• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne opóźnienie na budowie mostu na Starogardzkiej

Maciej Korolczuk
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Most na Starogardzkiej będzie gotowy do końca września. Most na Starogardzkiej będzie gotowy do końca września.

Podmyty podczas letnich deszczy teren budowy oraz problemy związane z przyłączeniem sieci energetycznej opóźnią oddanie mostu na Starogardzkiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Według najnowszych informacji kierowcy pojadą nową przeprawą nad kanałem Raduni najwcześniej w październiku.



Letnie remonty dróg są dla mnie:

Budowa nowego, 13-metrowego mostu w ciągu ul. Starogardzkiej znów się przeciąga. Pierwotnie przeprawa nad kanałem Raduni miała zostać oddana do użytku do końca czerwca tego roku. Ze względu na odkrycie nieumieszczonych na planach sieci podziemnych wymagających dodatkowego przeprojektowania i przebudowania termin przesunięto na pierwszą połowę sierpnia.

Niestety jego też nie udało się dotrzymać. Dlaczego?

- Opóźnienie spowodowane jest m.in. problemami związanymi z przyłączeniem sieci energetycznej oraz gwałtownymi opadami deszczu, które spowodowały podmycie terenu - wyjaśnia Martyna Wolak z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska prowadzącej inwestycję.
Wkrótce podpisany zostanie aneks do umowy, zgodnie z którym termin realizacji zadania wydłuży się do 30 września.

Teraz na terenie budowy wykonywany jest układ drogowy od strony Traktu św. Wojciecha i ul. Starogardzkiej oraz montaż barier energochłonnych. Wykonawcą prac jest firma Most z Sopotu. Kwota, jaką miasto przeznaczyło na budowę to ok. 5,6 mln zł. Inwestycja została dofinansowana przez ministra infrastruktury kwotą 3 mln zł.

Podstawowe dane techniczne nowego mostu:
- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 (26,00) m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton.


  • Wizualizacja nowej przeprawy nad kanałem Raduni.

Opinie (143) 9 zablokowanych

  • Już widzę pierwszy błąd - to te żółte pachołki które będą utrudniały wjazd autobusów oraz innych dłuższych pojazdów w ten skręt.Mam nadzieję że odbiór będzie przebiegał z przejazdem takich pojazdów.Zobaczymy czy się zmieszczą bez zjeżdżania na sąsiedni pas.

    • 10 0

  • MOST 13 mitak dlugo robic. 2 terminy -malo potrzebne jeszcze dwa

    • 3 1

  • Kiedy artykuł o palmiarni? (2)

    Wczoraj w jednej ze stacji radiowych słyszałem info że palmiarnia niestety nie będzie oddana do użytku do końca października czy listopada dlatego że trzeba wzmocnić fundamenty a koszt budowy będzie wyższy od zakładanego o kolejny 1 mln pln. Czy to jakiś żart że społeczeństwa że budowa obiektu która miała być zrobiona do listopada ub. roku będzie budowana rok dłużej bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych dla wykonawcy? Przecież w takich okolicznościach wychodzi świadome zaniżenie ceny by potem ją podnieść aneksując umowę a inne firmy przegrały przetarg dając rzeczywistą kwotę ofertową . Poza tym jakie wzmocnienie fundamentów po uprzednim ich wykonaniu? Dlaczego można postawić wieżowce na Wałowej gdzie mamy tereny podmokłe na głębokości 2 m wychodziły wody gruntowe i można stawiać ważące wiele tysięcy ton wieżowce , ano można bo wykonali palowanie terenu.A w przypadku palmiarni czysty żywy wałek bo teren państwowy.

    • 12 1

    • Przecież już był mózgu

      • 0 1

    • Zastanawiam się....

