwa.

              • 8 0

        • nie porównuj katamaranu który może przepłynąć ocean

          z łupiną której środek ciężkości jest 1 cm pod środkiem wyporu 1 cm nad lustrem wody i która przewraca się od mocniejszego podmuchu wiatru

          • 19 1

      • Ciekawe czyj synek dostał koncesję na pływająca trumnę

        • 63 14

      • zadaj to pytanie do urzedu miasta w Gadansku onie umywaja krwawe lapy wydajac pozwolenia na wszystko co unosi sie na wodzie. (2)

        • 24 42

        • A jakież to pozwolenia związane z żeglugą po wodach morskich i osłoniętych wydaje Urząd Miasta Gdańsk? (1)

          • 66 4

          • pozwolenie na kunszt wodny

            • 7 5

    • Problemy to się dopiero teraz zaczną (9)

      Ktoś pójdzie siedzieć

      • 103 2

      • oby. i żeby nikt nigdy więcej nie pozwalał na takie pływanie takim guanem (2)

        • 105 11

        • pozwalal ten co bral pieniadze - czyli kto urzad miasta gdanska? i szefowa d. (1)

          • 16 60

          • xDDDD

            • 0 0

      • Niestety prawdopodobnie nie będzie to prowodyr i pomysłodawca tego niebezpiecznego i głupiego pomysłu. (3)

        • 47 5

        • Niewiadomo (2)

          Właściciel escape roomu z Koszalina w którym spłonęły nastolatki siedzi do dziś. Chociaż to pewnie będzie inaczej rozpatrywane

          • 35 2

          • Wlasciciele escape roomu z Koszalina nie mieli wtykow w Malej Sycylii (1)

            • 48 34

            • Celnie!

              Brawo.

              • 27 14

      • Nie ktoś, tylko nieszczęsny szyper. To on ponosi odpowiedzialność za wypadek.

        • 23 3

      • Oby właściwa osoba,ci co mają wiedzieć,wiedzą! I nie jest to tylko załoga!!

        • 2 0

    • Zatrudnianie niedoświadczonej lub nieodpowiedzialnej kadry zawsze się kończy źle...zawsze! (1)

      • 81 1

      • Pewnie było tanio..

        • 48 3

    • wystarczy że Piotr zadbałby o obowiązkowe zakładanie kapoków.Ale nie zadbał. Widac to na każdych zdjęciach reklamujących ten (9)

      pływający badziew. Regulamin sie kłania i odpowiedzialność.

      • 160 9

      • Pływanie tym g... po basenie portowym to głupota i narażanie ludzi na niebezpieczeństwo. (2)

        Kamizelki pomogłyby ale nadal byłoby to narażanie ludzi na niebezpieczeństwo.

        • 104 5

        • (1)

          Może wtedy nie zginęli by ludzie.

          • 21 1

          • a kto ryby?

            • 0 3

      • Nie on ustanawia prawa, które nie narzucają takiego obowiązku. (4)

        Mógł wymóc nakładanie kamizelek dzieciom ale nie mógł nakazać dorosłym,

        • 15 58

        • mógł regulaminem. albo wkladasz i płyniesz albo dziekujemy. ale Pan Piotr wolał ominąć po raz kolejny prawo (1)

          • 83 7

          • kasa, kasa, kasa...

            • 22 5

        • (1)

          Ale głupoty piszesz. We Wrocławiu jak płynęliśmy po spokojnym kanale Odry to na lądzie dali nam kapoki, nie musieli a dali.

          • 15 2

          • Musieli.

            • 1 0

      • w polsce nie ma obowiazku zakladania kapokow

        - wystarczy je miec

        • 1 5

    • Nie bron Pana Piotra (4)

      Młoda załoga kosztem życia innych udowodniła jak nieprofesjonalny był to pomysł Pana Piotra. To tylko potwierdza ze liberalizacji prawa w tym m.in budowlanego i innych dziedzin doprowadzi że ludzie z pomysłem ale bez wiedzy stworzą środowisko do traficznych wypadków.

      • 133 7

      • akurat...

        pomysł był nawet niezły ,ale wykonanie niestety chu......we ;( niestety łamanie przepisów a nawet zwykły brak wyobraźni doprowadziły do tego ....

        • 40 5

      • Co wy z tym panem ciągle... to jakiś zięć króla czy co do wacka pana (nomen omen). (2)

        • 21 1

        • To syn męża brata teściowej dyrem (1)

          • 2 0

          • Stryjeczny woj szwagra drugiego męża

            • 3 0

    • czego ty gosciu nie rozumiesz - ta dzialanosc byla od poczatku niebezpieczna! (2)

      i organizator dobrze o tym wiedzial - przeczytaj sobie artykul o probie rozszerzenia dzialanosci galarow na rejsy nocne. Powinii ich zamknac za kratami - za swiadome doprowadzenie do katastrofy.

      • 104 8

      • jeszcze dyskutowali z kapitanatem portu! (1)

        żądali zezwoleń! smieszna działalność i brak odpowiedzialnosci, do tego buta i tworzenie fundacji! ludzie to jest szczyt chamstwa i arogancji. Cwaniaczek sie doigrał !! do paki z tym "przedsiębiorcą" !!

        • 128 6

        • Fundacja jest po to aby optymalizować podatki... czyli nie płacić podatków.

          • 12 1

    • Piotrunio (3)

      Peowski biznesmen, spoko gdanski sad uniewinni

      • 66 46

      • Świat dzieli się na PO i PiS? (2)

        • 50 6

        • W Gdańsku niestety nawet bardzo. Doktryna działa.

          • 44 29

        • wedlug tych zombie ogladajacych od lat TVN lub TVP-tak.Oni nie widza nic poza podzialem politycznym.Dokladnie wedlug zyczen ruskich i szwabikow: oby tylko nas podzielic.Wtedy bedziemy latwym lupem-dostawca taniej sily roboczej i palet.

          • 11 2

    • Ten twoj Piotrus to tak slabo ma z wyobraznia.. (1)

      • 46 2

      • jak zresztą wszyscy lewaki

        • 32 27

    • Po co wyróżniacie ten bełkot?

      • 7 3

    • Dupiarza szambo zatruło te osoby

      Mayor też zrobił swoje

      • 12 10

    • Miałeś kamizelkę?

      No właśnie...

      • 3 1

    • Działalność Piotra (3)

      Czy przypadkiem to nie Piotr jest odpowiedzialny za młodą załogę ???
      Niskie zarobki zapewne spowodowały brak chętnych do pracy, wiec młode chłopaki to jedyne wyjście aby działalność funkcjonowała

      • 42 3

      • I takie podejście go zniszczy... Ale ludzie już nie żyją...

        • 18 0

      • Żal mi tego młodego co sterował

        18 lat!,
        to jeszcze nie ma rozwagi decyzyjnej, płynął z drugiej strony toru przy Ostrowiu, myśląc, że "się zmieści" - ale nie tą łódką, nie

        • 12 0

      • Co oszędził to teraz chyba odda w odszkodowaniach i rentach.

        • 1 0

    • XxX (1)

      Jestem pracownikiem GSR i nie raz widzisłem jak niebezpiecznie wplywają na teren Stoczni. Ta działalność musisła się skończyć tagedią. Mam nadzieję że "pan Piotr" pójdzie siedzieć na długie lata. Ta dzałalność była nieodpowiedzialna.

      • 44 1

      • O ile już nie siedzi w Argentynie czy innym Meksyku.

        • 2 0

    • Błąd? Popełniła zbrodnię.

      • 10 0

    • Praca

      Nie mloda zaloga tylko brak profesjonalizmu Piotra.. to on zatrudnil tych ludzi

      • 28 0

    • pchanie się z czymś tak niestabilnym pod strugi holownika to bandytyzm z załozenia

      • 29 0

    • to nazywasz błędem????? 4 osoby nie żyją a ty mówisz że załoga popełniła błąd!!! (2)

      takich jak ty powinno izolować się od społeczeństwa, byłoby wówczas bezpieczniej

      • 16 9

      • uspokoj sie...Wlasnie blad ,i tylko blad.Zbrodnia jestgdy planujesz czyjes nieszczescie,lub dzialasz w afekcie przeciwko czyjemus zyciu.Ludzie maja chyba swiadomosc ,ze w pewnych zawodach blad skutkuje powazniejszymi konsekwencjami niz w innych.Datego kapitanowie statkow czy lekarze sa dokladnie szkoleni i lepiej wynagradzani niz politycy czy knajpiarze.

        • 14 2

      • w TU zginęło 96 osób i też był błąd...

        • 4 1

    • Działalności była niebezpieczna

      Wielokrotnie zgłaszano zastrzeżenia, że jednostki podpływają za blisko np statków wprowadzanych lub wyprowadzanych z doku na stoczni. Często te źle oświetlone Galary (światła nawigacyjne ledwo widoczne i dookoła widnokręgu) pływały po zmroku i podpływały bliżej pracujących holowników przy statku, aby gawiedź miała lepszą atrakcję. Skarżyła się stycznia, piloci i kapitanowie holowników. Dlatego miesiąc temu podjęto próbę zablokowania możliwości organizowania rejsów Galarów w rejonie stoczni po zmroku. Szkoda, że nieudaną próbę.

      • 36 0

    • OJ

      TO się ciesz że przeżyłeś te wielokrotne pływania

      • 2 2

    • A kto zatrudniał tą "młodą załogę"? Brzmi jak historia escape room'u gdzie te nastolatki spłonęły. (1)

      • 11 0

      • aliści TĘ!

        • 1 0

    • Dokladnie

      Taka prawda...

      • 0 0

    • xxx

      Ta działalność powinna działać jako normalna firma a nie jakaś fundacja. Każdy na pokładzie tej tratwy powinien mieć kamizelkę na sobie i nie było by problemu większego, koszt od 30 do 250 zł, każdy prowadzący powinien mieć radiotelefon jeśli wypływa na wody, gdzie pływają większe jednostki. Co z tego, że dawali sygnały dźwiękowe jak pewnie prowadzący nie wiedzieli nawet o co biega...

      • 7 0

    • Proces, wysoka odszkodowanie i zamknięcie takie g*wna w ogóle nie powinny pływać po Motławie. W dodatku ludzie bez kamizelek. Ktoś za to beknie i to mocno

      • 3 0

    • Człowieku, nie powinno być w pobliżu statków

      wprowadzanych czy wyprowadzanych do portu za pomocą holownika płaskodennych łodzi z kupą ludzi.

      • 6 0

    • Była niebezpieczna to działalność! i to bardzo

      był też artykuł na tym portalu, że chcieli pływać po ciemku! Skrajna nieodpowiedzialność to mało powiedziane, kasa i kasa a bezpieczeństwo w ciemnej d.

      • 3 0

    • Nie zwalajmy wszystkiego na załogę bo ktoś tych chłopców tam wsadził i oddał życie 12 osób w ich ręce. A jakoś to będzie to za mało, gdy wpływa się balią do akwenu portowego.

      • 7 0

  • Dziecko było nienarodzone (20)

    więc nie było ofiarą per se

    • 54 109

    • (5)

      Jeśli byłby to okres w którym nie byłoby w stanie samodzielnie żyć poza łonem matki to masz rację. Tu masz info, ze lekarze postanowili ratować dziecko (zapewne cięciem cesarskim) i mimo to dziecko, które mogłoby samodzielnie żyć poza lonem, nie dało rady.

      • 21 5

      • Nie miałby racji w żadnym przypadku. Ostatecznie dziecko nowo narodzone, a nawet kilkuletnie, również nie potrafi żyć bez matki (opieki w ogólności).

        • 19 2

      • po co silisz się na bzdury, które nie maja sensu? (2)

        • 2 4

        • nie ma sensu rozmowa z lewackim glupkiem (1)

          • 7 5

          • odezwał się faszysta :O)

            • 2 7

      • Najwyraźniej nie było w stanie

        • 0 0

    • Niektórzy są ofiarami

      Od urodzenia...

      • 17 2

    • (6)

      Dziecko nienarodzone, a więc w fazie prenatalnej, zwane też płodem, również jest człowiekiem. Czuje, słyszy, bije jego serce, porusza kończynami, posiada funkcjonalny mózg, centralny układ nerwowy, oczy, płuca, nerki, wątrobę, itd. Proponuję więc przestać sączyć jakąś dziwną, odczłowieczającą ideologię. Dodajmy, że płód posiada wszelkie prawa, z prawami spadkowymi włącznie.

      • 36 21

      • osoba fizyczna - określenie prawne (1)

        od narodzenia do śmierci, nie ma mowy o życiu płodowym

        • 11 2

        • Osoba fizyczna to pojęcie prawne, a nie biologiczne. I chodzi w nim o rozróżnienie osobowości fizycznej od prawnej. Według ciebie dziecko w łonie fizycznie nie istnieje? Serdeczności.

          • 1 1

      • (1)

        Nasciturus to ma, ale warunkową zdolność prawną. Warunkiem jej posiadania, a więc bycia podmiotem praw spadkowych jest warunek urodzenia się żywego. Proszę się nie mądrzyć i iść doczytać art. 8 i art. 927 Kodeksu Cywilnego :)

        • 9 2

        • Jedno drugiemu nie przeczy panie mądry. Prawa ma. I jego problem jak umrze zbyt wcześnie. Będąc człowiekiem!

          • 0 1

      • Nie jest człowiekiem dopóki się nie urodzi (1)

        Nie jest prawdą, że płód posiada wszelkie prawa to kłamstwo

        • 4 4

        • Posiada prawa człowieka. Jego zabicie jest zbrodnią w wielu cywilizowanych krajach. Czego jeszcze nie rozumiesz?

          • 3 1

    • oczywiście że to ta nowomowa katolickich fundamentalistów (2)

      swoją droga niezgodna z naukami samego kościoła, który uważał do niedawna, że dziecko nienarodzone nie jest człowiekiem

      a do dziś dnia odmawia pochówku

      • 10 16

      • (1)

        Co ty bierzesz? Bierz połowę.

        • 6 3

        • dowiedz się dziecko

          • 1 1

    • prezentujesz przerażającą wprost ciemnotę i brak uczuć ludzkich

      dokonano cesarki, probowano dziecko ratowac - dotarlo do zakutego łba?

      • 8 5

    • wyjęto je z brzucha wskutek cesarskiego cięcia

      Było narodzone. Cesarka to równiez poród. To że pewnie w jakimś skrajnym wcześniactwie to inna sprawa. No i pytanie czy było żywe..

      • 2 3

    • Nie jest to prawdą - nadanie praw osoby fizycznej następuje w chwili kiedy zostanie określona płeć, co można zrobić metodami genetycznymi nawet na etapie wczesnego zarodka.

      • 1 1

  • Flisacy

    Z Dunajca już jadą ze swoimi tratwami aby popływać po kanałach portowych . Kto im zabroni ?

    • 42 6

  • Ta łódeczka (2)

    Wygląda jak stół. Płaska strasznie. Czemu nie zamontowano płetwy balastowej? Przecież pod wodą nie byłoby i tak jej widać... A do wypadku raczej by nie doszło wtedy. Ehhh

    • 73 6

    • Bo wtedy nie byłoby dotacji "historycznej", byłoby bezpieczniej ale nie byłoby forsy.

      A pan biznesmen nie po to zakładał fundację żeby łódki leasingować jak zwykły głupi przedsiębiorca

      • 32 1

    • kompletna bzdura

      • 0 0

  • Straszna tragedia

    Mam nadzieję, że zostaną wyciągnięte wnioski i już nigdy się nie powtórzy :-(

    • 43 1

  • Galar to nic innego jak tratwa 2.0 (1)

    to na Motławę nie powinno wypływać, a co dopiero do portu.

    • 109 6

    • I brac 14 osob

      • 16 2

  • Stop dla amatorki ktora zgrywa Sternikow (7)

    4 osoby nie zyja
    3 pasazerow feralnego wyoadku jest w stanie ciezkim w szpitalu - kooejne godziny przyniosa informacje

    Fundacjo Galar Gdanski tak walczylas o uciesnionych wykluczonych zeby plywac po strefie przemyslowej mimo ze wszyscy ostrzegali dzis wywalczylas tchorzliwe wylaczenie strony i wylaczenie telefonow . Abstrahujac od glupoty nie wlozenia kapokow - naraziliscie swoim zatrudnieniem malolatow niedouczonych nie sluchajacych informacji ukaxujacych sie na UKF14 oraz torpedujacych podstawowa wiedze sternika na smierc , kalectwo i cierpienie wielu rodzin . W dzisiejszych czasach wiele fundacji osiaga dno dla wlasnych korzysci materialnych ale wtedy pojawiliscoe sie wy i zapukaliscie od spodu mulu !

    Ile jeszcze wypadkow musi sie zdarzyc zeby zaczeto jontrolowac uprawnienia robione 2 dniowo na jakis podrzednych kursach / kupowane na jakis grouponach etc ?

    Czy naprawde przyjmujac kogos do pracu powierzajac mu lodz lajbe kajak motorowke czy cokolwiek nie warto sprawdzic jego wiedzy zadajc kilka podstawowych pytan - polowa polehnie na 2 juz mie mowiac o dalszych !

    Czy um gdynia - nie moze zakazac ruchu w strefach przemyslowych w Gdyni mozna w Gdansku nie ?
    Dlaczego ponizej 15konne lodeczki sipy kajaki itd narazaja ludzi ze statkow czy holownikow !
    Gincie jak chcecie - nikomu nic do tego ale nie narazajcie innych w ktorych wplyniecie narazicie czy podtopicie . Wasz brak umiejetnosci rowny jest z % ktore nyscie wypili - ruszajac w trase

    • 122 8

    • (3)

      No teraz to niewątpliwie będzie full stop tego radosnego dojenia. Szkoda, że dopiero po wypadku i śmierci 4 osób.

      • 10 1

      • kim była 4 osoba? (2)

        • 2 8

        • pasażer nostromo.

          • 8 1

        • Małym dzieckiem.

          • 7 4

    • Brak wiedzy, doświadczenia i lekkomyślność zabija... (1)

      Fundacja popełniła tragiczny błąd zatrudniając tych sterników z obsługi. Oby nie była to kadrowa decyzja świadoma...
      Prokurator to ustali...

      • 7 3

      • Tak

        Tam pod płaszczykiem pomocy niepełnosprawnym i wychowankom domu dziecka obnizali koszty, dostali na to mase pieniędzy z różnych fundacji i PFRONu

        • 11 1

    • A można po polsku?

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Wpuszczając takie łupinki na akweny portowe (35)

    Zapomniano chyba czym jest woda portowa i poruszające się po niej obiekty. I dlaczego, na litość boską, ludzie nie mieli na sobie kapoków? To powinno być obowiązkowe dla każdego pasażera.

    • 902 15

    • W sieci jest pełno zdjęć (5)

      Kapoki miały tylko dzieci i nawet nie wszystkie

      • 62 0

      • ja widzę jeszcze pole "do rozwoju" i ekstremalnych doznań - w Egipcie dzieci

        pływają po Nilu na kawałku styropianu, a do rączek mają przyczepione kawałki deseczek do odpychania się. To dopiero by był zysk na turyście takim low costowym sprzęcie.

        Jak nie zamkną tych tandetnych TAXI garbusów, to będzie kolejna tragedia.

        • 61 1

      • (3)

        Godne ubolewania. I piszę to jako człowiek, który wie co to jest woda, a nawet kipiel przy 9-10 stopniach Beauforta. O śrubach, sterach strumieniowych, wirach, prądach, falach i siłach tam występujących to nawet pisać nie chcę, a wątpię czy ktoś z tych sterujących miał pojęcie. Wszystko fajnie wygląda dopóki woda jest spokojna. A sytuacja potrafi się zmienić w ciągu paru chwil i to nie jest samochód, że wciskamy hamulec, tu trzeba myśleć i obserwować non-stop, a także przewidywać. Akweny tego rodzaju to nie miejsce dla amatorów.

        Już chyba na zwykły rower wodny czy kajak na jeziorku są większe wymagania dla pasażerów. A załoga poruszająca się po takich akwenach powinna mieć uprawnienia przynajmniej sterników.

        Okropna tragedia. Bardzo współczuję rodzinom.

        • 89 1

        • Ale sternika motorowodnego to chyba załoga musiała mieć. (2)

          • 1 1

          • do uzyskania w jeden dzień - to wiele nie wnosi

            po kursie nadal nic nie umiesz

            • 4 0

          • Nie mogę się zgodzić na taką opcję. To jak karta rowerowa na autostradzie. Poruszali się po akwenie roboczym, tam duże i silne jednostki wpływają i wypływają. A ich pojęcie o bezpieczeństwie, doświadczeniu i świadomości ryzyka idealnie podsumował ten holownik, a dokładniej jego struga śrubowa.

            • 2 0

    • (7)

      Zwłaszcza, że są to łupinki płaskodenne. Przy tak wysoko położonym środku ciężkości tego typu tragedia była kwestią czasu.

      • 80 0

      • (6)

        Kwestią czasu, no widzisz a teraz tylu ekspertów się wypowiada. A gdzie byli wcześniej?

        • 9 21

        • Miasto i państwo (4)

          Domorosłych ekspertów jest pełno, bo każdy ma swoje zdanie. Pytanie, gdzie były instytucje miejskie i państwowe, które pozwalały na czymś takim przewozić zarobkowo ludzi. Może doszło do przekupstwa? Przecież każdy widzi, że taka konstrukcja nie nadaje się na ten akwen.

          • 12 1

          • Urząd Miejski nie ma nic do zarządzania państwowymi wodami (3)

            • 6 8

            • Zawsze coś można zrobić dla ludzi (1)

              Ale mogą zawiadomić instytucje państwowe, że coś budzi poważne zastrzeżenia odnośnie życia i zdrowia Ludzi w ich mieście? Czy tylko muszą ograniczać się do zakładania blokad na koła i tropienia osób, które nie sprzątnęły po psie?

              • 9 4

              • Dokładnie tak. I przez zaniechanie takich działań de facto są po części winni tej tragedii.

                • 4 2

            • Ale zdrowy rozsądek powinien brać górę. Czy policjant po służbie też udaje, że czegoś nie widzi? Przepisy mogą być niedoskonałe, ale ludzie są po to, żeby łatać te wady prawa i wychodzić problemom na przeciw, a nie klepać herbatogodziny z klapami na oczach.

              • 5 1

        • Byli. Tylko nikt ich nie słuchał, a co niektórzy jeszcze sapali do nich.

          • 2 0

    • (10)

      Dlaczego nie mieli kapoków? Proste bo nie ma obowiązku zakładania.
      Dlaczego nikt nie założył? Bo może większość nie miała pojęcia czym jest łódź płaskodenna, jakie grożą takiej łodzi niebezpieczeństwa. Przede wszystkim może wogole pasażerowie nie wiedzieli że to płaska deska bez statecznika? Zastanawiacie się nad budową każdej atrakcji turystycznej? Ja nie. I do dziś bym nie miał pojęcia z czym to jest związane gdyby nie ten wypadek i gdybym się nie wczytał w temat. Myślę że ludzie byli nieświadomi. Co nie zmienia faktu że jak ostatnio płynąłem jachtem do Jastarni to córka obowiązkowo dostała do założenia kapok... Zarówno kapitan jak i ja wymagałem tego. Ale szczerze powiedziawszy tu chyba też bym nie wymagał...

      • 48 5

      • (7)

        No nie wiem. Wydaje mi się, że na każdej łódce (jest to chyba definiowane wg. wyporności) należy mieć na sobie kapok.

        • 10 17

        • wydaje ci się, nie znasz przepisów (6)

          • 17 6

          • (5)

            Dziwnym trafem na jeziorze musisz mieć kapok. Na rzece na kajaku też. Jakim prawem tutaj nie? Przepisy może skorygować organizator takiej turystyki bo przezorności nigdy za wiele na wodzie albo na drodze. To jak jazda bez pasów.

            • 26 5

            • Na jeziorze też nie musisz (2)

              i na pewno nie kapok. Pokaż choć jedno zdjęcie, że ktoś pływa w kajaku w kapoku. Najwyżej ma kamizelkę asekuracyjną i to jeszcze pod tyłkiem.

              • 8 8

              • ja pływam kajakiem w kapoku

                nie jestem głupi - nie przeszkadza, a chroni

                • 11 0

              • Chyba nigdy nie pływałeś i nie znasz realiów jak ratownicy gonią ludzi za brak kapoka.

                • 1 0

            • Kapitan jednostki jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pasażerów. Przed każdym wypłynięciem z załogą powinien przeprowadzić krótkie szkolenie z bezpieczeństwa. Może też zażądać, aby załoga czy pasażerowie mili kapoki czy kamizelki pneumatyczne i ewentualnie byli przypięci (w zależności od warunków).
              Nie ma żadnych przepisów, które nakładają na załogę czy pasażerów obowiązek noszenia kapoków. To decyzja kapitana.

              • 3 0

            • W kanałach portowych jest obowiązek posiadania na pokładzie odpowiedniej do liczby pasażerów ilości kamizelek ratunkowych a nie

              Asekuracyjnych jak na jeziorze

              • 0 0

      • Nie masz pojęcia o czym piszesz. (1)

        Co to jest "statecznik" na łodzi?

        • 1 0

        • Zdziwisz się ale jest coś takiego (nie mylić ze stępką)

          Niektóre promy pasażerskie maja wysuwane stateczniki, stabilizujące przechyły podczas sztormów, oczywiście nie dotyczy małych jednostek ale jest to statecznik na łodzi

          • 2 0

    • Ale nie jest. (3)

      Więc nie można pasażera zmusić.

      • 3 3

      • Można można: uczestnik chcący wziąć udział w rejsie zobowiązuje się do przestrzegania wytycznych osób kierujących, w tym

        założenia kamizelki ratunkowej w czasie odbywania rejsu.
        Wystarczy jedno zdanie w regulaminie i trochę konsekwencji. No i myślenia.
        Ale - powtarzam - to tylko zmniejszyłoby ryzyko, nadal byłoby ryzyko wywrócenia takiej płaskodennej łódki co na takim betonowym i ruchliwym akwenie może być niebezpieczne.

        • 32 2

      • można i trzeba regulaminem. ale kwestia wygody i kasiorki co?

        • 7 1

      • Można, a nawet trzeba, choćby we własnym interesie, skoro nie zależy nam na cudzym zdrowiu i życiu. A tak to będzie się trzeba wypłacić z rent i niemałych odszkodowań jak sądzę.

        • 3 1

    • Co to jest kapok?

      • 0 11

    • zrobią mu żółte paiery i będzie działał dalej (1)

      • 4 0

      • On już je ma niestety

        • 0 0

    • Dlaczego obowiązkowe?

      Ich zycie ich sprawa. Tak damo jak pasy w samochodzie.

      • 4 6

    • (1)

      Ciekawe czy byś założył , widziałeś kiedyś na Motławie ludzi z kapokami? . Setki rejsów tym i podobnymi jednostkami i zdarzyło się nieszczęście - teraz wszyscy mądrzy i krzyczą kapoki

      • 5 4

      • Tak, założyłbym. I swojemu dziecku też. Bo jestem odpowiedzialnym i myślącym człowiekiem. Zwłaszcza wchodząc na balię tego rodzaju. A ty podążaj za tłumem to kiedyś skończysz jak tamci.

        • 3 0

  • następną tragedią będą te TAXI garbusy (1)

    którym pływa naprute towarzystwo.

    • 112 2

    • dokładnie. czekam

      a wtedy ojej jak do tego doszło , może byli pijani albo garbus miał za dużo mocy % . to oni winni nie my nie nasza firma oferująca takie atrakcje

      • 19 0

  • Jest dobrze jak jest dobrze .....

    • 26 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane