- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (91 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (95 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (361 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (173 opinie)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (301 opinii)
- 6 Paragon grozy za kurs taksówką (479 opinii)
Kolejne apartamentowce z mariną w Trójmieście
W Wiślince, obok mostu prowadzącego do Sobieszewa, może powstać kolejny kompleks apartamentowców z lokalami na wynajem, hotel oraz marina na wodach Martwej Wisły. Projekt jest podobny do tego, który od kilku lat jest realizowany po drugiej stronie mostu. Licząc razem z Yacht Parkiem w Gdyni, to już trzeci taki projekt w Trójmieście.
Marina z zewnętrznym basenem
Z oferty można się dowiedzieć, że Wind Yacht Resort będzie kompleksem czterech budynków w klasie apartamentów. Ma tu powstać także pięciogwiazdkowy, dziesięciopiętrowy hotel oraz infrastruktura portowa z kapitanatem i mariną na 200 miejsc cumowniczych, restauracją na wodzie, zewnętrznym basenem, strefą saun oraz bawialnią dla dzieci.
Byłaby to pierwsza w Trójmieście i okolicach marina z takimi atrakcjami. Właściciele apartamentów mieliby tu prywatne miejsca dla swoich jednostek, "w tym pełnomorskich jachtów" - jak czytamy w ofercie.
W pierwszym etapie, w głębi działki i naprzeciwko "pływającego" basenu, mają powstać dwa budynki z 90 apartamentami o metrażach od 29 do 108 m kw. Na ostatnich piętrach zaprojektowano pokoje z antresolami.
- Najtańsze apartamenty, te niepołożone od strony wody, będą kosztowały od 17 895 zł netto za m kw. Większe i bardziej prestiżowe, z widokiem na wodę, ok. 21 tys. netto za m kw. - można się dowiedzieć z rozmowy ze sprzedawcą.
Mają to być lokale usługowe, przeznaczone na wynajem. Poza sezonem właściciel może korzystać ze swojej własności w nieograniczonym czasie, a w sezonie wysokim tylko przez 14 dni. Operatorem ma być tutaj spółka VHM Hotel Management.
Pierwsze budynki na koniec 2025 roku
Sprzedawcy informują także, że budowa rozpocznie się w kwietniu tego roku, a pierwsze lokale mają być ukończone we wrześniu-październiku 2025 r. Harmonogram przedstawiany w ofercie mówi o odbiorze lokali do końca 2025 r.
W rejestrze wydanych pozwoleń na budowę nie widnieje jednak pozwolenie wydane dla inwestycji, która miałby powstać na tej działce, a inwestor do chwili publikacji artykułu nie odpowiedział na pytanie redakcji, czy takie pozwolenie posiada. Istnienie prawomocnego pozwolenia na budowę, już po publikacji artykułu, potwierdzili architekci z gdańskiej pracowniAko Architekci, w której powstał projekt kompleksu.
Pierwszy etap jest zgodny z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Przewiduje on zabudowę zamieszkania zbiorowego z budynkami do trzech kondygnacji i 13 m wysokości (zaplanowano trzy kondygnacje z antresolami) oraz możliwość realizacji przy linii brzegowej przystani wodnych i pomostów.
W aktualnym planie miejscowym nie ma jednak mowy o realizacji budynku hotelowego o wysokości 10 kondygnacji - takiego, jaki przestawiają wizualizacje. W ofercie jest natomiast informacja, że będzie on działał pod międzynarodową marką wraz z restauracją, wewnętrznym basenem ze strefą saun, salą fitness, kids clubem, salami bankietowymi i konferencyjnymi. Do urzędu gminy Pruszcz Gdański złożony został wniosek o zmianę planu miejscowego, tak by realizacja inwestycji w zapowiadanym kształcie była możliwa.
A kiedy ma się rozpocząć budowa mariny?
- W drugim etapie inwestycji. Jego realizacja planowana jest za ok. rok, czyli marina mogłaby zacząć powstawać na początku 2025 r. - informuje biuro sprzedaży.
Zgodnie z informacjami uwidocznionymi w księdze wieczystej, właścicielem działek jest spółka Jantar Development z siedzibą w Warszawie, zaś przedstawiana jako inwestor spółka P48 to spółka celowa, która będzie realizowała ten projekt.
Apartament plus miejsce cumownicze - to już jest w Trójmieście
Zaprojektowana z myślą o żeglarzach infrastruktura łącząca zabudowę mieszkaniową położoną tuż obok mariny istnieje w całej Europie - głównie w miastach basenu Morza Śródziemnego i w Skandynawii. W Trójmieście, chociaż nie brakuje tu warunków do realizacji takich inwestycji, dopiero takie projekty powstają.
Jeden został zrealizowany w Śródmieściu Gdyni, w ramach projektu Yacht Park. Marina powstała tu na wodach Basenu Prezydenta
Druga - nadal jest w trakcie realizacji - w sąsiedztwie (po drugiej stronie mostu)
Aktualnie realizowany etap inwestycji Sol Marina dewelopera Dekpol ma zostać ukończony w I kw. 2025 r. Tu także planowana jest realizacja mariny zewnętrznej na wodach Martwej Wisły.
![Mapa inwestycji](https://s-trojmiasto.pl/_img/dom/mapa_inwestycji_box.jpg)
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (191) 6 zablokowanych
-
2024-01-08 10:01
Opinia wyróżniona
(5)
A gdzie chodnik? Nie widać go na wizualizacji.
- 38 4
-
2024-01-09 06:50
Na co to komu?
Zewnętrzny basen Hehe to nie Grecja, albo jakaś Hiszpania. Podgrzanie to mega koszt.
- 1 1
-
2024-01-08 13:19
(2)
Do Wielkiej SolMariny jedzie się po błocie i płytach. Najemcom zresztą ulica nie potrzebna, wszak do domu dopływają jachtem. W tej nowej inwestycji zdaję się będzie podobnie ..
- 16 2
-
2024-01-08 23:39
pomysl logicznie
lepiej zbudowac droge na samym koncu inwestycji zeby nie zniszczyc jej ciezarowkami
- 3 1
-
2024-01-08 14:38
Buahaaa
- 5 0
-
2024-01-08 10:49
Taki sam jak do tego booki gu po lewej. Brak ulicy i chodnika
- 12 0
-
2024-01-08 08:38
Opinia wyróżniona
W całości popieram (4)
Więcej takich inwestycji nad morzem .
Czekamy na zainteresowanie inwestorów- 47 98
-
2024-01-08 19:16
Od morza dzieli Cie tylko kilka kilometrow szamba :)
- 2 0
-
2024-01-08 09:20
No jak się dostaje kasę za popieranie, to się popiera (2)
- 28 11
-
2024-01-08 18:42
Nie popierasz tylko dlatego, że cię nie stać. (1)
Komu normalnemu przeszkadzają takie osiedla?
- 4 2
-
2024-01-08 20:25
Chyba wszystkim normalnym prz szkadza betonowy syf
- 4 2
-
2024-01-08 09:35
Opinia wyróżniona
normalnie Saint Tropez albo inne Monaco szkoda tylko że strefa klimatyczna nieco chłodniejsza (5)
a przez to atrakcyjnosć sportów wodnych nieco mniejsza. Ale pewnie znajdzie się wsytarczająco nuworyszy żeby zapełnić te obiekty.
- 81 8
-
2024-01-08 14:13
Raczej strefa ekonomiczna a nie klimatyczna!!bo tu wiekszosc robi za 3 tys zl a nie za 3 tys euro a ceny jak w sant trope czyli (1)
Patologia polska w pigulce
- 7 1
-
2024-01-08 18:30
Od 1989 żadnej zmiany. Tylko my Polacy nie Francuzi. Na ulice rzadko wychodzimy protestować.
- 3 2
-
2024-01-08 09:52
warszawskie słoje już robią przedpłaty (1)
- 26 1
-
2024-01-08 17:22
Dekpol na to właśnie czeka :)
- 7 0
-
2024-01-08 09:39
Idzie "katastrofa klimatyczna", za 2 lata będa u nas rosły palmy, a zamiast jabłek będziemy zrywać daktyle ;-)
- 19 6
Wszystkie opinie
-
2024-01-08 07:02
(1)
Doskonale,Kowalski bedzie mógł się zrelaksować,zacumować swó jacht i odpalić kubańskie cygaro w apartamęcię za 4k za dobę.
- 43 9
-
2024-01-08 19:06
ale rozumiesz, że w kapitalizmie, jakkolwiek wolnym rynku, są
oferty dla klasy robotniczej, średniej oraz dla bogatych, bo o to się na kolanach w kosciółku modliłeś, po to poświęcałeś własne dzieci do obracania przez wielebnych. Twój sarkazm jest sucharem, zdartą płytą, skończy się wraz z tobą. twój codzienny skowyt tutaj to jedyne co ci zostało, ale nawet i to po tobie nie zostanie.
- 2 2
-
2024-01-08 07:03
Oczywiście nie napiszecie (4)
Że w tych budynkach nie da się zameldować bo to oficjalnie nie są lokale mieszkalne, postawili to na terenach zalewowych i to jest przerośnięty camping
- 90 7
-
2024-01-08 07:36
artykuł
sponsorowany?
- 35 1
-
2024-01-08 10:49
Ale po co o tym pisać? To niedobra jest.
- 18 1
-
2024-01-08 16:36
Meldować
Meldować się można nie tylko w lokalu mieszkalnym. ... Tylko po co.
- 4 1
-
2024-01-08 18:45
Przecież napisali, że to pod wynajem.
Latem możesz mieszkać tylko przez dwa tygodnie.
- 5 0
-
2024-01-08 07:04
Sol co proszę? (8)
- 31 6
-
2024-01-08 07:10
(2)
Marina. Mam nadzieję, że pomogłem
- 5 10
-
2024-01-08 09:00
Marina to jest w Monako. To zwykła przystań jest.
- 16 3
-
2024-01-08 18:50
Nie dziękuję
- 1 1
-
2024-01-08 08:46
Costa Del
- 10 1
-
2024-01-08 10:50
Dzień na Marsie się tak nazywa. Może chodzi o kosmiczne ceny?
- 8 0
-
2024-01-08 14:14
Sol g... buahaaa dla ameb umyslowych z np tropical island buahaaa (1)
- 5 3
-
2024-01-09 10:10
Ale prostacka wypowiedź.
Skąd Ty człowieku jesteś, że nie potrafisz kulturalnie wypowiedzieć się?
- 0 0
-
2024-01-08 18:50
Costa del Sol
- 1 0
-
2024-01-08 07:05
Super (3)
Super
W około żywego ducha
Wszędzie daleko
Zimą syberia
Super inwestycja- 63 12
-
2024-01-08 07:28
nikt nikogo nie zmusza tam mieszkać, szczególnie cały rok
jasne jest że poza sezonem będzie stało puste
- 14 4
-
2024-01-08 09:01
No Super - czego się czepiasz?
W około żywego ducha - dla mnie bomba.
Wszędzie daleko? - to se kup samochód bo chyba na piechotę daleko.
Zimą syberia. - Zimą jest zimno w tym kraju - nie wiem może pierwszy raz tu jesteś.- 15 11
-
2024-01-08 20:09
pochwal się nam w co ty zainwestowałeś i ile na tym zarobiłeś.
czy tylko w paszczy jesteś mocny?
- 2 0
-
2024-01-08 07:10
(14)
Obiektywnie. Ależ tu zazdrośnikow. Ta lokalizacja to wygwizdowo? 16 km od centrum miasta.?! Wczoraj byliśmy na spacerze mna wyspie. Marzenie wielu z was i moim też tu mieszkać. Pełen spokój. Uważacie, że lepsze rewiry to te Banina, Żukowa czy Straszyn? Hahha. Bądźcie szczerzy z samym sobą! Super miejsce i nie pisze o inwestycji Sól bo tego nie widziałem "naocznie".
- 26 52
-
2024-01-08 07:25
Dobrze płacą za marketing szeptany? (4)
Może też się zatrudnię, ale pewnie oczekują większej subtelności w komentarzach, aby to nie było od razu oczywiste.
- 21 14
-
2024-01-08 08:24
(3)
Dobrze ktoś pisze. Żaden marketing ludzie. Przecież to sama prawda. To jest kilkanaście kilometrów od centrum Gdańska. W Sobieszewie super duży sklep. Trzy kilometry do lidla i biedronki. Piekny las i plaża za mostem. Mam tam działkę ogrodniczą obok i gdybym mógł na niej postawić jakiś domek to raz dwa bym się wyniósł z Gdańska.
- 11 15
-
2024-01-08 08:27
Dokładnie. Pare lat temu to się zgadzam,że tam nie było nic,ale obecnie? Okolica rozwija się naprawde grubo.
- 13 6
-
2024-01-08 10:51
I pewnie w sezonie też nikogo tam nie ma? Spokój, cisza i porządeczek?
- 12 2
-
2024-01-08 18:52
Wolę centrum Gdańska
- 1 4
-
2024-01-08 07:32
(2)
1. Najbliższy sklep 700 m i to z podstawowymi artykułami
2. To Wiślinka (hałda mimo że zarośnięta dalej tam jest)
3. Nie można się zameldować
Odpada- 22 7
-
2024-01-08 08:51
Ale ktoś tam chce mieszkać na stałe?
Przecież to odpowiednik domków letniskowych, tylko z wyższym standardem i przystanią pod nosem.
- 12 3
-
2024-01-08 16:43
można
można się zameldować
- 3 1
-
2024-01-08 07:36
dobrze kombinujesz, śmiało wyprowadzaj się na wygwizdowia, więcej normalnych mieszkań dla mnie (2)
Jak ktoś ma coś kupić to kupuje albo tanio albo w dobrej lokalizacji, Sobieszewo to ani nie jest tanie ani w dobrym miejscu a do tego za 50 lat połowa wyspy będzie wysiedlona ze względu na zalanie wodą
- 15 7
-
2024-01-08 08:09
Jak za 50 lat mieli by być wysiedlani mieszkańcy wyspy,
którzy swoje domki zbudowali zwykle na wyżej wyniesionych terenach za obwałowaniami,
to mieszkańcy Gdańska już powinni się pakować, bo tam wałów nie ma - poza wałami władzy,- 11 6
-
2024-01-08 08:39
..."więcej normalnych mieszkań dla mnie"... nie ośmieszaj sie człowieku takimi tekstami. Ludzie skupujący nieruchomości wiedzą,że w Gdańsku mieszkań nie brakuje. Jest ich w brud.
- 11 2
-
2024-01-08 09:12
(2)
A jak przyjdzie cofka to najemcy będą wołać o ratunek bo domy stoją przed wałem. Oprocz walorów estetycznych jest jeszcze myślenie
- 11 5
-
2024-01-08 09:18
(1)
To będą wołać. Wiesiek. Nie twoje zmartwienie. Masz gula i tyle.
- 11 5
-
2024-01-08 23:26
Eeeeee , tam gula . To tylko fakt. Jak ktoś ma kasę...
- 0 0
-
2024-01-08 07:14
Też sprzedawane jako lokale usługowe? (2)
Bez możliwości meldunku?
- 49 3
-
2024-01-08 07:26
w obecnej sytuacji prawnej lokal usługowy a nie mieszkalny to całkiem sensowne rozwiązanie
żaden najemca się tam nie zamelduje, znika problem eksmisji, a sam właściciel tam się meldować nie będzie przecież bo i po co?
- 16 2
-
2024-01-08 16:40
zameldowanie
Możliwe jest również zameldowanie się w lokalu użytkowym. Potwierdza to choćby treść wyroku WSA w Warszawie z dnia IV SA/Wa 1247/13: W myśl ustawy o ewidencji ludności zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w danym lokalu
- 0 3
-
2024-01-08 07:14
18 tysięcy za metr kwadratowy (7)
Mój znajomy opowiadał że jego szef kupił sobie właśnie taki apartament. Cena to 18 tysięcy za metr kwadratowy. Dużo czy nie dużo?
- 7 15
-
2024-01-08 07:15
Grosze,przy 50% inflacji przez 3 lata.
- 5 8
-
2024-01-08 10:33
dużo
- 0 2
-
2024-01-08 10:51
18 netto, grosze, taniej niż w nowych na Zaspie w ciągłym hałasie
- 8 0
-
2024-01-08 12:18
18tys to było 2 lata temu
Teraz powyżej 20tys
- 4 0
-
2024-01-08 12:23
To jest teren zalewowy, więc sam sobie odpowiedź.
- 7 0
-
2024-01-08 13:53
Dla jednych 1 mln plz to niewielka kwota, mają kilka samochodów ponad 0,5mln sztuka i kilka nieruchomości po kilka mln każda. Dla innych to suma nieosiagalna.
- 2 0
-
2024-01-09 08:09
18
18 juz nie aktualne - dolicz 20%
- 1 0
-
2024-01-08 07:17
A wszystko skąpane w rakotwórczych wyziewach z rafinerii. (7)
Najczęstszy kierunek wiatru jest niestety bezwzględny.
- 50 14
-
2024-01-08 08:40
(3)
Proponuję by czytelnicy bardziej niz rafinerią zainteresowali się tym co jedzą.
- 11 8
-
2024-01-08 08:50
O, nie.
Masz się nie zastanawiać i cieszyć że to nie są robaki!
- 3 1
-
2024-01-08 09:25
Proponuję , by czytelnicy zajęli się swoimi sprawami .
- 4 1
-
2024-01-08 18:50
I co piją.
- 2 0
-
2024-01-08 09:23
(1)
Tak jak caly Gdańsk jest w wyziewach Rafinerii i hałdy fosfogipsów w Wiślince.
- 4 10
-
2024-01-08 14:56
Bzdura.
Dominują u nas wiatry zachodnie, więc syf z rafinerii leci nad Żuławy i Wyspę Sobieszewską.
- 6 0
-
2024-01-08 13:45
Najczestszy kierunek wiatru to polnocny, wieje do Nowego Dworu.
- 3 2
-
2024-01-08 07:19
(3)
Prawdziwy żeglarz śpi na jachcie albo na lądzie w namiocie rozbitym na dziko.
- 39 4
-
2024-01-08 07:26
(2)
Prawdziwy żeglarz nie śpi w ogóle.
Tak miałem jak płynąłem przez Atlantyk moją skorupą.
Ahoj!- 10 3
-
2024-01-08 08:53
(1)
Nie je i nie pije
- 1 0
-
2024-01-08 09:46
i ogólnie prawdziwy żeglarz nie żyje
- 4 0
-
2024-01-08 07:27
nielegalne (4)
O ile pamietam własciciel tereny nielegalnie nawoził gruz i ziemię by podnieść teren. Dostał nawet karę.
I co i nic.- 82 4
-
2024-01-08 08:02
To nie możliwe
Widziałem w reklamach mistrza olimpijskiego. On by czegoś nielegalnego nie promował.
- 27 4
-
2024-01-08 08:16
(1)
Masz wadliwą pamięć
- 5 5
-
2024-01-08 11:34
Pamięć
Mam bardzo dobrą pamięć. Ładnych kilka lat temu nawieziono gruz i ziemie. nawet w mediach było że miał przywrócić stan pierwotny .
- 4 0
-
2024-01-08 11:53
Tak. Ksywa "Rumun".
Jego koczowisko, wraz z domkiem na kurzej nóżce, jeszcze tam stoi.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.