      Skoro się na wszystkim znasz to może sam załóż firmę, wygraj przetarg, zrób robotę, użeraj się z urzędasami (którzy błędnie przygotowali inwestycję), użeraj się z pracownikami, którzy chcą pracować jak urzędasy i zarabiać 3 razy tyle co urzędasy??? A za rok pogadamy!!! Skąd wiesz czy w projekcie były prawidłowo przewidziane fundamenty?? Może wykonawca to zauważył i teraz trzeba rozwiązać problem a nie jak coś komuś na łepetynę spadnie??? PS. Nie mam nic wspólnego z firmą realizującą zadanie.

      • 1 1

  • Banda nieudaczników

    Nawet nie potrafili wytoczyć objazdu drogi rowerowej bo ten co zrobili to ... brak w słowniku przekleństw słów, to co się dziwić że mostu nie potrafią zrobić. Inżynierowie bez prawa jazdy i karty rowerowej A jak rowerzyści sami sobie wyruszyli to specjalnie im to zagrodzili

    • 9 4

  • Ciekawe tłumaczenie - deszcz (3)

    Jednoprzęsłowy most niewielkiej długości (tu: 13 metrów) przy dobrej organizacji pracy można zbudować w miesiąc. Nie liczę tutaj czasu zużytego na badania gruntu, projekty i pozwolenia - tego kierowcy nie odczuwają.
    Tymczasem organizacja pracy i jej natężenie na tej budowie, pozostawiają wiele do życzenia.
    Poza kilkunastoma dniami w miarę intensywnej pracy, przy użyciu ciężkiego sprzętu i wystarczającej ilości pracowników, pozostały czas to przestoje (popołudnia, noce, weekendy i inne święta). do tego w pozostałym czasie widać 3-7 pracowników, których nikt nie nadzoruje. Nie wygląda to na intensywną pracę.
    Przy zastosowaniu gotowych prefabrykatów, których przygotowanie możliwe jest przed rozpoczęciem właściwej budowy, prace budowlane można właściwie ograniczyć do prac ziemnych, budowy 2 podpór (przyczółki mostowe) i posadowienia pomostu.
    Tego typu organizacja pracy (24h / doba) znacznie przyśpiesza budowę, jednak zwiększa koszty wykonawcy, co zmniejsza jego zysk.
    Do tej pory wyglądało to tak, jakby wykonawca budował przeprawę w czasie, gdy jego firma ma wolne moce przerobowe (inne budowy). Pozwala to efektywnie wykorzystywać czas pracy pracowników, jednak kosztem tempa prac.

    • 17 1

    • Dlaczego się nie zgłosiłeś do przetargu?

      • 2 4

    • Mądrala.... (1)

      Studenciku, a na którym roku jesteś i ile lat już się uczysz ??? Zrób najpierw coś sam a później pouczaj innych!!!

      • 0 4

      • A ty co? Z firmy Most?

        • 2 1

  • Duda z wprowadzeniem kwoty 8000 wolnej od podatku już się 3 lata spóźnia

    • 9 3

  • Gdzie inwestor I nadzor?

    To sa jakies jaja!
    Gdzie do cholery sa urzednicy, gdzie nadzor nad inwestycja?
    Mam nadzieje, ze kary umowne za tak kardynalne przekroczenie terminudadza sie we znaki wykonawcy, tak jak jego nieterminowosc chcacym skorzystac z mostu.

    • 10 0

  • 1/4 czasu,który złożył się na wybudowanie najdłuższego mostu na świecie w Chinach

    (budowa potężnej konstrukcji łączącej Zhuhai z Hong Kongiem oraz Makau. Ponad 60-kilometrowy most,po trzy pasy z każdej strony i do tego prawie 7 kilometrowy tunel). :)))

    • 5 1

  • Made in Poland

    Made in Japan w jeden miesiąc.

    • 6 1

  • Ciekawe co im podmyło.

    Tak to jest jak sie wybiera najtanszą firme króra nie ma pojęcia o tym co robi i zatrudnia 2 ludzi. Koszty, koszty i efekt murowany. Pół roku opóźnienia i powodzenia.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane