• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku

Maciej Korolczuk
7 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku. Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku.

Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska oraz Spacerowej zobacz na mapie GdańskaCzarnym Dworze zobacz na mapie Gdańska.



Czy w Trójmieście jest wystarczająca liczba buspasów?

Po sukcesie buspasa na Podwalu Grodzkim inżynierowie ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pójść za ciosem i tam, gdzie to możliwe, wytyczyć kolejne buspasy ułatwiające poruszanie się w godzinach szczytu pojazdom komunikacji miejskiej.

Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.

- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce. Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce.


Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.

W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.

W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej zobacz na mapie Gdańska. Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego. zobacz na mapie Gdańska

W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową. W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową.

Opinie (390) 4 zablokowane

  • Budować drogi !!!!! (1)

    Niech ratusz buduje nowe drogi zamiast kombinować pod górę z bus pasami. Jak będzie więcej, mądrze zaprojektowanych dróg to i korki będą mniejsze autobusy na tym również skorzystają. Zrobienie korekta dróg, które są w mieście niedrożne to również konieczność. Korekta dróg powinna udrożnić ruch dla wszystkich pojazdów a nie tylko autobusów. Gdańsk Południe w godzinach szczytu tonie w korkach nie bez powodu. Beznadziejne planowanie infrastruktury to jest realny problem. Budować setki bloków to można, ale budowa dróg to już problem. Dyskryminacja ludzi poruszających się samochodami osobowymi nie jest ok. Chyba, ktoś w ratuszu nie zdaje sobie sprawy, że na drogach będzie wiecej i więcej aut. Kierowcy mieszkający w mieście płacą podatki więc mają prawo wymagać od miasta rozbudowy infrastruktury drogowej. Wszyscy mają prawo wygodnie jeździć do pracy i wygodnie wracać z pracy do domu. Takie same prawa mają użytkownicy komunikacji miejskiej jak i kierowcy innych pojazdów.

    • 6 3

    • Dyskryminacja ludzi poruszających się samochodami osobowymi nie jest ok.

      tak jak tych poruszajacych się pieszo i autobusami:-)

      • 0 2

  • Bus pas na Żołnierzy wyklętych

    to sobie zóbcie ale na chodniku

    • 5 3

  • Koniec z dzieleniem (1)

    Najpierw urzędnicze parkingi uczyńmy ogólnodostępnymi. Zarówno ten przy UM jak i Radzie Miasta. Może wtedy radni zaczną myśleć.

    • 5 1

    • Urzędniki nakupują sobie elektryki z naszych podatków i będą jeździć buspasami.

      • 2 0

  • Buspas

    Ciekawe gdzie oni wydzielą buspas na spacerowej i czarnym dworze

    • 2 3

  • Czarny Dwor to koszmar. Korki straszne.

    • 4 1

  • Chodzi o zwolnienie miasta

    Im bardziej będzie miasto gorzej skomunikowane tym lepiej się zarobi na inwestycjach w centrach miasta. A autobus i tak jeździ 35 na godzinę... niewiele to przyspieszy tylko zwolni cała resztę dwa razy bardziej. Takie względne przyspieszenie polegające na zwolnieniu całej reszty. Statystyka pewnie będzie odpowiednia. Patrz tramwaje, tam przecież nie ma korków... a samochodem i tak szybciej

    • 3 2

  • a ja pamiętam ...

    A ja pamiętam, że przed budową nowej drogi w ciągu ulicy Słowackiego, jeden z inżynierów drogowych mówił na ten temat. Że w ciągu ulicy, powinny być buspasy, bo może to zmniejszyć korki na tym ciągu. Niestety, wybudowano jak widzimy i mamy to co mamy. Kolejne (wyższe) pieniądze na ten cel. I jestem przekonany, że wtedy cena wybudowania buspasów, byłaby niższa. Ciekawe, kto odrzucił wtedy tę propozycję?

    • 4 0

  • Komentarze dramat - banda ignorantów drogowych (1)

    Ci co tu komentuja,a wrecz placza, ze zabiora im Swięta Przepustosc to miód na moje serce.

    To juz nie jest nawet ból tyłka, ale rak odbytu i dzwiek pękających hemoroidów.

    • 3 8

    • Piszesz z doświadczenia o tych hemoroidach, skoro wiesz jaki dźwięk wydają, czy jesteś po prostu z Gdyni?

      • 1 1

  • Powinno być tak jak na Morenie, że BUS pasy po torowisku dla Tramwajów biegną.

    • 12 0

  • precz z buspasami! Gratuluję stworzenia większych korków dla 99 procent osób kosztem 1%.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane