- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (29 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Kolejny etap Nowej Wałowej: tramwaj i jedna jezdnia
Za dwa lata poznamy szczegóły koncepcji drugiego etapu Nowej Wałowej, która docelowo połączy al. Zwycięstwa z ul. Elbląską
. W ramach inwestycji ma powstać tylko jedna nitka jezdni, a obok niej trasa tramwajowa między ul. Siennicką
a Jana z Kolna
. Realizacja rozpocznie się jednak nie wcześniej niż po 2030 roku.
AKTUALIZACJA 18.12.2020
Otwarcie ofert nastąpiło w piątek, 18 grudnia. Na opracowanie dokumentacji zabezpieczono 2 mln złotych. Wpłynęło osiem ofert:.
- BPBK S.A. - 1 217 700 zł
- Fehlings Krug Polska Sp. z o.o. - 1 980 300 zł
- PROGREG Sp. z o.o - 1 845 000 zł
- Konsorcjum, lider: Vermers Sp z o.o - 2 386 200 zł
- BPK Poznań Sp. z o.o - 2 578 572 zł
- Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 632 200 zł
- Highway Sp z o.o - 3 419 400 zł
- Schüssler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. - 4 303 770 zł
Czytaj też: Wszystkie teksty na temat Młodego Miasta
Teraz urzędnicy biorą się za dalszą część Nowej Wałowej.
- Przetarg na opracowanie koncepcji drugiego etapu zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest w pierwszej połowie grudnia. Prace nad koncepcją mają zakończyć się we wrześniu 2022 roku - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Koncepcja ma uwzględnić powstanie dalszej części jezdni Nowej Wałowej, która pobiegnie od skrzyżowania z ul. Rybaki Górne aż do ul. Elbląskiej i włączy się mniej więcej na wysokości Miałkiego Szlaku.
Tramwaj w stronę Grodzkiej i Podwala Staromiejskiego?
Równolegle biec będzie też linia tramwajowa, między ul. Jana z Kolna a Siennicką. Wzdłuż całej trasy powstaną chodniki po obu stronach oraz ścieżka rowerowa.
- Nowa Wałowa będzie posiadała tylko jedną jezdnię [przez wiele lat mowa była o dwóch, co krytykowali urbaniści - red.], na drugą nie zgodził się konserwator - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Natomiast połączenie nowej trasy tramwajowej z trasą w ul. Jana z Kolna będzie zaprojektowane dwuwariantowo: w pasie drogowym Nowej Wałowej oraz w pasie drogowym ul. Nowomiejskiej [na wysokości Placu Solidarności - red.].
To jednak nie jedyny element nowej infrastruktury tramwajowej, który ma zostać ujęty w koncepcji.
- W ramach skrzyżowania Nowej Wałowej z ul. Stara Stocznia projektanci uwzględnią możliwość prowadzenia trasy tramwajowej w kierunku ul. Grodzkiej i Podwala Staromiejskiego
Powstanie tunelu nie jest przesądzone
Żeby Nowa Wałowa mogła połączyć al. Zwycięstwa z ul. Elbląską musi powstać przeprawa przez Motławę. Od wielu lat mówi się, że ma to być tunel pod rzeką.
- Takie rozwiązanie nie jest przesądzone. Wszystko zależy nie tylko od kosztów, ale też możliwości terenowych - przyznaje dyrektor DRMG. - Dlatego opracowanie będzie zawierało kosztorys inwestycji i wariantowe propozycje rozwiązań.
Gotowa koncepcja pozwoli przystąpić do procesu projektowego. Sam termin realizacji Nowej Wałowej nie jest znany, ale wiadomo, że jest odległy. Gdy w zeszłym roku pytaliśmy urzędników o to kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku, Nowa Wałowa była na liście przedsięwzięć do zrealizowania po 2030 roku.
Opinie (114) 6 zablokowanych
-
2020-10-30 07:33
(2)
A co z Nowa Swietokrzyska / Niepolimcka ?
- 19 8
-
2020-10-30 08:01
Po 2040 ma być gotowy plan i decyzja środowiskowa, po 2060 wbita zostanie pierwsza łopata.
Koniec inwestycji planowany jest na 2090 r. choć prawdopodobnie nie zostanie ona ukończona, gdyż będą już wtedy latające auta.
- 2 2
-
2020-10-30 08:52
I znowu atak na obroncow demokracji
Grzelak miał rację, na początku było złe słowo
- 0 3
-
2020-10-30 07:38
Przedsięwzięcie będzie mogło być realizowane po 2030 roku po co więc ten artykuł? Do 2030 potrzeba zaledwie/aż 10 lat. Ale należy zadać sobie pytanie na co liczą planiści w sytuacji gdy właśnie tam od kilku lat buduje się Nowe Miasto, gdzie i jak będzie wyglądał ruch drogowy i komunikacja miejska? Ta inwestycja powinna być wykonana zanim powstaną kolejne budynki biurowe i mieszkalne, to grozi totalnym paraliżem tego rejonu miasta.
- 20 5
-
2020-10-30 07:45
denne zarzadzanie miastem
tam powinna być stocznia. niszczy sie nasze zaklady, stawia sypialnie lub galerie. gdzie maja pracowac te tysiace ludzi, ktorzy beda mieszkac w tych klikach? wszyscy w hotelach, galeriach i restauracjach? nam sa potrzebne zaklady pracy
- 14 7
-
2020-10-30 07:46
Droga Zielona, planowana od co najmniej 1968r. Brak.
- 15 3
-
2020-10-30 07:49
Koncepcja podobna do nowej Wałowej została stworzona przez Niemców około 1920 roku
Wtedy też wybudowano ulicę Głęboką, która miała być drogą wjazdową do Wrzeszcza, z pominięciem wjazdu przez Śródmieście (wtedy droga wjazdowa prowadziła przez Długie Ogrody oraz Długą).
- 9 0
-
2020-10-30 07:56
A za 30 lat ......!
Precz ze stołków !!!! Nie odśnieżamy ,nie kosimy traw , nie kończymy inwestycji. Won !
- 9 4
-
2020-10-30 08:13
Nowa Świętokrzyska potrzebna na przedwczoraj! (4)
- 15 10
-
2020-10-30 08:22
Niestety inwestycja blokowana (2)
Właściciele działek przez które ma przebiegać droga nie zgadzają się na nią
- 4 1
-
2020-10-30 08:52
nie ma to znaczenia i tak idą ZRIDem
- 1 0
-
2020-10-30 09:13
Wszystko kwestia ceny
jak miasto nie chce zapłacić rynkowej ceny to właściciele gruntów blokują inwestycje.
Tutaj jest raczej kwestia tego że miasto nie umie załatwić środków na budowę.- 1 3
-
2020-10-30 09:27
kowale niech budują
- 2 1
-
2020-10-30 08:15
Szkoda, że dopiero po 2030.
- 2 2
-
2020-10-30 08:19
Nie ważne , że na drogi poczekamy, nie ważne że południe (1)
Gdańska stoi w ciągłych korkach. Najważniejsze, że w Gdańsku nie rządzi PiS
- 22 9
-
2020-10-30 09:24
nowe drogi nie przyczynią się do zmniejszenia korków
korki w całej aglomeracji może zmniejszyć tylko rozbudowa układu szybkiej kolei miejskiej: bajpas kartuski, Gdańsk Południe, Gdynia Zachód i Gdynia Północ, para osobnych torów dla SKM do Pruszcza lub nawet dalej do Tczewa, podobnie na odcinku Gdynia Chylonia - Wejherowo. Do tego radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w okolicach wszystkich stacji PKM i SKM.
- 3 0
-
2020-10-30 08:35
ta trasa powinna już startować z budową, na terenach Młodego Miasta powstanie kilkanaście tysięcy mieszkań, około 1 mln m2 powierzchni biurowej, Nowa Wałowa poprzez tunel do Elbląskiej to również odciążeniu ruchu w Śródmieściu, północno-wschodni Ring wokół Głównego Miasta, 2030 to jakiś kosmos, trzeba pisać wnioski o dofinansowanie do UE już teraz
- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.