- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (28 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (325 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (338 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (890 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Kolejna platforma wiertnicza w Remontowej
W poniedziałek do Gdańskiej Stoczni Remontowej wpłynie platforma wiertnicza Arctic IV. To trzecia tego typu jednostka, która w tym samym czasie będzie remontowana w GSR. Trwają prace przy platformach Safe Bristolia i Arctic II.
Arctic IV to prawdziwy kolos. Mierzy ponad 330 stóp, czyli ok. 100 metrów. Powierzchnia pokładu wynosi ponad 3,7 tys. m kw. Platforma ma pomieszczenia dla ok. 100 pracowników. Jednostka może prowadzić prace wiertnicze pod dnem morskim do głębokości ok. 750 metrów. Arctic IV została wybudowana przez Daewoo Shipbuilding & Heavy Machinery w 1983 r. w Korei. W 1999 roku została unowocześniona.
Dotychczas platforma należała do Global Marine Drilling Company i funkcjonowała pod nazwą Glomar Arctic IV. Obecnie właścicielem platformy jest Awilco Drilling Limited. Gdańską Stocznię Remontową jednostka opuści już pod nową nazwą WilHunter
W Remontowej platforma zostanie poddana pracom konserwacyjnym i malarskim. To już drugie odwiedziny Arcti IV w gdańskiej Remontówce. Platforma przechodziła podobny remont w Gdańsku w 2000 roku.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (45) ponad 20 zablokowanych
-
2010-11-21 12:03
(1)
To się dzieje w stoczni. I dobrze!!
- 48 1
-
2010-11-21 14:01
ale REMONTOWEJ
tam pracy jest w bród cały czas
- 5 0
-
2010-11-21 12:05
Platforma to tylko wydobywcza, a wiertnicza to jest wieża!!! (5)
- 4 33
-
2010-11-21 12:18
Są trzy rodzaje platform. (3)
Wiertnicze, wydobywcze i badawcze.
- 4 2
-
2010-11-21 12:27
Ja jeszcze słyszałem o obywatelskiej.
Ale jaka by nie była, mam jej dość
- 16 6
-
2010-11-21 12:32
a samochodowa albo kolejowa?
a platforma gier?
a platforma cyfrowa?- 8 0
-
2010-11-21 16:58
pracuje w branży i nie słyszałem o badawczej
są jeszcze wiertniczo-eksploatacyjne np gulfax- 1 0
-
2010-11-21 12:18
wieza na ladzie jest ....
jednosta wiercaca plywajaca ( tzw floating rig ) to w polskim nazewnictwie to platfroma wiercaca , a wiezami nazywa sie urzadzenia do wiercenia na ladzie (onshore rig )
ps. troche siedze w tym biznesie juz- 4 3
-
2010-11-21 12:17
Stocznie Remontowa i Północna tak dobrze sobie radzą bo są sprywatyzowane ! (4)
A nie jak do niedawna (może coś się zmieni bo już jest prywatna) Gdańska państwe czyli niczyje, czyli opanowane przez mafiozów
- 24 4
-
2010-11-21 12:41
Jo. (1)
Zwłaszcza z opcjami walutowymi sobie radzą.
- 1 1
-
2010-11-21 17:03
A właśnie, że sobie poradzili
2 lata temu był strach a teraz nie ma tematu typowy narzekaczu.
- 3 0
-
2010-11-21 14:01
tak to jest wielki sukces Polskich Stoczni bo tak sobie radza ze cale stocznie pochylnie i doki sa puste (1)
Juz niedługo klapa absolutna.
- 2 3
-
2010-11-22 11:31
Hmm, ciekawe.
Z kilkudziesięciu stoczni różnych rozmiarów działających w Polsce puste stoją tylko trzy. Fakt, po względem zatrudnienia jedne z największych, ale pod względem zysków i obrotu już niekoniecznie. Jak tak wygląda dla ciebie upadek, to wnioskuję, że o prawnikach powiesz, że biedę klepią?
- 1 0
-
2010-11-21 12:17
750 m pod dnem morskim? (4)
W Norwegi polacy budowali platformy co wiercą na głębokości 10 000m. Co wy tu skaczecie z tm złomem. Poszukajcie sobie zdjęć Aker Spitsbergen i Aker Barents.
- 5 25
-
2010-11-21 12:24
czytaj uwaznie i ze zrozumieniem (3)
750 m to glebokosc wody , a dlugosc odwiertu , dlugosc odwiertu liczy sie od poziomu dna morskiego , i bynajmniej nie podaje sie glebokosci pionowej tylko dlugosc calkowita , bo nikt nie wierci w pionie calego otworu , otwory wydobywcze na wyskokosci reserwuaru sa przewaznie poziome , a twoje 10 km tw pionie to praktycznie nie wykonalne , najglebszy pionowy otwor ma 11 km , i zrobili go rosjanie chyba w latach 70 , jest tam za goraco zeby moc wiercic glebiej nie mowiac juz o produkcji ropy .....
- 11 1
-
2010-11-21 15:28
Platforma pływa na wodzie, czy stoi na dnie? (2)
W artykule piszą, że: "Jednostka może prowadzić prace wiertnicze pod dnem morskim do głębokości ok. 750 metrów" - stąd wynikałoby, że platforma stoi na dnie morskim (gdzie jest dość płytko) i wierci do głębokości 750 m poniżej dna.
Ty z kolei piszesz, że 750 m to głębokość wody. W takim przypadku platforma musiałaby pływać, bo nie sądzę, żeby miała tak długie podpory.
Więc jak to jest? Nie znam się na tym, dlatego pytam.- 0 0
-
2010-11-21 15:50
sa platformy ktore plywaja i sa takie co stoja oparte o dno (1)
ta platforma jest ewidentnie plywajaca z wlasnym napedem , i takowa sie kotwiczy do dna linami badz jak posiada pedniki to sama utrzymuje kurs (pozycje) ,a te 750 m to ewidentnie glebokosc wody , to jest uzaleznione od systemow w jakie zostala wyposarzona, tym najslabszyb ogniem ktory to okresla jest dlugosc swobodna rury wiercacej , a co z tym idzie i mozliwosci kompensacji jej bezwladnosci , sa tez platformy typu jak-up ktore plywaja , ale jak doplyna na swoja pozycje to spuszczaja nogi na dno i stoja na nogach w momencie wiercenia , sa tez statki wiertnicze i wiele innch ciekawych jednostek , wszytko jest uzaleznione gdzie i w jakim regionie swiata chcesz wiercic
- 1 0
-
2010-11-21 19:07
Dzięki za odpowiedź
Nie wyobrażam sobie pracy na platformie, czy to wbitej w dno, czy zakotwiczonej, czy pływającej. Wokół nic tylko woda i niebo. Pewnie da się do tego przyzwyczaić, ale nawet nie chce mi się myśleć, jak to wygląda podczas sztormu...
- 1 0
-
2010-11-21 12:27
Po co redakcja pisze o stopach i przelicza na metry? (1)
To glupota i nic wiecej.
- 1 18
-
2010-11-21 15:20
W terminologii morskiej jako jednostki długości/głębokości używa się stopy
A dla nie znających tej jednostki autor podaje wartość przeliczoną na metry. Nie widzę w tym nic głupiego.
- 3 1
-
2010-11-21 13:41
Eeee tam !
Takie małe złomy to ja naprawiam u mnie na działce obcążkami i młotkiem !
- 2 12
-
2010-11-21 15:15
he
w 2000r pracowalem przy jej remoncie. rzeczywiscie kolos. Jak zawiało w toitoi na górze to myślałem że to moje ostatnie s****ie :-D haha
- 36 0
-
2010-11-21 15:52
A czy ktoś słyszał o związkach zawodowych w GSR? (1)
Niby są, a jakoby ich nie było. I dlatrgo firma nie ma problemów.
- 21 1
-
2010-11-21 17:55
Zobaczymy w styczniu...
...jak się dużo w Remontowej pozmienia...
- 3 0
-
2010-11-21 15:54
Platforma (2)
Nie ma co sie tak ekscytować bo jak w przypadku Safe Bristolia armator przywiózł sobie swoja ekipę remontową ze Szkocji...... w polsce kupe smieci po remoncie zostawią. Poprzednia platforma hotelowa tez była remontowana przez szkocką OP Marine.....
- 8 3
-
2010-11-21 17:48
Która?
SAFE ESBJERG? Część stalowa (deck) była remontowa przez Remontową i spółki.
- 1 0
-
2010-11-22 07:26
Hmmm... ciekawe..
Ja tu na BRISTOLII żadnej ekipy nie widziałem ;-). Ale z tego co wiem owszem, będą ludzie ze Szkocji... w liczbie 4. ;-)))
Co do OP Marine Panie Pilocie, to ta firma pracowała na ENSCO 100 a nie na SAFE ESBJERG. Nie ma to jak przekazywać rzetelne informacje...- 1 0
-
2010-11-21 16:45
Tragicznie jest z naszym przemysłem... (1)
...jeśli otrzymanie zlecenia jest sensacją wartą odnotowania w mediach :(
- 14 3
-
2010-11-22 07:31
Nie "smutny wyborca" a pesymista chyba....
Ja tam myślę że akurat informacja o wieży jest ciekawa. Sama wieża jest bardzo ciekawa jako konstrukcja. A trzy wieże w jednym miejscu to jest faktycznie sensacja jakiej jeszcze nie mieliśmy w Gdańsku, a i w sumie w Polce. A będzie jeszcze czwarta wieża prawdopodobnie.
W stoczni rocznie jest remontowanych około 200 jednostek i byłoby smutne gdyby jako sensacja było opisywane w mediach każde z nich. Ale nie jest. Więc nie za bardzo rozumiem czego się smutny wyborca czepia...- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.