• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne rogatki oddzielają mieszkańców Oruni od centrum

Maciej Naskręt
3 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Przejazd kolejowy w ciągu ul. Równej na Oruni.
  • Ostrzeżenia dla kierowców przed przejazdem kolejowym na ul. Równej.
  • Wszystkie przejazdy kolejowe na Oruni są monitorowane.
  • Przejazd kolejowy na ul. Równej w Gdańsku.
  • Nowe sygnalizatory ostrzegające o zbliżającym się pociągu.

Na Oruni stanęły kolejne szlabany przy przejazdach kolejowych. Mieszkańcy narzekają, że teraz dzielnica będzie odcięta od centrum nie tylko od strony torów dalekobieżnych zobacz na mapie Gdańska, ale też toru do Olszynki zobacz na mapie Gdańska. Kolejarze tłumaczą, że ustawianie infrastruktury na przejeździe konsultowali z mieszkańcami. Ponadto na nowych przejazdach ma być bezpieczniej. Kto ma rację?



Po czyjej stoisz stronie w kwestii przejazdów kolejowych na Oruni?

Przypomnijmy najpierw, że pierwsze problemy mieszkańców Oruni z wydostaniem się z dzielnicy m.in. w kierunku centrum pojawiły się na przełomie 2013 i 2014 r. Z powodu nowej infrastruktury kolejowej, która została wykonana w ramach remontu linii kolejowej E-65 (relacji Gdynia - Warszawa) na przejazdach w ciągu ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdańskaul. Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska, dróżnicy zostali zastąpieni przez automatyczny system sterujący rogatkami.

W wyniku badań przeprowadzonych na tej trasie kolejowej okazało się, że rogatki są zamknięte na przejazdach przez 10-11 godzin dziennie. Jako receptę zaproponowano jeszcze w 2014 r. budowę wiaduktu drogowego nad linią w rejonie ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdańska, ale ten pomysł z upływem kolejnych miesięcy umiera śmiercią naturalną. Władze miasta forsują raczej budowę wiaduktu w ciągu ul. Nowej Podmiejskiej w pobliżu przejazdu kolejowego na ul. Sandomierskiej. Na razie jednak nie powstał dla tego przedsięwzięcia żaden projekt.

Kolejne rogatki ustawione, w planach są następne

Szkopuł w tym, że przejazdów kolejowych z rogatkami na Oruni wciąż przybywa i co ważne, to nie są ostatnie instalacje w tej części miasta. Nic więc dziwnego, że mieszkańcom się to nie podoba.

- Niedawno na przejazdach kolejowych przy ul. Równej zobacz na mapie Gdańskaul. Przy Torze zobacz na mapie Gdańska stanęły nowe sygnalizatory, ostrzegające o nadjeżdżających pociągach, a także rogatki. Już raz zdarzyło się, że długi pociąg towarowy musiał oczekiwać na zielone światło, a jego wagony zablokowały przejazdy. W efekcie mieszkańcy południowej części Oruni są odcięci od centrum Gdańska z kolejnej strony - mówi pan Tomasz, mieszkaniec jednego z domów przy ul. Żuławskiej.
Nowe rogatki wpłyną także na punktualność kursowania autobusu na linii 123. To jednak nie wszystko.

- Przez takie sytuacje utrudniony staje się dostęp służb ratowniczych do mieszkańców Oruni położonej za torami - dodaje nasz czytelnik.
  • Mapa ukazuje liczbę przejazdów kolejowych na drodze do centrum.
  • Przejazd kolejowy na ul. Przy Torze.
  • Przejazd kolejowy na ul. Przy Torze.
  • Przejazd kolejowy na ul. Przy Torze.
Kolejarze: konsultowaliśmy wykonanie rogatek

O sprawę nowych rogatek zapytaliśmy kolejarzy w Zakładzie Linii Kolejowy PKP PLK w Gdyni, którzy nadzorują funkcjonowanie infrastruktury m.in. na przejazdach.

- Kwestię wykonania nowych rogatek konsultowaliśmy z mieszkańcami i władzami miasta Gdańska. Otrzymaliśmy zielone światło. Warto jednak podkreślić, że nowa infrastruktura na przejeździe daje możliwość płynnego przejazdu kierowcom. Zniknął znak "Stop", który wymuszał na kierowcach bezwzględne zatrzymanie. Przejazdy są też dużo bardziej bezpieczne niż dotychczas, a rogatki opuszczają się 25 sekund przed przejazdem składu - mówi Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Kolejarze zapewniają, że będzie się tam poruszać niewiele składów.

- Ma to być 10 pociągów na dobę - mówi Lewiński.
Na koniec podkreślmy, że to nie koniec budowy przejazdów z rogatkami na Oruni. Kolejne pojawią się na przejazdach kolejowych w rejonie ul. Wschodniej na linii kolejowej nr 226 zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (97) 4 zablokowane

  • (5)

    Dziwie sie, ze ktokolwiek chce tam mieszkac. Znam okolice z kursu prawa jazdy. Okolice jak z XVIII wieku. Brud smrod bloto bruk dziury menele garaze rozwalajace sie budy wraki masakra doslownie.

    • 12 15

    • Tam prawie nikt nie mieszka (2)

      Nawet zdjęć okolicy nie dali bo by było widać że to problem z d*p*

      • 4 11

      • (1)

        Jest nas za torami około 5tys. a z tego zupełnie odciętych około 2,5tys. (Od Niegowskiej do Rownej) przez tą łącznice codzienie maszeruje mnustwo dzieci do szkoły podstawowej ...

        • 0 0

        • Idź z dziećmi

          Może się nauczysz pisać poprawnie mnustwo, albo mnóstwo

          • 0 0

    • Zrobili taki plan zagospodarowania terenu to jest jak jest. Nikt mi nie powie, że lepiej mieszkać w Kowalach niż na Orunii - oczywiście pod warunkiem, że miasto nie robiło z tej dzielnicy zagłębia przemysłowego. Stare domy można wyburzyć i na piechotę w 15 min jesteś praktycznie w centrum

      • 9 0

    • hm..

      jak Budyń pod pretekstem rozbudowy Oruni zasiedla nowe bloki (wybudowane przez wiadomo jakiego dewelopera) mieszkańcami "komunalnymi...to cóż; to jedyny "pomysł" miasta na Orunię; Budyń musi...podejść wodą

      • 5 0

  • Trzeba postawić rogatki na wjeździe z Gdyni i z Sopotu i nie będzie już korków w mieście

    • 4 0

  • No tak! Jtos kase za rogatki dostal!

    Bo po cholere tam i n Wschodniej maja byc? Przy takiej czestotliwosci jazdy skladow? A na Wschodniej to i aut!
    SKANDAL!!

    I jakie snieszne argumenty! Idiotow z mieszkancow robia! Oni nie chca, ale chca -z tego wynika.

    Inna sprawa -tam byly w ogole jakies wypadki przy PORDzie na przejezdzie? Chyba nie!
    O Wschodniej nie wspomne, bo to juz w ogole zart roku!

    • 3 1

  • Niech Gdańsk zacznie cisnąć samorząd, kolej, ministerstwo i wszystkich świętych

    O przedłużenie linii SKM przynajmniej do Pruszcza (najlepiej do Zajączkowa)! Pomijając korzyści jakie samo miasto będzie miało z istnienia alternatywnej linii do l. 009 (odciążenie torów dalekobieżnych, możliwość przedłużenia trasy PKM do Gdańska Głównego, możliwe częściowe odkorkowanie miasta przez zachęcenie mieszkańców Pruszcza, Tczewa, Pszczółek do korzystania z SKM, podprawa dostępności do portu), to w ramach rozbudowy linii pojawi się świetna okazja do budowy estakady nad torami - a jest to moim zdaniem klucz do rewitalizacji dzielnicy. A Orunia ma potencjał nie gorszy niż Dolne Miasto.

    • 19 2

  • tory (3)

    Na tej równej rzadko kiedy jeździ pociag. Ale jak juz idzie to sie wlecze niemiłosiernie. Najszybszy sposób na wydostanie sie z Oruni to przejazd przez stacje Lipce. Tam szlaban szybko sie podnosi i nie trzeba tyle czekać. A ulicą Niegowską jadąc wałami można szybko dojechać do Pruszcza.

    • 4 0

    • (1)

      Szlabany czyli podniesienie kategorii przejazdu sprawi że pociągi zwiększą prędkość. Trasa wiedzie do Portu Północnego do DTC definiuje iż pociągów będzie dużo ...

      • 0 0

      • Oj bez przesady to tylko łącznica, główna linia odchodzi w Pruszczu ruch nie będzie tam duży 10 par w dobie to będzie wszystko, szybkość na linii to 40 km/h na przejeździe była 10 ze względu na duża ilość wypadków po oddaniu zapór będzie 40 bez zwolnień.

        • 0 0

    • Na Lipcach uważajcie, często stoją kamery i policja wlepia mandaty za wykroczenia na przejeździe.

      • 1 0

  • A ja mieszkańcom, ale nie tylko podpowiem... (2)

    Weźcie się do kupy i dobierze się w końcu tym "kolejarzom" do d...py;o przepraszam tym cwaniaków co siedzą we władzach kolejowych do tyłka. I nie mówię to na fali obecnych władz. Tam w ogóle najwyższy czas zrobić porządek. Popatrzcie nowa spółka PKM potrafiła zrobić co ci fajansiarze nie mogli zrobić cały okres od wojny,zbudować nowa linie kolejowa a oni nie potrafią zelektryfikowac linii Gdynia Kościerzyna. To dopiero nieudacznicy.I nie chce tu obrażać normalnych porządnych kolejarzy,ale mam dość tych wszystkich menadżerów, cwaniaczkow, białych kolnierzykow siedzących w energetyce,gazownictwie (PGNIG),czy na kolei

    • 8 5

    • nie robią bo narazie sie nieda

      • 0 0

    • Yyy, misiu

      PKM także jest niezelektryfikowane. I w ogóle powstało po to, żeby wybudować tę linię - możesz być pewny, że do końca swojego istnienia już nic nie zbudują. A władze na kolei to zmieniają się co wybory.

      • 0 0

  • Ghetto

    Postawić tam jeszcze wysoki płot z drutem kolczastym i ghetto gotowe.
    Gratulacje dla gdańskich wlodarzy za miejskie dyspozycję!

    • 6 2

  • Trzeba zawnioskować o właczenie Oruni do Pruszcza Gdańskiego... (1)

    tam będzie lepiej - przynajmniej karetka dojedzie szybciej...no i budyniu tyle nie ma

    • 11 4

    • W Pruszczu nie ma szpitala

      A włączenie Oruni do Pruszcza (pomijam, że Orunia z Pruszczem nie sąsiaduje) nie spowoduje, że tory znikną.

      • 0 0

  • (3)

    Czy to tam maja budowac basen??

    • 0 0

    • (2)

      Basen to będzie odkryty w Pruszczu. W tym roku rusza budowa.

      • 1 0

      • fosa?
        nie taniej płot?

        • 0 0

      • przecież oddali basen w zeszłym roku

        • 0 0

  • (1)

    Na Oruni potrzebny jest napalm i budowa od początku

    • 3 5

    • napalm

      Ty sam jesteś napalm. Polska to polska, życie na oruni jest takie samo jak wszędzie indziej w całej polsce...

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane